کوچ سرفینگ چیست؟ سفر رایگان با کاناپه گردی + معرفی سایت
شراره رحیمی 1399/08/25 2159 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


به طور کلی برخی از افراد فقط به خاطر هزینه‌های بالای مسافرت از سفر کردن منصرف می‌شوند، اما لازم به ذکر است که سفر کردن نقش بسیار مهمی را در تامین سلامت روان شما ایفا می‌کند. از این رو توصیه می‌کنیم که حتما راه‌های کاهش هزینه‌های سفر را یاد بگیرید و سفر کردن را جزو برنامه‌های اصلی زندگیتان قرار دهید. کوچ سرفینگ یک سایت گردشگری بسیار معروف می‌باشد که در زمینه اقامت رایگان مشغول به فعالیت است و طی چند سال اخیر در بین گردشگران به محبوبیت ویژه‌ای دست یافته است. به علاوه کوچ سرفینگ یا سفر رایگان با کاناپه گردی یکی از راه‌های کاهش هزینه سفر می‌باشد که شما می‌توانید با کمترین هزینه تجربه‌های به یادماندنی و لذت‌بخشی را در کشورهای مختلف جهان برای خود به ارمغان آورید. در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و مفیدی از کوچ سرفینگ در اختیارتان قرار دهیم.

کوچ سرفینگ چیست؟

کوچ سرفینگ (CouchSurfing) که در فارسی به معنای کاناپه‌گردی است یکی از روش‌های مسافرت می‌باشد که با استفاده از آن می‌توانید به صورت ارزان سفر کنید. همان‌طور که گفته شد افراد بسیار زیادی در جامعه امروزی به سفر کردن علاقمند هستند، اما به دلیل مشکلات مالی از مسافرت منصرف می‌شوند. از این رو کوچ سرفینگ ایجاد شده است تا گردشگران بتوانند با کمترین هزینه سفر کنند و به صورت کاملا رایگان در مقصد دلخواه خود اقامت داشته باشند. به این صورت که در حال حاضر وب‌سایت‌هایی وجود دارند که با معرفی گردشگران به یکدیگر، افراد مختلف را با سایر علاقمندان به سفر آشنا می‌کنند و کاربران این نوع از وب‌سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی می‌توانند در صورت تمایل از سایر گردشگران در اقامتگاه یا خانه خود به صورت کاملا رایگان پذیرایی کنند.

مثلا اگر شما قصد دارید که از شهر زیبای وان در ترکیه بازدید به عمل آورید، با مراجعه به این وب‌سایت‌ها می‌توانید با کاربرانی که در وان زندگی می‌کنند، ارتباط برقرار کنید و آن‌ها نیز اگر مایل باشند بدون اینکه از شما هزینه‌ای دریافت کنند، در خانه خود محلی برای خواب در اختیارتان قرار می‌دهند. از طرف دیگر شما نیز می‌توانید در صورت تمایل در کشورتان در خانه خود از سایر گردشگران خارجی به صورت رایگان پذیرایی کنید. به طور کلی کوچ سرفینگ سبب می‌شود تا بخش اعظمی از هزینه‌های سفرتان که به محل اقامت اختصاص داده می‌شد، کسر شود و بسیار ارزان سفر کنید. در واقع نوآوری و خلاقیت در استفاده از اینترنت باعث راه اندازی کوچ سرفینگ شده است و به نوعی کارآفرینی اینترنتی به حساب می‌آید.

کوچ سرفینگ یا کاناپه گردی به صورت رایگان

تاریخچه کوچ سرفینگ

ایده کوچ سرفینگ تقریبا از سال 2002 میلادی وجود داشت تا اینکه در 12 ژوئن سال 2004 توسط فنتون (Casey Fenton) و دنیل هافر (Daniel Hoffer) به اجرا درآمد و جلوه حقیقی به خود گرفت. با توجه به آخرین آمار منتشر شده از شمار کاربران وب‌سایت رسمی کوچ سرفینگ (CouchSurfing.com) که تقریبا به چند سال قبل برمی‌گردد، این وبسایت بیش از پانزده میلیون کاربر با احتساب 400 هزار نفر میزبان فعال داشته است.

امنیت در کوچ سرفینگ

به طور کلی کسانی که برای اولین بار با کوچ سرفینگ آشنا می‌شوند، نسبت به عدم وجود امنیت کافی نگران هستند. زیرا مسافر یا گردشگر نسبت به فردی که قرار است در طول سفر خود در خانه وی اقامت داشته باشد، هیچ شناختی ندارد. از این رو اگر مشکلی ندارید که شب را در خانه یک غریبه به صبح برسانید، کوچ سرفینگ می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. اگر این ریسک را می‌پذیرید و ماجراجو هستید لازم است گفته شود که وب‌سایت‌های کوچ سرفینگ به منظور ایجاد امنیت گردشگران تدابیری را اندیشیده‌اند و به همین سبب هرکسی اجازه عضویت در وبسایت کوچ سرفینگ را ندارد و افراد برای عضویت باید حداقل معیارها را داشته باشند. به علاوه یک پنل کاربری در اختیار هر عضو قرار داده می‌شود که نشاندهنده ویژگی‌های آن فرد می‌باشد.

از طرف دیگر گردشگران می‌توانند در صورت تمایل به میزبانان خوب امتیاز دهند و بدیهی است فردی که امتیاز بالاتری را کسب کند، میزبان بهتری خواهد بود و لحظه‌های متفاوت و لذت‌بخشی را برای مهمانان خود ایجاد خواهد کرد. علاوه بر آن وب‌سایت رسمی کوچ سرفینگ برخی اعضای خود را از نظر امنیت اخلاقی تضمین کرده است و آن‌ها را جزو افرادی قرار داده است که با اقامت در منزلشان هیچ گونه مشکلی برای گردشگران به وجود نخواهد آمد. لازم است گفته شود که وبسایت اصلی کوچ سرفینگ برای کاربران ایرانی فیلتر شده و محتوای آن مجرمانه به حساب می‌آید و به همین دلیل ایرانیان باید وبسایت‌های مشابه که محتوا و امنیت آن مطابق با قانون جمهوری اسلامی ایران باشد را مورد استفاده قرار دهند.

امنیت در کوچ سرفینگ

مزایای کوچ سرفینگ

  • اقامت به صورت کاملا رایگان
  • بهره‌مند شدن از راهنمایی میزبان برای ادامه سفرتان
  • آشنایی با فرهنگ مردم کشورهای دیگر
  • سفری کاملا مقرون به صرفه
  • پیدا کردن دوست‌های جدید
  • دیگر نیازی به تهیه غذا از رستوران نیست و می‌توانید همانند زندگی در منزل خود به آشپزی بپردازید و غذای ارزان‌تر و سالم‌تری را برای خود تهیه کنید و نهایت لذت را ببرید.

معایب کوچ سرفینگ

  • ممکن است در برخی از کشورها یا مناطق مختلف این نوع از سفر برای خانم‌های تنها مناسب نباشد.
  • امکان سو استفاده‌ی میزبان از مهمان خود

چگونه برای میزبانمان، مهمان خوبی باشیم؟

در وهله‌ی اول توجه داشته باشید که استقبال میزبان از مهمان خود به این معنی نیست که باید تمامی محل اقامت و وقت خود را در اختیار شما بگذارد. اغلب میزبانان به منظور صحبت با گردشگران و با هدف آشنایی بیشتر از آن‌ها پذیرایی می‌کنند، بنابراین درحالی که سعی می‌کنید در برنامه‌های میزبان تغییری ایجاد نکنید، بهتر است کمی به منظور همراهی و صحبت با میزبانتان وقت بگذارید. دعوت از او برای ادامه سفر و گرفتن هدیه می‌تواند خاطره دلپذیر و جذابی را برای میزبان به یادگار بگذارد. فراموش نکنید که اگر از اقامت خود راضی بودید، در صفحه شخصی‌اش در وبسایت کوچ سرفینگ بازخورد دوستانه و صمیمی به یادگار بگذارید تا سایر گردشگران نیز امکان مصاحبت با میزبان خوب را پیدا کنند.

کوچ سرفینگ

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما اطلاعات جامعی از کوچ سرفینگ در اختیارتان قرار دادیم. همان‌طور که مطالعه کردید شما نیز می‌توانید با استفاده از کوچ سرفینگ سفری کاملا مقرون به صرفه داشته باشید و با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوید و نهایت لذت را ببرید. تنها هدف کایت در این مقاله از مجله گردشگری آشنایی شما گردشگران خوش ذوق با واژه کوچ سرفینگ بود و امیدواریم که در کشور ایران نیز با توجه به معیارهای اسلامی بتوانیم این روش را به کار گیریم و هزینه‌های سفر را به طور قابل توجهی پایین بیاوریم. به علاوه شما می‌توانید وارد سایت livelimitless  و یا cycloscope شوید و با مطالعه کردن مطالب موجود در آن‌ها در صورت تمایل در یکی از سایت‌هایی که در زمینه کوچ سرفینگ فعالیت می‌کنند، عضو شوید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید