فی فی تایلند | 10 تا از بهترین جاذبه های گردشگری فی فی تایلند
مجتبی پور موسوی 1399/06/04 3035 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



جزیره فی فی تایلند تکه‌ای از بهشت آسیایی می‌باشد که در کشور فوق‌العاده زیبای تایلند قرار گرفته‌است. این جزیره در تایلند به koh phi phi یا به کوه پی پی معروف است. این جزیره بزرگترین و بهترین جاذبه گردشگری تایلند جنوبی لقب گرفته است. به دلیل وجود طبیعت بکر و آرامش بخش و جاذبه‌های دیگر همچون غار واکینگ‌ها، خلیج مودی، سنگ نوردی، غواصی، باعث شده گردشگران زیادی به این جزیره زیبا سفر کنند. در 43 کیلومتری غرب ساحل کرابی، 6 جزیره پدید آمده است، که با نام‌های کو بی دانوک، کو فای (جزیره بامبوها)، کو بی دا نای، کو فی فی له ، کو یو نوگ (جزیره پشه ها) و کو فی فی دون شناخته میشوند. در بین این جزایر زیبا، تنها جزیره فی فی مسکونی می‌باشد. جزیره فی فی، نقشه ای شبیه به حرف انگلیسی H دارد که بخش مسکونی جزیره فی فی بروی نوار افقی آن قرار گرفته است. در ادامه جاذبه‌ های گردشگری فی فی را به جزییات آن، برای شما بررسی می‌کنیم.

جاذبه های گردشگری فی فی باعث شهرت این جزیره در بین گردشگران شده‌است اما فیلم جیمز باند شهرت این جزیره شگفت انگیز و زیبا را دو برابر کرد و توانست زیبایی‌های این جزیره فوق العاده را به تصویر بکشد و همه انسان‌های سرتاسر گیتی را از این جزیزه حیرت انگیز مطلع کند. در ادامه به 10 جاذبه گردشگری در جزیره فی فی تایلند اشاره میکنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای تایلند وارد صفحه "تور تایلند" شوید.

منظره دلنشین و آرامش بخش جزیره کو فی فی له

کو فی فی له فقط با یک ساحل قابل دسترسی می‌باشد که در کرانه خلیج مایا قرار گرفته است. ساحل مایا با ترکیب فوق‌العاده‌ای از آبهای آبی، ماسه‌های طلایی و سفید و پوشش سبز و خرم، منظره فوق‌العاده‌ای را به وجود آورده است. این ترکیب فوق العاده باعث یک منظره بسیار زیبا و دلنشین میشود که سالانه گردشگران زیادی برای دیدن این منظره دلنشین و آرامش بخش به این جزیره کوچک اما دیدنی سفر میکنند.

فیلم «ساحل» The Beach برای خلیج مایا سکوی پروازی اعجاب انگیز بود. سال 2000 پس از اکران فیلم موفق «ساحل» The Beach با بازی لئوناردو دی کاپریو به شهرت جهانی دست پیدا کرد.

فی فی تایلند

صخره‌های مرجانی منحصر بفرد جزیره بامبو

یکی دیگر از 6 جزیره غرب ساحل کرابی، جزیره بامبو می‌باشد که در 5 کیلومتری جزیره فی فی قرار دارد.این جزیره در قالب شن و ماسه‌های سفید دید میشود و به دلیل وجود انبوهی از درخت بامبو در بخش مرکزی این جزیره، نام این جزیره زیبا نیز بر گرفته از این پوشش گیاهی می‌باشد.

صخره‌های مرجانی فوق العاده زیبا که با فاصله کمی از ساحل قرار گرفته‌اند، منظره فوق العاده زیبایی را ایجاد کرده است.

فی فی تایلند

تورهای هیجان انگیز شنا با کوسه‌ها نوک سیاه

یکی از جاذبه های گردشگری فی فی، تور شنا با کوسه‌ها میباشد که در بین گردشگران بسیار محبوب است. محبوبیت این جاذبه گردشگری به سال 1975 میلادی برمیگردد، پس از اکران فیلم سینمایی آواره ها به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، گردشگران زیادی تمایل داشتند که شنا با کوسه را امتحان کنند. میتوان برای شنا با کوسه‌ها بلیط تورهای شنا با کوسه را تهیه کرد و به دیدار کوسه‌ها شتافت.

ساعت کاری این تورها از ساعت 6 صبح آغاز میشود و حداکثر نصف روز زمان میبرد. این تور به چند گروه کوچک تقسیم میشود که در هر گروه، یک راهنمای حرفه وجود دارد. معمولا این تورها برای تماشای کوسه ها به 800 متری ساحل می‌روند.

کوسه های نوک سیاه، متداول‌ترین کوسه‌ها در این آب‌ها هستند که یک متر طول دارند و اصلا خطرناک نیستند، اما برای امنیت بیشتر تجهیزات تهیه شده و تمهیداتی نیز اندیشیده شده است. با این وجود همه خطرات احتمالی را به حداقل رسانده‌اند که تجربه بسیار ایمن، در عین حال هیجان انگیز و فراموش نشدنی را میتوانید با شنا در کنا کوسه‌ها برای خود رقم بزنید.

فی فی تایلند

خلیج دل انگیز و آرام مودی

این خلیج دارای ساحل 500 متری می‌باشد که با پوسته شن سفید پوشانده شده است. این خلیج زیبا در کرانه شرقی ساحل فی فی قرار دارد و مکانی جالب با صبح‌هایی دل انگیز و آرام برای خوردن صبحانه‌ای مقوی و دلچسب از مواد غذایی جالب جزایر فی فی می باشد. در این خلیج نیز تورهای غواصی برگزار میگردد.

فی فی تایلند

بهترین مراکز غواصی در فی فی

جزیره فی فی سراسر پوشیده شده از سنگ آهکهای عظیم که مستقیماً از دریا بلند می‌شوند و به ارتفاعات بیش از 100 متر می‌رسند. این برج‌های معروف در زیر آب، محیطی ناهموار و خیره کننده را برای غواصان و افرادی که به غواصی علاقه دارند، شکل می‌دهند . چندین نوع غیرمعمول مرجانی در آب‌های اطراف جزایر فی فی، وجود دارد، به طور مثال یک بوته مرجانی سفید به طول 1 متر که مانند یک درخت کریسمس شکل گرفته است که انواع مختلفی از مکان‌های شیرجه را ارائه می‌دهد. آبهای فیروزه‌ای فی فی چون در سطح جهانی بسیار معروف هستند، باعث شده تا این جزیره، تعداد زیادی از مراکز مهم و حرفه‌ای غواصی را در اختیار گردشگران قرار دهد.

چشیدن طعم سنگ موردی با صخره‌های آهکی را از دست ندهید

منطقه کرابی به دلیل وجود صخره‌های بلند سنگ آهکی از جاذبه‌های طبیعی این منطقه محسوب میشود. منطقه کرابی از لحاظ جاذبه‌های گردشگری، در سطح جهانی قرار دارد. برج توس نای، در انتهای غربی خلیج توس نای قرار گرفته و مکانی فوق العاده برای سنگ نوردان فی فی حساب می شود. در این منطقه شرکت‌هایی در زمینه سنگ نوردی و کوهنوردی سرمایه گذاری کردند مانند سنگ نوردی ایبکس، میمون عنکبوتی و فدراسیون سنگنوردی ناشنوایان که دوره‌های آموزشی و تورهای نیم روزه یا یک روزه ارائه می دهند که این دوره‌های آموزشی در بالاترین سطح خود به سنگ نوردان آموزش میدهند.

فی فی تایلند

سواری هیجانی با کشتی کروز کاپیتان باب

خلیج مایا، ساحل میمون، آب‌های لوه ساماه، دامنه ساحلی وانگ، و خلیج پی – له همه و همه در مسیر این کشتی کروز قرار دارند که مسیری بسیار جذاب و هیجان انگیز می‌باشد.

کاپیتان باب هر روزه ساعت 13 از خلیج توسنای حرکت می‌کند و علاوه بر عبور از تمام مکان‌های ذکر شده، در طول مسیر فعالیت‌هایی مانند غواصی، ماهی گیری، کایاک سواری، شیرجه در آب و غذا دادن به میمون‌ها انجام می‌شود و پایان کسانی که در این کشتی حضور دارند، می‌توانند از غروب آفتاب دل انگیز دامنه ساحلی وانگ و قسمت غربی فی فی بزرگ لذت ببرند.

غاری عجیب و تاریخی در فی فی

یکی از جاذبه های گردشگری فی فی، غار وایکینگ‌ها می‌باشد. یکی از غارهایی که با مساحت 2.3 کیلومتر یکی از بزرگترین غارهای منطقه، محسوب می‌شود. پرنده‌هایی که این غار را زیستگاه خود انتخاب کرده‌اند، برای ساخت لانه هایشان، از بزاق دهانشان استفاده می‌کنند. این جریان برای مردم جالب می‌باشد. از این جهت بومیان این منطقه، این لانه‌ها را، شبانه برداشته و برای فروش با قیمت‌های بسیاری، بالایی در اختیار توریست‌ها، قرار می‌دهند. با اندکی جستجو، می‌توانید قایق‌هایی که برای بازدید این غار، در نظر گرفته شده است، پیدا کنید. البته که ممکن است تور گردشگری که با آن، برای بازدید از جاذبه های گردشگری فی فی آمده‌اید، بازدید از غار وایکینگ‌ها را نیز برای شما در نظر گرفته باشد.

این غار یکی از سودآورترین صنایع سنتی و محلی پوکت است که عجیب و هیجان انگیز بودن این جریان، توجه توریست‌های زیادی را به خود جلب کرده است. این شکار لانه پرنده‌ها، از گذشته در فرهنگ کشور چین، وجود داشته است. حال از همه جالب‌تر این است که این لانه‌ها، خواص درمانی نیز دارند. به همین دلیل است که بومیان علاقه بیشتری برای، شکار آن‌ها، داشته‌اند. مهم‌ترین خواص درمانی این لانه‌ها، برای پوست بدن است.

فی فی تایلند

یکی از جالب‌ترین داستان‌ها، که از گذشته برای این غارها وجود دارد، افسانه گرفتار شدن ماهیگیران در غار است. ماهیگیرانی که برای صید ماهی به دریا رفته بودند، با مواجه با طوفانی شدید، به این غار پناه برده و چون مواد غذایی، همراه خود نداشتند، از این لانه‌ها، برای تغذیه خود استفاده کردند. با خوردن این لانه‌ها، توانستند، به اندازه کافی انرژی گرفته تا بتوانند به مسیر خود ادامه داده و به خانه‌های خود، برگردند.

شکار لانه‌های پرنده‌ها از غار، کار دشواری است. بومیان این منطقه شبانه باید از داربست‌ها، بالا رفته تا بتوانند این طلای ناب را بدست آورند. این مسئله زمانی به بومیان این منطقه انگیزه می‌بخشد، که متوجه می‌شوند که توریست‌ها حاضر‌اند برای این لانه ها حدود 2500 دلار آمریکا، پرداخت کنند.

ساحلی شنی با منظره زیبا را در خلیج لو دالام

خلاج لو دالام در طرف دیگر جزیره فی فی دان، از دهکده تونسای، یکی از زیباترین سواحل در این منطقه است. این خلیج فوق‌العاده جذاب، توسط سنگ‌های آهکی محصور شده‌است. آب زمردی و ساحل شنی سفید به قدری برای توریست‌ها، چشم نواز و حیرت انگیز است که از تماشای این منطقه، سیر نمی‌شوند. اما شب‌های جذاب این منطقه که با نمایش‌های آتش بازی در ساحل توجه توریست‌های زیادی را به خود جلب می‌کنند. معمولا این جشن‌ها گاهی اوقات تا صبح روز بعد به طول می‌انجامد. البته برخی در ساحل شنی این منطقه، شنا را بسیار جذاب می‌دانند.

لوکس‌ترین استراحتگاه‌های ییلاقی در ساحل لانگ

جزیره فی فی له که منظره فوق‌العاده‌ای را برای توریست‌ها ایجاد کرده است، به نام ساحل لانگ می‌باشد. اگر می‌خواهید به این مکان، دسترسی پیدا کنید، می‌توانید با قایق که 5 دقیقه با تونسای فاصله دارد، به این مکان بروید. البته که برخی از توریست‌ها که قصد دارند، پیاده روی در مسیری مهیج را، تجربه کنند، می‌توانند به این استراحتگاه‌های ییلاقی ساحل لانگ پیاده روی کنند. این مسیر شامل صخره‌های کوتاه و بلند در بین سواحل و برخی مناطق که شامل جنگل‌ها می‌باشد. توریست‌هایی نیز به اسکان در این منطقه علاقه بسیاری داشته و دوست دارند، یک شب زندگی در این منطقه ییلاقی را تجربه کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید