ادویه‌های چابهار | معرفی 7 ادویه جذاب در چابهار
شراره رحیمی 1399/07/07 22377 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



چابهار یکی از شهرهای جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان می‌باشد که در کرانه اقیانوس هند و دریای مکران واقع شده است و تنها بندر اقیانوسی ایران به شمار می‌رود. این بندر علاوه بر موقعیت مکانی بسیار مهم خود، جاذبه‌های فراوانی را در دل خود جای داده است که هر کدام از آن‌ها با زیبایی‌های منحصر به فرد خود گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند. لازم به ذکر است که چابهار دارای سوغاتی‌های بسیار زیبایی نیز می‌باشد که هر کدام از آن‌ها در نوع خود بسیار جذاب و چشم‌نواز هستند و خرید آن‌ها خاطرات سفرتان را ماندگارتر خواهند کرد. از جمله این سوغاتی‌ها می‌توان به ادویه‌های کمیاب و ارزان اشاره کرد که کیفیت بسیار بالایی دارند و طعم خوب و لذیذی به غذا می‌بخشند که توصیه می‌کنیم حتما در سفر به چابهار از این ادویه‌ها خریداری کنید و از طعم بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا ادویه‌های معروف چابهار را به شما معرفی کنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای چابهار وارد صفحه "تور چابهار" شوید.

معرفی 7  ادویه جذاب در چابهار

همان‌طور که گفته شد ادویه‌های معروف چابهار گزینه بسیار مناسبی برای خرید سوغاتی می‌باشند که شما می‌توانید آن‌ها را به دوستان خانه‌دار و آشپز خود هدیه دهید. به منظور خرید ادویه در چابهار بهتر است به بازار پیرزن‌ها بروید تا بتوانید بهترین و باکیفیت‌ترین ادویه‌ها را با قیمتی مناسب خریداری کنید. ما نیز در این بخش به معرفی برخی از ادویه‌های جذاب چابهار خواهیم پرداخت.

معرفی ادویه‌های جذاب در چابهار

  • ادویه کاری

کاری از جمله ادویه‌های ترکیبی چابهار می‌باشد که به رنگ زرد طلایی است و هم‌اکنون در اکثر سوپرمارکت‌ها نیز به فروش می‌رسد. کاری ترکیبی از ادویه‌هایی نظیر میخک، زنجبیل، گشنیز، زردچوبه، زیره و... می‌باشد که برای تهیه انواع غذاهای طعم‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علاوه برگ‌های گیاه کاری نیز از ترکیبات اصلی ادویه کاری می‌باشد که وظیفه آن ایجاد بو و طعم می‌باشد. اما در حال حاضر به دلیل وجود ادویه‌های خشک و تازه که حاوی این ادویه هستند، آشپزهای خوب و معروف در جهان از ادویه کاری به ندرت استفاده می‌کنند. جالب است بدانید گشنیز، زیره و زردچوبه از ماده‌های اصلی کاری می‌باشند که به عنوان پاک‌کننده‌های طبیعی و ضدالتهاب شناخته شده‌اند و در تقویت و سم‌زدایی بدن نیز نقش بسزایی دارند.

  • ادویه ماهی

به طور کلی غذاهای دریایی از بوی زهم برخوردار می‌باشند که لازم است قبل از پخت با ادویه‌ و سایر طعم‌دهنده‌ها ترکیب شوند تا بوی ناخوشایند آن‌ها از بین برود و طعمی دلچسب پیدا کنند. به علاوه شما می‌توانید هنگام کباب‌کردن یا سرخ‌کردن، ماهی را با لایه‌ای از ادویه مخصوص پوشش دهید تا ماهی طعم‌دار شود. ادویه مخصوص ماهی شامل ترکیباتی نظیر پودر گشنیز، پودر سیر، پودر زیره، فلفل قرمز، آویشن خشک خورد شده، فلفل سیاه، پودر پیاز و پرک فلفل قرمز می‌باشد که طعم بسیار خوب و لذیذی به ماهی می‌دهد. علاوه بر آن شما می‌توانید ترکیبات این ادویه را به طور جداگانه از بازار پیرزن چابهار تهیه کنید و ادویه مخصوص ماهی را در منزل با توجه به مزاج و سلیقه خود درست کنید و نهایت لذت را ببرید. 

ادویه ماهی

  • ادویه پادشاه آشپزخانه

ادویه پادشاه آشپزخانه از ادویه‌های ترکیبی می‌باشد که وجود آن در هر آشپزخانه ایرانی ضروری است. در ترکیب این ادویه از تمامی ادویه‌های مورد نیاز در آشپزخانه استفاده شده است که می‌توان آن را در اکثر غذاها به ویژه گوشت، مرغ و خورشت‌های سبزی مورد استفاده قرار داد. ادویه پادشاه آشپزخانه شامل ترکیباتی نظیر دانه خشخاش، رازیانه ستاره‌ای، جوز هندی، جاوتری، بنگال گرم، دارچین، زردچوبه، گشنیز، دانه شنبلیله و... می‌باشد که استفاده از آن به گیاه‌خوران و وگان‌ها نیز توصیه می‌شود، زیرا طعم لذیذ و دلپذیری به غذاهای گیاهی می‌دهد.

  • ادویه فلافل

فلافل از غذاهای خوشمزه جنوب کشور می‌باشد که طعم تند و تیزی دارد و مردمان جنوب از طرفداران این غذا هستند. هم‌اکنون فلافل در سراسر کشور در قالب ساندویچ با انواع کلم شور و ترشی، خیارشور، گوجه فرنگی، کاهو، جعفری و پیاز خرد شده سرو می‌شود که بسیار خوشمزه و لذیذ است. از ترکیبات اصلی ادویه فلافل می‌توان به فلفل و زیره اشاره کرد که وجود زیره در ادویه نیز باعث می‌شود تا غذا بهتر و سریع‌تر هضم شود. البته ناگفته نماند که بسیاری از فروشندگان علاوه بر ادویه فلافل از بیکینگ پودر یا جوش شیرین نیز استفاده میکنند تا فلافل حجیم‌تر و پف‌تر شود.

ادویه فلافل

  • ادویه دال عدس

دال عدس شباهت زیادی به عدس دارد، اما سایز آن نسبت به عدس کوچکتر و به رنگ آجری می‌باشد. البته ناگفته نماند که دال عدس در جنوب ایران با این نام شناخته شده است اما در سایر شهرها به عنوان عدس قرمز نامبرده می‌شود. لازم است بدانید دال عدس سرشار از انواع اسید آمینه‌ها نظیر پروتئین، فسفر، کلسیم و آهن می‌باشد. خورشت دال عدس از غذاهای محبوب مردم جنوب به ویژه بلوچستان و خوزستان می‌باشد که طرز تهیه آن نیز بسیار راحت می‌باشد. شهرت این غذا در جنوب کشور باعث شده است تا اهالی سایر شهرها نیز به خوبی از آن استقبال کنند. شما می‌توانید این غذا را در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام سرو کنید و از طعم بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

  • ادویه کباب کوبیده

کباب کوبیده از غذاهای محبوب ایرانی می‌باشد که از مخلوط گوشت گاو و گوسفند همراه با ادویه و پیاز تهیه می‌شود. به منظور تهیه کباب کوبیده گوشت را به روی یک سطح صاف پهن می‌کنند و سپس با ساطور یا چاقو شروع به کوبیدن گوشت می‌کنند. پس از آن گوشت کوبیده شده را با ادویه کباب کوبیده و پیاز به خوبی ورز می‌دهند که در نهایت نیز برای پخت، گوشت را به سیخ می‌کشند و بر روی منقل قرار می‌دهند. لازم است بدانید که بندر زیبای چابهار بهترین و باکیفیت‌ترین ادویه کباب کوبیده را دارا می‌باشد که نظیر آن را در هیچ کدام از شهرهای ایران پیدا نخواهید کرد.

ادویه کباب کوبیده

  • ادویه ترشیجات

ترشی از جمله چاشنی‌های ویژه و خوشمزه‌ی آشپزخانه‌های خاورمیانه به شمار می‌رود. جالب است بدانید که فرآیند درست کردن ترشی به منظور نگهداری از مواد خوراکی در خارج از فصل برداشتشان ایجاد شد. بدون شک در تهیه انواع ترشی لازم است از طعم دهنده‌ها و ادویه‌های ترشی استفاده شود تا ترشی طعم و عطر دلپذیر به خود بگیرد. توجه داشته باشید که استفاده از سبزیجات خوش طعم و مخلوط ادویه‌ها طعمی منحصر به فرد و لذت‌بخش در ترشی شما به وجود خواهند آورد.

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما به معرفی برخی از ادویه‌های جذاب و معروف چابهار پرداختیم. به طور کلی چابهار دارای ادویه‌های بسیار زیاد و متنوعی می‌باشد که بدون شک با خرید و استفاده از آن‌ها می‌توانید بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها را درست کنید و از عطر و طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. علاوه بر آن شما می‌توانید برای مشاهده لیست بهترین و لذیذترین غذاهای چابهار وارد صفحه وبلاگ کایت شوید و مقاله غذاهای محلی چابهار را مطالعه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید