بهترین رستوران های ایروان | معرفی 10 رستوران برتر در ایروان
علیرضا مشرقی 1399/01/06 2652 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



ایروان، پایتخت ارمنستان، یکی از مقصد‌های معروف و محبوب برای سفرهای خارجی مسافران ایرانی به شمار می‌آید که طرفداران زیادی هم دارد. اما به نظر شما برای تجربه یک سفر لذت‌بخش و خاطره‌انگیز، به چه مواردی نیاز است؟ قطعا پس از یافتن محل مناسبی برای اقامت، باید بتوانید غذاهای خوشمزه‌ای در رستوران‌های مناسب و باکیفیت نوش جان کنید تا در درجه اول دچار بیماری در سفر نشوید و در درجه دوم بتوانید طعم غذاهای خوشمزه، باکیفیت و محلی مردم ارمنستان را بچشید. از این رو ما قصد داریم تا در این مقاله شما را با بهترین رستوران های ایروان آشنا کنیم. در لیست ما نام 10 رستوران برتر ایروان را مشاهده خواهید کرد که هیچ رتبه بندی بین آنها وجود ندارد و همه آنها در کنار هم جزء بهترین رستوران های ایروان محسوب می‌شوند. پس این بار نیز با کایت همراه شوید تا طعم غذاهای خوشمزه ارامنه را بچشید و یک تجربه خاطره‌انگیز را از سفر خود به ارمنستان در خاطر بسپارید.

در صورتی که می‌خواهید به ارمنستان سفر کنید، پیشنهادهای کایت را برای تور ایروان از دست ندهید.


بهترین رستوران های ایروان


ایروان با وجود آنکه پایتخت ارمنستان به شمار می‌آید، اما شهر خیلی بزرگی نیست و شاید با یک ساعت رانندگی بتوانید از این سر شهر تا آن سر شهر را بگردید. اما با این وجود، به دلیل توریستی بودن ایروان، رستوران‌های زیادی در آن مشغول به کار هستند. در نتیجه ما قصد داریم تا بهترین رستوران های ایروان را بر اساس نظرات کاربران و گردشگران داخلی و خارجی به شما معرفی کنیم. معیار ما نیز برای این سنجش، کیفیت غذا، کیفیت خدمات و محل قرارگیری رستوران است. یعنی اگر قصد دارید تا یک غذای باکیفیت را در محیطی عالی میل کنید، بهتر است به 10 رستورانی که در این مقاله معرفی می‌کنیم، مراجعه نمایید. پس با ما همراه باشید.


رستوران مستر گیروس


رستوران مستر گیروس یکی از بهترین رستوران های ایروان محسوب می‌شود که به صورت کلی 9 شعبه مختلف در این شهر دارد و یکی از معروف‌ترین رستوران‌های تمام ارمنستان است. به همین خاطر، شما می‌توانید با خیال راحت از بابت کیفیت و خدمات به این رستوران سر بزنید زیرا شهرت زیاد آن باعث شده تا کیفیت خود را همواره در سطح مطلوبی حفظ کند. اگر به این رستوران مراجعه کردید، حتما باید طعم غذای ویژه آن، یعنی گیروس را بچشید. ظاهر این غذا شباهت زیادی به شاورما دارد و قیمت آن بین 1 تا 3 دلار متغیر است. این غذا با گوشت، مرغ، سیب زمینی و سبزیجات تازه طبخ می‌شود و طعم بسیار خاطره‌انگیزی دارد.

رستوران-مستر-گیروس


رستوران کاراس


رستوران کاراس یکی از بهترین رستوران های ایروان در زمینه فست فود به شمار می‌آید که بین مردم محلی نیز از شهرت زیادی برخوردار است. بسیاری از کسانی به کشورهای خارجی سفر می‌کنند، برای میل کردن فست فود، رستوران‌های زنجیره‌ای معروف همانند KFC یا مک دونالد را انتخاب می‌کنند. اما رستوران کاراس یکی دیگر از رستوران‌های زنجیره‌ای معروف ایروان به شمار می‌آید که با 12 شعبه فعال آماده خدمت رسانی به مسافران و مردم محلی ارمنستان است. تمامی شعب رستوران کاراس از ساعت 8 صبح تا 12 شب مشغول به کار هستند و این یکی از مهم‌ترین مزایای این برند به شمار می‌آید. جالب است بدانید که علاوه بر غذاهای فست فود، انواع کباب، مرغ و ماهی نیز در این رستوران طبخ می‌شود. شما حتی می‌توانید شاهد حضور غذاهای سنتی و فست فود خوشمزه‌ای مثل ساندویچ گوشت گردن، دل، جگر و زبان گوساله و گوسفند باشید. پس در حقیقت می‌توان گفت که منوی رستوران کاراس هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد.

رستوران-کاراس


رستوران KFC


خب صحبت از KFC به میان آمد و خیلی بعید است که در لیست بهترین رستوران های ایروان ، این مورد را از قلم بیاندازیم. رستوران KFC را می‌توان یکی از بهترین و معروف‌ترین برند‌های رستوران زنجیره‌ای در تمام دنیا دانست که تقریبا همه طعم خوشمزه مرغ‌های سوخاری آن را می‌شناسند. چاشنی استفاده شده در مرغ‌های سوخاری KFC کاملا اختصاصی و انحصاری است و در هیچ جای دنیا نمی‌توانید این طعم را بچشید. کیفیت غذاهای رستوران KFC کاملا ثابت شده است و از این بابت می‌توانید آسوده خاطر باشید. همچنین اگر به دنبال غذایی سالم و مقرون به صرفه هستید، ما قطعا KFC را به شما معرفی می‌کنیم. بد نیست بدانید که قیمت منوی غذایی KFC از 1 دلار آغاز می‌شود و قیمت گران‌ترین غذای آن تنها 3 دلار است! اگر قصد مراجعه به این رستوران را دارید، باید در جریان باشید که 6 شعبه فعال و رسمی KFC در این شهر مشغول فعالیت هستند.

رستوران-KFC


رستوران تومانیان شاورما


رستوران تومانیان شاورما یکی از بهترین رستوران های ایروان است که در زمینه پخت شاورما، محبوب‌ترین غذای سنتی تمام ارمنستان، مهارت بی‌نظیری دارد. اگر می‌خواهید طعم غذاهای سنتی، اما فست فود ارمنستان را بچشید، حتما باید به این رستوران سری بزنید. شاورما یک غذای سنتی مردم ارامنه است که با گوشت یا ماهی به همراه سبزیجاتی همانند هویج، کلم، بادمجان، لوبیا و فلفل کبابی تهیه می‌شود. اما به جز شاورما، در این رستوران، انواع فست فود سنتی و خوشمزه‌ای که تنها محدود به سوسیس و کالباس نمی‌شوند نیز وجود دارد. به عنوان مثال کباب لوله‌ای، ایکی بیر و کباب بریان را می‌توان جزء چند مورد از خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی اما فست فود ارامنه دانست که در این رستوران سرو می‌شوند. کیفیت غذاهای رستوران شاورما بسیار مطلوب است و با دو شعبه مختلف به مسافران و مردم محلی خدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌دهد.

رستوران-تومانیان-شاورما


رستوران کوکاس تاورن


رستوران کوکاس تاورن یکی از شناخته شده‌ترین و بهترین رستوران های ایروان به شمار می‌آید که نوشیدنی‌های آن شهرت جهانی پیدا کرده است! این رستوران علاوه بر طبخ غذاهای سنتی ارامنه، غذاهای گرجی نیز سرو می‌کند و به همین خاطر ذائقه‌‌های مختلف را پوشش خواهد داد. رستوران کوکاس فضای بسیار بزرگی دارد و می‌تواند به صورت همزمان میزبان 200 مشتری مختلف باشد. در نتیجه لازم نیست که نگران یافتن میز خالی در این رستوران باشید. این رستوران به سبک کلاسیک دهه 90 طراحی شده و فضای آرامش بخش و خانوادگی را برای مهمانان خود تعبیه کرده است. فقط به یاد داشته باشید که رستوران کوکاس تاورن تنها یک شعبه دارد که در خیابان سایات نوا واقع شده است.

رستوران-کوکاس-تاورن


رستوران مر گیوق


شاید از نام این رستوران شما هم حدس زده باشید که مر گیوق جزء بهترین رستوران های ایروان در زمینه طبخ غذاهای سنتی به شمار می‌آید. رستوران مر گیوق یکی از رستوران‌های قدیمی ایروان محسوب می‌شود که فضایی کاملا دنج و خودمانی را برای مشتریان خود تعبیه کرده است. این رستوران دارای میز‌های چوبی ساده و دکوراسیونی بسیار آرامش بخش و دوست داشتنی است و همین مساله باعث جذب بسیاری از گردشگران خارجی شده است. بد نیست بدانید که بر اساس نظر سنجی‌های انجام شده، رستوران مر گیوق پنجمین رستوران معروف و محبوب تمام ایروان است. با ورود به این رستوران، فرش ایرانی دستبافتی که بر کف زمین پهن شده است، توجه شما را به خود جلب می‌کند. این رستوران دکوراسیون بی نظیری دارد و به همین مساله شهرت پیدا کرده است. گفتنی است که در بین غذاهای مختلف منوی رستوران مر گیوق، کوفته و خاشلاما بیشترین طرفدار را دارد.

رستوران-مر-گیوق


رستوران دولماما


رستوران دولماما یکی از قدیمی‌ترین و البته بهترین رستوران های ایروان به شمار می‌آید که در سال 1998 میلادی تاسیس شده است و تا کنون در زمینه پخت غذاهای سنتی ارمنستان، حرف اول را می‌زند. این رستوران که در مرکز شهر و در نزدیکی میدان جمهوری واقع شده است، یک دستور سری برای طبخ دلمه‌های سنتی ارمنستان دارد. بر اساس نظر کاربران، طعم دلمه‌های رستوران دولماما بسیار بی‌نظیر است و مثال آن را نمی‌توانید در هیچ رستوران دیگری بچشید. دلمه‌های رستوران دولماما، در برگ مو پیچیده می‌شوند و داخل آنها نیز با گوشت و برنج و حبوبات پر می‌شود. فضای این رستوران بسیار کوچک، خودمانی و زیبا است و در آن احساس راحتی بی‌نظیری می‌کنید. معمولا رستوران دولماما غذاهای خود را در بشقاب‌های چوبی سرو می‌کند و به عنوان دورچین، از سبزی خوردن و سالاد‌های خوشمزه استفاده می‌نماید.

رستوران-دولماما


رستوران پاندوک ایروان


پاندوک یکی از رستوران‌های سنتی، کوچک، دنج و خودمانی ایروان است که در نزدیکی پارک پوپلاوک و در خیابان تریان قرار دارد. نکته جالب توجه در مورد این رستوران، فضای کوچک آن است که بیش از 30 نفر ظرفیت ندارد و معمولا میزبان کسانی که به صورت دو نفره مراجعه می‌کنند، نیست. زیرا میز‌های این رستوران به صورت چهار یا پنج نفره طراحی شده است و نمی‌توان دو زوج دو نفره را روی یک میز قرار داد. طراحی این رستوران کوچک و خودمانی بر اساس معماری سنتی ارامنه بوده و شباهت زیادی به رستوران‌های سنتی ایرانی ما دارد. منوی غذایی این رستوران شامل انواع غذاهای ارامنه می‌شود و قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد. پس با خیال راحت سفارش دهید و طعم خوشمزه غذاهای سنتی ارمنستان را زیر زبان خود بچشید.

رستوران-پاندوک-ایروان


رستوران اولد ایروان


رستوران اولد یا همان رستوران Old، یکی دیگر از بهترین رستوران های ایروان محسوب می‌شود که در طبقه هشتم ساختمانی زیبا در خیابان تومانیان و رو به روی سالن اپرای معروف شهر واقع شده است. همانطور که انتظار می‌رود، رستوران اولد نیز یکی دیگر از رستوران‌های سنتی ایروان به شمار می‌آید که به سبک و سیاق سنتی طراحی و دکور شده است و غذاهای خوشمزه سنتی ارامنه در منوی غذایی آن قرار دارند. رستوران اولد با موسیقی زنده و سنتی ارامنه از مهمانان خود پذیرایی می‌کند و این یکی از مزایای آن به شمار می‌آید. همچنین در نظر داشته باشید که دلمه‌های این رستوران نیز بسیار مشهور هستند و کمی با دلمه‌های رستوران دولماما تفاوت دارند. لازم به ذکر است که قیمت منوی غذایی این رستوران کمی از رستوران‌های دیگر ارمنستان بیشتر است. در نظر داشته باشید که اگر بر روی میزهای کنار پنجره بنشینید، شاهد منظره‌ای زیبا به سمت ایروان خواهید بود.

رستوران-اولد-ایروان


رستوران مر تاقه


پیتزا اصالتا به کشور ایتالیا باز می‌گردد اما جالب است بدانید که نوعی پیتزا به نام پیتزای سنتی ارمنستان نیز وجود دارد که تا به امروز کمتر کسی طعم آن را چشیده است. اگر کنجاو هستید که بدانید پیتزای سنتی ارمنستان چیست، باید به یکی از بهترین رستوران های ایروان ، یعنی رستوران مر تاقه سری بزنید. در اکثر تورهای گردش شهری، شما را به این رستوران می‌آورند تا طعم پیتزای سنتی ارمنستان را بچشید. بر خلاف چیزی که تصور می‌کنید، این رستوران فضایی بسیار ساده و خودمانی دارد و می‌توانید روی میزهایی که داخل پیاده رو و زیر سایه بان چیده شده‌اند، بشینید و طعم خوشمزه غذاهای آن را بچشید. همچنین لازم به ذکر است که رستوران مر تاقه قیمت مقرون به صرفه و مناسبی دارد و در اکثر روزهای سال بسیار شلوغ است. پس احتمالا باید چند دقیقه‌ای منتظر بمانید تا میز خالی برای شما پیدا شود!

رستوران-مر-تاقه


خب همراهان عزیز، نظر شما در مورد بهترین رستوران های ایروان چیست؟ آیا تا به حال تجربه بازدید از هیچ یک را داشته‌اید؟ به نظر شما کدام رستوران، بهترین رستوران ایروان محسوب می‌شود؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه مشتاق دیدن نظرات شما همراهان عزیز کایت هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید