بهترین بازارهای کوش‌آداسی ترکیه کجاها هستند؟
زهرا نیرومند 1399/04/06 3724 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



به هرکجای دنیا که سفر کنید، حتما ساعاتی را به گشت‌وگذار در بازارها و مراکز خرید آن اختصاص می‌دهید. در واقع بازارگردی بخشی از جذابیت‌های سفر محسوب می‌گردد که حتی اگر قصد خرید نیز نداشته باشید، از آن نمی‌گذرید. بازارگردی، خصوصا گشت‌وگذار در بازارهای سنتی مقصد، باعث می‌شود تا از نزدیک با محلی‌ها و بومی‌های آن منطقه ارتباط داشته و با فرهنگ و آداب‌ورسومشان بیشتر آشنا شوید. در ادامه بخش قصد داریم بهترین بازارهای کوش‌آداسی ترکیه را به شما عزیزان معرفی کنیم.


بازار بزرگ کوش‌آداسی (grand bazaar)


گرند بازار یکی از بزرگ‌ترین بازارهای کشور ترکیه است که 4000 مغازه را در خود جای داده است. در مغازه‌های کوچک این بازار می‌توانید انواع پوشاک، کیف و کفش، طلا، زیورآلات، ادویه‌جات، فرش، صنایع دستی، لوازم تزئینی و حتی مواد خوراکی را پیدا کنید. علاوه بر مغازه‌های داخل بازار، دست‌فروشان محلی نیز در اطراف بازار بزرگ دیده می‌شوند که اجناس دست‌ساز یا میوه‌جات و سبزیجات تولیدی‌شان را به مشتریان عرضه می‌کنند. اگر به خوردن غذاهای خیابانی علاقه‌مندید، می‌توانید در قسمت‌هایی از بازار فروشندگانی را پیدا کنید که مشغول تهیه انواع غذاهای محلی ترکی و فست‌فودها هستند. فروشندگان بازار بزرگ اغلب از افراد قدیمی بازار هستند و برخورد و رفتار با مشتریان را خوب بلدند و حتی گاهی با چای و قهوه ترک از آن‌ها پذیرایی می‌کنند. قیمت‌های بازار نیز بسیار مناسب و منصفانه است، اما اگر دوست داشته باشید می‌توانید کمی چانه هم بزنید و از فروشندگان تخفیف بگیرید.
گرندبازار یکی از شلوغ‌ترین بازارهای کوش‌آداسی است که در محله داگ، خیابان شوفر واقع شده است. این بازار همه روزه از ساعت 10 صبح تا 12 شب پذیرای گردشگران و علاقه‌مندان می‌باشد.


بازار بزرگ کوش‌آداسی


بازار اورینت (Orient Bazaar)


اورینت بازار، بخشی از بازار بزرگ کوش‌آداسی است که در فضایی باز برگزار می‌شود. فروشندگان این بازار اغلب افراد محلی و بومی‌های منطقه هستند که اجناس را با قیمتی بسیار مناسب به مشتریان عرضه می‌کنند. پوشاک، محصولات چرمی، جواهرات، فرش و قالیچه، کاسه‌های سفالی، سرامیک و هر آن‌چه که به عنوان سوغات ترکیه معرفی می‌شود را می‌توانید در این بازار تهیه نمایید. البته دقت داشته باشید که فروشندگان اورینت بازار هم اجناس باکیفیت و اصل دارند و هم کالاهای بی‌کیفیت و تقلبی را به مشتریان ارائه می‌دهند. بنابراین، اگر جنسی را گران می‌خرید، حتما از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.


بازار اورینت


بازار حجیوات (hacivat shop)


از دیگر بازارهای کوش‌آداسی می‌توان به بازار حجیوات این شهر اشاره کرد. حجیوات یکی از قدیمی‌ترین بازارهای کوش‌آداسی است که در سال 1968 در این شهر افتتاح شد. در واقع هدف از این بازار نمایش آثار هنری و صنایع دستی ترکیه بوده است که به صورت یک نمایشگاه به علاقه‌مندان و گردشگران ارائه می‌گردد. در این‌جا می‌توانید انواع ظروف چینی و کارهای سفالی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع را مشاهده کرده و با آثار هنرمندان ترکی بیشتر آشنا شوید. حجیوات بهترین مکان برای خرید صنایع دستی ترکی است. اگر قصد خرید سوغات یا یادگاری را دارید، حتما سری به این مکان بزنید و نمونه‌های متنوع آن را ببینید. اگر قصد خرید ندارید، باز هم بازدید از این بازار را از دست ندهید. تماشای آثار هنری مردم ترکیه آن هم زمانی که با هنرمندان این آثار از نزدیک گفتگو می‌کنید و به معاشرت می‌پردازید، بسیار جذاب و دیدنی است.
بازار حجیوات در محله آلجامسیت، خیابان ییلدیریم واقع شده است و درب آن همه روزه از ساعت 10 صبح تا 12 شب به روی گردشگران و علاقه‌مندان باز است.


بازار حجیوات


بازار سلوک 


اگر به دنبال خرید لباس یا سوغاتی هستید، سری به بازار سلوک کوش‌آداسی بزنید. سلوک یک بازار هفتگی است که تنها در روزهای شنبه برگزار می‌شود. در این بازار می‌توانید انواع لباس، جین، عینک، جواهرات، ساعت و سوغاتی‌های مخصوص ترکیه را پیدا کنید. لباس‌های عرضه شده در این بازار اصل نیستند و اغلب نوع تقلبی برندهایی چون لوئیس ویتان، دولچه ‌اند گابانا، کلوین کلاین و دیگر برندهای پرطرفدار می‌باشند. البته اگر بگردید می‌توانید اجناس اصل را نیز با قیمتی مناسب تهیه نمایید. بازار سلوک مانند دیگر بازارهای هفتگی پر از مردم محلی و بومی شهر است. از این رو، ضمن خرید از این بازار می‌توانید از نزدیک با مردمان این منطقه آشنا شده و فرهنگ، زبان و آداب و رسوم آن‌ها را بیشتر بشناسید.

صفحات مرتبط:


بازار سلوک


بازارچه‌های محلی 


علاوه بر بازار سلوک که روزهای شنبه برگزار می‌شود، بازارهای دیگری نیز در کوش‌آداسی وجود دارد که در دیگر روزهای هفته برپا می‌گردد. پیشنهاد می‌کنیم یکی از روزهای سفر خود را به حضور در این بازارها اختصاص دهید تا با فرهنگ و سبک زندگی مردمان محلی بیشتر آشنا شوید. بازارهای هفتگی معمولا بسیار شلوغ و پرهیاهو هستند و اجناس را با قیمتی مناسب به مشتریان عرضه می‌کنند. به این نکته توجه داشته باشید، فروشندگان این بازار با گردشگران کمی متفاوت‌تر از مردم محلی برخورد می‌کنند و ممکن است کالاها را حتی تا چندبرابر قیمت اصلی بفروشند. بنابراین، گول این فروشندگان را نخورید و تا می‌توانید چانه بزنید و تخفیف بگیرید.
برای اطلاع از زمان و مکان برگزاری بازارهای هفتگی، از کارکنان هتل یا اهالی شهر سوال کنید و اطلاعات لازم را به دست آورید. از جمله بازارهای هفتگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سه‌شنبه بازار: در این بازار افراد بومی میوه‌های فصل و سبزیجات محلی خود را برای فروش ارائه می‌دهند.
  • چهارشنبه بازار: بازار چهارشنبه‌ها مخصوص لباس و پارچه است که اغلب به صورت کیلویی و متری عرضه می‌شود. اگر کیف و کفش برند در این بازار دیدید که با قیمتی بسیار ارزان فروخته می‌شود، خیلی خوشحال نشوید. زیرا این اجناس تقلبی هستند، هرچند از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به اصل آن می‌باشند و معمولا گردشگران را فریب می‌دهند.
  • جمعه بازار: جمعه بازار کوش‌آداسی، بازار مواد غذایی است که در آن علاوه بر میوه‌جات و سبزیجات‌ ارگانیک، انواع ماهی، ادویه‌جات و دیگر مواد غذایی نیز عرضه می‌گردد.

بازارچه‌های محلی


در این مقاله به معرفی بهترین بازارهای کوش‌آداسی پرداختیم و سعی کردیم بازارهایی با سبک و سیاق سنتی را نام ببریم. گردشگران معمولا علاقه بیشتری نسبت به این بازارها از خود نشان می‌دهند. زیرا هم می‌توانند خرید کنند و هم با افراد محلی به گپ و گفت پرداخته و با فرهنگ و آداب و رسومشان بیشتر آشنا شوند. تورهای گردشگری که به مقصد کوش‌آداسی برگزار می‌شوند، معمولا گردشگران را برای بازدید از این بازارهای سنتی همراهی می‌کنند. در صورتی که قصد سفر به کوش‌آداسی را دارید، می‌توانید تورهای کوش‌آداسی آژانس گردشگری کایت را مورد بررسی قرار داده و با توجه به شرایط هریک از آن‌ها، گزینه موردنظر خود را انتخاب نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید