همه چیز درباره دریاچه نئور
2522 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

در این مقاله از مجله گردشگری کایت شما را با دریاچه نئور، بزرگ‌ترین دریاچه طبیعی اردبیل و مکان‌های دیدنی طبیعی و مشهور آن آشنا می‌شوید. از دلایلی که افراد را ترغیب می‌کند تا در تور سوباتان شرکت کنند و از طریق آن سری به دریاچه نئور هم بزنند این است که در این مکان شما با بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین کشور روبرو می‌شوید. همچنین می‌توان این دریاچه را شروع مسیری فوق‌العاده برای پیاده‌روی، سافاری و دوچرخه‌سواری دانست و در انتها به روستای سوباتان خواهید رسید. دریاچه نئور از جمله مقاصد توریست‌ها برای ماهیگیری و به طور خاص صید قزل آلاست. برای دیدن بهترین تورهای گروهی سوباتان وارد صفحه "تور سوباتان" و برای لیست تورهای طبیعت گردی، وارد صفحه "تور طبیعت گردی" شوید.

شناخت دریاچه نئور


نمایی از دریاچه نئور


دریاچه نئور در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا و در یکی از دره‌های کوهستانی به نام بغرو (از قله‌های شهرستان تالش) قرار گرفته است. درواقع این مکان دارای دو دریاچه با متراژ 40 و 180 هکتار است که در فصل بهار یکی می‌شوند و با 5/5 تا 13 متر به ابعادی در حدود 200 هکتار می‌رسند و پذیرای توریست‌های تور سوباتان و علاقمندان از سرتاسر کشور هستند.

تفریح‌های دریاچه نئور

از جمله فعالیت‌هایی که با شرکت در تور سوباتان و بازدید از دریاچه نئور می‌توانید تجربه کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماهیگیری 

سالانه برای تحت کنترل گرفتن جمعیت نوعی از آبزیان به نام گاماروس، تعدادی بچه قزل‌آلای رنگین‌کمانی در دریاچه نئور رها می‌کنند که باعث می‌شود اینجا به مکانی مناسب برای ماهیگیری تبدیل شود.

عکاسی 

زیبایی‌های دریاچه نئور آن‌قدر زیاد است که باعث می‌شود افرادی که به تور سوباتان می‌آیند و از این دریاچه دیدن می‌کنند، ساعات زیادی را صرف عکاسی از مناظر زیبای آن بکنند.

دیدن اسب‌ها 

این امکان برای افرادی که از دریاچه نئور در فصل بهار دیدن می‌کنند فراهم است که ضمن استفاده از طبیعت زیبای آن مکان، به دیدن اسب‌هایی بروند که آزاد هستند و هر جایی که دلشان بخواهد می‌روند.


اسب در اطراف دریاچه نئور


جمع‌آوری گیاهان دارویی 

به دلیل وجود دریاچه نئور در منطقه‌ای کوهستانی، می‌توان به گیاهان دارویی زیادی از جمله بابونه، بومادران، کنگر، خاکشیر و ... اشاره کرد.

دیدن پرندگان 

این منطقه زیستگاه بسیاری از پرندگان مهاجر است که اگر در فصول مهاجرت به دریاچه نئور سفر کنید، می‌توانید پرندگان زیادی را از جمله کبک، چکاوک، اردک، عقاب طلایی و انواع گنجشک را ببینید.

زندگی عشایر و مشاهده فرهنگ آن‌ها 

فضای آبریز این منطقه تقریباً 45 کیلومتر مربع بوده و ییلاق عشایر فندقلو به حساب می‌آید. وقت ییلاق که می‌شود می‌توان تعداد زیادی از عشایر را دید که به دریاچه نئور کوچ می‌کنند.

قایق‌سواری و ورزش‌های زمستانی 

برخی گردشگران با قایق‌های بادی در این دریاچه جابجا می‌شوند اما امکانی همگانی وجود ندارد. همچنین دمای دریاچه نئور در زمستان به -20 درجه سانتی‌گراد می‌رسد که امکان خوبی برای یخ‌زدگی دریاچه و انجام ورزش‌های زمستانی را فراهم می‌کند.

کوهنوردی 

اطراف دریاچه نئور 12 قله وجود دارد که ارتفاع تقریبی 2570 تا 3222 دارند و هر کدام از ویژگی‌هایی برخوردار هستند که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند. همچنین قرار گرفتن این قله‌ها در 30 کیلومتری دریای خزر باعث شده تا در صورت رسیدن به قله، منظره بی‌نظیری از دریا را ببینید.

شکار 

امکان شکار در این منطقه ممنوع است چرا که محلی‌ برای استراحت پرندگان مختلف است و به‌شدت توسط مناطق حفاظت‌شده لیسار مراقب میشود.

تفریحات مرتبط با روستای سوباتان


ماهی قزلآلای رنگینکمانی


بخش عمده‌ای از تفریحات در این منطقه منحصر به این است که در تور سوباتان شرکت کنید و بعد از دریاچه سری هم به منطقه سوباتان بزنید. در ادامه برخی از این تفریحات را معرفی خواهیم کرد:

اسب‌سواری

آفرود

پیاده‌روی

دوچرخه‌سواری

محل استراحت و اسکان 

در سفرتان به دریاچه نئور این امکان را دارید که از گزینه‌های مختلفی از جمله هتل‌ها و مهمان‌سراهای شهرهای اطراف یکی را برای اسکان و استراحت انتخاب کنید.

فصل مناسب 


دریاچه نئور


برای سفر به دریاچه نئور، گردشگران برای شرکت در تور سوباتان بیشتر اواسط بهار تا اواخر تابستان را انتخاب می‌کنند که به دمای حدودی 25 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و اتمسفر مطبوعی ایجاد می‌کند. 

علت نام‌گذاری 


منظره زیبای دریاچه نئور


ریشه این نام مغولی بوده و به معنای دریاچه است. اما به زبان ترکی به دریاچه‌ای میگویند که رودخانه‌ای به آن نمی‌ریزد.

منبع آب دریاچه 

در حاشیه دریاچه، چشمه‌های بسیاری وجود دارد که طبق برف سالیانه‌ای که می‌بارد و پایداری برفچالها، بخش مهمی از منبع تأمین آب دریاچه نئور را تشکیل می‌دهد. نام تعدادی از این چشمه‌ها عبارت‌اند از: گور بلاغی، شبلو بلاغی، پیالا گوزه.

پوشش جانوری این منطقه


اردکهای بزرگ در دریاچه نئور


آبزیان دریاچه نئور شامل پلانکتون‌ها، دو نوع صدف، صدف دو کفه‌ای، زالو، دو نوع سنجاقک، اردک؛ سخت‌پوستانی همچون گاماروس و قزل‌آلای رنگین‌کمانی

دوزیستان دریاچه نئور شامل قورباغه مردابی راه‌راه و قورباغه مردابی

خزندگان منطقه شامل مارمولک‌ها، گرزه مار (افعی)، مار زنگی مار آبی و لاک‌پشت مهمیزدار.

پستانداران منطقه شامل خرس قهوه‌ای، گرگ، روباه، شنگ، خرگوش، سمور سنگی، سیاه گوش، راسو، حفار اروپایی، خارپشت اروپایی، خفاش سبیل دار، خفاش بال بلند و خفاش نعل اسبی.

چطور می‌توان در تور سوباتان ثبت‌نام کرد؟

برای ثبت‌نام در تور سوباتان از طریق کایت می‌توانید با شماره 75097700-021 تماس بگیرید و با کارشناسان فروش تورهای داخلی ما در ارتباط باشید و نسبت به ثبت‌نام در تور سوباتان و بازدید از مکان‌های دیدنی آن اقدام نمایید. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید