تهران گردی | راهنمای تهران‌گردی در 1403
زهرا نیرومند 1399/04/21 5548 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



تهران، ‌شهری در دامنه‌های البرز است که بیشتر با شلوغی، ترافیک و آلودگی‌ هوایش شناخته می‌شود، اما این به این معنی نیست که تهران ارزش سفر کردن ندارد. کلان‌شهر تهران، یکی از مدرن‌ترین شهرهای خاورمیانه است که جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای را در خود جای داده است. از پارک‌ها و فضاهای سبز گرفته تا موزه‌ها، گالری‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید مدرن و جذابی که حتی اگر چندین بار به این شهر سفر کنید، فرصت بازدید از همه آن‌ها را نخواهید داشت. اگر قصد سفر به تهران را دارید یا حتی در این شهر ساکن هستید و می‌خواهید یک روز خود را به گردش و تفریح اختصاص دهید، ادامه مطلب را دنبال نمایید. در این بخش راهنمای تهران‌گردی در تابستان 99 را در اختیارتان قرار داده و شما را با دیدنی‌ترین جاذبه‌های این شهر آشنا خواهیم کرد.


موزه‌ها و گالری‌ها در تهران


یکی از مکان‌هایی که همیشه مورد استقبال واقع شده و با هر سلیقه‌ای هم‌خوانی دارد، موزه‌ها و گالری‌ها هستند. موزه‌ها موضوعات مختلفی را شامل می‌شوند که بسته به علاقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. معروف‌ترین موزه‌های تهران که پیشنهاد می‌کنیم در برنامه تهران‌گردی در تابستان قرار دهید، عبارتند از:


کاخ موزه سعدآباد: در شمال شهر تهران و در کوهپایه‌های خوش‌آب‌وهوای این منطقه، باغی بزرگ با مساحت یک میلیون و صدهزار متر مربع وجود دارد که در زمان قاجار محل سکونت تابستانه پادشاهان بوده است. سعدآباد یک مجموعه تاریخی فرهنگی است که علاوه بر کاخ پادشاهی و نمایی از زندگی آن دوران، شامل بخش‌های دیگری چون موزه استاد فرشچیان، موزه مینیاتور، موزه آب، موزه سبز، موزه آشپزخانه سلطنتی، اتومبیل‌های سلطنتی، ظروف سلطنتی، موزه نظامی و ... نیز می‌باشد.

کاخ موزه نیاوران: نیاوران یکی از خوش‌آب‌وهواترین مناطق تهران است که مورد توجه پادشاهان قاجار و پهلوی قرار داشته و اقامت‌گاه ییلاقی آنان بوده است. مجموعه نیاوران علاوه بر کاخ‌های متعدد شامل بخش‌های جذاب و دیدنی دیگری چون کوشک احمدشاهی، کاخ صاحبقرانیه، موزه جهان‌نما، باغ کتیبه‌ها، موزه حوضخانه، موزه خودرو و کتابخانه اختصاصی کاخ نیاوران می‌باشد.

کاخ موزه گلستان: از دیگر کاخ‌های دیدنی تهران می‌توان کاخ گلستان نام برد که قدمتی 200 ساله داشته و بناهای آن مربوط به دوران سلطنت زندیه و قاجاریه است. از جمله بناهای زیبای این کاخ می‌توان به تالار آیینه، شمس‌العماره، خلوت کریم‌خانی و حوضخانه عمارت بادگیر اشاره کرد. همچنین تابلوهای نقاشی بسیار زیبا مربوط به دوران قاجار و اشیای اهدایی پادشاهان نیز در این کاخ موزه به نمایش گذاشته شده است. کاخ موزه گلستان در خیابان پانزدهم خرداد قرار دارد.

موزه فرش ایران: موزه فرش ایران، یکی از دیدنی‌ترین موزه‌های تهران است که در ضلع شمالی پارک لاله قرار دارد. در این موزه باارزش‌ترین قالی‌های ایران از قرن نهم هجری تا دوران معاصر نگهداری می‌شوند. علاوه بر این، نمونه‌هایی از شاهکارهای قالی ایران مربوط به نقاط مختلف کشور مانند کردستان، خراسان، اصفهان، کرمان، کاشان و ... نیز در این موزه به نمایش درآمده‌اند. اگر علاقه‌مند به هنر زیبای قالی‌بافی و تاریخچه این صنعت هستید، چند ساعتی را به بازدید از این موزه اختصاص دهید.

موزه پول: این موزه یکی از جالب‌ترین موزه‌های ایران است که به طور تخصصی به اسکناس و سکه می‌پردازد. در این موزه می‌توانید با سیر تکاملی سکه و پول‌های کاغذی در ایران آشنا شده و نخستین سکه‌های دوره هخامنشی، سلوکیان، ساسانیان، غزنویان، سلجوقیان و دیگر دوره‌ها را ببینید. موزه پول بخش‌های متعددی دارد که بازدید از آن برای بسیاری از افراد، خصوصا نوجوانان بسیار جذاب خواهد بود.
موزه هنرهای معاصر، موزه ارتباطات، موزه جواهرات ملی، موزه زمین‌شناسی، موزه سینما، موزه موسیقی، موزه صلح، موزه تاریخ علوم پزشکی، موزه خودرو و .... موزه‌های دیگر این شهر هستند که می‌توانید در برنامه تهران‌گردی در تابستان بگنجانید.


موزه‌ها و گالری‌ها


بهترین پارک‌ها و فضای سبز در تهران


طبیعت و فضای سبز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تهران‌گردی در تابستان است. اگر در تهران سکونت دارید، می‌توانید یک روز تعطیل خود را به این کار اختصاص داده و چند ساعتی را در هوای آزاد و طبیعت سرسبز و نشاط‌آور بگذرانید و از لحظات خود لذت ببرید. از جمله این مکان‌ها عبارتند از:


باغ نگارستان: نگارستان، از جمله باغ‌های قدیمی تهران است که در دوران قاجار اقامتگاه‌ تابستانی پادشاهان بوده است. این باغ علاوه بر فضایی سرسبز و معماری جذاب و دیدنی، دارای موزه‌های جالبی نیز می‌باشد و گاهی اوقات هم نمایشگاه‌ها و گالری‌هایی به طور موقت در این پارک برپا می‌شود که مورد توجه اهل هنر قرار دارد. باغ نگارستان در میدان بهارستان، انتهای خیابان دانش‌سرا واقع شده و یک مکان مناسب برای تهران‌گردی در تابستان محسوب می‌شود.

باغ فردوس: باغی به مساحت 20 هزار متر مربع که در آن یک عمارت قدیمی متعلق به دوران قاجار وجود دارد. زیربنای عمارت 1000 متر است که در سه طبقه ساخته شده است. این خانه با معماری بسیار زیبا متعلق به دوران قاجار بوده و دارای ارزش تاریخی می‌باشد. در حال حاضر عمارت باغ فردوس تبدیل به موزه سینما شده و تالارها و بخش‌های متعددی را در خود جای داده است. تالارهای موزه سینما شامل تجهیزات قدیمی فیلم‌سازی، جوایز مختلف سینمای ایران، عکس‌های قدیمی، عروسک‌ها و ... می‌باشند که بازدید از آن برای علاقه‎‌مندان به هنر سینما بسیار جذاب و دیدنی است.

پارک سرخه‌حصار: سرخه‌حصار یک پارک جنگلی است که از لحاظ زیست‌محیطی دارای اهمیت و ارزش بالایی بوده و مورد حفاظت قرار دارد. بازدید از این پارک به افرادی که به حیوانات و دنیای وحش علاقه‌مندند، توصیه می‌شود. در این‌جا می‌توانید حیواناتی چون گرگ، گراز، پلنگ، کفتار، کاراکل، گربه پالاس، قوچ و میش البرز، بز، آهو، کبک و تیهو را نه در پشت میله‌های قفس، بلکه در زیستگاه خود ببینید. برخی از این گونه‌ها کمیاب هستند و از آن‌ها به شدت مراقبت می‌شود.

باغ پرندگان: باغ پرندگان تهران یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های پرندگان خاورمیانه است که در دل جنگل‌های لویزان قرار دارد. در این باغ بیش از 3000 پرنده از 200 گونه مختلف دیده می‌شود که در یک فضای سرسبز و زیبا و برخی از آن‌ها در میان برکه‌ها زندگی می‌کنند. این باغ پر از درختان و گل‌های زیباست که هرگوشه آن با آبشارهای کوچک و بزرگ، سایه‌بان‌ها، آلاچیق‌های چوبی، پل‌ها و ... تزئین شده است. باغ پرندگان یک مکان مناسب برای تهران‌گردی در تابستان به همراه خانواده محسوب می‌شود.

بوستان مینیاتوری: باغ‌موزه مینیاتور واقع در بوستان تمدن یکی از جدیدترین جاذبه‌های گردشگری تهران است که ماکت‌های جذاب و دیدنی را در خود جای داده است. در هر گوشه از این باغ، ماکت یکی از آثار باستانی ایران دیده می‌شود که به شکلی بسیار زیبا با تمامی جزئیات آن طراحی شده است. تخت جمشید، میدان نقش جهان اصفهان، پاسارگاد، چغازنبیل، ارگ بم ، تخت سلیمان، گنبد سلطانیه، کلیساهای ارامنه، کوه کتیبه بیستون، مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، بازار تبریز و آبشارهای شوشتر از جمله ماکت‌های مینیاتوری هستند که در این بوستان به نمایش درآمده‌اند.

پارک جنگلی چیتگر: مجموعه چیتگر یک فضای سرسبز و جنگلی در غرب تهران است که مکانی مناسب برای پیکنیک و تفریحاتی چون دوچرخه‌سواری محسوب می‌شود. از جمله امکانات و ویژگی‌های این پارک می‌توان به پیست اسکی، سوارکاری، پینت‌بال، زمین بازی کودکان و آلاچیق‌هایی برای اتراق کردن اشاره کرد. علاوه بر این، در سال‌های اخیر یک دریاچه مصنوعی نیز به این پارک اضافه شده است که امکان بازی‌های آبی مانند قایق‌سواری را فراهم می‌آورد.


پارک‌ها و فضای سبز


بازی‌ها و تفریحات هیجان‌انگیز تهران


برای تهران‌گردی در تابستان گزینه‌های متعددی پیش‌رو دارید که برای انتخاب بهتر باید علایق خود را نیز در نظر بگیرید. اگر یک روز هیجان‌انگیز با بازی‌ها و تفریحات جذاب می‌خواهید، می‌توانید یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:


سورتمه تهران: سورتمه تهران یک مجموعه تفریحی در منطقه دربند است که امکان تجربه یک سورتمه‌سواری هیجان‌انگیز را برای علاقه‌مندان به وجود می‌آورد. در این مجموعه علاوه بر سورتمه‌سواری می‌توانید از امکانات دیگری چون دوچرخه‌سواری، سنگ‌نوردی، زمین‌های مخصوص ورزش، زمین بازی کودکان، ماشین کوبنده، سافاری وحشت و سینما پرواز برخوردار خواهید بود.

کارتینگ پرند: پرند یک مجموعه ورزشی - تفریحی است که در زمینی به وسعت 21 هکتار در ابتدای شهر جدید پرند ساخته شده است. پیست پرند با 1720 متر طول، طولانی‌ترین پیست کارتینگ جهان است که لیسانس فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی را نیز دریافت کرده است. این پیست طراحی منحصربفردی داشته و تمامی استاندارهای جهانی در آن رعایت شده است. از این رو، برای برگزاری مسابقات بین‌الملی مناسب است. مجموعه تفریحی پرند علاوه بر پیست کارتینگ شامل امکانات دیگری چون فوتبال دستی، ایرهاکی، پینگ پنگ، بیلیارد، سالن بازی با کنسول ps4، رستوران و کافی شاپ نیز می‌باشد.

تله‌کابین توچال: تله‌کابین توچال یک مجموعه تفریحی است که از انتهای خیابان ولنجک آغاز شده و در ارتفاع 1910 متری به ایستگاه اول تله‌کابین می‌رسد. این مجموعه علاوه بر تله‌کابین دارای تفریحات و سرگرمی‌های متعددی می‌باشد که از بین آن‌ها می‌توان به سورتمه، پیست اسکی، تله سیژ، بانجی جامپینگ، سقوط آزاد، بام تهران، باشگاه تیراندازی، باشگاه اسکی، اتاق فرار و زیپ لاین اشاره کرد.

اوپارک تهران: اگر اهل بازی‌های آبی هستید، اوپارک تهران را از دست ندهید. این مجموعه با حدود 55 هزار متر مربع زیربنا، بازی‌های مهیج و جذابی را در خود جای داده است که از میان آن‌ها می‌توان به 14 سرسره‌ی ویژه‌ بزرگسالان، سرسره‌ی ویژه‌ کودکان زیر 6 سال، جزیره کودکان، استخر موج سونامی، رودخانه خروشان و جکوزی اشاره کرد. علاوه بر این، امکاناتی چون رستوران، کافی‌شاپ، آب‌میوه و بستنی، فود کورت، ساندویچ، نمازخانه و سرویس بهداشتی نیز برای مراجعه‌کنندگان فراهم شده است.


بازی‌ها و تفریحات هیجان‌انگیز


دیگر مکان‌ها


علاوه بر موزه‌ها، باغ‌ها و تفریحات هیجان‌انگیزی که در این مقاله معرفی کردیم، مکان‌های دیگری نیز در شهر تهران وجود دارند که برای تهران‌گردی در تابستان بسیار مناسب هستند. معروف‌ترین جاذبه‌های تهران که باید از آن بازدید کنید، عبارتند از:


برج میلاد: برج میلاد با ارتفاع 435 متر، بلندترین برج ایران و ششمین برج مخابراتی دنیاست که حدود 10 سال از ساخت آن می‌گذرد. در این برج می‌توانید از امکاناتی چون بازدید از موزه شهرداری و موزه مشاهیر، سکوی دید باز، پارک دلفین‌ها، سالن‌های سینما، زیپ لاین، زمین پینت‌بال، اتاق فرار، لیزریوم، دهکده اقوام ایرانی، رستوران گردان و ... برخوردار باشید. این برج در کل دارای 12 طبقه است که امکان بازدید از 8 طبقه آن وجود دارد.

پل طبیعت: پل طبیعت یکی از نمادهای اصلی شهر تهران است که در منطقه عباس‌آباد قرار دارد. این پل با گذر از عرض بزرگ‌راه مدرس، بوستان طالقانی و پارک آب و آتش را به هم متصل می‌کند. پل طبیعت تنها برای گذر از عرض خیابان ساخته نشده است، بلکه امکانات و ویژگی‌های منحصربفردی دارد که می‌تواند لحظاتی خوبی برای شما و همراهانتان بسازد. بر فراز این پل می‌توانید چشم‌اندازهای دیدنی و بسیار زیبایی از شهر تهران را در مقابل دیدگان خود داشته باشید و البته عکس‌های یادگاری فوق‌العاده‌ای نیز بیندازید.

مجموعه باملند: باملند یکی از لوکس‌ترین مجموعه‌های تجاری- تفریحی تهران است که علاوه بر مراکز خرید و فروشگاه‌ها، دارای کافه‌ها و رستوران‌های متعددی نیز می‌باشد که جزو بهترین‌های تهران هستند. آمفی‌تئاتر روباز، مجموعه تفریحی کودکان، مسیر پیاده‌روی، ماهیگیری و مجموعه وی آر لند، قایق سواری و ... از جمله امکاناتی است که می‌توانید در این مجموعه از آن برخوردار باشید. علاوه بر این، برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌های مختلفی نیز در آمفی‌تئاتر باملند اجرا می‌گردد که پیشنهاد می‌کنیم از دست ندهید.


در این مقاله راهنمای تهران‌گردی در تابستان 99 را در اختیارتان قرار داده و شما را با دیدنی‌ترین جاذبه‌های این شهر آشنا کردیم. پیشنهاد می‌کنیم در یک مناسب با خانواده یا دوستانتان به یکی از مکان‌های معرفی شده بروید و یک خاطره خوب از تهران‌گردی در تابستان بسازید. در صورتی که تمایل دارید با تورهای تهران‌گردی همراه شوید، می‌توانید صفحات دیگر سایت را مورد بررسی قرار دهید و با شرایط تورهای تهران‌گردی در تابستان آشنا شوید. علاوه بر این، کارشناسان کایت همواره با شماره 75097700-021 آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهند بود.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید