بهترین باغ وحش‌ها در سفر به جنوب شرقی آسیا
حامد مقتدایی 1398/11/20 2494 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



فرصت تجربه بازدید از نزدیک بهترین باغ وحش‌ها در سفر به جنوب شرق آسیا و تنوع زیستی فوق‌العاده آن، از پرندگان رنگارنگ تا گربه‌های بزرگ و خزندگان استثنایی را از دست ندهید.


معرفی بهترین باغ وحش‌ها

در ادامه شما را با بهترین باغ وحش‌های کشورهای جنوب شرق آسیا آشنا می‌کنیم:


1. پارک ملی کومودو، اندونزی: پیاده‌روی با اژدهایان

پارک ملی کومودو در سال 1980 جهت محافظت از اژدهای هراس‌انگیز کومودو از انقراض قطعی به دست انسان‌های متجاوز ساخته شد. در دو جزیره بزرگ رینکا و کومودو، گردشگران می‌توانند در قلمروی اژدها حضور داشته باشند و مطمئن باشند هیچ‌چیز نخواهد توانست آن‌ها را از چنگال خطرناک این مارمولک‌های گرسنه نجات دهد، جز پرسنل مجرب این باغ وحش. 

در جزیره رینکا گردشگران می‌توانند یک سفر کوتاه یک‌ساعته به محوطه حضور اژدهای کومودو، دشت همواره استراحتگاه اژدهایان در زیر سایه درخت‌های باستانی و تپه‌ای با منظره‌ای زیبا رو به خلیج داشته باشند. بیش از 2500 اژدهای کومودوی سالم در جزیره رینکا حضور دارند و در کنارشان بوزینه‌های دم‌کوتاه، گوزن و گرازهای وحشی زندگی می‌کنند؛ بهتر است بگوییم شکارچی در کنار شکارهایش.  

جایی جز دهکده‌های کوچک ماهی‌گیری ساحلی در جزیره وجود ندارد که بخواهید در آنجا اقامت داشته باشید؛ تازه همانجا هم از چنگال اژدهایان در امان نیستید!

هزینه ورودی: 11 دلار در روزهای هفته و 18 دلار در آخر هفته‌ها و تعطیلات ملی اندونزی.


پارک-ملی-کومودو،-از-بهترین-باغ-وحش‌های-جنوب-شرقی-آسیا

2. باغ وحش خائو خئو، تایلند: لمس طبیعت

باغ وحش خائو خئو از موقعیتش در محوطه حفاظت‌شده حیات وحش خائو خئو-خائو چام پو در نزدیکی پاتایا به عنوان یک مزیت بهره می‌برد. حدوداً 300 گونه جانوری در باغ وحشی به مساحت 8 کیلومتر مربع زندگی می‌کنند و به مناطقی تقسیم شده که در آن هر جانور می‌تواند از سکونتگاه بومی‌اش لذت ببرد. 

این باغ وحش خیلی فاصله‌ای بین جانوران و بازدیدکنندگان ایجاد نکرده است. مواجهه‌های از نزدیک با حیوانات در بازدید از باغ وحش خائو خئو نصیب‌تان خواهد شد؛ مقابله از نزدیک با حیوانات، غذادهی به آن‌ها، و تور فیل‌گردی. 

به علت بزرگ بودن این باغ وحش، بازدیدکنندگان برای جابجایی داخل آن، می‌توانند از ماشین‌هایی شبیه به ماشین گلف استفاده کنند. در کنار جذابیت‌های طبیعی آن، گردشگران می‌توانند از زیپلاین پرواز گیبون با فاصله دو مایلی در دل جنگ بارانی گرمسیری استفاده کنند. 

هزینه ورودی: 8.11 دلار برای بزرگسالان و 3.25 دلار برای کودکان. 


باغ-وحش-خائو-خئو،-از-بهترین-باغ-وحش‌های-جنوب-شرقی-آسیا

3. باغ وحش سنگاپور: مواجهه نزدیک با حیوانات

باغ وحش سنگاپور به میهمانانش اجازه می‌دهد تا بدون حفاظ یا سیم در طول مسیر و در شرایط طبیعی زندگی‌شان نگاهی به سکونتگاه‌های حیوانات بیندازند. سرگرم‌کننده‌ترین بخش آن هم غذادهی به حیوانات است؛ البته به گونه‌های مشخصی از حیوانات. 

میهمانان می‌توانند محوطه بیش از 0.4 کیلومتر مربعی باغ وحش را پیاده طی کنند یا از ترام داخلی آن استفاده نمایند. در طول بازدید از 11 محوطه داخلی این باغ وحش، گردشگران با انواع موش صحرایی برهنه، اسب‌های آبی کوتوله، شامپانزه‌ها و چیتاها روبرو می‌شوند. 

برای کشور کوچکی همچون سنگاپور، وجود باغ‌ وحش‌هایی در کلاس جهانی کمی شاید عجیب به نظر برسد. بعد از باغ وحش سنگاپور گردشگران می‌توانند به سراغ مناطق حفاظت‌شده دیگری نیز سفر کنند: سافاری شبانه (اختصاص‌یافته به حیوانات شب‌زی، بعد از ساعت 7)؛ پارک پرندگان جورونگ (یک باغ وحش با تم هوایی)؛ و سافاری رودخانه (میزبان حیوانات حاشیه رودخانه).

هزینه ورودی: 27.2 دلار برای بزرگسالان و 18.4 دلار برای کودکان.


باغ-وحش-سنگاپور،-از-بهترین-باغ-وحش‌های-جنوب-شرقی-آسیا

4. مرکز عقاب فیلیپین: قلمروی پادشاهی عقاب‌ها

در کوهستان‌های ماونت آپو، که از شهر داوائو یک ساعتی فاصله دارد، مرکز عقاب فیلیپین واقع شده که در آن از عقاب‌های سنگدل فیلیپینی محافظت می‌شود. این مرکز بعد از یک برنامه زاد و ولد در دهه 80، شروع به کار کرد و به یک پارک/باغ‌وحش/درمانگاه اختصاص‌یافته به عقاب‌های فیلیپینی بدل شد.  این باغ وحش در نزدیکی جنگل‌های بارانی در فضایی 0.08 کیلومتر مربعی در کنار حیواناتی همچون بوزینه‌های دم‌کوتاه، گونه‌های متعدد پرندگان و خزندگان، خانه عقاب‌های تیزچشم فیلیپینی است.  

هزینه ورودی: 3 دلار برای بزرگسالان و 2 دلار برای کودکان.


مرکز-عقاب-فیلیپین،-از-بهترین-باغ-وحش‌های-جنوب-شرقی-آسیا

5. مرکز سلامت اورانگوتان سپیلاک، مالزی: پناهگاه جنگلی بوزینه‌ها

تنها بوزینه بزرگ‌جثه بومی آسیا، اورانگوتان، در مرکز سلامت اورانگوتان سپیلاک مالزی، یک پارک 55 کیلومتر مربعی دربردارنده کلینیک حیوانات، مرکز اطلاع‌رسانی و ریزورت جنگلی سکنا گزیده‌اند تا از شر متجاوزان انسانی در امان باشند؛ گردشگران در این پارک از نزدیک می‌توانند شاهد باشند که چطور کارگران باغ وحش به اورانگوتان‌های جوان آموزش می‌دهند و چگونه می‌توانند در طبیعت زنده بمانند.

در زمان‌های غذادهی به اورانگوتان‌ها، یعنی 10 صبح تا 2.30 بعداز ظهر، میزبانان می‌توانند شاهد باشند که چطور این بوزینه‌های بزرگ‌جثه از جنگل بیرون می‌آیند، کنج عزلت خود را ترک می‌کنند و می‌آیند تا در آرامش غذا بخورند. 

هزینه ورودی: 7.30 دلار. 


مرکز-سلامت-اورانگوتان-سپیلاک،-از-بهترین-باغ-وحش‌های-جنوب-شرقی

در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از 5 مورد از بهترین باغ وحش‌های کشورهای جنوب شرقی آسیا آشنا کردیم. اگر قصد سفر به جنوب شرقی آسیا را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تورهای مربوطه راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید