اقیانوس ابر را در کجاها میشود دید
4363 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


در این مقاله از مجله گردشگری کایت با ما همراه باشید تا با جاهایی که می‌توان در آن اقیانوس ابر و مناظر استثنایی آن را دید و تماشا کرد، آشنا شوید. در ادامه با 5 مورد از مکان‌هایی که چشم‌اندازهایی خیره‌کننده از اقیانوس ابر را برایتان به ارمغان می‌آورند را شاهد خواهید بود.

برای مشاهده تورهای یک روزه وارد صفحه "تور یک روزه" شوید.

1. روستای فیلبند

روستای فیلبند، در ارتفاع 2300 متری از سطح دریا، در فاصله 160 کیلومتری از تهران، با گذر از 130 کیلومتر در جاده پرپیچ‌وخم هراز، آخرین روستای منطقه چلاو در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است. پدیده اقیانوس ابر را می‌توانید در فصل‌های تابستان در این موقعیت بکر، دیدنی و استثنایی شاهدش باشید و ابرها را زیر پاهای‌تان احساس کنید.
در فصل زمستان، در روستای فیلبند دیگر خبری از اقیانوس ابر نخواهد بود و آن را سرتاسر پوشیده از برف خواهید دید و فرصت مناسبی برای شما جهت برف‌بازی در یکی از خوش‌منظره‌ترین نقاط نزدیک تهران با کلی چشم‌انداز دیدنی برای عکس‌برداری و لایوهای اینستاگرامی است.

روستای فیلبند


بام شرقی مازندران، یکی از القاب روستای فیلبند که مناطق بسیار وسیعی زیر آن بوده و در این مکان زیبا و زایشگاه اقیانوس ابر می‌توانید در کمتر از یک روز پدیده‌های جوی متعدی را همچون باران، برف، تگرگ و رگبار در آن مشاهده کنید. بهترین زمان سفر به روستای فیلبند، از اواسط بهار تا اواسط پاییز است و می‌توانید برای اقامت در این مکان خیره‌کننده و دوست‌داشتنی، کلبه‌های چوبی با نمای بی‌نظیر از طبیعت و اقیانوس ابر را پیش از تصمیم به حرکت به آنجا، رزرو کنید.

2. جنگل ابر

در بین رشته‌کوه‌های مرکزی البرز و در نزدیکی روستای ابر شاهرود، در مرز استان گلستان و سمنان، در 45 کیلومتری شمال شاهرود، در فاصله 404 کیلومتری از تهران، یکی از جنگل‌های هیرکانی ایران، به نام جنگل ابر با داشتن پدیده جذاب و دیدنی اقیانوس ابر در کنار چشمه‌سارهای دیدنی میزبان علاقمندان به گردشگری است.

جنگل ابر


این جنگل با اقیانوس ابر خود، موزه‌ای است از انواع گونه‌های گیاهی و جانوری که گفته می‌شود در مساحتی به اندازه 35 هزار متر مربع، بیش از 85 گونه گیاهی همچون درختانی مانند نارون، بارانک، سرخدار، راش، بلوط و توسکا را در خود جای داده است. قدمت این جنگل و تشکیل اقیانوس ابر در آن به دوره سوم زمین‌شناسی باز می‌گردد.
در اقیانوس ابر جنگل شاهرود، متوسط دما به چیزی حدود 12 الی 13 درجه سانتی‌گراد رسیده و شب‌ها و صبح‌های زود، دمای هوای بسیار پایین می‌آید، بنابراین باید حتماً همراهتان لباس گرم داشته باشید.

3. روستای اولسبلانگاه

ماسال یکی از مناطق جنگلی و کوهستانی در غرب استان گیلان بوده و یکی از زادگاه‌های اقیانوس ابر در شمال کشور محسوب می‌شود. گردشگران و علاقمندان به عکس‌برداری در طبیعت هرساله برای تماشای اقیانوس ابر از جاده گیلوان وارد روستای اولسبلانگاه می‌شوند.
پیاده‌روی در طبیعت زیبا و دوست‌داشتنی ماسال، تماشای مناظر مه گرفته و اقیانوس ابر، خانه‌های چوبی با بافتی استثنایی، روستای اولسبلانگاه را به یکی از جاذبه‌های گردشگری گیلان بدل کرده که در آن آسمان و زمین در فصل‌های بهار و تابستان به هم پیوند می‌خورند.

روستای اولسبلانگاه


برق خانه‌های این منطقه از موتور برق تامین شده و در کنار هتل فردین معصومی، برای اقامت در این روستای اولسبلانگاه، باید در خانه‌های محلی و مسافرخانه‌های چوبی شب را تا صبح با آواز طبیعت صبح کنید.

4. منطقه اشکورات

منطقه اشکورات واقع در شمال کشور، از رودسر تا رامسر، طبیعتی سبز و بکر مملو از حس آرامش داشته و به عنوان یکی از زادگاه‌های اقیانوس ابر به دو قسمت بالااشکور و پایین‌اشکور تقسیم می‌شود. در این منطقه روستاهایی همچون تمل، افی، نارنه و کلایه وجود دارند.
از جاذبه‌های گردشگری این منطقه علاوه بر اقیانوس ابر می‌توان به تالاب صمدآباد، کوه عروس داماد، منطقه آسمانرود، تونل طولانی یازن و غار وادار اشاره کرد. از جمله دلایل دیگری که اشکورات مورد توجه علاقمندان به گردشگری قرار گرفته، وجود دریاچه‌های طبیعی، چشمه‌های آب معدنی رودخانه‌ها، چشمه‌سارها، غارهای فراوان و هوای پاکیزه و لذت‌بخش آن است.

منطقه اشکورات


بهترین زمان جهت سفر به منطقه اشکورات، در هوای خنک و ملایم بهار و تابستان است. شهرت این منطقه در کنار اقیانوس ابر را می‌تواند به محصولات شاخصی که دارد نیز نسبت داد، از جمله: فندق و گردو، گندم و جو، عدس و لوبیا، سیب‌زمینی، سیر و پیاز. همچنین گیاهان دارویی نیز همچون گل گاوزبان، بنفشه، کنگر، گل پر، گزنه، گون، همیشه بهار و قارچ‌های خوراکی در این منطقه زیبا و سرسبز پیدا می‌شود.

5. ییلاق سوباتان

ییلاق سوباتان در فاصله 20 کیلومتری غرب لیسار در نزدیکی تالش، از شمال به رودخانه خروشان لیسار، از غرب به دریاچه زیبای نئور، از شرق به جنگل‌های تالش و از جنوب به مناطق ییلاقی آسبومار، یکی از مناطق دشت‌خیز و سرسبز با درختان و گل‌هایی بسیار زیبا، از زادگاه‌های اقیانوس ابر محسوب می‌شود.
این منطقه به خاطر میزبانی از گورهای چندین هزارساله، یک جاذبه باستانی گردشگری هم محسوب شده و در ارتفاعات 1900 تا 2500 متری از سطح دریا، اقیانوس ابر در آن تشکیل می‌شود. برای رسیدن به این منطقه باید از جاده رشت به هشت‌گر و عبور از جاده اق اولر به سمت این منطقه عازم شوید و در جاده سوباتان حتماً سوار بر نیسان‌های محلی شده یا از ماشین‌های چهاردیفرانسیل استفاده کنید.

برای مشاهده تورهای منطقه سوباتان، وارد صفحه "تور سوباتان" شوید.

ییلاق سوباتان


برای اقامت در این منطقه باید بدانید که هیچ هتلی در این اطراف وجود ندارد و باید به خانه‌ها یا اقامتگاه‌های چوبی گردشگری اطراف مراجعه کنید و در زمان اقامت‌تان در این محل از دیدنی‌هایی همچون آبشار ورزان، منطقه باستانی گنج‌خانه، دریاچه نئور، دشت‌های گل شقایق، پارک طبیعی و جنگل آلچالق بازدید کرده و لذت ببرید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید