بهترین رستوران‌های کاپادوکیا
حسام مقتدایی 1398/12/03 2313 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



وجود هزاران اماکن دیدنی و مناظر جذاب با اشکال متمایز است که سرزمین کاپادوکیا در ترکیه را بسیار شیرین و خوشایند می‌سازد و یکی از آن‌ها، رستوران‌های کاپادوکیا است.


معرفی کامل بهترین رستوران‌های کاپادوکیا

گردشگران بسیار زیادی سالانه به این منطقه سر می‌زنند و همین هم باعث شده تا به هر چیزی که در این منطقه ساخته می‌شود، اهمیت چند برابری داده شود. به همین خاطر هم، رستوران‌های بسیار شیک و مدرنی در آن وجود دارد که حتماً اگر زمانی گذرتان به کاپادوکیا افتاد، باید به آن‌ها سر بزنید. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری کایت، قرار است به معرفی بهترین رستوران‌های کاپادوکیا بپردازیم که به خاطر سنت‌های مختلفی که برای آشپزی‌شان دارند، متمایز شده‌اند.


رستوران الای


رستوران-الایرستوران الای جزو یکی از بهترین رستوران‌های کاپادوکیا به شمار می‌رود. وقتی در تراس آن بایستید، امکان تماشای بخشی از دره سرخ و دره کبوتر را خواهید داشت و همچنین چشم‌اندازی بسیار باشکوه روبرویتان خواهد بود که هرگز مثل آن را در زندگی‌تان تجربه نخواهید کرد. منظره باشکوه کاپادوکیایی این رستوران تا کوه ارشیا ادامه دارد و بسیار چشم‌نواز است. مسافران می‌توانند از نوشیدنی‌شان لذت ببرند و به طور هم‌زمان در اتمسفر بسیار فوق‌العاده تراس این رستوران قرار بگیرند و غذایشان را سفارش دهند. منوی ترکی این رستوران، غذاهای محلی و سنتی را با ظروف مدرن برایتان سرو می‌کند. رستوران الای در محله تکلی واقع شده است.


رستوران‌هان شیراگان


رستوران‌هان-شیراگانقسمت پایینی رستوران‌هان شیراگان در سایه درختان تاک قرار گرفته و فضای سایه‌داری را فراهم می‌کند. منوی گسترده رستوران‌هان شیراگان، انواع غذاهای سنتی ترکی را با تزئینی مدرن ارائه می‌کند. ساش تاوا، دلمه و کباب تابه‌ای از غذاهای بسیار محبوبی است که در این رستوران سرو می‌شود. این رستوران همچنین نوشیدنی‌های بسیار خوبی برای مسافران سر می‌کند و هر شب کنسرت زنده موسیقی جاز در آن برقرار است. این رستوران در محله کوموریه واقع شده است.


رستوران لیل آ


رستوران-لیل-آاین رستوران در هتل موزه اوشیسار واقع شده و در سالن غذاخوری رستوران لیل آ این امکان برای مسافران فراهم است تا هنگام صرف غذا از طریق پنجره، نمای بسیار باشکوهی از بیرون را داشته باشند و همچنین تراس بسیار زیبایی دارد که با گلدان‌های لوکس و بلند تزئین شده است. آشپز این رستوران، مصطفی بویوخان، که چندین جایزه در حوزه آشپزی برده است، با وسواس بسیار منویی طراحی کرده که تفسیری مدرن از غذاهای کلاسیک ترکی است. تحت نظارت او، علاقه‌مندان به غذا می‌توانند همچنین نحوه پخت درست غذا را در کلاس‌های او که در رستوران برگزار می‌شود، بیاموزند. این رستوران در محله گورمه واقع شده است.


رستوران ستن


رستوران-ستنرستوران ستن وسط محوطه‌ای کمانی واقع شده و دو بار در سال، کنسرت موسیقی کلاسیک در آن برگزار می‌شود. انواع غذاهای ترکی و آناتولیایی با استفاده از تکنیک‌های طبخ سنتی در این رستوران حاضر می‌شود. مسافران می‌توانند بشقاب‌هایی همچون یاپراک سرما (برنج پیچیده شده در برگ مو و پخته شده در اجاق تنور)، و دلمه چیچک (شکوفه‌های کدوتنبل پر شده به سبک گورمه) لذت ببرند. این رستوران به خاطر نوشیدنی‌های بسیار خوبش محبوب است و درست در کنار مرکز فرهنگی کاپادوکیا واقع شده که در این مرکز، آثار باستانی همچون سفال، جواهرات و پارچه‌های آناتولیایی به نمایش گذاشته می‌شود.


رستوران دیبک


رستوران-دیبکورودی رستوران دیبک پر از شکوفه است تا به مهمانانی که وارد دیبک می‌شوند خوش‌آمد بگوید. این رستوران در مرکز محله گورمه واقع شده و اتمسفر سنتی آن به خاطر قدمت ساختمان بوده که تقریباً 475 سال عمر دارد و میزهای چوبی در آن قرار دارد و مهمانان می‌توانند از غذاهای ترکی و نوشیدنی‌های خانگی میل کنند. کوفته‌ها، که با عنوان مانتی شناخته می‌شوند در منوی رستوران دیبک از شهرت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد و علاوه بر آن، کباب تستی، نیز که کبابی است که به آهستگی پخته شده محبوبیت بسیار زیادی دارد.


رستوران هندان


رستوران-هندانمرکز مشهور تولید سفال از زمان هیتیها، یعنی شهر آوانوس تنها چند کیلومتر از محله زیبای زلوه و شاووشین فاصله دارد. در حاشیه این شهر، رستوران هندان وجود دارد که برای حفظ سبک کاروانسراهای باستانی ساخته شده است. این رستوران در طول مسیرهای تجاری همچون جاده ابریشم قرار گرفته و مسافران می‌توانستند در آن استراحت کنند. هندان شامل 13 اتاق بوده و برای گروه‌های بزرگ بسیار ایدهآل است. سقف این رستوران از چوب بوده و غذاهای ترکی و بین‌المللی در بشقاب‌های سرامیکی آن سرو می‌شوند.


رستوران زیگی


رستوران-زیگیچه صبح در این رستوران باشید چه شب، تراس‌های رستوران زیگی، چشم‌اندازی خیره‌کننده از اورگوپ را برایتان به ارمغان می‌آورند. در داخل، طراحی دیواره‌ها از سنگ بوده و حسی همچون حس خانه را می‌دهد، همچنین نورپردازی گرم و رنگ بنفش و کرمی که دارد به انتقال این حس کمک شایانی می‌کند. منوی بسیار نوآورانه‌ای در رستوران زیگی ارائه می‌شود که غذاهای سنتی را به شکلی مدرن توسط آشپزهایی اهل کاپادوکیا حاضر می‌کنند. بشقاب‌های پاستا و سالاد در کنار انواع مزه، پاستیرما و بورک سرو می‌شوند. همه این‌ها با دسر و قهوه ترکی ویژه کامل می‌شود.


رستوران موتی


رستوران-موتیرنگ متمایز صورتی رستوران موتی است که نظر افراد را جلب می‌کند. غذاهای ترکی و عثمانی و همچنین بین‌المللی در منوی رستوران موتی ارائه می‌شود. افراد می‌توانند از میان انواع مختلف پیش غذا، سالاد، پاستا یا ظرف گوشتی را انتخاب کنند یا می‌توانند غذاهای خاص ارمنی یا ترکی همچون کارنیاریک (بادمجان پر شده از گوشت خرد شده و سس گوجه) یا تاپیک (خمیر نخودچی با پیاز، زیره و تاهینی) را میل کنند.


رستوران خانه قدیمی یونانی


رستوران-خانه-قدیمی-یونانیقدم زدن اطراف مصطفی پاشا درست مثل قدم زدن در گذشته است. اما هنوز خیلی‌ها این شهر را با نام قبلی آن یعنی سیناسوس می‌شناسند که خانه جامعه یونانی بزرگی تحت سلطه امپراتوری عثمانی بود. بقایای آن هنوز هم در معماری کلیساها دیده می‌شود و درواقع این بقایا را به خوبی در رستوران خانه قدیمی یونانی نیز می‌توانید ببینید. این بنا در سال 1887 ساخته شده و توسط خانواده اوزتورک خریداری شد و به رستوران تبدیل شد. امین اوزتورک، منوی رستوران را طراحی کرده و در آن کوفته، کاچیک، گووش و هونکار بگندی را سرو می‌کند.


جمع‌بندی


در این مقاله از مجله گردشگری کایت به معرفی بهترین رستوران‌های کاپادوکیا پرداختیم. هر کدام از این رستوران‌ها را به طور خاص شرح دادیم و درباره غذاهای فوق‌العاده و آن چیزی که آن‌ها را از دیگری متمایز می‌کند، نوشتیم. در ادامه اگر قصد سفر به ترکیه و سپس سر زدن به کاپادوکیا را دارید تنها کافی است با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت، نکات لازم در ارتباط با نحوه سفر و هزینه‌های آن را با شما در میان بگذارند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید