قشم بهتره یا کیش؟ مقایسه کامل جزیره قشم و کیش برای سفر
شراره رحیمی 1400/02/14 22524 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



جزایر قشم، کیش و بندر چابهار جزو مهم‌ترین مقاصد سفر در ایران می‌باشند که گردشگران بسیاری را به ویژه در نیمه دوم سال از نقاط مختلف جهان به سوی خود می‌کشانند و لحظات فراموش نشدنی و لذت‌بخشی را برایشان به ارمغان می‌آورند. اما ممکن است این سوال برایتان پیش آید که کدام یک از این مقاصد برای سفر بهتر است؟ در جواب باید گفت که هر کدام از این مقاصد از زیبایی‌های خاص، امکانات و ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار هستند و بدون شک بازدید از هر کدام از آن‌ها برای گردشگران تجربه‌های متفاوت و جدیدی را به دنبال خواهد داشت. در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا به مقایسه کامل جزیره قشم و کیش برای سفر بپردازیم و همچنین اطلاعاتی راجع به بندر زیبای چابهار در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید به راحتی مقصد سفرتان را انتخاب کنید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای قشم و کیش وارد صفحه "تور داخلی" شوید.

مقایسه کامل جزیره قشم و کیش برای سفر

در این بخش از مقاله جزیره قشم و کیش را برای سفر از جهت‌های مختلف نظیر ساختار شهری یا محیط، مراکز خرید، اقامت، هتل‌ها، تفریحات و سرگرمی‌ها و... مورد بررسی قرار خواهیم داد.

قشم و کیش

ساختار شهری

قشم در مقایسه با کیش جزیره‌ای سنتی‌تر می‌باشد و از فضای مدرن کمتری برخوردار است. از این رو اگر شما به فضای سنتی و بومی علاقمند هستید، قشم حس و حال بهتری از جنوب را به شما منتقل خواهد کرد. اما اگر به دنبال فضایی مدرن‌تر برای تفریح و خوش‌گذرانی هستید، کیش بهترین گزینه است. زیرا فضاهای شهری، ساختمان‌ها و سبک ماشین‌ها جزیره کیش را به محلی ویژه و خاص برای تفریح تبدیل کرده است.

غذا و رستوران

بدون شک در منوی تمامی رستوران‌های کیش و قشم غذاهای دریایی را مشاهده خواهید کرد. به طور کلی تمرکز بر روی غذاهای دریایی در رستوران‌های جزیره قشم بیشتر به چشم می‌خورد، اما رستوران‌های کیش بسیار لوکس‌تر از قشم هستند و علاوه بر غذاهای دریایی، غذاهای بین‌المللی و فست فود را نیز سرو می‌کنند. بنابراین اگر طعم غذاهای دریایی متفاوت نظیر کوسه، خرچنگ، ماهی مرکب و... را ترجیح می‌دهید، بهتر است به قشم سفر کنید، اما اگر تمایل دارید که غذایتان را در رستوران‌های شیک و مجلل نوش کنید، کیش گزینه بهتری می‌باشد.

تفریحات و جاهای دیدنی

لازم به ذکر است که کیش در مقایسه با قشم از زیرساخت‌های گردشگری طولانی‌تری برخوردار است و ابزارهای تفریحی مدرن‌تر و بیشتری را دارا می‌باشد. به عنوان مثال شهر زیرزمینی کارریز در کیش مجددا بازسازی و به یک مجموعه رفاهی تبدیل شده است و یا در طی سال‌های اخیر مراکز تفریحی و گردشگری متعددی در کیش افتتاح شده‌اند که در جذب گردشگر بسیار موفق بوده‌اند. اما در مقابل با سفر به قشم شما مناطق بکر و یا پدیده‌های زمین‌شناختی بیشتری نظیر دره ستارگان، جنگل حرا و... را مشاهده خواهید کرد. به طور کلی کیش دارای جاذبه‌های شهری بیشتر و قشم دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بیشتر می‌باشد که در این اینجا سفر به هر کدام از آن‌ها کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

تفریحات و جاهای دیدنی قشم یا کیش

مراکز خرید و قیمت کالاها

معمولا یکی از اهداف سفر به جزیره قشم و کیش، خرید کردن می‌باشد، زیرا این دو جزیره مناطق آزاد تجاری به حساب می‌آیند و قیمت کالا در آن‌ها پایین‌تر از دیگر شهرهای ایران می‌باشد. همان‌طور که گفته شد کیش از مراکز خرید لوکس‌تر و مجلل‌تری نسبت به قشم برخوردار است که قیمت کالاها نیز به طور نسبی در آن بالاتر از قشم می‌باشد. اما قشم دارای فضای خرید سنتی‌تری می‌باشد که قیمت کالاها در آن نیز پایین‌تر از کیش می‌باشد. بنابراین اگر فقط با هدف خرید کردن سفر می‌کنید، قشم گزینه بهتری می‌باشد، اما اگر ترجیح می‌دهید که در مراکز خرید لوکس با طراحی‌های فوق‌العاده قدم بزنید و کالاهای خاص با برند مورد علاقتان را خریداری کنید، حتما به کیش سفر کنید.

اقامت و هتل

به طور کلی به هر کدام از شهرهای زیبای ایران که سفر کنید، نحوه اقامت به سلیقه و سبک شما بستگی دارد. شما می‌توانید در هتلی مقرون به صرفه، هتل لوکس 5 ستاره، اقامتگاه بومگردی، اجاره خانه یا سوییت و... اقامت داشته باشید و از سفرتان نهایت لذت را ببرید. لازم به ذکر است که کیش هتل‌های لوکس بسیار زیادی با امکانات فراوان را در خود جای داده است، اما کسانی که به اقامتگاه‌های بومگردی علاقمند هستند، قشم گزینه مناسب‌تری می‌باشد. البته ناگفته نماند که قشم نیز از هتل‌های نوساز و خوبی برخوردار می‌باشد که اقامت در آن‌ها می‌تواند لحظات لذت‌بخشی را برایتان فراهم کند.

نحوه دسترسی

سفر به کیش و قشم از نظر مسافت و نحوه دسترسی شباهت زیادی به هم دارند. همان‌طور که می‌دانید آسانترین و سریع‌ترین راه سفر به کیش و یا قشم، سفر با هواپیما می‌باشد که البته نسبت به دیگر روش‌های سفر از هزینه بالاتری برخوردار است. سفر با خودرو شخصی یکی دیگر از روش‌های سفر به قشم یا کیش می‌باشد که ابتدا باید خودتان را به بندرعباس یا بندر لنگه برسانید و سپس از آنجا توسط لنج‌های خودروبر به این جزایر سفر کنید. توجه داشته باشید که برای سفر به کیش به هر مدل خودرویی اجازه ورود داده نمی‌شود و برای ورود خودروها محدودیت وجود دارد که باید حتما قبل از سفر اطلاعات لازم را نسبت به این محدودیت‌ها به دست آورید تا با مشکل مواجه نشوید. علاوه بر آن شما می‌توانید با اتوبوس و یا قطار تا بندرعباس سفر کنید و از آنجا با کشتی‌های دریایی وارد قشم یا کیش شوید.

قشم بهتره یا چابهار؟

چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران می‌باشد که در جنوب شرقی ایران و در کرانه دریای عمان قرار گرفته است. این بندر زیبا به دلیل برخورداری از آب و هوای بکر و دل‌انگیز در چهار فصل سال پذیرای گردشگران و توریست‌ها می‌باشد. به علاوه از آن‌جایی که بندر چابهار در منطقه آزاد واقع شده است، برای خریدهای عمده نیز بسیار مناسب می‌باشد. همچنین این بندر فوق‌العاده زیبا جاذبه‌های بکر و طبیعی فراوانی نظیر دریاچه صورتی لیپار، گل افشان، کوه‌های مینیاتوری و... را در دل خود جای داده است که مطمئنا بازدید از هر کدام از آنها لحظات هیجان‌انگیزی را برای طیف وسیعی از توریست‌ها و گردشگران با سلیقه‌های مختلف به ارمغان خواهد آورد. اما بسیاری از افراد ممکن است هنگام سفر به جنوب با این سوال که قشم بهتر است یا چابهار مواجه شوند؟ برای دریافت پاسخ سوالتان شما می‌توانید وارد صفحه قشم بهتره یا چابهار از صفحه وبلاگ آژانس گردشگری کایت شوید و مقایسه کامل قشم و چابهار از 7 دید مختلف را مطالعه کنید.

سفر به بندر زیبای چابهار یا قشم

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما جزیره زیبای کیش و قشم را به طور کامل مقایسه کردیم. همان‌طور که مطالعه کردید کیش و قشم از زیبایی‌های منحصر به فردی برخوردار هستند که بدون شک سفر به هر کدام از آن‌ها برای هر گردشگری بسیار لذت‌بخش خواهد بود. در صورتی که قصد سفر به کیش، قشم و یا چابهار را دارید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه وبلاگ کایت شوید تا به اطلاعات بیشتری از آن‌ها دست یابید و سفر بدون دغدغه‌ای را تجربه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید