جاذبه‌های تالش |  معرفی 7 جاذبه برتر در تالش
حامد مقتدایی 1399/02/12 4059 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



شهرستان تالش، یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین شهرهای کشور واقع در استان گیلان است که علی‌رغم تغییرات بسیاری که در طول تاریخ داشته، اما آداب و رسوم، زبان و فرهنگ مردمانش را حفظ کرده و در نگهداری از موهبت خدادای طبیعت اطرافش کوشا بوده است. جاذبه‌های تالش گیلان، تعداد بسیار زیادی دارند، اما در این مقاله سعی‌مان بر این بوده تا شما را با محبوب‌ترین و پرطرفدارترین آن‌ها آشنا کنیم. در ادامه شما را به مطالعه توضیحاتی کوتاه، اما جذاب و خواندنی از 7 جاذبه برتر در تالش دعوت می‌کنیم:


1.پارک جنگلی سیاه‌داران


پارک جنگلی سیاه‌داران یکی از عجیب‌وغریب‌‌ترین جاذبه‌های تالش گیلان در جنوب غربی شهر است. این پارک جنگلی در کنار روستای سیاه‌داران واقع شده و به علت تراکم بسیار و درختان بلوط سیاه سربه‌فلک‌کشیده، یکی از مناطق تفریحی و تماشایی برای مسافران است. جایی‌که در آن می‌توانید در میان انبوه عظیم توده درختان و فضای تاریکی که پیدا کرده‌، به پیاده‌روی و عکاسی از مناظر تماشایی اطراف مشغول شوید.


پارک-جنگلی-سیاه‌داران


امکانات تفریحی همچون رستوران، آلاچیق، سورتمه ریلی جنگلی در میان دامنه‌های تپه و شرایط مناسب تماشای آهوان و غزال‌های وحشی و نیز بازدید از دریاچه سراگاه، سفر شما را خاطره‌انگیز خواهد کرد.


2. غار سوباتان


غار سوباتان را می‌توان از جاذبه‌های تالش واقع در منطقه سوباتان دانست. جایی‌که گروه گروه گردشگران و مسافران از تپه‌ها و کوه‌هاس سرسبز منطقه ییلاقی سوباتان به این مکان رهسپار می‌شوند. این غار خیلی مناسب حال گردشگران معمولی نیست، اما غارنوردان حرفه‌ای و مجهز می‌توانند سفری ماجراجویانه به دل کوهستان‌های شمالی کشور را در این فضا تجربه کنند.


غار-سوباتان


محلی‌های تالش، نامش را غار گنج‌خانه گذاشته‌اند و بدون حضور راهنما نمی‌توانید خودتان را به این غار برسانید. جهت رسیدن به غار سوباتان، از بهترین جاذبه‌های تالش، باید خود را به صخره‌های منطقه با ارتفاع 5 تا 15 متری واقع در نزدیکی روستای سوباتان و به میانه‌های صخره‌ها برسانید، تا بتوانید دهانه باریک غار را مشاهده کنید.
همچنین افسانه‌های محلی بر این باورند که اگر وارد غار گنج‌خانه شوید، طلسم شده و صدمات جدی می‌بینید. بنابراین جز گروه‌های حرفه‌ای غارنوردی و اکتشافی کمتر کسی به خودش جرئت می‌دهد وارد این غار شود.


3. دریاچه سراگاه


از دیدنی‌ترین و تماشایی‌ترین جاذبه‌های تالش گیلان، دریاچه بزرگ سراگاه، منبع تامین آب شیرین منطقه و مکانی جهت پرورش ماهی اهالی که در فاصله 10 کیلومتری از بخش مرکزی تالش و در نزدیکی روستای سراگاه واقع شده است. اطراف دریاچه سراگاه را شالیزارهای برنج و مزارع کیوی دربرگرفته و پرواز مرغان دریایی را می‌توانید در اطراف دریاچه شاهد باشید.


دریاچه-سراگاه


4. رودخانه کرگان رود


کمپینگ در نزدیکی رودخانه کرگان رود که در بیشتر ایام سال پرآب بوده، یکی از بزرگترین رودهای ناحیه غربی استان گیلان و از جاذبه‌های تالش محسوب می‌شود که گردشگران و عاشقان ماهیگیری را به سوی خود جذب می‌کند. سرشاخه‌های این رودخانه از ارتفاعات 3 هزار متری کوه‌های تالش سرچشمه می‌گیرند. جالب است بدانید که رودها و شاخه‌های متعددی همچون رود آق اولر، وزنه‌سر و رزه‌چای به این رودخانه می‌ریزند.


رودخانه-کرگان


ماهیانی همچون ماهی سفید و ماهی آزاد در این رود زندگی می‌کنند و طول این رودخانه که با عبور از میان شهر تالش، در فاصله 6 کیلومتری شرقی این شهر در روستای قروق به دریای خزر می‌ریزد، 42.5 کیلومتر است.


5. پارک جنگلی گیسوم


پارک جنگلی گیسوم، از جاذبه‌های تالش شما را به تماشای نزدیکی دریا و جنگل در کنار یکدیگر دعوت می‌کند. تمام گردشگران و مسافرانی که به سراغ بازدید از این پارک جنگلی می‌روند، آن را به خاطر داشتن جاده‌ پوشیده از درختان سرسبز و مرطوب سربه‌فلک‌کشیده‌اش می‌شناسند. این جاده از رویایی‌ترین جاده‌های شمال است و پیونددهنده ارتباطی زیبا بین دریا و جنگل است.


پارک-جنگلی-گیسوم


پارک جنگلی گیسوم، منطقه‌ای 80 هکتاری دارای 76 گونه گیاهی بوده و آبشار ویسادار نیز از جاذبه‌های درون پارک جنگلی گیسوم در بین جاذبه‌های تالش محسوب می‌شود. آب‌وهوای این پارک جنگلی، در فصل تابستان، بسیار خنک و مطبوع، و در فصل پاییز، منظره‌ای رنگارنگ به خود می‌گیرد و زمستان‌ها نیز به خاطر بارش برف در ارتفاعات، عکاسی را به جاذبه تفریحی کلیدی خود بدل می‌کند. امکاناتی همچون سوئیت‌های اجاره‌ای، مراکز خرید و مراکز ساحلی برای شنا در امتداد دریا برای گردشگران و مسافران در این پارک جنگلی از جاذبه‌های تالش فراهم شده است.


6. منطقه ییلاقی سوباتان


منطقه ییلاقی سوباتان، واقع در ارتفاعات تالش، از بهترین جاذبه‌های تالش شما را با تجربه یکی از رویایی‌ترین و فانتزی‌ترین چشم‌اندازهای شمال کشور، با مراتع و چمنزارهای سرسبز و باطراوت، چشمه‌های پرآب، رودخانه‌های خروشان و آبشارهای کوچک و بزرگش همراهی می‌کند و تجربه‌ای نو، خاطره‌انگیز و خارق‌العاده برایتان به ارمغان می‌آورد.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره یکی از بهشت‌های ایران‌زمین، یعنی منطقه ییلاقی سوباتان، می‌توانید نگاهی به مقاله «سوباتان کجاست؟ جدیدترین راهنمای سفر به سوباتان در تالش» بیندازید.
از جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی ییلاق سوباتان می‌شود به دریاچه نئور، آبشار ورزان، آلچاق و گوری دره اشاره کرد. همچنین غذاهای محلی خوشمزه خطه تالش گیلان را همچون کباب بره، سوجا دیله، پندیره ویسوج، گوزلی بریان، سوجانون، نان کومبه و قورتماج را می‌توانید در روستای سوباتان و غذاخوری‌ها و رستوران‌های اطرافش امتحان کنید.


منطقه-ییلاقی-سوباتان


7. آبشار ورزان


آبشار ورزان، از قشنگ‌ترین جاذبه‌های تالش گیلان واقع در 36 کیلومتری شمال غربی تالش، شما را از دریاچه نئور اردبیل، در یک مسیر خوش‌ آب‌وهوا و تماشایی با فاصله‌ای 22 کیلومتری به سوی خود رهسپار می‌کند. این آبشار در ارتفاع بین 1900 تا 1970 متری از سطح دریا واقع شده است.


آبشار-ورزان


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از جاذبه‌های تالش، پارک جنگلی سیاه‌داران، غار سوباتان، دریاچه سراباد، رودخانه کرگان رود، پارک جنگلی گیسوم، منطقه ییلاقی سوباتان و آبشار ورزان آشنا کردیم. اگر قصد سفر به تالش را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور تالش راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید