بهترین زمان برای سفر به سوباتان چه زمانی است؟
شراره رحیمی 1399/06/08 10526 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سوباتان روستایی بکر و دست نخورده در استان گیلان می‌‌باشد که در شمال غربی شهرستان تالش واقع شده است. این روستا با داشتن دشت‌های وسیع، مراتع سرسبز، آب‌های جاری، چشمه‌های پر آب، اسب‌های وحشی و کوه‌های سر به فلک کشیده خود در کنار آسمانی با ابرهای آبی تمامی شگفتی‌های جهان را یکجا به نمایش می‌گذارد تا گردشگران را شگفت‌زده کند، به گونه‌ای که در بین گردشگران لقب بهشت ایران را به خود گرفته است. به علاوه مسیر دسترسی به روستای سوباتان بسیار حیرت‌انگیز و زیبا می‌باشد که چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند. بدون شک ییلاق سوباتان یک مقصد بسیار زیبا و دل‌انگیز برای طبیعت‌گردی و گشت و گذار در طبیعت استان گیلان می‌باشد که با تماشای مناظر زیبا و دلربای این منطقه ییلاقی می‌توانید لحظه‌های منحصر به فرد و لذت‌بخشی را برای خود به ارمغان آورید. از این رو در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا بهترین زمان سفر به منطقه ییلاقی سوباتان را برایتان شرح دهیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای سوباتان وارد صفحه "تور سوباتان" شوید.

منطقه ییلاقی سوباتان در فصل بهار و تابستان

روستای چشم‌نواز سوباتان از سطح دریا 1900 متر ارتفاع دارد و در فصول گرم سال یعنی بهار و تابستان دارای آب و هوای خنک و دل‌انگیزی می‌باشد. از این رو می‌توان گفت که بهترین زمان سفر به روستای سوباتان از اردیبهشت ماه تا اواخر تابستان است. زیرا سوباتان در فصل بهار چشم‌انداز بسیار زیبایی از دشت‌های پر از گل‌های وحشی و شقایق برایتان به نمایش می‌گذارد و شما می‌توانید در آب و هوای معتدل و مطبوع نفسی تازه کنید و روح خود را جلا بدهید. هم‌چنین در فصل تابستان نیز به دلیل ارتفاع بالا و موقعیت قرار گیری روستا، بادهای شمالی بسیار زیادی در این منطقه در حال وزیدن است که به همین دلیل آب و هوای بسیار معتدل و مطلوبی در سوباتان حاکم است که زمان بسیار مناسبی برای گشت و گذار در طبیعت بکر و دل‌انگیز این روستا به شمار می‌رود. اگر مرداد ماه را برای سفر به این منطقه انتخاب کردید، فراموش نکنید که هر سال در این منطقه مسابقه اسب‌دوانی برگزار می‌شود که بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است، بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما از این مسابقه دیدن کنید و نهایت لذت را ببرید.

منطقه ییلاقی سوباتان در فصل بهارو تابستان

منطقه ییلاقی سوباتان در فصل پاییز و زمستان

روستای سوباتان در اوایل فصل پاییز نیز میزبان گردشگران می‌باشد اما از آبان ماه به بعد دیگر هوا رو به سردی می‌رود و بازدید از آن به حداقل می‌رسد. به علاوه در فصل زمستان نیز سرمای شدیدی در منطقه ییلاقی سوباتان حاکم است و بارش برف و باران در این منطقه به اوج خود می‌رسد، به گونه‌ای که روستا از هر نوع فعالیت و سکنه خالی می‌شود و مردم روستا به قشلاق می‌روند و فقط 8 خانوار در این منطقه باقی می‌مانند. البته ناگفته نماند که سفر در زمستان به این منطقه نیز در میان برف و باران و اقامت در کلبه‌های چوبی و دود دودکش‌های آنان، حال و هوای منحصر به فرد خودش را دارد و تجربه‌ای متفاوت برایتان به وجود خواهد آورد.

منطقه ییلاقی سوباتان

جالب است بدانید اکثر گردشگرانی که در فصل زمستان به سوباتان سفر کرده‌اند، معتقدند که این منطقه در فصل زمستان نیز چیزی از فصل بهار کم‌ ندارد و حتی با منظره‌ای بسیار زیبا و متفاوت‌تر از فصل بهار گردشگران را غافلگیر می‌کند. از جمله برتری‌های سوباتان در فصل زمستان نسبت به فصل بهار می‌توان به آرامش و سکوت مطلق، سفیدی محض (پوشیده از برف)، دور از شلوغی‌های زندگی شهری، خالی از صدای ناهنجار وسیله‌های نقلیه و... اشاره کرد. اگر فصل زمستان را برای سفر به سوباتان انتخاب کرده‌اید، توصیه می‌کنیم که حتما برف و شیره این منطقه را امتحان کنید و از طعم بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید. به علاوه میرزا قاسمی ذغالی این منطقه نیز طعم بسیار خوبی دارد که تست کردن آن در شب‌های سرد زمستانی سوباتان را به هیچ وجه نباید از دست داد.

تورهای مرتبط:

منطقه ییلاقی سوباتان در فصل پاییز و زمستان

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما وضعیت آب و هوای منطقه ییلاقی سوباتان را در فصل‌های مختلف سال به طور کلی برای شما شرح دادیم. این روستا جاذبه‌های بسیار بی‌نظیری را در دل خود جای داده است که بدون شک بازدید از هر کدام از آن‌ها‌ سفر دلپذیری را برای طیف وسیعی از گردشگران فراهم خواهد کرد. از این رو شما می‌توانید در هر زمان که مایل بودید به این منطقه سفر کنید و لحظات بسیار خوب و خاطره‌انگیزی را در کنار همسفرانتان در بهشت ایران برای خود به ارمغان آورید. در صورتی که قصد سفر به سوباتان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه وبلاگ کایت شوید تا اطلاعات بیشتری از این منطقه به دست آورید و سفر بی‌نقصی را تجربه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید