تهران گردی | بهترین جاذبه‌های تهران برای بازدید یک روزه
حسام مقتدایی 1399/03/08 6005 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

لیست مطالب این صفحه


برخلاف تصور خیلی‌ها که فکر می‌کنند تهران تنها یک پایتخت سیاسی پر از دود است، این شهر پر است از جاذبه‌های گردشگری بسیار دیدنی که می‌توانید ساعت‌های فراغتتان را صرف دیدن این جاذبه‌ها بکنید. احتمالاً قرنطینه به خاطر کرونا باعث شده خیلی‌ها به لحاظ روحی، اوضاع خوبی نداشته باشند. الآن که سختگیری‌ها کمتر شده و ظاهراً این بیماری تحت کنترل است، می‌توانید با تهران گردی یک روزه کمی این حال خوب را به خودتان برگردانید و با روحیه بهتری سر کارتان بروید و زندگی را از سر بگیرید. کایت هم در چنین شرایطی کنارتان خواهد بود. همچنین پیشنهاد می‌کنیم صفه "طبیعت گردی‌های اطراف تهران" را مشاهده نمایید.


لیست تورهای طبیعت گردی


اول | روستای زرین‌دشت

120 کیلومتری که از تهران فاصله بگیرید، گذرتان به روستایی می‌افتد به نام زرین‌دشت که جزو زیباترین روستاهای اطراف تهران به شمار می‌رود. به لحاظ گردشگری این منطقه، بسیار غنی بوده و سالانه تعداد زیادی افراد را به خود جلب می‌کند. وجود رودخانه‌ای به نام حبله رود باعث شده تا بیش از پیش دیدنی شود. البته این را هم بگوییم که خیلی‌ها وقتی سراغ این روستای زیبا را برای تهران گردی می‌گیرند، هدفشان چشمه‌های خمده و دریابک است که میگویند خاصیت درمانی هم دارند. بهترین زمان سفر به این روستا، بهار و تابستان است. تابستان به مراتب بهتر چرا که میوه‌های زیادی هم دارد و همه آن‌ها هم به خوبی رسیده‌اند. اگر اهل کمپ هستید، چه جایی بهتر از این روستا.

روستای-زرین‌دشت


دوم | روستای ابنیک

البته که اگر روستای زرین‌دشت برایتان خوشایند نبود و به دلتان ننشست می‌توانید بروید سراغ روستای ابنیک. این هم جای مناسبی برای تور یک روزه به حساب می‌آید. از آب و هوا و زیبایی‌اش هرچه بگوییم کم گفته‌ایم. این روستا جزو شمیرانات است و اگر قصد سفر به آن را دارید باید 12 کیلومتری از فشم رانندگی کنید تا به آن برسید و از منظره بکر و سرسبز پیش رویتان لذت ببرید.

روستای-ابنیک


سوم | روستای افجه

احتمالاً نام دشت‌های اطراف تهران را ندانید. هویچ و قله ساکا و گرچال از جمله دشت‌های اطراف تهران هستند که نزدیک آن که می‌شود 30 کیلومتری تهران، روستایی هست به نام افجه. این روستا هم درست مثل روستای قبلی در شمیرانات است و بهترین زمان برای سفر به آن بهار و تابستان است چرا که هرچه به پاییز و زمستان نزدیک شویم، سردتر می‌شود. به هر حال منطقه مورد نظرتان کوهستانی بوده و طبیعی است این‌طور باشد.

روستای-افجه

چهارم | روستای امامه

این روستای زیبا جدای از اینکه خودش یکی از جاذبه‌های تهران برای تور یک روزه به حساب می‌آید در دلش دارای جاذبه‌های دیگری از جمله قلعه مازیار و همچنین چشمه‌های آب معدنی زیادی است. در گذشته از این روستا به عنوان شکارگاه قاجارها استفاده می‌شد و بیشتر اوقات در تابستان به آن سفر می‌کردند. اگر اهل کوهنوردی هستید و می‌خواهید علاوه بر بازدید یک روزه‌ تان، کوهنوردی را هم تجربه کنید، روستای امامه، انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود.

روستای-امامه

پنجم | آبشاری به نام کلوگان

این آبشار درست مثل دیگر روستاهایی که از آن گفتیم، در شمیرانات واقع شده و بهترین جاذبه گردشگری تهران برای سفری یک روزه به حساب می‌آید و چه بهتر بهار و تابستان را برای سر زدن به آن انتخاب کنید. ارتفاع این آبشار حدوداً سی و خرده‌ای متر بوده و امکان آب‌تنی هم به گردشگرانی که به آن سر می‌زنند، می‌دهد.

آبشار-کلوگان

ششم | دربندی که همه می‌شناسید!

درست است که دربند را می‌شناسید اما دلیل نمی‌شود در چنین مقاله‌ای نامی از آن به میان نیاوریم. احتمالاً یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران را بتوان دربند نامید که هم آب و هوای حیرت‌انگیزی دارد و هم مناظر سرسبزی و هم امکانی برای کوهنوردی به شما می‌دهد. اگر از شهرستان آمده باشید و یک تهرانی قرار باشد جایی را برای تفریح به شما نشان دهد، احتمالاً در 5 انتخاب اولش، دربند هم قرار دارد. اگر به تهران آمدید و حرفی از دربند به میان نیامد، خودتان مطرح کنید و حتماً سری به این منطقه زیبا بزنید.

دربند-تهران

هفتم | کاخ گلستان

از اسمش معلوم است که نسبت مهمی با گذشته دارد و با بازدید از آن درواقع جدای از تماشای شکوه و زیبایی، دارید تاریخ را مطالعه می‌کنید. پس اگر علاقه مند به تاریخ و اطلاعات مربوط به گذشته کشور خود هستید، بازدید از این کاخ را به شما توصیه می‌کنیم، اگر هم خیلی علاقه‌ای به تاریخ ندارید، باز هم پیشنهاد می‌کنیم سری به این کاخ بزنید چرا که زیبایی‌های این کاخ، حیرت‌انگیز خواهد بود.

کاخ-گلستان

هشتم | کاخ سعدآباد

همه کاخ‌هایی که در تهران واقع شده‌اند، دیدن دارند و احتمالاً شگفت‌زده‌تان خواهند کرد. یکی از آن کاخ‌ها، کاخ سعدآباد است که ساعات زیادی از وقتتان را می‌تواند پر کند و شما را با گذشته و شکوه ایران آشنا کند.

کاخ-سعدآباد

نهم | پارک هم اگر خواستید، پارک آب و آتش

بهترین گزینه برای افراد جوان یا مسنی که دلشان تفریح می‌خواهد و آب و هوای خوب. پارک آب و آتش با امکانات متعددی که دارد بهترین مکان برای تفریح و تهران گردی به حساب می‌آید و شما در این پارک جدای از تفریحات سالم، می‌توانید غذایتان را هم میل کنید و سفری کامل و یک روزه را در آن تجربه کنید. همچنین در منظره زیبای آن می‌توانید حسابی عکاسی کنید. درباره آن پل معروف هم که نیازی نیست چیزی بگوییم، نه؟ پل طبیعت و عکاسی نسبت تنگاتنگی باهم دارند و حتماً اگر سری به پارک آب و آتش زدید، دوربین عکاسی را فراموش نکنید.

پارک-آب-و-آتش

دهم | برج میلاد خودمان

این برج 435 متری، مرتفع‌ترین برج ایران است و ششمین در جهان به شمار می‌رود. البته ششمین به لحاظ مخابراتی بودن. اگر بخواهیم سازه‌اش را در نظر بگیریم، می‌شود نوزدهمین برج جهان. به هر حال جایی است دیدنی که می‌توانید از قسمت‌های مختلف آن دیدن کنید و لذت ببرید.

برج-میلاد


10 جای دیدنی مناسب برای تهران گردی

در این مقاله از مجله گردشگری کایت به معرفی 10 جاذبه تهران که مناسب بازدید یک روزه باشد، پرداختیم. همچنین سعی کردیم تا حدی با آن‌ها آشنایتان کنیم و دلیل اهمیتشان را نیز برایتان بازگو کنیم. در این روزها که حالمان خیلی خوب نیست و در عین حال کلی کار روی سرمان ریخته، بهترین کاری که می‌توانیم بکنیم، همین سفرهای یک روزه است. تهران گردی هم حال و هوای خودش را دارد. البته که باید با انرژی مثبت این کار را آغاز کنید و حسابی از کاری که می‌کنید، لذت ببرید. تهران، دیدنی‌تر از آن چیزی است که تصورش را بکنید. کایت هم در این گردش یک روزه کنارتان خواهد بود. سؤالی یا ابهامی داشتید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید و ما کنارتان خواهیم بود.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید