معرفی فرودگاه‌ بین‌المللی کوالالامپور + فرودگاه سلطان عبدالعزیز
زهرا نیرومند 1399/07/16 2942 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



مالزی، یکی از توریستی‌ترین کشورهای منطقه جنوب شرقی آسیاست که به دلیل داشتن طبیعت زیبا، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و تفریحات متنوع و جذابی که دارد، سالانه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود می‌کشاند. این کشور زیبا و جذاب، مورد توجه بسیاری از هم‌وطنان عزیزمان نیز قرار داشته و از جمله محبوب‌ترین مقاصد خارجی در بین ایرانیان محسوب می‌گردد. پروازهایی که به سمت مالزی انجام می‌شود، اغلب در فرودگاه‌ بین‌المللی کوالالامپور به زمین می‌نشیند. کوالالامپور پایتخت کشور مالزی  و یکی از توریستی‌ترین شهرهای آن است. اگر قصد دارید به کوالالامپور سفر کنید، بهتر است اطلاعاتی در مورد فرودگاه‌های بین‌المللی این شهر داشته باشید و خطوط هوایی، امکانات رفاهی و راه‌های دسترسی به آن‌ها را بشناسید تا بتوانید سفر راحت‌تری را تجربه کرده و از امکانات فرودگاه نیز به طور کامل استفاده نمایید. ادامه مطلب را دنبال کنید تا با دو فرودگاه‌ بین‌المللی کوالالامپور و فرودگاه سلطان عبدالعزیز این شهر آشنا شوید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای مالزی وارد صفحه "تور مالزی" شوید.

فرودگاه‌ بین‌المللی کوالالامپور

فرودگاه‌ بین‌المللی کوالالامپور  (Kuala Lumpur International Airport)، اصلی‌ترین فرودگاه مالزی و بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه این کشور است که در 45 کیلومتری بخش جنوبی شهر کوالالامپور قرار دارد. ساخت این فرودگاه از سال 1991 آغاز شد. در آن سال تنها یک فرودگاه در شهر  کوالالامپور   وجود داشت که به عنوان فرودگاه اصلی مالزی مطرح بود و تمامی پروازهای داخلی و خارجی شهر کوالالامپور را پشتیبانی می‌کرد. با توجه به محدود بودن ظرفیت فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه و افزایش پروازهای داخلی و خارجی این کشور، پروژه فرودگاهی دیگری کلید خورد. ساخت فرودگاه جدید 7 سال طول کشید و در سال 1998 با عنوان فرودگاه‌ بین‌المللی کوالالامپور  به بهره‌برداری رسید.

اطلاعات فرودگاه‌ بین‌المللی کوالالامپور.

-   کد یاتا: KUL

-   کد ایكائو: WMKK

-   نوع کاربری: همگانی

-   ایرلاین‌های فعال در فرودگاه: ایر آسیا (AirAsia)، اژیا کارگو اکسپرس (AsiaCargo Express)، مالزی ایرلاینز (Malaysia Airlines)، مالیندو ایر (Malindo Air)، ام‌ای‌اس کارگو (MASkargo)،  یوپی‌اس ایرلاینز (UPS Airlines) و ...

-  شرکت هواپیمایی ماهان نیز پروازهای مستقیمی را از فرودگاه امام خمینی تهران به سمت فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور انجام می‌دهد.

فرودگاه کوالالامپور

فرودگاه‌ بین‌المللی کوالالامپور دارای 2 ترمینال می‌باشد.

  • ترمینال شماره یک: این ترمینال ساختمان اصلی فرودگاه با حدود 390 هزار متر مربع است که در بین دو باند فرودگاه قرار داشته و توسط معمار ژاپنی با نام کیشو کوروکاوا (Kisho Kurokawa) ساخته شده است. ترمینال شماره یک دارای 4 گیت پروازی است که گیت‌های A و B مخصوص پروازهای داخلی و گیت‌های G و H مخصوص پروازهای بین‌المللی می‌باشد. جنگل‌ طبیعی، سالن‌های استراحت، خدمات درمانی، نمازخانه، رستوران، فست‌فود، کافه، خدمات ماساژ، دوش، صرافی، بانک، دستگاه‌های خودپرداز، دفتر پست، محوطه بازی بچه‌ها، فروشگاه‌های متعدد و وای‌فای رایگان از جمله امکانات این ترمینال است که برای مسافران در نظر گرفته شده است.
  • ترمینال شماره دو: ترمینال شماره 2 فرودگاه در سال 2014 تاسیس شد و تمام پروازهای ارزان‌قیمت ترمینال شماره 1 به این بخش منتقل گردید. در این مرحله از توسعه، یک باند جدید و یک برج مراقبت نیز به فرودگاه اضافه شد. در این ترمینال، گیت‌های J و K به پروازهای داخلی و گیت‌های L، P و Q به پروازهای بین‌المللی اختصاص داده شده است.

فرودگاه کوالالامپور

راه‌های دسترسی به فرودگاه‌ بین‌المللی کوالالامپور 

فرودگاه‌ بین‌المللی کوالالامپور در 45 کیلومتری مرکز این شهر قرار دارد. گردشگران و مسافران کوالالامپور می‌توانند از وسایل نقلیه مختلف برای رسیدن به مرکز شهر و هتل محل اقامت خود استفاده نمایند. راه‌های دسترسی به فرودگاه عبارتند از:

مترو: سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر کوالالامپور بسیار گسترده است و تقریبا تمامی نقاط شهر را در بر می‌گیرد. مترو راحت‌ترین و یکی از ارزان‌ترین وسایل حمل‌ونقل عمومی است که امکان رسیدن به مقصد را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مسافران فراهم می‌آورد. با مترو می‌توانید در عرض 15 دقیقه به مرکز شهر برسید و در نزدیک‌ترین ایستگاه به محل اقامت خود پیاده شوید. متروی کوالالامپور همه روزه از ساعت ۵ صبح تا ۱۲:۳۰ بامداد فعال است و در هر ۱۵ دقیقه نیز یک قطار وارد ایستگاه می‌شود.

اتوبوس: اگر قصد دارید سفر ارزانی را داشته باشید و با کمترین هزینه به مقصد برسید، بهتر است از سیستم اتوبوس‌رانی مالزی برای رفت‌وآمدهای خود استفاده کنید. برای استفاده از این سرویس به ایستگاه اتوبوس فرودگاه رفته و با توجه به مقصد موردنظر خود، سوار اتوبوس شوید. هزینه اتوبوس کمتر از هزینه بلیط مترو است، اما به دلیل وجود ترافیک در شهر، زمان رفت‌وآمد و رسیدن به مقصد کمی طولانی‌تر می‌باشد.

تاکسی: تاکسی یکی از راحت‌ترین راه‌های رسیدن به مقصد است. تاکسی‌های فرودگاه شما را به هر مقصدی که بخواهید می‌رسانند و البته بابت آن نیز هزینه نسبتا بالایی دریافت می‌کنند.

غیر از موارد عنوان شده، مسافران می‌توانند با توجه به شرایط خود از شرکت‌های معتبر در فرودگاه اتومبیل کرایه کنند یا حتی سوار لیموزین‌های فرودگاه شوند.

فرودگاه کوالالامپور

فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه

فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه (Sultan Abdul Aziz Shah Airport)، که به عنوان فرودگاه بین‎المللی سوبانگ نیز شناخته می‌شود، نخستین فرودگاه ‎‎بین‎المللی کشور مالزی است که در سال 1965 در منطقه سوبانگ در 30 کیلومتری مرکز شهر کوالالامپور ساخته شد. این فرودگاه قبل از ساخت فرودگاه جدید، فرودگاه اصلی کوالالامپور محسوب میشد و تمامی پروازهای داخلی و خارجی شهر از طریق این فرودگاه انجام می‌گرفت.

در سال 1991 با توجه به رونق صنعت گردشگری کشور مالزی و سیل مسافرینی که برای تماشای زیبایی‌ها و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مالزی به این کشور روانه بودند، فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه دیگر ظرفیت پشتیبانی از پروازهای متعدد را نداشت. از این رو، دولت این کشور تصمیم به ساخت فرودگاه جدید گرفت و تمامی پروازهای خارجی و بین‌المللی را به آن فرودگاه انتقال داد. بنابراین، کاربری فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه کمی تغییر کرد. در حال حاضر تنها پروازهای داخلی  و تعدادی از پروازهای ارزان‌قیمت خارجی از طریق این فرودگاه انجام می‌شود.

اطلاعات فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه

-   کد یاتا: SZB

-   کد ایكائو: WMSA

-   نوع کاربری: همگانی مسافربری

-   ایرلاین‌های فعال در فرودگاه: فایر فلای (Firefly)، مالیندو ایر (Malindo Air) و برجایا ایر (Berjaya Air)

فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه

ترمینال‌های فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه

فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه دارای 3 ترمینال می‌باشد. ترمینال شماره 3، ساختمال اصلی فرودگاه است که اغلب پروازهای بین‌المللی از طریق آن انجام می‌شود. این ترمینال در سال 2007 مورد بازسازی قرار گرفت و به یک ترمینال مجهز و مدرن با تمامی امکانات و تکنولوژی‌های روز تبدیل شد. فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه در حال حاضر ظرفیت جابجایی بیش از 2 میلیون مسافر در سال را دارد.

امکانات فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه

فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه امکانات خوبی را برای مسافران داخلی و خارجی در نظر گرفته است که شامل فروشگاه‌های سوغاتی، رستوران، کافه، مرکز خدمات پزشکی، داروخانه، خدمات اسپا و ماساژ، اینترنت وای‌فای و سالن‌های استراحت با امکانات رفاهی فوق‌العاده می‌باشد. علاوه بر این، دو هتل سوجانا کوالالامپور و روف‌گاردن نیز در نزدیکی این فرودگاه قرار دارند که امکان اقامت آسان را برای مسافران فراهم می‌آورند.  

راه‌های دسترسی به فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه

فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه در منطقه سوبانگ و در نزدیکی شهر کوالالامپور واقع شده است. این فرودگاه نیز راه‌های متعددی را برای رفت‌وآمد در اختیار مسافران و گردشگران قرار داده است که عبارتند از:

اتوبوس سریع‌السیر Rapid KL: با استفاده از اتوبوس‌های Rapid KL می‌توانید در کمترین زمان ممکن به مقصد برسید. اتوبوس‌های سریع‌السیر فرودگاه از ساعت 6 صبح تا نیمه‌های شب فعال بوده و مسافران و گردشگران را از فرودگاه به نقاط مختلف شهر هدایت می‌کنند.  

اتوبوس شاتل فرودگاه: اتوبوس‌های شاتل فرودگاه نیز گزینه‌ دیگری هستند که پیش‌روی شما قرار دارند. این اتوبوس‌ها مسافران را از فرودگاه تا مرکز شهر و برعکس، جابه‌جا می‌کنند. 

تاکسی: برای استفاده از تاکسی فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه باید به سالن پروازهای ورودی مراجعه کنید. در این‌جا دو گزینه پیش‌رو  دارید که با توجه به شرایط و بودجه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. تاکسی‌های معمولی که با هزینه‌ای مناسب شما را به مقصد می‌رسانند و تاکسی‌های ویژه که قیمتی بالاتر دارند. 

کرایه اتومبیل: علاوه بر موارد عنوان شده، می‌توانید به شرکت‌های کرایه اتومبیل موجود در فرودگاه مراجعه کنید و از اتومبیل‌های کرایه‌ای برای رسیدن به مقصد استفاده نمایید.

فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه

در این مقاله به معرفی دو فرودگاه‌ بین‌المللی کوالالامپور پرداخته و اطلاعاتی در مورد خطوط هوایی، امکانات رفاهی و راه‌های دسترسی به این فرودگاه‌ها در اختیارتان قرار دادیم. داشتن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا سفر راحت‌تری را تجربه کنید و از امکانات و ویژگی‌های فرودگاه حداکثر استفاده را داشته باشید. در صورتی که قصد سفر به هریک از شهرهای توریستی مالزی را دارید، می‌توانید از طریق آژانس گردشگری کایت، اقدام به انجام این کار نمایید. کارشناسان کایت به صورت 24 ساعته در خدمت گردشگران بوده  و با شماره 75097700- 021 آماده پاسخگویی به سوالات شما می‌باشند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید