هواپیمایی وارش | معرفی تاریخچه + قوانین + ناوگان وارش
حسام مقتدایی 1398/12/17 4026 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



هواپیمایی وارش یکی از جوان‌ترین هواپیمایی‌های کشور بوده و به تازگی در استان مازندران تأسیس شده و تلاش می‌کند تا خدماتی با کیفیت بالا و مناسب به مسافران ارائه کند. همان‌طور که گفتیم خیلی از تأسیس این هواپیمایی نمی‌گذرد. 1 سال است که تأسیس شده و علی‌رغم کوتاه بودن عمر آن تاکنون توانسته جایگاه خود را به خوبی در میان دیگر هواپیمایی‌ها پیدا کند. نام این هواپیمایی برگرفته از واژه‌ای در گویش مازندرانی به معنای باران است. در این مقاله از مجله گردشگری کایت، قرار است به معرفی این هواپیمایی جوان بپردازیم و جزئیاتی را درباره آن برایتان بگوییم که به شما دید گسترده‌تری نسبت به انتخاب آن می‌دهد و می‌توانید از این به بعد این هواپیمایی را هم در گزینه‌هایتان قرار دهید.


معرفی کلی هواپیمایی وارش


صحبت از تأسیس هواپیمایی وارش از سال 96 به گوش می‌رسید اما درنهایت به طور رسمی از سال 97 فعالیتش را با هدف ارائه پروازهای باکیفیت و ایمن، آغاز کرد. ریاست هیئت‌مدیره هواپیمایی وارش بر عهده محسن حدادیان بوده و شعار این شرکت «با شکوه نام ایران، در طلوع آرامش، بر فراز آسمان‌ها، می‌درخشد، نام وارش» می‌باشد که می‌توانید در صورت ورود به وب‌سایت این هواپیمایی آن را ببینید. یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های تأسیس هواپیمایی پیش رو را می‌توان تعداد مسافران تابستانی که شمال را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، دانست. طبق آمار موجود، 12 میلیون مسافر فقط در فصل تابستان به مناطق شمالی کشور سفر می‌کنند که رقم کمی نیست و وجود این هواپیمایی می‌تواند کمک زیادی بکند.

هواپیمایی-وارش


تاریخچه تأسیس هواپیمایی وارش


مرکز هواپیمایی وارش در شهر ساری واقع شده است. خرداد ماه 97، زمان دقیق آغاز فعالیت هواپیمایی وارش است. اولین پرواز این هواپیمایی در تاریخ 17 مهر از تهران به سمت فرودگاه دشت ناز ساری انجام شد. هواپیمایی که این پرواز را انجام می‌داد، بوئینگ 737 بود. این پرواز، شروع دیگر پروازهای این هواپیمایی بود که بعد از آن از مبدأ ساری به مقصد مشهد انجام شد و به نوعی آغاز فعالیت رسمی این شرکت بود.

هواپیمایی-وارش


آشنایی با قوانین این هواپیمایی


پروازهای هواپیمایی وارش همگی در کلاس پروازی اکونومی انجام می‌شود و مقدار باری که مسافر می‌تواند با خود حمل کند، 20 کیلوگرم است. این هواپیمایی در حال حاضر 20 مسیر پروازی مختلف را با تمرکز بر قسمت شمالی کشور انجام می‌دهد و به راحتی با استفاده از این هواپیمایی می‌توانید خودتان را به مناطق شمالی کشور برسانید. قوانین مربوط به استرداد بلیت این هواپیمایی نیز به این صورت بوده که 10% هزینه بلیت کسر می‌شود و مابقی به شما عودت داده می‌شود. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که باید حتماً بین ساعات 12 تا 15 قبل از پرواز، برای استرداد اقدام کنید. اگر از این زمان بگذرد و تا 2 ساعت پیش از پرواز بخواهید آن را کنسل کنید، تنها 70% هزینه بلیت به شما عودت داده می‌شود و باقی آن به عنوان جریمه کسر می‌شود. اگر در زمان پرواز بلیتتان را کنسل کنید هم 50% هزینه بلیت به شما برگردانده می‌شود و باقی آن به عنوان جریمه کسر می‌شود.

آشنایی-با-قوانین-این-هواپیمایی


مسیرهای پرواز هواپیمایی وارش



حدوداً 20 مسیر پروازی برای هواپیمایی وارش وجود دارد. به فرودگاه اصلی که به این هواپیمایی اختصاص دارد در نوشهر، ساری و رامسر واقع شده‌اند. مسیرهای پروازی نیز به شرح زیر است که می‌توانید در صورت انتخاب، اقدام به خرید بلیت آن بکنید:

  • تهران – بندرعباس
  • تهران – تبریز
  • تهران – ساری
  • تهران – شیراز
  • تهران – کیش
  • تهران – مشهد
  • شیراز – کیش
  • شیراز – مشهد
  • کیش – اصفهان
  • کیش – اهواز
  • کیش – رشت
  • کیش – ساری
  • مشهد – تبریز
  • مشهد – رشت
  • مشهد – ساری
  • مشهد – کیش
  • تهران – اصفهان
  • تهران – اهواز
  • ساری – بندرعباس


علاوه بر این‌ها، در تاریخ 16 خرداد سال 98، اولین پرواز خارجی این هواپیمایی از مشهد به تاجیکستان و شهر دوشنبه، با 90 مسافر انجام شد که اتفاق فوق‌العاده‌ای برای این هواپیمایی جوان کشورمان به شمار می‌رود.

هواپیمایی-وارش


هواپیماهای هواپیمایی وارش


در این هواپیمایی از هواپیماهای بوئینگ استفاده می‌شود. درواقع در ابتدا 5 هواپیمای بوئینگ داشت که سه تای آن از نوع بوئینگ 737 - 300 بوده و دو مورد از آن هم از نوع بوئینگ 737 – 500 می‌باشد. سن هر کدام از این هواپیماها به طور متوسط 20 سال است. تعدادی از این هواپیماها را از شرکتی اوکراینی خریداری نمودند و گاهی اوقات آن را به هواپیمایی‌های دیگری همچون آتا نیز اجاره دادند. گفته شده قرار است به زودی هواپیماهای دیگری برای این شرکت، خریداری شود. سری 500 این هواپیماها، ظرفیت حمل مسافری به اندازه 126 تا 132 نفر را دارد که اندازه قابل ملاحظه‌ای است. دو مدلی که به آن اشاره کردیم از هواپیمایی آتا خریداری شده که از کیفیت مطلوبی هم برخوردار می‌باشد.
یکی از نکات قابل ذکر درباره هواپیمایی وارش این است که تاکنون با پروازهای باکیفیت و خدمات فوق‌العاده‌ای که ارائه کرده توانسته نظر مسافران زیادی را به خودش جلب کند. این هواپیمایی امکان سفر به هر منطقه از شمال را تنها در مدت زمان کوتاهی فراهم می‌کند و برخورد مهمانداران این هواپیمایی بسیار مناسب است.

هواپیمایی-وارش


حمایت از هواپیمایی‌های جوانی همچون وارش


در این مقاله از مجله گردشگری کایت، به معرفی هواپیمایی وارش پرداختیم و سعی کردیم اطلاعات مفیدی در این خصوص، در اختیارتان قرار دهیم. از معرفی هواپیماهای این شرکت گرفته تا مسیرهای پروازی آن را برایتان شرح دادیم. چنانچه قصد سفر به مناطق شمالی کشور را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به این هواپیمایی اعتماد کنید و از آن حمایت کنید. اگر نکته یا ابهامی در خصوص اطلاعات ذکر شده در بالا وجود دارد، بهتر است با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت، اطلاعات مورد نیازتان را در اختیارتان قرار دهند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید