مسیر دریاچه نئور به سوباتان با ماشین شخصی و آفرود
شراره رحیمی 1399/06/24 14724 بازدید 3 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



دریاچه نئور یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی اردبیل می‌باشد که بین دو استان گیلان و اردبیل در دره‌های کوهستان‌های تالش در فاصله کمی از روستای سوباتان قرار گرفته است. لازم به ذکر است که دریاچه نئور و منطقه ییلاقی سوباتان چشم‌انداز حیرت‌انگیزی از کوهستان‌ها، دشت‌ها و مناظر بکر و سرسبز برای علاقمندان به طبیعت به نمایش می‌گذارد و سالانه توجه گردشگران بسیار زیادی را از داخل و خارج ایران به سمت خود جلب می‌کند. شما نیز می‌توانید با سفر به این منطقه به فعالیت‌هایی نظیر کوهنوردی، دوچرخه سواری، پیاده‌روی و... بپردازید و در صورت تمایل کمپ برگزار کنید و از تماشای مناظر طبیعت نهایت لذت را ببرید. پیشنهاد می‌کنیم در فصل بهار و تابستان به شمال کشور سفر کنید تا بتوانید در آب و هوای مطبوع و دل‌انگیز از تمامی جاذبه‌های گردشگری دریاچه نئور و منطقه ییلاقی سوباتان بازدید به عمل آورید و لحظه‌های متفاوت و هیجان‌انگیزی را در کنار همسفرانتان برای خود به ارمغان آورید. در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا مسیر دریاچه نئور به سوباتان را به طور کامل برایتان شرح دهیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای استان گیلان وارد صفحه "تور گیلان گردی" شوید.

مسیر دسترسی به دریاچه نئور

همان‌طور که گفته شد دریاچه نئور بین دو شهر خلخال و اردبیل قرار گرفته است که به منظور دسترسی به این دریاچه شما باید از اردبیل به سمت خلخال حرکت کنید. پس از طی تقریبا حدود 35 کیلومتر از مسیر به روستای بودالالو خواهید رسید که از این روستا نیز باید به سمت روستای عباس آباد حرکت کنید. دریاچه نئور در 5 کیلومتر روستای عباس آباد واقع شده است که به راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. توجه داشته باشید که دسترسی به دریاچه نئور از استان گیلان و شهرستان تالش نیز امکان‌پذیر می‌باشد که با توجه به موقعیت مکانی خود می‌توانید نزدیک‌ترین مسیر را انتخاب کنید. به علاوه با شرکت در تورهای گردشگری سوباتان نیز می‌توانید به این منطقه سفر کنید و علاوه بر دریاچه نئون از دیگر جاذبه‌های این منطقه نظیر گردنه الماس، جاده بسیار زیبای اسالم به خلخال، آبشار شگفت‌انگیز ورزان، جنگل لیسار و... نیز بازدید به عمل آورید و نهایت لذت را ببرید.

مسیر دسترسی به دریاچه نئور

مسیر دسترسی به سوباتان از دریاچه نئور با ماشین شخصی و آفرود

اگر از تهران قصد سفر به شهرستان تالش را دارید، پیشنهاد می‌کنیم وارد جاده تهران- رشت شوید و پس از طی یک مسیر 327 کیلومتری خودتان را به رشت برسانید. پس از آن نیز به منظور دسترسی به منطقه ییلاقی سوباتان باید به سمت شهرستان تالش و دریاچه نئور حرکت کنید. منطقه ییلاقی سوباتان در 19 کیلومتری دریاچه نئور واقع شده است که برای رسیدن به آن باید وارد جاده شمال شرقی این دریاچه شوید. لازم به ذکر است که مسیر دریاچه نئور به سوباتان در شهرستان تالش از جمله مسیرهای پرطرفدار و مشهور در میان گردشگران و طبیعت‌دوستان به شمار می‌رود. زیرا این جاده از میان طبیعتی بکر و سرسبز می‌گذرد که ممکن است در بین راه اسب‌های وحشی و هم‌چنین چادرهای عشایری را نیز از نزدیک ببینید. در این مسیر می‌توانید چند دقیقه‌ای را در کنار آلاله‌های وحشی دامنه کوه تالش، چشمه‌های گزنه هنوی و آبشار ورزان به استراحت بپردازید و به تماشای منظره حیرت‌انگیز و رویایی اطرافتان بنشینید.

به طور کلی مسیر دریاچه نئور به منطقه ییلاقی سوباتان از چنان جذابیتی برخوردار می‌باشد که گردشگران حاضرند 19 کیلومتر را پیاده‌روی کنند و سختی این مسیر را تحمل کنند تا از طبیعت بکر و دل‌انگیز مسیر نهایت لذت را ببرند. برخی اوقات نیز گروهی از دوچرخه ‌سواران وارد این جاده خاکی می‌شوند و تا رسیدن به منطقه ییلاقی سوباتان رکاب می‌زنند که در صورت تمایل شما نیز می‌توانید با آن‌ها همراه شوید. به علاوه شما می‌توانید با ماشین شخصی یا آفرود نیز خودتان را به روستای زیبای سوباتان برسانید. اما از آن‌جایی که دست‌اندازهای زیادی در این مسیر خاکی وجود دارد، استفاده از خودروهای سواری را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. از این رو شما می‌توانید به ایستگاه جاده قدیم ییلاق سوباتان بروید و از پاترول‌های کرایه‌ای که متعلق به محلی‌ها می‌باشد، استفاده کنید تا به سوباتان برسید. توصیه می‌کنیم که حتما برای سفر به منطقه سوباتان از یک فرد محلی یا تور لیدر مجرب کمک بگیرید تا با مشکلی مواجه نشوید و از سفرتان نهایت لذت را ببرید.

مسیر دسترسی به سوباتان از دریاچه نئور با ماشین شخصی و آفرود

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما شما را برای رسیدن به منطقه ییلاقی سوباتان از دریاچه نئور به طور کامل راهنمایی کردیم. این منطقه جاذبه‌های طبیعی فراوانی را در دل خود جای داده است که بدون شک بازدید از هر کدام از آن‌ها سفری خاطره‌انگیز و آرامش‌بخش برای طیف وسیعی از گردشگران با سلیقه‌های متفاوت فراهم خواهد کرد. در صورتی که قصد سفر به شهرستان تالش را دارید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه وبلاگ کایت شوید تا اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید و سفر بدون مشکل و لذت‌بخشی را تجربه کنید. به علاوه برای مشاهده تورهای طبیعت‌گردی استان گیلان نیز می‌توانید وارد صفحه تور گیلان گردی شوید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1401/03/14

    سلام من از نئور به سمت سوباتان می تونم با ۲۰۷ ماشین برم آیا مسیر سنگلاخی هست ویا جاده سنگ داره ؟

  • 1401/03/17

    آقا کسی از ایشون که با ۲۰۷ رفت خبر داره؟ تونست بره؟ رسید؟ برگشت؟

  • 1401/06/13

    جاده برای ماشین های سواری مناسب نیست

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید