سفر زمینی به کاپادوکیا | سفر به کاپادوکیا با ماشین شخصی
زهرا نیرومند 1400/01/28 15886 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


کاپادوکیا، یکی از زیباترین مناطق گردشگری ترکیه است که بیشتر با بالن‌های رنگارنگ و ‌کوه‌های کله‌قندی‌اش شناخته می‌شود. بالن‌سواری، بازدید از مکان‌های تاریخی، تماشای طبیعت بی‌نظیر، اقامت در هتل‌های صخره‌‌ای و فعالیت‌های ورزشی متنوع، از جمله مواردی است که سالانه بسیاری از علاقه‌مندان را از سراسر نقاط دنیا به سمت شهر زیبای کاپادوکیا جذب می‌کند. اگر شما نیز تصاویر رنگارنگ این شهر را دیده‌اید و سودای بازدید از آن را در سر می‌پرورانید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را دنبال نمایید. ما در این بخش قصد داریم  راهنمای سفر به کاپادوکیا با ماشین شخصی را در اختیارتان قرار دهیم. سفر زمینی به کاپادوکیا این امکان را به شما می‌دهد تا هزینه سفر خود را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهید و امکان بازدید از این شهر زیبا را داشته باشید. ضمن این‌که در طول مسیر سفر می‌توانید از دیگر شهرهای ترکیه نیز بازدید کنید و با یک تیر چند نشان بزنید. با ما همراه باشید تا با سفر زمینی به کاپادوکیا آشنا شوید.همچنین برای مشاهده تورهای ترکیه میتوانید به سایت ما نگاهی بیندازید.

سفر زمینی به کاپادوکیا

هواپیما، راحت‌ترین و سریع‌ترین وسیله نقلیه برای رسیدن به مقصد است. بسیاری از افراد، خصوصا برای طی کردن مسافت‌های طولانی، ترجیح می‌دهند از هواپیما استفاده کنند. در این صورت هم زودتر به مقصد می‌رسند و هم خسته نمی‌شوند. سفر هوایی شاید بهترین انتخاب باشد، اما سفر زمینی نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد.سفر زمینی، با اتوبوس، قطار یا ماشین شخصی، این فرصت را برای شما ایجاد می‌کند که علاوه بر جاذبه‌های گردشگری مقصد، از مکان‌های تاریخی و تفریحی بین راه نیز دیدن کنید و با افراد محلی و بومیان منطقه برخورد نزدیک‌تری داشته باشید. ضمن این‌که بلیط هواپیما این روزها بسیار گران است و گاهی اوقات به اندازه‌ایست که ما را از سفر کردن پشیمان می‌کند. خصوصا اگر قرار باشد دسته‌جمعی به سفر برویم و هزینه بسیار بالایی را بابت بلیط بپردازیم. در این شرایط بهترین انتخاب سفر زمینی است. شما می‌توانید هزینه‌ای که بابت بلیط هواپیما در نظر گرفته‌اید را صرف تفریحات متنوع و هیجان‌انگیز در  کاپادوکیا کنید و لحظات به‌یادماندنی‌تری برای خود بسازید. برای سفر زمینی به کاپادوکیا چند راه پیش‌رو دارید که در ادامه به توضیح هریک از آن‌ها می‌پردازیم.

کاپادوکیا

سفر زمینی به کاپادوکیا با اتوبوس

آنکارا نزدیک‌ترین شهر به کاپادوکیاست. شما می‌توانید با اتوبوس به طور مستقیم از تهران به سمت آنکارا بروید. شرکت‌های اتوبوس‌رانی مختلفی در این مسیر رفت‌وآمد می‌کنند و هرکدام از آن‌ها نیز امکانات متفاوتی را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهند. می‌توانید بلیط خود را به صورت آنلاین از سامانه‌های فروش بلیط تهیه کنید یا اگر قصد خرید حضوری دارید، به یکی از پایانه‌های بیهقی  یا  غرب مراجعه نمایید.

اتوبوس‌های تهران‌ از دو پایانه بیهقی (آرژانتین) یا  غرب (آزادی) به سمت آنکارا حرکت می‌کنند. مسیر حرکت اتوبوس، توسط راننده انتخاب می‌شود، اما به طور کلی یکی از دو مرز رازی یا بازرگان می‌باشد. دقت داشته باشید که برای خروج از مرز باید گذرنامه خود را به همراه داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. در صورتی که جاده خلوت باشد و در مرز معطلی نداشته باشید، حدود 30 تا 35 ساعت در راه خواهید بود. زمانی که به آنکارا رسیدید می‌توانید با استفاده از هواپیما، اتوبوس یا ماشین شخصی به سمت کاپادوکیا حرکت کنید.

کاپادوکیا

سفر زمینی به کاپادوکیا با قطار

قطار یکی از راحت‌ترین گزینه‌ها برای سفر زمینی است. قطار تهران- آنکارا معمولا هر هفته چهارشنبه‌ها به سمت آنکارا حرکت می‌کند و با عبور از شهرهای کرج، قزوین، تاکستان، خرم‌دره، زنجان، میانه، خراسانک، مراغه، عجب‌شیر، تبریز و سلماس به مرز رازی می‌رسد. این قطار در ایستگاه تبریز توقف کرده و اقدام به مسافرگیری می‌کند. دو توقف دیگر نیز در ایستگاه مرزی رازی در ایران و ایستگاه مرزی کاپی‎کوی در ترکیه برای  کنترل پاسپورت مسافران انجام می‌شود. قطار پس از عبور از کاپی‎کوی، مسافران را در ایستگاه وان پیاده می‌کند.

مسافران پس از پیاده شدن از قطار در ایستگاه وان، به اسکله رفته و  با کشتی به آن طرف دریاچه منتقل می‌شوند. سفر با کشتی حدود 5 ساعت طول می‌کشد. پس از عبور از دریاچه، مسافران در ایستگاه تات وان دوباره سوار قطار می‌شوند و سفر خود را به سمت آنکارا ادامه می‌دهند. از تهران تا آنکارا با قطار حدود 60 ساعت در راه خواهید بود. پس از آن تا کاپادوکیا حدود 335 کیلومتر فاصله دارید که می‌توانید با استفاده از هواپیما، اتوبوس یا خودرو این مسیر را طی کنید. 

کاپادوکیا

سفر زمینی به کاپادوکیا ماشین شخصی

اگر بخواهید با ماشین شخصی به کاپادوکیا سفر کنید، باید چند گزینه را مدنظر داشته باشید. ابتدا باید گواهینامه بین‌المللی یک ساله تهیه کنید و مواردی چون پلاک بین‌المللی، کارت مالکیت خودرو، برچسب CD و IR، مجوز خروج از کشور و بیمه ماشین را نیز در نظر داشته باشید. هریک از این گزینه‌ها هزینه‌هایی دارد که باید بپردازید. علاو بر این، زمانی که قصد خروج از مرز ایران را دارید باید  تفاوت هزینه بنزین ایران با کشور ترکیه را نیز محاسبه کرده و پرداخت کنید. هزینه پرداختی با توجه به حجم باک ماشینتان، بدون در نظر گرفتن پر یا خالی بودن آن، از شما دریافت خواهد شد.

در صورتی که با روند ترانزیت کردن ماشینتان آشنایی ندارید، نکات زیر را به یاد داشته باشید:

  • مجوز خروج ماشین از کشور یا کاپوتاژ ماشین، یک ساله صادر می‌شود و پس از آن می‌توانید تمدید کنید. در صورتی که این کار را قبلا انجام داده‌اید، تنها باید آن را تمدید کنید و نیازی به دریافت برچسب IR و پلاک ندارید.
  • برای دریافت گواهینامه بین‌المللی و پلاک ترانزیت باید به بخش صدور اسناد و مدارک بین‌المللی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی مراجعه نمایید. پلاک ترانزیت برای هر اتومبیل فقط یک بار صادر می‌شود و نیاز به تمدید ندارد. گواهینامه بین‌المللی را نیز می‌توانید به صورت آنلاین از طریق مراجعه به سایت کانون دریافت کنید. این گواهینامه از یک تا سه سال اعتبار دارد و فورا صادر می‌شود.
  • مجوز خروج از کشور را می‌توانید از گمرک شهر یا مرکز استان محل اقامت خود دریافت کنید.
  • بیمه ماشین یکی از مهم‌ترین گزینه‌های خروج خودرو از کشور است که باید حتما موردتوجه قرار دهید. بیمه مخصوص ترکیه و کشورهای اروپایی را می‌توانید از شعب مختلف بیمه دریافت نمایید.
  • دقت داشته باشید که در هنگام خروج از کشور باید مبلغی را به عنوان عوارض خروج بپردازید. این عوارض با توجه به تعداد سفرهای خارجی شما محاسبه می‌گردد. عوارض خروج از کشور برای سفر اول 220 هزار تومان، سفر دوم 330 هزار تومان و سفر سوم به بعد 440 هزار تومان است.


کاپادوکیا

مسیر سفر زمینی به کاپادوکیا

اگر بخواهید با ماشین شخصی به سمت کاپادوکیا بروید، در هر جایی از ایران که هستید، ابتدا خود را به یکی از مرزهای بازرگان، رازی یا سرو برسانید. ایران و ترکیه در این سه نقطه، پایانه مرزی مشترک دارند.

  • مرز بازرگان: بازرگان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مرز مشترک بین ایران و ترکیه است. این مرز در شمال آذربایجان غربی و در نزدیکی شهر ماکو واقع شده است و امکانات مناسبی نیز دارد. اگر قصد سفر به  کاپادوکیا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مرز را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنید.  این مرز به صورت 24 ساعته فعالیت می‌کند.
  • مرز رازی: مرز رازی در نزدیکی شهرستان خوی قرار دارد. اگر این مرز را برای خروج انتخاب می‌کنید، دقت داشته باشید که مرز رازی از ساعت 9 صبح تا 5 عصر فعالیت می‌کند و معطلی بیشتری نسبت به مرز بازرگان دارد.
  • مرز سرو: سرو یکی از شهرهای مرزی ارومیه می‌باشد. برای عبور از مرز سرو باید ابتدا خود را به ارومیه برسانید. از آن‌جا تا مرز حدود 30 دقیقه در راه خواهید بود. مرز سرو نیز به صورت 24 ساعته فعال است.

اغلب افراد مرز بازرگان را برای خروج انتخاب می‌کنند. این مرز به صورت 24 ساعته فعال است و نظم و ترتیب بیشتری نسبت به دو مرز دیگر دارد. مسیر پیشنهادی از مرز بازرگان تا کاپادوکیا به صورت زیر می‌باشد:

  • شهر دوگوبایزید (Doğubeyazıt): ۴۰ کیلومتر
  • شهر آگری (Ağrı): ۱۵۰ کیلومتر
  • شهر ارزروم (Erzurum): ۲۰۰ کیلومتر
  • شهر ارزنجان (Erzincan): ۱۹۰ کیلومتر
  • شهر سیواس (Sivas): ۲۵۰ کیلومتر
  • شهر کایسری (Kayseri):۲۰۰ کیلومتر
  • شهر اورگاپ (Ürgüp): ۶۰ کیلومتر
  • شهر نوشهیر (Nevşehir): ۴۰ کیلومتر

پس از عبور از نوشهیر به منطقه کاپادوکیا خواهید رسید. این منطقه سه بخش اورگاپ (Urgup)، آوانوس (Avanose) و گورمه (Goreme) را در برمی‌گیرد.

گورمه یک روستای بسیار زیبا و دیدنی است. این روستا همان‌ جایی است که بالون‌های رنگارنگ را بر روی صخره‌های کله‌قندی شکل به پرواز در می‌آورد و علاقه‌مندان را از سراسر نقاط دنیا به سمت این منطقه می‌کشاند.

 آوانوس یک منطقه تاریخی است که با کارگاه‌های سفال و سرامیک شناخته می‌شود. می‌توانید از موزه زیرزمینی سفال و سرامیک آوانوس دیدن کنید یا در کنار رودخانه زیبای آن به پیاده‌روی بپردازید.

اورگاپ یک منطقه سنگ‌فرش شده است که مغازه‌های صنایع دستی زیادی در آن دیده می‌شود. این منطقه دارای یک بافت آتشفشانی بسیار زیبا می‌باشد. این بافت که با عنوان دودكش‌هاي جن شناخته می‌شود، به دلیل جاری شدن آب‌های اطراف و تاثیر باد به وجود آمده و چشم‌اندازهایی دیدنی را به نمایش گذاشته است.

کاپادوکیا

در این مقاله درباره سفر زمینی به کاپادوکیا صحبت کرده و اطلاعاتی در مورد سفر با اتوبوس، قطار و ماشین شخصی در اختیارتان قرار دادیم. ترکیه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در بین ایرانیان است که سالانه بسیاری ازهم‌وطنان عزیزمان را به سمت خود می‌کشاند. اگر تا کنون با هواپیما به این کشور سفر کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این بار سفر زمینی به ترکیه را انتخاب نمایید و روزهایی پرچالش و هیجان‌انگیز را تجربه کنید. در صورتی که قصد دارید با تورهای گردشگری به ترکیه سفر کنید، صفحات دیگر سایت را مورد بررسی قرار دهید و با زمان و مکان برگزاری تورها آشنا شوید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید