تفریحات مجردی در هند| 10 تفریح مجردی در هندوستان
ضحا اکبری 1399/07/22 3309 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



هندوستان با طبیعت بی نظیر، آئین‌ها و رسوم زیبا، آثار تاریخی فراوان و آب و هوایی بسیار متنوع و دلپذیر همواره یکی از مقاصد اصلی گردشگران بوده است، این کشور به عنوان مقصدی برای گردش و تفریح بسیار ایده آل و مناسب بوده و به دلیل تنوع آب و هوایی در هر زمانی از سال می‌توان به آن سفر کرد. هندوستان مکانی بسیار مناسب برای سفر کردن با خانواده است، جایی که با سر زدن به آثار تاریخی، گشت و گذار در باغ وحش‌هایی پر از حیوانات عجیب و غریب و کمیاب، دیدن فیلم در سینماهای مجهز و... می‌توان سفری به یاد ماندنی داشت، اما اگر فردی قصد داشته باشد تنها یا به همراه دوستان به صورت مجردی به هند سفر کند نیز این کشور با تفریحات فراوان و فوق العاده منتظر است تا لحظاتی شاد و فراموش نشدنی را برای او و همراهانش رقم بزند. در ادامه با 10 مورد از تفریحات مجردی هند آشنا شده و توضیحاتی در مورد آن‌ها ارائه می‌دهیم، پس تا انتهای این سفر مجردی همراه ما باشید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای هند وارد صفحه "تور هند" شوید.

تفریح در هندوستان

تفریحات مجردی در هندوستان

در کشور هند تا دلتان بخواهد تفریح پیدا می‌شود، از فیل سواری در شهر جیپور تا پیاده روی در طبیعت بی نظیر هند، ولی اگر به صورت مجردی به این کشور سفر کردید می‌توانید با هر کدام از تفریحاتی که در ادامه برایتان شرح می‌دهیم خاطره‌ی این سفر را برای همیشه در ذهن خود ماندگار کنید.

تفریح مجردی در هندوستان


  1. اسپا در هند

امروزه اسپا یا مراکز ماساژ در همه جای دنیا طرفداران بسیاری دارد، به طوری که این مراکز سهم زیادی در از بین بدن استرس و تنش‌های افراد مختلف دارند. اما در هند از دیرباز به ماساژ و مراکز ماساژ درمانی توجه ویژه‌ای شده است و اسپاهای بسیار لوکس و مجهزی در این کشور وجود دارد. یکی از مهم‌ترین تفریحات گردشگرانی که به هند سفر می‌کنند سر زدن به این مراکز و دریافت خدمات ماساژ از ماساژورهای حرفه‌ای آن‌هاست، در این اسپاها انواع خدمات ماساژ صورت و بدن، درمان با آبگرم، درمان با آیورودا، آروماتراپی، جلسات یوگا و مدیتیشن ارائه می‌شود و هرچند می‌توان از این خدمات به صوت خانوادگی استفاده کرد اما استفاده از آن‌‌ها قطعا یکی از بهترین تفریحات مجردی در هند است. از بهترین و معروف‌ترین اسپاهای هند می‌توان به اسپای گروه هتل تاج هند، آناندا در هیمالیا، اسپای پارک حیات در گوا، اسپای لوکس کاخ لیلا با چشم انداز دریاچه‌ی پاشولا در ایالت راجستان، اسپای کاناتال در نزدیکی ماسوری و... اشاره کرد.

تفریح مجردی در هندوستان

تفریح مجردی در هندوستان

  1. ورزش‌های آبی در سواحل هند

کشور هند دارای سواحل بزرگ و بسیار زیبایی است که می‌توان اوقات بسیار خوشی را در نهایت آرامش در آن‌ها سپری کرد، از جمله سواحل زیبای کشور هند می‌توان ساحل راداناگار، ساحل کووالام، ساحل ماندارمانی، ساحل باگا و... را نام برد. در این سواحل انواع و اقسام ورزش‌های آبی، ‌شنا با دلفین‌ها، غذاهای خوشمزه و... یافت می‌شود، از جمله ورزش‌های آبی این سواحل موج سواری است که لذت و هیجانی مثال زدنی دارد و یکی از تفریحاتی است که در سفرهای مجردی می‌توان از آن لذت بی نهایتی برد.

ورزش‌های آبی

ورزش‌های آبی

  1. پرواز با بالون در آسمان هند

یکی از هیجان انگیزترین تفریحات در هندوستان بالون سواری است که مخصوصا در سفرهای مجردی بسیار لذتبخش خواهد بود. پرواز با بالون در شهرهای زیادی در هند مثل پینک جیپور، پارک ملی رانتامبور، ماسه سنگ شهر جیسلمر، شهر مقدس پوشکار، ماهاراشترا، کارناتاکا، نیمرانا در نزدیکی دهلی و بسیاری شهرهای دیگر انجام می‌گیرد اما بیابان راجستان محبوب‌ترین مکان برای بالون سواری در هند است. این تفریح گران قیمت معمولا در ماه‌های سپتامبر تا مارس که هوا خشک و خنک است و از زمان طلوع خورشید تا غروب آن انجام می‌شود، در هنگام بالون سواری منظره‌ی طبیعت زیبای هندوستان از بالا بسیار تماشایی است ولذت و هیجانی که به انسان منتقل می‌کند تا پایان عمر فراموش نمی‌شود. در هندوستان جشنواره‌های زیادی برای بالون سواری برگزار می‌شود، جشنواره‌هایی مثل نمایشگاه ناگائور در راجستان،‌ جشنواره‌ صحرای جیسلمر،‌ جشنواره‌ی سالانه‌ی تال بالون آگرا که در ماه نوامبر انجام می‌گیرد و بسیاری فستیوال‌ها و جشنواره‌های زیبا و پر هیجان دیگر.

پرواز با بالون

پرواز با بالون

  1. رفتن به کافه‌های شبانه‌ی هند

کشور هند کافه‌های بسیاری دارد که بیشتر آن‌ها تا نیمه‌های شب فعال هستند،‌ در این کافه‌ها انواع غذاهای بین المللی و نوشیدنی‌های خوش طعم در فضایی سنتی یا مدرن و امروزی سرو می‌شود، گروه‌های موسیقی آهنگ‌های خاطره انگیز را به صورت زنده اجرا می‌کنند و بعضی از آن‌ها با دنج بودنشان سکوت و آرامشی بی مانند را به شما هدیه می‌دهند. از میان کافه‌های بسیارِ هند می‌توان کافه شش محل، کافه‌ی شبانه‌ی اورکا بلک، کافه گرانگ، کافه کالر بار، کافه بلک اوت، کافه بار پالادیو، کافه آزا، کافه هارد راک و... را نام برد.

کافه‌های شبانه

کافه‌های شبانه‌

  1. شتر سواری در بیابان‌های هند

یکی دیگر از تفریحات بسیار شیرین هند گشت و گذار در بیابان‌های این کشور و شتر سواری در آن‌ها می‌باشد. پر طرفدارترین بیابان هندوستان بیابان تار در ایالت راجستان این کشور است که پر از تپه‌های شنی و زمین‌هایی مملو از خار است. در هند تورهای نیم روزه، یک روزه و چند روزه برای تفریح در بیابان برگزار می‌شود که می‌توانید پس از رسیدن به هند در یکی از آن‌ها ثبت نام کرده و از بودن در بیابان‌های هند لذت ببرید. برای رسیدن به بیابان تار می‌توان از خودرو، اتوبوس یا قطار استفاده کرد، مسئولان تور پس از رسیدن به آنجا شمارا با جیپ به دل کویر برده و در آنجاست که می‌توانید یک شتر سواری تمام عیار انجام دهید. بهترین زمان برای این تفریح ماجراجویانه و هیجان انگیز که مخصوصا برای سفرهای مجردی بسیار ایده آل است بین ماه‌های اکتبر تا مارس می‌باشد.

شتر سواری

شتر سواری

  1. زیپ لاین در هند

زیپ لاین یا خفاش پرنده یکی دیگر از تفریحات بسیار هیجان انگیز و شاید ترسناک در سطح جهان است که استفاده از آن به ویژه به صورت مجردی لذت فراوانی دارد. در هندوستان چندین زیپ لاین وجود دارد که مهم‌ترین و پرطرفدارترین آن‌ها زیپ لاین ریشی کشی در ایالت اوتاراخاند هند می‌باشد. لذت رفتن از یک بلندی تا بلندی دیگر آن هم با سر خوردن از روی یک کابل و تماشای مناظر زیبا و طبیعت شگفت انگیز هند می‌تواند یکی از بهترین، مهیج‌ترین و بی مانندترین تفریحات مجردی هند باشد.

زیپ لاین

زیپ لاین

  1. غواصی در هند

افرادی که عاشق هیجان و تجربه‌ی لذت‌های ناب هستند حتما به غواصی علاقه دارند، غواصی یکی از تفریحات هیجان انگیزی است که لذت آن با هیچ لذتی در جهان قابل قیاس نیست. هنگام غواصی می‌توانید دنیای زیر آب را از نزدیک دیده و ماهی‎‌های عجیب، سفره ماهی، وال، گیاهان دریایی رنگارنگ و... را تماشا کنید. از میان مناطق ایده آل هند برای غواصی می‌‌توان نارکارلی ماراشترا، دیوار آراویند پوندیچری، نترانی کارناتاکا، کادمات لاکشادویپ، جزیره‌ی هاولاک در آندامان و نیکوبار را نام برد که در همه‌ی آن‌ها امکانات لازم برای غواصان حرفه‌ای و آماتورها فراهم شده است.

غواصی

غواصی

  1. قایقرانی در آب‌های خروشان هند

در کشور هند انواع و اقسام رودخانه‌های کوچک و بزرگ و خروشان و نیمه خروشان وجود دارد که می‌توان انواع قایق سواری از قایق سواری آرام با خانواده یا قایق سواری در آب‌های پر خروش را در آن‌ها انجام داد، اما اگر به صورت مجردی به هند سفر کرده‌اید و قصد دارید یک تفریح هیجان انگیز را انجام دهید بهتر است قایق سواری در آب‌های خروشان هند را تجربه کنید، تجربه‌ای نفس گیر و مهیج.

قایقرانی

  1. بانجی جامپینگ در هند

بانجی جامپینگ یعنی پریدن از یک ارتفاع زیاد در حالی‌که یک طناب فنردار و منعطف به شما وصل شده است. بانجی جامپینگ یکی از تفریحات بسیار مهیج در هند و سراسر دنیاست که به عنوان یک تفریح مجردی انتخابی بسیار عالیست. برای بانجی جامپینگ در هند می‌توانید به شهرهای بنگالور، دهلی، ریشی کشی و... سر بزنید.

بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ

  1. دوچرخه سواری در هند

هند با آن منظره‌های زیبا و چشم اندازهای بی نظیر بهترین انتخاب برای یک دوچرخه سواری دلپذیر است، این کشور دارای مسیرهای بسیاری برای دوچرخه سواری می‌باشد و همه‌ی گردشگران به ویژه آن‌هایی که به صورت مجردی به هند سفر می‌کنند از دوچرخه سواری در مسیرهای سخت با مناظر طبیعی دیدنی لذت می‌برند. برخی مسیرهای کشور هند برای دوچرخه سواری عبارتند ازله تا خاردونگ لا، جاده‌های رامشوارام، مسیر بمبئی به دامان، مسیر شیلونگ به چرامپونچی، مسیر کالیمپونگ به زولوک، مسیر بمبئی به تریواندروم، مسیر چنای به پوندیچری، مسیر مانلالی به شیملا و بسیاری مسیرهای دیگر.

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری

در این مقاله شما را با 10 مورد از تفریحات مجردی در کشور هند آشنا کردیم، اگر قصد سفر به هند و دیدن زیبایی‌های این کشور پهناور را دارید به قسمت کشور هند در سایت ما سر بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید