راهنمای جامع بهترین غذاهای مالزی | در مالزی چی بخوریم؟
حامد مقتدایی 1399/01/26 2462 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



راهنمای جامع بهترین غذاهای مالزی


سفر شما به مالزی بدون چشیدن طعم و مزه ظرف‌ غذاهای مالزی خوش‌ر‌نگ‌ولعاب و سالم آن، همراه با ترکیبی از انواع مزه‌های شور، شیرین، ترش و تلخ کامل نخواهد شد. در ادامه 7 مورد از بهترین غذاهای مالزی را به شما معرفی خواهیم کرد:


1.ناسی لماک


ناسی لماک، یکی از ظرف غذاهای مالزی در سطح ملی محسوب می‌شود، و اگر در بازدیدتان از این کشور، طعم و مزه این غذا را نچشید، گویا اصلاً به مالزی سفر نکرده‌اید. ساده‌ترین نسخه از ناسی لماک از برنج نارگیل، خمیر میگو، ماهی‌های کولی سرخ‌شده، بادام زمینی و تخم‌مرغ آب‌پز تشکیل شده است. و در نسخه‌های شیک‌تر هم به آن مرغ سرخ‌شده اضافه می‌شود.
بسیاری از مردم، بهترین نسی لماک شهر کوآلالامپور را متعلق به رستوران ویلج پارک می‌دانند. همه کسانی که به این رستوران می‌روند، فقط یک چیز سفارش می‌دهند و آن ناسی لماک با مرغ سرخ‌شده است. این مرغ همراه با مواد سوخاری با یک رسپی جادویی سرخ می‌شود و بسیار بسیار خوشمزه است. همچنین موقع خوردن به شما برای خوشمزه‌تر شدن توصیه می‌کنیم که آب لیمو به غذای‌تان اضافه کنید.


ناسی-لماک-از-بهترین-غذاهای-مالزی


2. چار کوئی تئو


این ظرف نودل ملی محبوب، از بهترین غذاهای مالزی است. اگر نامش را در منوی یک رستوران یا غذاخوری دیدید، حتماً آن را سفارش دهید. این ظرف غذا، اصالتاً چینی بوده و به منطقه تئوچو تعلق دارد. نوعی نودل برنجی آب‌پزشده همراه با تخم مرغ، جوانه‌های گندم، میگو و صدف‌های خوراکی است. بهترین غذاخوری‌ها و رستوران‌ها به این غذا، نوعی سس چینی مخصوص اضافه می‌کنند. اگر دل‌تان بخواهد می‌توانید روی این غذای‌تان سس تند بریزید.


چار-کوئی-تئو-از-بهترین-غذاهای-مالزی


3. کری لاکسا


این سوپ نودل، از بهترین غذاهای مالزی، نوعی سوپ نارگیل تند و تیز و بسیار خوشمزه است. معمولاً، کاسه‌ای که این سوپ در آن سرو می‌شود، شامل تکه‌های توفوی نرم، میگو، و جوانه‌های لوبیاست. نوع نودل مورداستفاده‌قرارگرفته معمولاً نوعی نودل زردرنگ و ضخیم است. شما عاشق طعم و مزه این نوع خمیر سرخ‌شده می‌شوید. نوع دیگری از این غذا، آرام لاکساست، نوعی سوپ همراه با گوشت ماهی.


کری-لاکسا-از-بهترین-غذاهای-مالزی


4. پراون می


این غذا از بهترین غذاهای مالزی، نوعی سوپ نودل درست‌شده با سوپ تند میگوست. این سوپ آبکی، طعم و مزه میگوطور خود را از نوع طبخ متفاوت میگویش می‌گیرد. شما می‌توانید نوع نودل خودتان را انتخاب کنید، البته بهتر است، نودل‌تان را از نوع زردرنگ و ورمیشل انتخاب کنید.


پراون-می-از-بهترین-غذاهای-مالزی


5. روتی کانای


روتی کانای، از بهترین غذاهای مالزی و محبوب این کشور محسوب می‌شود، دو تا از چیزهایی که حتماً باید در سفر به مالزی آن‌ها را امتحان کنید، ناسی لماک و روتی کانای است.
روتی کانای یک پنکیک طعم‌دار هندی است. این غذا را با روغن و کره بسیار طبخ می‌کنند و بسیار خوشمزه و خوش‌طعم می‌شود و خیلی ترد است. به این غذا، تخم مرغ، پیاز، پنیر و... افزوده می‌شود. روتی کانای را با سوپ عدس و ادویه کاری طبخ می‌کنند.


روتی-کانای-از-بهترین-غذاهای-مالزی


6. باک کوت ته


ترجمه چینی این ظرف غذا را می‌توان چای استخوان گوشت دانست. برخلاف نامی که دارد، گوشت طبخ‌شده در این غذا در چای بخارپز نمی‌شود. بلکه، گوشت بکاررفته‌ در آن در یک سوپ گیاهی طبخ می‌گردد. ساعت‌ها این گوشت در ماده‌ای خاص می‌ماند تا حسابی ترد و نرم شود. برای افزودن طعم و مزه بهتر به این غذا، گوشتش را در یک سس تند با طعم و مزه‌ای استثنایی می‌خوابانند. معمولاً، این غذا با برنج پیاز سرخ‌شده، تکه‌های سرخ‌شده خمیر و سبزیجات سرو می‌شود.


باک-کوت-ته-از-بهترین-غذاهای-مالزی


7. چیلی پان می


یک ظرف غذای نودل خشک همراه با نودل‌های دایره‌ای ضخیم و ماهی‌های کولی سرخ‌شده، گوشت قیمه‌قیمه‌شده، و تخم مرغ عسلی. چیزی که این ظرف غذا را بی‌نظیر می‌سازد، طعم تند و تیزی است که دارد. وجود تخم مرغ عسلی همراه با سس خاص این غذا، حسابی روی نودل را می‌پوشاند. یک نسخه سوپ‌طور از این غذا نیز وجود دارد که در آن استخوان گوشت و سوپ آبکی ماهی کولی ریخته می‌شود.


چیلی-پان-می-از-بهترین-غذاهای-مالزی


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از بهترین غذاهای مالزی با انواع طعم و مزه‌های شیرین، شور، ترش و تلخ در کنار انواع افزودنی‌های فصلی مالزیایی آشنا کردیم. اگر قصد سفر به مالزی را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور مالزی راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید