راهنمای کامل  فرودگاه ایروان
حامد مقتدایی 1398/10/08 3530 بازدید 1 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر قصد سفر به ایروان، پایتخت تماشایی و زیبای ارمنستان را دارید و می‌خواهید درباره فرودگاه ایروان اطلاعاتی جامع و بدردبخور داشته باشید، با ما همراه شوید.


فرودگاه ایرواناز استراحتگاه‌ها تا غذاخوری‌ها

اگر قصد توقف موقت، استراحت شبانه یا گذر از فرودگاه ایروان را دارید، پیش از تصمیم‌گیری نسبت به بازدید از فرودگاه ایروان بهتر است راهنمای جامع زیر را بخوانید. در ادامه توضیحاتی در ارتباط با خدمات و تسهیلات دردسترس داخل فرودگاهی شامل جزئیاتی در ارتباط با سالن‌های انتظار، اینترنت وای‌فای، قفسه‌های قفل‌دار، گزینه‌های غذایی 24ساعته، هتل‌های نزدیک و همه موارد دیگر در این میان آورده شده است.پس با ما همراه باشید تا با تور ایروان و فرودگاه آن بیشتر اشنا شوید.


توضیحات اولیه درباره فرودگاه ایروان

فرودگاه ایروان دارای یک پایانه امروزی است که به رفت‌وآمد داخلی و بین‌المللی رسیدگی می‌کند. یک پایانه کوچکتر نیز مسئولیت رسیدگی به پروازهای VIP را برعهده دارد. بنابر گزارش‌های رسیده ازسوی مسافرین، به همراه داشتن ارز رایج محلی برای خرید ویزا الزامی است. امکانات این فرودگاه، اینترنت وای‌فای رایگان و فروشگاه‌ها و غذاخوری‌ها را در سالن‌های قبل و بعد از گیت امنیتی فرودگاه شامل می‌شود که همگی 24 ساعته هستند. مسافران کلاس اقتصادی می‌توانند برای ورود به سالن انتظار فرودگاه هزینه پرداخت کنند.


فرودگاه ایروان


استراحت‌گاه‌های فرودگاه ایروان

اینکه شرایطی پیشامد کند که بخواهید شب را در فرودگاه ایروان سر کنید، با وجود پروازهای مستمر شبانه، کاملاً عادی است. گزارش شاهدان عینی حاکی از این است که بسیاری از امکانات نشیمن‌گاهی آرامش‌بخش و کارکنانی با روحیات دوستانه و صمیمی جو فرودگاه ایروان را دوست‌داشتنی ساخته است. اگر می‌خواهید در یکی از هتل‌های نزدیک فرودگاه ایروان استراحت کنید هم می‌توانید از خدمات شاتل فرودگاهی با پرداخت هزینه‌های مرتبط استفاده کرده و شب را در یکی از مجهزترین هتل‌های ایروان سر کنید.


سالن‌های انتظار فرودگاه ایروان

صرف‌نظر از اینکه قرار است با کدام کلاس از فرودگاه ایروان پرواز کنید، یک سالن انتظار وجود دارد که می‌توانید با پرداخت هزینه در بدو ورود یا از طریق یک برنامه عضویت سالن انتظار (مانند پرایوریتی پَس) واردش شوید. سه نوع حالت برای ورود به سالن‌های انتظار فرودگاه وجود دارد: پرداخت به ازای هر استفاده، بازدیدهای یک‌باره و اشتراک سالن انتظار.

سالن انتظار تجاری فرودگاه ایروان در پایانه 3 و بعد از گیت امنیتی در طبقه چهارم واقع شده است. در این سالن انتظار، دوش حمام نیز وجود دارد و 24 ساعته باز است.


هتل‌های فرودگاه ایروان

اگر علاقه‌‍ای به خوابیدن در فرودگاه ایروان ندارید، باید گفت که هیچ هتلی در خود این فرودگاه وجود ندارد. و برای اقامت در هتل باید به شهر و به سراغ یکی از نزدیک‌ترین هتل‌های زیر بروید:

1. هتل آرارات: این هتل در فاصله 9 کیلومتری از فرودگاه قرار داشته و با هزینه 6000 درام ارمنستان می‌توانید خودتان را به این هتل برسانید.


فرودگاه-ایروان


2. هتل بست وسترن کانگرس: این هتل نیز در فاصله 9 کیلومتری قرار داشته و با هزینه حدوداً 6000  درام ارمنستان با شاتل فرودگاهی می‌توانید به آنجا بروید.

3. هتل اربونی: هتلی در فاصله 9 کیلومتری از فرودگاه با هزینه اقامتی مقرون‌به‌صرفه در مرکز شهر که از فرودگاه به آن‌جا را می‌توان با هزینه‌ای مناسب طی کرد.


سایر خدمات و امکانات فرودگاه ایروان

1. دستگاه‌های خودپرداز: اگر به پول نقد نیاز داشتید می‌توانید از دستگاه‌های خودپرداز واقع در فرودگاه ایروان استفاده کنید. جهت دریافت وجه و مشاهده سررسید، هزینه‌هایی از شما کسر می‌شود، بنابراین پیش از سفر، حتماً اطلاعات کامل کارت بانکی خود را بررسی کنید.

2. مرکز تجاری: مرکز تجاری فرودگاه ایروان در پایانه مسافربری جدید واقع شده است.

3. صرافی: بانک‌های متعدد (بانک کانورس، یونیبنک، آردشینباک) خدمات بانکداری متعددی از جمله تبادل ارز را به شما ارائه می‌دهند. این بانک‌ها در محوطه چک‌این و تالار پروازهای ورودی وجود داشته و 24 ساعته باز هستند.

4. فروشگاه‌ها و مغازه‌ها: این فروشگاه‌ها و مغازه‌ها انواع و اقسام وسایلی که لازم داشته باشید را به فروش می‌رسانند و 24 ساعته باز هستند.

5. غذاها و نوشیدنی‌ها: دو رستوران در محوطه گیت فرودگاه ایروان، 2 رستوران در تالار پروازهای خروجی و 1 رستوران در تالار پروازهای ورودی واقع شده‌اند و همگی 24 ساعته کار می‌کنند. 


فرودگاه-ایروان


6. پیشخوان اطلاعات: در پایانه 1، سطح پروازهای ورودی و خروجی وجود داشته و 24 ساعته انتظار خدمات‌رسانی به مسافران را می‌کشند.

7. قفسه‌های قفل‌دار و اتاق چمدان: واقع در تالار پروازهای ورودی. با هزینه 1500 درام ارمنستان به ازای هر قلم جنس، 24 ساعته می‌توانید از آن‌ها در فرودگاه ایروان استفاده نمایید.

8. بسته‌بندی پلاستیکی: می‌توانید از کیف و چمدان‌های‌تان دربرابر سرقت و آسیب‌رسانی در سالن پروازهای خروجی در طبقه دوم با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه بهره‌مند شوید.

9. داروخانه: آلفافارم در تالار پروازهای خروجی در طبقه دوم، 24 ساعته دردسترس قرار دارد.

10. خدمات پستی: کارت پستال‌های دقیقه نودی، انتقال پول و سایر موارد را می‌توانید از دفتر پست فرودگاه ایروان به راحتی انجام دهید که در سالن قبل از گیت امنیتی واقع شده و 24 ساعته باز است.

11. مناطق استراحت: هیچ محوطه‌ای برای خواب یا استراحت کوتاه در فرودگاه ایروان وجود ندارد.


خطوط هوایی فرودگاه ایروان

از نوامبر سال 2019 به این طرف، فرودگاه ایروان به خطوط هوایی زیر سرویس می‌دهد:

ایر عربیا

ایر کایرو

ایر فرانس

ارمنیا ایرویز

اطلس‌گلوبال

آسترلین ایرلاینز

بلاویا

چام وینگز

فلای دوبی

فلای اربیل

جورجین ایرلاینز

ال‌اُتی

ماهان ایر

میدل ایست ایرلاینز

نورویند

قطر ایرلاینز

رد وینگز

پگاس‌فلای

طاروم

اس‌سون ایرلاینز

اسکای‌آپ

اسمارتویا

اوکراین اینترنشنال ایرلاینز

اورال ایرلاینز


خروج از فرودگاه ایروان

به کمک یکی از روش‌‌های زیر می‌توانید از فرودگاه ایروان خارج شده و به سوی هتل خود عزیمت کنید:

الف) آژانس‌های اجاره اتومبیل زیر به ارائه خدمات در اولین طبقه از سالن پروازهای ورودی مشغول‌اند: یورپ‌کار، هرتز، رنت‌موتورز، سیکست.


فرودگاه ایروان


ب) مینی‌بوس: اگر خیلی بار و وسیله زیادی به همراه ندارید می‌توانید با هزینه‌ای بسیار کمتر نسبت به کرایه یک تاکسی سوار یک مینی‌بوس شوید و به مقصد موردنظرتان برسید. پیش از سوارشدن درباره جایی‌که می‌خواهید بروید، سوال بپرسید تا راهنمایی‌تان کنند.

پ) تاکسی: تاکسی‌های خطی فرودگاهی همواره آماده این هستند که شما را از درب پایانه‌های فرودگاه به هرجایی که می‌خواهید ببرند. هزینه رفتن به مرکز شهر از فرودگاه ایروان 4500 درام ارمنستان برایتان آب می‌‌خورد.

در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با دانستنی‌های مفید و خواندنی از فرودگاه ایروان، استراحت‌گاه‌ها، هتل‌ها، سالن‌های انتظار، خطوط هوایی فعال، روش‌های خروج از فرودگاه و سایر خدمات آن آشنا کردیم. اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور ایروان راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1399/12/28

    با سلام لطفا هزینه تاکسی از فرودگاه ایروان به هتل ایروان دیلوکس چقدر می شود

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید