بهترین مناطق جنوب برای چادر زدن | 10  مکان کمپینگ عالی
زهرا نیرومند 1400/03/22 20866 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


استان‌های جنوبی ایران از جمله زیباترین مناطق کشورمان هستند و هر کدام از آن‌ها جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای را در خود جای داده‌اند. اگر قصد طبیعت‌گردی دارید، می‌توانید این منطقه را نیز در لیست سفرهای خود جای دهید و روزهای خوبی را در کنار سواحل زیبای خلیج فارس و دریای عمان بگذرانید. دقت داشته باشید که منطقه جنوبی ایران آب‌وهوای گرمی دارد. بنابراین، اگر قصد سفر دارید بهتر است فصل‌های پاییز، زمستان و بهار را به آن اختصاص دهید. خصوصا اگر  دوست دارید کمپینگ در طبیعت را انتخاب کنید و شب‌ها را تا صبح در چادر بگذرانید. در این مقاله بهترین مناطق جنوب برای چادر زدن و کمپینگ را به شما عزیزان معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای جنوب وارد صفحه "تور جنوب" شوید.

روستای درک در چابهار

روستای درک، یکی از زیباترین روستاهای ساحلی ایران است که در شهرستان کنارک، در نزدیکی شهر توریستی چابهار، قرار دارد. این روستا بین دو بندر چابهار و بندر عباس واقع شده و از هر دو طرف قابل دسترسی است. سواحل زیبای دریای عمان در کنار زمین کویری روستا یکی از جذاب‌ترین و منحصربفردترین چشم‌اندازهای طبیعی دنیا را ایجاد کرده است که در درک می‌توانید شاهد آن باشید. روستای درک روستایی بکر و ناشناخته است و امکانات رفاهی چندانی ندارد. با این‌ حال امنیت بسیار بالایی دارد و برای کمپینگ مناسب است. شما می‌توانید در کویر زیبای درک چادر بزنید و شب را تا صبح زیر آسمان پرستاره آن بخوابید. ساکنان این منطقه تعدادی اقامت‌گاه بوم‌گردی نیز راه‌اندازی کرده‌اند و از گردشگران و مهمانان پذیرایی می‌کنند.  پیشنهاد می‌کنیم وعده‌های غذایی خود را از روستاییان تهیه نمایید و طعم خوش غذاهای محلی این منطقه را نیز بچشید.

روستای درک در چابهار

ساحل بریس در چابهار

بریس یکی از بهترین مناطق جنوب برای چادر زدن است که مورد توجه بسیاری از طبیعت‌گردان قرار دارد. منطقه بریس چشم‌اندازهای بسیار زیبایی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به اسکله زیبای بریس اشاره کرد. تماشای مرغ‌های دریایی که بر فراز دریای مکران در حال پرواز هستند و قایق‌های کوچک‌ و بزرگ ماهیگیرانی که پس از یک روز طولانی به ساحل برگشته‌اند، بسیار لذت‌بخش و دیدنی است. این تصویر را می‌توانید هر روز غروب در بندر زیبای بریس مشاهده کنید و عکس‌های بسیار زیبایی نیز ثبت نمایید. سپس تا قبل از تاریک شدن هوا چادر را باز کرده و کمپتان را راه‌اندازی کنید تا بتوانید طلوع زیبای خورشید را نیز به تماشا بنشینید. برای صرف ناهار و شام می‌توانید به رستوران‎هایی که در روستا برای گردشگران راه‌اندازی شده ‌است، بروید و یک وعده غذای محلی نوش‌جان کنید.

ساحل بریس در چابهار

ساحل بنود در عسلویه

روستای بنود یکی از زیباترین روستاهای استان بوشهر است که در 35 کیلومتری شهر عسلویه قرار دارد. از جمله ویژگی‌های ساحل بنود، که آن را از دیگر سواحل بوشهر متمایز می‌کند، صخره‌های زیبای آن است که در فاصله بسیار کمی از دریا قرار دارد. غار بنود یکی دیگر از جاذبه‌های بی‌نظیر این ساحل است که تصویری زیبا از خلیج بی‌کران را در مقابل چشمان علاقه‌مندان قرار می‌دهد. اگر شب را در کنار این ساحل اتراق کنید، می‌توانید تصویری از طلوع و غروب خورشید را از میان دهانه غار به تماشا بنشینید. گوش دادن به صدای امواج در دل شب و تماشای غروب خورشید از فراز صخره‌های ساحلی بنود، از جمله مواردی است که بنود را در لیست بهترین مناطق جنوب برای چادر زدن قرار می‌دهد. ساحل بنود امکانات رفاهی خاصی ندارد. بنابراین، اگر قصد کمپینگ دارید، آب آشامیدنی، غذا و وسایل مورد نیاز دیگر را به همراه داشته باشید.  

ساحل بنود در عسلویه

ساحل مفنق در جزیره هرمز

جزیره هرمز را می‌توان یکی از بهترین مناطق جنوب برای چادر زدن معرفی کرد. بسیاری از طبیعت‌گردان تنها برای کمپینگ به این جزیره می‌روند و چند روزی را در کنار سواحل زیبای هرمز اتراق می‌کنند.  ساحل مفنق یکی از معروف‌ترین سواحل هرمز است که در غرب این جزیره قرار دارد. می‌توانید از سکوت و آرامش ساحل لذت ببرید، به تماشای خرچنگ‌ها و لاک‌پشت‌های پوزه عقابی بنشینید و اگر شنا بلدید، تنی به آب بزنید. دقت داشته باشید که این منطقه امکانات رفاهی خاصی ندارد. بنابراین، تمامی لوازم مورد نیاز برای کمپینگ از چادر و کیسه خواب گرفته تا مواد غذایی، چراغ خوراک‌پزی، ظرف و ظروف و ... را به همراه داشته باشید.

ساحل مفنق در جزیره هرمز

جزیره لاوان

 لاوان، سومین جزیره‌ی بزرگ استان هرمزگان است که در میان آب‌های خلیج فارس قرار دارد. طبیعت بکر و دست نخورده، چشم‌اندازهای بی‌نظیر، غذاهای دریایی فوق‌العاده و ... از جمله جاذبه‌های گردشگری این منطقه است که سالانه طبیعت‌دوستان بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. لاوان امکانات رفاهی متعددی دارد و مکان‎های مناسبی را نیز برای اقامت گردشگران در نظر گرفته است، اما اگر اهل کمپینگ باشید، می‌توانید چادرتان را در کنار سواحل زیبا لاوان برپا کنید. پیشنهاد می‌کنیم سه ساحل گرت، مرجانی و ساحل شرکت نفت را برای این کار انتخاب کنید و شب را با خیال راحت به صبح برسانید.  دقت داشته باشید که لاوان تابستان‌هایی بسیار گرم و طاقت‌فرسا دارد. از این رو، بهتر است فصل پاییز و زمستان را برای سفر انتخاب نمایید تا با لذت بیشتری به گشت‌وگذار بپردازید.  

جزیره لاوان

جزیره مارو

مارو، که با نام شیدور نیز شناخته می‌شود، از جمله بهترین مناطق جنوب برای چادر زدن است که در کنار جزیره زیبای لاوان  قرار دارد. این جزیره مرجانی تنها یک کیلوکتر مساحت دارد و  بخشی از شهرستان ابوموسی محسوب می‌شود. جزیره‌ای دورافتاده با طبیعتی بکر و دیدنی که امکان یک سفر آرام و رویایی را برای علاقه‌مندان و دوستداران طبیعت فراهم می‌آورد. این جزیره هیچ امکانات رفاهی ندارد و هیچ اقامت‌گاهی نیز در آن دیده نمی‌شود. از این رو، اگر قصد ماندن در جزیره را دارید باید تمامی وسایل مورنیاز برای شب‌خوابی و کمپینگ را به همراه ببرید. می‌توانید از ماهیگیرانی که در اطراف جزیره هستند، ماهی تازه بخرید و یک ماهی کباب خوشمزه را برای ناهار یا شام خود تدارک ببینید.

جزیره مارو

جزیره هنگام

هنگام، یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس است که در نزدیکی جزیره قشم قرار دارد. سواحل صخره‌ای زیبا و آب‌های تمیز و شفاف هنگام در کنار بافت سنتی جزیره و مردمان خونگرم و مهربانش، از جمله ویژگی‌های هنگام محسوب می‌شود که آن را از دیگر جزایر جنوب ایران متفاوت می‌کند. جزیره هنگام در 53 کیلومتری جزیره زیبای قشم قرار دارد. برای رسیدن به این جزیره باید به سمت اسکله کندالو در قشم بروید و از آن‌جا با استفاده از قایق خود را به جزیره هنگام برسانید. این جزیره هیچ هتل یا مهمانسرایی برای اقامت ندارد. اگر قصد دارید شب را در این مکان بمانید باید وسایل کمپینگ را به همراه داشته باشید و در سواحل زیبای هنگام چادر بزنید. جزیره هنگام یکی از بهترین مناطق جنوب برای چادر زدن می‌باشد.

جزیره هنگام

شهر بندری دیلم

بندر دیلم در بخش شمال غربی استان بوشهر  و در  نزدیکی مرز استان خوزستان واقع شده است. این بندر یکی از بهترین مناطق جنوب برای چادر زدن می‌باشد و سالانه گردشگران و طبیعت‌دوستان فراوانی را به سمت خود می‌کشاند. در واقع دیلم توریستی‌ترین و شلوغ‌ترین شهر بوشهر است و بازارهای ساحلی بسیار خوبی نیز دارد. این شهر اقامت‌گاه‌های فراوانی دارد، اما اگر اهل کمپینگ باشید می‌توانید در کنار سواحل زیبای این منطقه چادر بزنید و شب را به صبح برسانید. یکی از بهترین سواحل بندر دیلم برای کمپینگ، بندر حماد نام دارد که امکانات رفاهی نسبتا خوبی را برای گردشگران فراهم کرده است. از جمله امکانات این بندر می‌توان به  رستوران، آلاچیق و سرویس بهداشتی اشاره کرد. پارک جنگلی عامری، از دیگر جاذبه‌های گردشگری بندر دیلم است که دارای امکانات خوبی بوده و برای کمپینگ بسیار مناسب می‌باشد. 

شهر بندری دیلم

دریاچه شهیون خوزستان

دریاچه شهیون یا دریاچه سد دز، یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران است که در استان خوزستان و در 15 کیلومتری شهر دزفول قرار دارد. آب این دریاچه از ارتفاعات اراک و الیگودرز سرچشمه می‌گیرد و پس از عبور از رشته‌کوه‌های زاگرس به این دریاچه وارد می‎شود.  در میان دریاچه نیز تعدادی جزیره کوچک و بزرگ وجود دارد که بر روی آن‌ها درختان بادام کوهی و کنار دیده می‌شود. وجود این درختان در میان آب‌های آرام دریاچه، تصاویری زیبا و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز ایجاد کرده است که هر بیننده‌ای را محصور خود می‌کند. دریاچه شهیون از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دزفول و یکی از بهترین مناطق جنوب برای چادر زدن می‌باشد که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

دریاچه شهیون خوزستان

صوفی احمد در دزفول

صوفی احمد یکی از زیباترین روستاهای دزفول و از جمله جاذبه‌های طبیعی این شهر است که در بخش شهیون قرار دارد. منطقه‌ای ناشناخته که هم‌چنان بافت قدیمی و روستایی خود را حفظ کرده است. طبیعت بکر و دست نخورده، آب‌وهوای کوهستانی و آب‎های زلال و شفاف رود دز در کنار هم، چشم‌اندازهایی زیبا  و دیدنی را ایجاد کرده‌اند که مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار دارد. می‌توانید از طبیعت زیبای منطقه لذت ببرید و در رودخانه دز به قایق‌سواری و ماهیگیری بپردازید و شب را نیز در کنار رودخانه به صبح برسانید. 

 صوفی احمد در دزفول

در این مقاله بهترین مناطق جنوب برای چادر زدن را معرفی کرده و  اطلاعاتی در مورد ویژگی‌ها و امکانات هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. اگر اهل طبیعت‌گردی هستید و به دنبال مکانی مناسب برای کمپینگ می‌گردید، حتما این مناطق را در لیست سفرهای خود قرار دارید. در صورت تمایل می‌توانید با تورهای طبیعت‌گردی کایت همراه شوید و روزهای خوبی را در کنار یک گروه حرفه‌ای بگذرانید. برای اطلاع از شرایط و زمان برگزاری تورهای طبیعت‌گردی، دیگر صفحات سایت را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر این می‌توانید با شماره 02175097700 تماس بگیرید و در مورد تور موردنظر خود با کارشناسان کایت مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید