هزینه‌های سفر به هند چقدر است؟ آپدیت پاییز ۹۹
زهرا نیرومند 1399/08/20 4871 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


هندوستان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری قاره آسیاست که در بین ایرانیان نیز محبوبیت بسیار بالایی دارد. تاریخ پرفراز و نشیب هندوستان، بناهایی با معماری‌هایی جذاب، فرهنگ غنی، آداب و رسوم خاص، فرهنگ غذایی متنوع و مردمانی که با ادیان و مذاهب مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند، از جمله جاذبه‌ها و ویژگی‌های خاص این کشور است که سالانه افراد بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشاند. هند، کشور پهناوری است که شهرهای توریستی متعددی نیز دارد. قصد سفر به هر کدام از شهرهای هند را داشته باشید، باید قبل از آن هزینه‌های سفر را بدانید تا بتوانید برنامه‌ریزی درست‌تر  و دقیق‌تری انجام دهید. در این بخش قصد داریم در مورد هزینه‌های سفر به هند در سال 99 صحبت کنیم و بخش‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای هند وارد صفحه "تور هند" شوید.

هزینه‌های پیش از سفر

به هر کجای دنیا که بخواهید سفر کنید، برای خارج شدن از  کشور نیاز به گذرنامه دارید. برای دریافت گذرنامه باید به یکی از دفاتر پلیس+ 10 در نزدیکی محل زندگی خود مراجعه نموده و درخواست خود را به همراه مدارک ارائه دهید. هزینه دریافت گذرنامه در سال 99  چیزی حدود 141.730 تومان می‌باشد که شامل موارد زیر است:

-   هزینه دریافت شناسه : 1000 تومان

-   هزینه عوارض شهرداری: 3750 تومان

-   هزینه صدور گذرنامه: 100 هزار تومان

-   هزینه خدمات دفاتر پلیس+ ۱۰ و هزینه پست: 36.980 تومان

مرحله بعدی دریافت ویزای هند است. ویزای هند به سه صورت یک ماهه، یک ساله و 5 ساله صادر می‌شود که هرکدام از آن‌ها نیز هزینه متفاوتی دارند. با توجه به نوسان قیمت دلار، امکان محاسبه دقیق هزینه ویزای هند در سال 99 وجود ندارد، اما به طور کل می‌توان گفت هزینه ویزای یک ساله توریستی در حال حاضر حدود 100 دلار می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره  02175097700 تماس بگیرید و با کارشناسان کایت در مورد هزینه ویزا و نحوه دریافت آن مشورت نمایید.

از دیگر هزینه‌های سفر به هند که باید قبل از ورود به این کشور بپردازید، هزینه عوارض خروج از کشور می‌باشد. عوارض خروج از کشور بستگی به تعداد سفرهای خارجی شما دارد. عوارض پرداختی برای سفر اول   220 هزار تومان، سفر دوم 330 هزار تومان و سفر سوم به بعد 440 هزار تومان است که می‌توانید به صورت اینترنتی پرداخت کنید.

هزینه‌های پیش از سفر

هزینه‌های سفر به هند با هواپیما

بهترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به هند، سفر با هواپیماست. شما می‌توانید بلیط مقصد موردنظر را خریداری کرده و  به طور مستقیم به آن شهر سفر کنید. هزینه سفر با هواپیما بسته به شرکت هواپیمایی و نوع پرواز متفاوت است، اما حدود 2,600,000 تومان تا 4,500,000 تومان برایتان درمی‌آید.

به یاد داشته باشید که برای ارزان‌تر شدن هزینه‌های سفر به هند بهتر است پروازهای مستقیم به شهر یا کشور مقصد را انتخاب کنید. پروازهای غیر مستقیم که در طول مسیر توقف دارند، گران‌تر هستند. در حال حاضر، تنها پرواز مستقیم ایران به سمت بمبئی پرواز با هواپیمایی ایران‌ایر می‌باشد که حدود 4 ساعت طول می‌کشد. پروازهای مستقیم به سمت شهر دهلی نیز از  طریق هواپیمایی ماهان انجام می‌شود.

هزینه‌های سفر به هند با هواپیما

هزینه اقامت در هند

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کشور هند این است که شما هم می‌توانید سفر ارزان‌قیمت را در این کشور تجربه کنید و هم سفری لوکس و گران‌قیمت داشته باشید. هتل‌های لوکس و مجلل هند امکانات رفاهی و تفریحی فوق‌العاده‌ای را برای مسافران خود در نظر می‌گیرند و اتاق‌هایی شیک و راحت را برای آنان آماده می‌کنند. هزینه اقامت در هتل با توجه به تعداد ستاره‌ها و امکانات فراهم شده عبارتند از:

  • اقامت در هتل 1 ستاره: 1841 روپیه
  • اقامت در هتل 2 ستاره: 2021 روپیه
  • اقامت در هتل 3 ستاره: 2070 روپیه
  • اقامت در هتل 4 ستاره: 4380 روپیه
  • اقامت در هتل 5 ستاره: 5829 روپیه

هزینه اقامت در هند

هزینه غذا در هند

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های کشور هندوستان، رژیم غذایی متنوع آن است. برای خوردن غذا در این کشور انتخاب‌های متعددی دارید. می‌توانید غذای خود را در رستوران‌های شیک و گران‌قیمت میل کنید یا غذاخوری‌های محلی و ارزان‌تر  را برای خوردن وعده‌های غذایی انتخاب نمایید.  هزینه غذا در رستوران‌ها و کافه‌های مختلف هند عبارت است از:

  • هزینه غذا در رستوران ارزان‌قیمت: 150  روپیه
  • هزینه غذا در رستوران متوسط: 400 روپیه
  • هزینه غذا در شعبه‌های مک‌دونالد: 268 روپیه
  • هزینه یک ساندویچ چیزبرگر معمولی: 80 روپیه
  • هزینه یک فنجان کاپوچینو: 115 روپیه
  • هزینه یک فنجان قهوه اسپرسو: 81 روپیه

اگر بخواهید خودتان آشپزی کنید، باید مواد موردنیاز را از بازارچه‌ها و سوپرمارکت‌های هندوستان خریداری کنید که قیمت آن‌ها در سال 2020 عبارتند از:

  • شیر (یک لیتر): 48 روپیه 
  • نان سفید (500 گرم): 32 روپیه
  • تخم‌مرغ (12 عدد): 65 روپیه 
  • پنیر محلی (یک کیلوگرم) : 367 روپیه
  • سینه مرغ بدون پوست و استخوان (یک کیلوگرم): 228 روپیه
  • گوشت گاو (یک کیلوگرم): 354 روپیه
  • سوسیس (یک کیلوگرم): 517 روپیه
  • برنج سفید (یک کیلوگرم): 53 روپیه
  • سیب‌زمینی (یک کیلوگرم): 25 روپیه
  • گوجه‌فرنگی (یک کیلوگرم): 34 روپیه
  • گوجه‌فرنگی (یک کیلوگرم): 19 روپیه
  • پیاز (یک کیلوگرم): 32 روپیه
  • کاهو ( یک بته): 37 روپیه
  • سیب (یک کیلوگرم): 138 روپیه
  • پرتقال (یک کیلوگرم): 71 روپیه
  • موز (یک کیلوگرم): 51 روپیه
  • گلابی(یک کیلوگرم): 166 روپیه
  • بطری آب (1.5 لیتری): 28 روپیه

هزینه غذا در هند

هزینه حمل‌ونقل عمومی در هند

برای گشت‌وگذار در شهرهای مختلف هند، گزینه‌های متعددی پیش‌رو دارید که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

قطار: یکی از وسایل حمل‌ونقل عمومی در هند است که برای سفرهای داخل شهری و بین شهری پیشنهاد می‌گردد. قطارها درجات مختلفی دارند و بر اساس آن نیز امکانات متفاوتی را به مسافران ارائه می‌دهند. دقت داشته باشید که هرچه مسیر شما طولانی‌تر باشد، هزینه دریافتی ارزان‌تر خواهد بود. هزینه بلیط قطار با توجه به درجه و مسیر عبارتند از:

قطارهای کلاس 2: قطارهای کلاس 2 ارزان‌ترین قطارهای هند هستند و به ازای هر ساعت سفر 7.5  روپیه از مسافر دریافت می‌کنند. البته لازم به ذکر است که ارزانی ارزش سوار شدن در این قطارها را ندارد. زیرا قطارهای کلاس 2 اغلب کثیف، تنگ و گرم هستند و ممکن است صندلی خالی برای مسافر نداشته باشند.

قطارهای کلاس SL (Sleeper Class): این قطارها امکانات بهتری نسبت به قطارهای کلاس 2 دارند و راحت‌تر هستند، اما هم‌چنان ممکن است گرم و کثیف باشند. هزینه این قطارها بر اساس هر ساعت چیزی حدود 37 روپیه است.

قطارها 3A - AC 3 Tier: این قطارها راحت‌تر، تمیزتر و خلوت‌تر از قطارهای SL هستند و به ازای هر ساعت حدود 110 روپیه هزینه دارند. قطارهای AC 3 دارای 3 طبقه تختخواب هستند.

قطارهای 2A - AC 2 Tier: این قطارها دارای 2 طبقه تختخواب بوده و راحتی بیشتری را برای مسافران فراهم می‌کنند. هزینه قطارهای AC 2 به ازای هر ساعت ۱۴۷ روپیه است.

قطارهای درجه یک (A - AC First Class1): قطارهای درجه یک دارای غرفه شخصی هستند که در هریک از آن‌ها نیز یک تخت قرار دارد. این قطارها دارای تهویه مطبوع بوده و سرویس‌های خوبی را به مسافران ارائه می‌دهند. هزینه این قطارها به ازای هر ساعت ۲۴۰ روپیه می‌باشد.

اتوبوس: اتوبوس‌های هند نیز در دو بخش دولتی و خصوصی مشغول به کار هستند. دولتی‌ها ارزان‌تر بوده و کیفیت پایین‌تری نیز دارند. هزینه اتوبوس نیز بسته به نوع اتوبوس و مسافت متفاوت است.

  • اتوبوس‌های ارزان‌تر (به ازای هر ساعت): 11 روپیه
  • اتوبوس‌های لوکس‌تر (به ازای هر ساعت): 74 روپیه

تاکسی: تاکسی‌های هند گران‌ترین وسیله حمل‌ونقل عمومی این کشور هستند که در تمامی بخش‌های شهر دیده می‌شوند.

  • هزینه سوار شدن در تاکسی: 50 روپیه
  • کرایه تاکسی به ازای هر کیلومتر: 15 روپیه
  • کرایه تاکسی به ازای هر یک ساعت انتظار: 100 روپیه

اگر قصد سفر با ماشین شخصی را دارید باید بدانید که هزینه بنزین در هندوستان به ازای هر لیتر  77 روپیه است.

هزینه حمل‌ونقل عمومی در هند

هزینه‌های سفر به هند  با تورهای گردشگری

یکی از بهترین راه‌های سفر به هند  همراه شدن با تورهای گردشگری است. بسیاری از آژانس‌های گردشگری در طول سال تورهایی را به مقصد شهرهای توریستی این کشور مانند بمبئی، دهلی، آگرا، جیپور و ... برگزار می‌کنند و برخی از آن‌ها نیز تورهای ترکیبی از چند شهر را دارند. هزینه تورهای گردشگری بسته به روزهای سفر و امکانات و خدماتی که به مسافران ارائه می‌دهند، متفاوت است. خدمات تورهای گردشگری معمولا مواردی چون  بلیط هواپیما، اقامت‌گاه، ترانسفر فرودگاهی، راهنمای فارسی زبان و  بیمه مسافرتی را شامل می‌شود. علاوه بر این، درجه هتل و امکاناتی که در اختیار مسافران  قرار می‌گیرد نیز در هزینه تور تاثیر بسیار زیادی دارد.  بنابراین، زمانی که تورهای گردشگری را مورد بررسی قرار می‌دهید باید تمامی این نکات را در نظر داشته باشید و علت گرانی یا ارزانی بیش‌ از اندازه تورها را بدانید و توجه داشته باشید که هر ارزانی خوب نیست! پس به اعتبار آژانس و نظرات مسافرانی که با آن همراه بوده‌اند توجه کنید تا بتوانید انتخاب درست و دقیق‌تری داشته باشید.

در حال حاضر تور 8 روزه هند مبلغی بین 7 تا 12 میلیون تومان می‌باشد که بستگی به تعداد شهرهای موردبازدید و امکانات تور دارد. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در مورد تور هند داشته باشید و با امکانات و ویژگی‌های آن آشنا شوید، می‌توانید با شماره 02175097700 تماس گرفته و سوالات خود را از کارشناسان کایت بپرسید.

هزینه‌های سفر به هند  با تورهای گردشگری

در این مقاله در مورد هزینه‌های سفر به هند در سال 99 صحبت کرده و هریک از بخش‌های دریافت ویزا و گذرنامه، سفر با هواپیما، اقامت‌گاه، غذا و حمل‌ونقل عمومی را به طور جداگانه مورد بررسی قرار دادیم. اگر قصد سفر به کشور زیبا و دیدنی هند را دارید، هریک از این هزینه‌ها را در نظر گرفته و برای آن برنامه‌ریزی کنید تا در طول سفر با مشکلی مواجه نشوید. البته پیشنهاد ما سفر با تورهای گردشگری است. تورهای گردشگری رزرو بلیط هواپیما و اتاق‌های هتل را به صورت عمده انجام می‌دهند و این موارد را با هزینه مناسب‌تری خریداری می‌کنند. از این رو، هزینه‌های سفر بسیار ارزان‌تر از سفر انفرادی برایتان در می‌آید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید