سفر به مالزی بدون تور | سفر شخصی به مالزی + 10 نکته ضروری
زهرا نیرومند 1399/04/26 2849 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



مالزی یکی از جذاب‌ترین کشورهای جنوب شرقی آسیاست. این کشور در سال‌های اخیر از لحاظ گردشگری رشد بسیاری داشته و به یکی از پرگردشگرترین کشورهای دنیا تبدیل شده است. چیزی که باعث استقبال گردشگران از کشور مالزی می‌شود، تنوع بی‌نظیر جاذبه‌های گردشگری آن است که سلیقه‌های مختلف را پوشش می‌دهد. مالزی یک کشور مدرن با ساختمان‌ها و آسمان‌خراش‌های بلند است که برخی از آن‌ها در دنیا منحصر بفرد هستند. طبیعت و حیات وحش مالزی نیز بسیار قابل توجه بوده و در واقع می‌توان گفت این کشور یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی دنیا را دارد. افرادی که به دنبال ماجراجویی و انجام کارهای هیجان‌انگیز هستند نیز می‌توانند بهترین سفر زندگی‌شان را در مالزی تجربه کنند و از انواع بازی‌های جذاب و مهیج برخوردار باشند. گذشته از این‌ها، چیزی که مالزی را از دیگر کشورهای هم‌رده خود متفاوت کرده است، تنوع فرهنگ‌ها و اقوامی است که علی‌رغم‌ تفاوت‌هایی که دارند، با اتحاد در کنار هم زندگی کرده و برای پیشرفت کشورشان تلاش می‌کنند. اگر تمایل دارید همه این جذابیت‌ها را در کنار هم داشته باشید، سفر به مالزی را از دست ندهید. در صورتی که بدون تورهای گردشگری و به تنهایی به مالزی سفر می‌کنید، نکات زیر را به یاد داشته باشید.


در مالزی اقامتگاه مناسبی انتخاب کنید


انتخاب اقامتگاه مناسب یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر است که در کیفیت سفر شما تاثیر بسزایی دارد. برای انتخاب اقامتگاه ضمن توجه به هزینه‌های آن، باید به امکانات و مکان آن نیز دقت داشته باشید. مالزی طیف وسیعی از اقامتگاه‌ها از هاستل‌ها گرفته تا هتل‌های ارزان‌قیمت و هتل‌های لوکس و گران را در خود جای داده است. اولین نکته‌ای که باید مدنظر قرار دهید، هزینه اجازه اقامتگاه به ازای هر شب است. اگر هزینه برایتان اهمیت دارد و بودجه محدودی دارید، بهتر است در هاستل‌های مالزی اقامت داشته باشید، در غیر این صورت می‌توانید یکی از هتل‌های این کشور را انتخاب نمایید. هر اقامتگاهی که انتخاب می‌کنید، مکان آن را مدنظر قرار دهید. اگر در کوالالامپور هستید، به این نکته توجه داشته باشید که این شهر از سیستم حمل‌ونقل عمومی بسیار خوبی برخوردار است که شما را به هرجای شهر که بخواهید هدایت می‌کند. از طرف دیگر کوالالامپور جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد که باید تا فرصت هست از آن‌ها بازدید کنید و نهایت استفاده را از روزهای سفر خود داشته باشید. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم اقامتگاه خود را در نزدیکی یکی از ایستگاه‌های مترو یا اتوبوس اجاره کنید تا به راحتی به وسایل حمل‌ونقل عمومی دسترسی داشته باشید و زمان کمتری را به رفت‌وآمد بین مسیرها اختصاص دهید. اگر در شهرهایی چون پنانگ اقامت دارید، هتل‌های نزدیک ساحل را اجاره کنید تا استفاده بهتری از طبیعت فوق‌العاده آن داشته باشید.


اقامتگاه مناسبی انتخاب کنید


غذاهای خوشمزه محلی مالزی را حتما امتحان کنید


خوردن غذاهای محلی مقصد، بخشی از جذابیت سفر محسوب می‌شود که نباید آن را از دست داد. این نکته در کشوری مانند مالزی که تنوع گسترده‌ای از انواع غذاهای محلی با تلفیقی از سه فرهنگ مالایی، چینی و هندی را در خود جای داده است، از اهمیت بیشتری برخوردار است. در سفر به مالزی این فرصت را دارید که بهترین رستوران‌های شهر را انتخاب کرده و با توجه به سلیقه خود یکی از انواع غذاهای سنتی این کشور را نوش‌جان کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم به جای غذاخوردن در رستوران‌های لوکس و گران، غذاخوری‌های خیابانی را امتحان کنید تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، یک وعده غذای محلی با طعم اصیل و سنتی آن را در کنار مردم بومی منطقه نوش‌جان کنید. ناسی داگانگ، ناسی لماک، آپوم بالیک، آسام لکسا، نودل سرخ شده، روجاک، روتی کانای و ساتای از جمله خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی مالزی هستند که حتما باید امتحان کنید.


غذاهای خوشمزه محلی را حتما امتحان کنید


از حمل و نقل عمومی در مالزی استفاده کنید


کشور مالزی یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی دنیا را دارد و روزبروز نیز در این زمینه پیشرفت می‌کند. از این رو، برای رفت‌وآمد شهری و حتی بین‌شهری به راحتی می‌توانید از سیستم ال‌آرتی (LRT)، حمل و نقل سریع (MRT) و مونوریل استفاده کنید. برای رفت‌وآمد بین‌شهری نیز اتوبوس‌های بسیاری در مسیرهای مختلف این کشور مشغول فعالیت هستند که بهتر است از آن‌ها استفاده نمایید. برای آشنایی با مسیرهای مختلف، نقشه حمل‌ونقل عمومی شهر را از کیوسک‌های اطلاعاتی سطح شهر دریافت کنید.


از حمل و نقل عمومی در مالزی استفاده کنید


فستیوال‌های مالزی را از دست ندهید


مالزی کشور فرهنگ‌ها و اقوام مختلف است و این تنوع یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آن محسوب می‌شود. اگر دوست دارید با فرهنگ مردمان این کشور بیشتر آشنا شوید و آداب‌ورسوم خاص آن‌ها را از نزدیک ببینید، پیشنهاد می‌کنیم در جشنواره‌ها و فستیوال‌های محلی شرکت کنید. می‌توانید برنامه سفر خود را طوری تنظیم کنید که در زمان برگزاری این جشنواره‌ها در مالزی باشید. جشن سال نوی چینی‌ها، جشنواره روشنایی هندوها، جشن عید فطر مسلمانان مالزی، روز وساک بودائی‌ها، جشن کریسمس مسیحیان، جشن گاوای دایاک و فستیوال فانوس مالزی از جمله مهم‌ترین جشنواره‌های این کشور هستند که توصیه می‌کنیم از دست ندهید.


فستیوال‌های مالزی را از دست ندهید


طبیعت‌گردی در مالزی را تجربه کنید


مالزی، جدای از تاریخ و فرهنگ غنی، طبیعت بسیار زیبا و جذابی دارد که هر انسانی را محسور خود می‌کند. اگر به قصد طبیعت‌گردی به مالزی می‌روید، جزیره زیبای پنانگ را برای اقامت انتخاب کنید و در یک هتل ساحلی ساکن شوید. این جزیره یک منطقه بکر و دست‌نخورده است که مناظر طبیعی فراوان و چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای دارد. پنانگ به حدی زیباست که از آن با عنوان "مروارید شرق" یاد می‌شود. البته طبیعت‌گردی در مالزی محدود به پنانگ نمی‌شود، بلکه در شهر مدرن کوالالامپور نیز جاذبه‌‍‌های طبیعی بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آن بازدید نمایید. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به پارک لیک گاردنز، پارک تمپلر، تپه‌های آمپانگ جایا، پارک ملی تامان ناگارا، پارک طبیعی کوالا سلانگور، کوه داتوک و ... اشاره کرد.


طبیعت‌گردی در مالزی را تجربه کنید


به تغییرات آب‌وهوایی توجه داشته باشید


نکته‌ای که در مورد کشورهای گرمسیری باید به یاد داشته باشید، تغییرات عجیب آب‌وهوایی آن است. ممکن است در یک روز آفتابی از خواب بیدار شوید و برای گشت‌وگذار در شهر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری برنامه‌ریزی نمایید، اما در میان راه با بارانی شدید مواجه شوید. برای این‌که دچار مشکل نشوید، قبل از حرکت حتما وضعیت آب‌وهوایی را چک کنید و همیشه به همراه خود یک بارانی و چتر داشته باشید. در سفر به مالزی عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب خود را فراموش نکنید، خصوصا اگر در شهرهای ساحلی اقامت دارید.


به تغییرات آب‌وهوایی توجه داشته باشید


آداب اجتماعی را در مالزی رعایت کنید


یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، رعایت آداب اجتماعی و نوع معاشرت با بومی‌های مالزی است. همان‌طور که می‌دانید، مالزی یک کشور مسلمان است و اغلب جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند. از این رو، بسیاری از قوانینی که در اسلام داریم و حتما تا حدودی با آن آشنا هستید، در مالزی نیز رعایت می‌شود. در صورتی که قصد احوال‌پرسی با زنان مالزی را دارید، تنها به لبخند و تکان دادن سر اکتفا کنید و از دست دادن خودداری نمایید. در کشور مالزی دست دادن به بانوان نوعی بی‌احترامی تلقی شده و دور از ادب است. علاوه بر این، اگر قصد ورود به اماکن مذهبی و مساجد را دارید، باید به قوانین آن‌ها احترام بگذارید و برای ورود کفش‌های خود را از پای درآورید. همچنین باید لباس مناسب و شال داشته باشید که در ورودی اماکن در اختیار شما قرار می‌گیرد.


آداب اجتماعی را رعایت کنید


نگران امنیت در مالزی نباشید


مالزی کشور امنی است و اگر در شهرهای توریستی آن اقامت دارید نباید نگران امنیت خود باشید. البته، اگر به تنهایی سفر می‌کنید، توصیه می‌کنیم حواستان را بیشتر جمع کنید و مراقب وسایل باارزشتان باشید. در صورتی که به مراکز توریستی و پربازدید می‌روید، از به همراه داشتن اشیای گران‌قیمت و پول نقد به مقدار زیاد، خودداری کنید. در صورتی که مشکلی برایتان ایجاد شد، حتما با مراکز پلیس تماس بگیرید.


نگران امنیت در مالزی نباشید


مراقب سلامتی خود باشید


یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای حفظ سلامتی خود باید موردتوجه قرار دهید، غذاهایی است که می‌خورید. کشور مالزی از لحاظ بهداشت مواد غذایی وضعیت خوبی دارد و مردم این کشور نیز به این مسئله توجه بسیاری دارند، اما شما نیز دقت داشته باشید که غذاهای خود را از غذاخوری‌ها و رستوران‌های معتبر تهیه نمایید تا دچار مشکل نشوید. اگر قصد خوردن غذاهای خیابانی را دارید، باید به تازگی موادغذایی توجه داشته باشید و مکان‌هایی را انتخاب نمایید که غذا را در مقابل مشتری آماده می‌کنند. معمولا مکان‌هایی که شلوغ‌تر هستند، کیفیت غذای بالاتری دارند. با توجه به این که مالزی کشور گرمسیری است، به یاد داشته باشید که آب به اندازه کافی بنوشید و از آب‌های معدنی و بطری‌های دربسته استفاده کنید. به هیچ عنوان آب لوله‌کشی را ننوشید و اگر مجبور به انجام این کار شدید، قرص‌های ضدعفونی کننده آب را فراموش نکنید.
نکته دیگری که برای حفظ سلامتی در سفر به مالزی باید مورد توجه قرار دهید، حشرات موجود در این کشور هستند. در این کشور حشرات بسیاری را می‌بینید که در مناطق جنگلی بیشتر به چشم می‌آیند. این حشرات ممکن است ناقل بیماری باشند و شما را دچار دردسرهای زیادی کنند. بنابراین، در جاهایی که حشره‌های زیادی وجود دارد، لباس مناسب به تن کنید و اسپری دفع حشرات را به همراه داشته باشید.


مراقب سلامتی خود باشید


خرید در مالزی


در کشور مالزی مراکز خرید و فروشگاه‌های بسیاری وجود دارند که انواع برندهای داخلی و بین‌المللی را با تنوع بسیار بالایی به مشتریان و خریداران ارائه می‌دهند. در این کشور قیمت‌ها نیز ثبات نسبی دارند و چندان متفاوت از هم نیستند. شما می‌توانید نزدیک‌ترین مرکز به محل اقامت خود را برای تهیه سوغاتی انتخاب کنید و ضمن خرید، از سرگرمی‌ها و تفریحاتی که برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است، استفاده نمایید.
علاوه بر مراکز خرید، بازارچه‌های سنتی، غرفه‌های خیابانی و بازارهای هفتگی و شبانه بسیاری نیز در مالزی برگزار می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم سری به این بازارها زده و خریدهای خود را از این مکان‌ها انجام دهید. در این صورت می‌توانید چانه بزنید و قیمت‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. نگران کیفیت کالاها نیز نباشید. هرچه بخواهید در این بازار پیدا می‌کنید، حتی اگر به دنبال اجناس اصل و گران باشید.


خرید در مالزی


نکات زیر را در سفر به مالزی به یاد داشته باشید:

  • کشور مالزی یک کشور گرمسیری با آب‌وهوایی استوایی است. اگر می‌خواهید درگیر باران‌های شدید و رطوبت زیاد منطقه نشوید، بهتر است ماه‌های مارس تا اوایل اکتبر را برای سفر به مالزی انتخاب کنید. در این ماه‌ها بارندگی و رطوبت هوا در پایین‌ترین میزان خود قرار دارد.
  • اگر قصد شرکت در فستیوال‌ها و جشنواره‌های جذاب مالزی را دارید، دو ماه ژانویه و فوریه بهترین انتخاب است. کشور مالزی در این دو ماه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند و در پرگردشگرترین روزهای خود قرار دارد.
  • همان‌طور که در بالا اشاره شد، مالزی آب‌وهوای گرمی دارد. از این رو، هر فصلی که به مالزی سفر می‌کنید، لباس‌های خنک و تابستانی به همراه داشته باشید.
  • در انتخاب لباس به این نکته توجه کنید که لباس شما باید روی شانه‌ها و زانوها را بپوشاند. در واقع این نوع لباس پوشیدن بخشی از فرهنگ و آداب‌ورسوم کشور مالزی است که باید به آن احترام بگذارید.
  • کفش مناسب برای پیاده‌روی و طبیعت‌گردی را فراموش نکنید.
  • حتما کرم ضدآفتاب، عینک آفتابی و کلاه به همراه داشته باشید تا درگیر آفتاب شدید مالزی نشوید.


در این مقاله در مورد سفر به مالزی بدون تور صحبت کردیم و راهنمای سفر شخصی به مالزی را در اختیارتان قرار دادیم. سفر شخصی به همراه خانواده یا دوستان جذابیت‌های خاص خود را دارد، اما سفر با تور و همراه شدن با یک راهنمای حرفه‌ای قطعا بسیار راحت‌تر خواهد بود. اگر دوست دارید سفری آرام و بی‌دغدغه را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم صفحات دیگر کایت را مشاهده کرده و تورهای گردشگری مالزی را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر این، کارشناسان کایت همواره با شماره 75097700-021 آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهند بود.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید