برای سفر به مالزی چه ارزی با خود داشته باشیم
علیرضا مشرقی 1398/11/19 2374 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



تور مالزی یکی از زیباترین و سرسبزترین تور‌های جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود. سفر به این کشور طرفداران بسیار زیادی دارد و به همین خاطر است که توانسته رشد اقتصادی بسیار چشم‌گیری را تجربه کند. در حقیقت کشور زیبای مالزی را باید یکی از قطب‌های اقتصادی جنوب شرق آسیا دانست و می‌توان آن را جزء کشورهای پیشرفته به شمار آورد.


معرفی رینگیت مالزی

همه ساله، بسیاری از ایرانیان برای تفریح و همچنین انجام خرید‌های باکیفیت، عازم مالزی می‌شوند. مالزی دارای فروشگاه‌ها و مراکز خرید بسیار بزرگ، لوکس و معروفی است که هر گردشگری را شیفته خود می‌کند. قطعا شما نیز با دیدن فروشگاه‌های رنگارنگ این کشور بزرگ و پیشرفته، تحریک می‌شوید تا خرید یک سال خود را انجام دهید و از اجناس با کیفیت این کشور استفاده کنید. اما برای انجام هر گونه معامله، باید از پول استفاده نمایید و این موضوع بسیاری از گردشگران، مخصوصا گردشگران ایرانی را دچار مشکل می‌کند. در اینجا قصد داریم تا شما را به صورت کامل با رینگیت مالزی، واحد پول ملی این کشور آشنا کنیم و در نهایت به شما نشان دهیم که برای سفر به مالزی بهتر است چه ارزی با خود همراه داشته باشید. پس این مقاله را از دست ندهید! 


رینگیت مالزی | واحد پولی نوپا

بد نیست بدانید بر خلاف واحد‌های پولی جهانی در دنیا همانند دلار، رینگیت مالزی تنها حدود شصت سال قدمت دارد. به همین خاطر، شاید برخی از گردشگران، در استفاده از این واحد پولی دچار مشکل شوند. رینگیت مالزی دقیقا پس از استقلال یافتن این کشور به وجود آمد و به عرصه جهانی معرفی شد. در ابتدا این واحد پولی ارزش زیادی در سطح بین المللی نداشت، اما دولت و مردم مالزی تلاش کردند تا با افزایش مبادلات و پیشرفته کردن سیستم اقتصادی کشور خود، به این واحد پولی ارزش ببخشند. در حال حاضر رینگیت مالزی جزء واحد‌های پولی معتبر و با ارزش جهان محسوب می‌شود و با نرخ 1 به 4 با دلار معاوضه می‌شود. این یعنی امروزه هر دلار معادل 4 رینگیت بوده و بنابراین، هر رینگیت، حدود سه هزار تومان ارزش دارد. با این شرایط، باید انتظار داشته باشید که سفر به مالزی، سفری گران‌تر از ترکیه یا سایر کشورهای همسایه باشد. کد رینگیت MYR است و آن را با RM نشان می‌دهند. 


رینگیت-مالزی--واحد-پولی-نوپا

با اسکناس‌های رینگیت مالزی بیشتر آشنا شوید

امروزه شش اسکناس رینگیت مالزی وجود دارد که شما پیش از سفر به این کشور باید به صورت کامل با آنها آشنا شوید. اسکناس‌های یک رینگیتی، آبی رنگ هستند و روی آنها 1RM نوشته شده است. اسکناس‌های پنج رینگیتی، سبز رنگ هستند و روی آنها 5RM نوشته شده است. اسکناس‌های 10 رینگیتی، قرمز رنگ هستند و روی آنها 10RM نوشته شده است. اسکناس‌های  20 رینگیتی، نارنجی رنگ هستند و روی آنها 20RM نوشته شده است. اسکناس‌های 50 رینگیتی به رنگ سبز و آبی هستند و روی آنها 50RM نوشته شده است. در نهایت اسکناس‌های 100 رینگیتی نیز وجود دارند که به رنگ ارغوانی هستند و بیشترین ارزش را دارند. 

اما به غیر از اسکناس‌های رینگیت، سکه‌های 1،5،10،20 و 50 سنتی نیز وجود دارند و هر 100 سنت معادل یک رینگیت است. زمانی که شما قصد چنج کردن پول خود را دارید، باید حتما از صرافی بخواهید که به شما پول‌ خرد بیشتری بدهد. بهتر است حتی مقداری سکه هم همراه خود داشته باشید تا به خاطر نبود پول خرد، مجبور به پرداخت مبلغ بیشتر نشوید. معمولا اسکناس‌های 10 و 20 رینگیتی بسیار پر کاربرد هستند. سعی کنید بیشتر پول خودتان را به 5،10 و 20 رینگیتی تبدیل کنید تا دچار مشکل نشوید. 


با-اسکناس‌های-رینگیت-مالزی-بیشتر-آشنا-شوید

در سفر به مالزی باید چه ارزی همراه داشته باشیم؟ 

قطعا اولین موضوعی که پیش از سفر به مالزی ذهن شما را به خود مشغول می‌کند این خواهد بود که باید چه ارزی  همراه داشته باشید؟ دلار آمریکا یا رینگیت مالزی؟ یا اصلا استفاده از یورو توصیه می‌شود؟ بسیاری از کشورهای خارجی، مثل ترکیه و ارمنستان، استفاده از واحد پولی بین المللی دلار و یورو را به واحد پولی خود ترجیح می‌دهند. اما در مورد مالزی اینطور نیست. برای خرید کردن در مالزی، در اکثر مواقع نیاز به واحد پول ملی خود آنها، یعنی رینگیت خواهید داشت. به همین خاطر بهتر است حتما پول خود را به رینگیت تبدیل کنید تا دچار مشکل نشوید. زیرا تقریبا 90 درصد فروشندگان مالزی، دلار را قبول نمی‌کنند. اما مساله دیگری که در اینجا به وجود می‌آید این است که از ایران دلار همراه ببرید و در مالزی پول خود را به رینگیت تبدیل کنید یا از ایران رینگیت همراه خود داشته باشید؟  


در-سفر-به-مالزی-باید-چه-ارزی-همراه-داشته-باشیم؟

خب در پاسخ به این سوال باید گفت که معامله کردن در ایران و با شخصی که هم وطن و هم زبان خودتان است، قطعا  ساده‌تر خواهد بود. به همین خاطر، توصیه می‌شود که در ایران رینگیت تهیه کنید تا دیگر نیازی نباشد زمان سفر خود را صرف یافتن صرافی و تبدیل پول نمایید. به علاوه اینکه در چنین حالتی، امنیت شما نیز کاملا تامین است و از نظر کلاه برداری یا دزدی نیز آسوده خاطر خواهید بود. اما اگر بحث اخذ ارز دولتی برای اولین سفر خارجی در سال مطرح باشد، قضیه کمی متفاوت خواهد بود. باید بدانید که دلار یا یورو دولتی، پیش از اینکه از گیت عبور کنید به شما تخصیص داده می‌شود. به همین خاطر دیگر قادر نخواهید بود تا آن را در ایران تبدیل نمایید. به این دسته عزیزان باید بگوییم که در حال حاضر تفاوت بین نرخ دولتی و آزاد دلار خیلی محسوس نیست و با در نظر  گرفتن کمیسیون صرافی، اصلا مقرون به صرفه نیست که از این ارز استفاده کنید. اما اگر با این وجود بر چنین مساله‌ای اصرار دارید، بهتر است دلار را دریافت کرده و پیش از حرکت به سمت فرودگاه، از صرافی‌های ایران، رینگیت نیز تهیه کنید. به این شکل هم دلار همراه خواهید داشت و هم می‌توانید در بازگشت به ایران، دلارها را تبدیل به ریال نمایید و دیگر لازم نیست تا با افراد خارجی وارد معامله شوید. 

اما اگر با همه این اوصاف تمایل دارید که در کشور مالزی از صرافی استفاده کنید، بهتر است به هیچ وجه از صرافی هتل، فرودگاه یا بازارهای بزرگ کمک نگیرید. این صرافی‌ها کمیسیون بیشتری از شما دریافت می‌کنند. به همین خاطر اگر در خیابان‌های معمولی به دنبال صرافی بگردید، برای شما به صرفه‌تر خواهد بود. همچنین پیش از ورود به صرافی از طریق اینترنت در مورد نرخ روز رینگیت و تبدیل آن به دلار تحقیق کنید تا دچار مشکل نشوید. 

خب همراهان عزیز، نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر شما همراه بردن دلار و تبدیل آن در مالزی بهتر است یا اینکه از ابتدا رینگیت همراه خود داشته باشید؟ آیا تا به حال سفر به مالزی را تجربه کرده‌اید؟ اگر اینطور است، به ما بگویید که با کدام واحد پولی راحت‌تر بودید؟ فراموش نکنید که نظرات شما مهم‌ترین انگیزه ما برای ادامه فعالیت است. پس ما را از لطف خود بی نصیب نکنید. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید