همه چیز درباره رفتینگ ارمند شهرکرد
42850 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


این روزها بسیاری از افراد برای تجربه رفتینگ ارمند و لمس هیجان تکرارنشدنی آن، به شهرکرد سفر می‌کنند.  اگر شما هم در این روزهای سخت، به سفری متفاوت نیاز دارید و می‌خواهید تمام انرژی خود را خالی کنید، با کایت همراه شوید تا به شما بگوییم که چرا همین حالا باید تجربه رفتینگ ارمند را در برنامه خود قرار دهید.


درباره رفتینگ

رفتینگ (Rafting) یا اصطلاحا «رودگردی» یکی از فعالیت‌های سنگین ورزشی است که در قالب قایق‌سواری و پاروزنی در رودخانه‌های خروشان انجام می‌شود. در حقیقت، ورزشکاران با استفاده از قایق‌هایی کوچک و مخصوص، به دل رودخانه زده و خود را در طبیعت سرکش رودخانه‌های خروشان محو غرق می‌کنند.
نکته مهم، امکان لذت بردن از این فعالیت ورزشی در کنار اعضای خانواده و حتی کودکان است. بدین منظور، رودخانه‌هایی که رفتینگ یا رودگردی در آنها امکان‌پذیر است، با اعداد 1 تا 6 درجه‌بندی می‌شوند؛ درجه 1 یعنی آب جریان ملایمی دارد و مناسب کودکان هم هست، در حالی که رودخانه‌هایی با درجه 6 مخصوص حرفه‌ای‌ها بوده و حتی امکان مرگ ورزشکاران نیز وجود دارد. خوشبختانه در تابستان می‌توان رفتینگ ارمند را در کنار اعضای خانواده تجربه کرد.

درباره رفتینگ

رفتینگ در ایران

از آنجایی که رفتینگ یکی از شاخه‌های مهم گردشگری محسوب می‌شود، اواسط دهه 1380 نخستین تورها در ایران برگزار شدند. رفتینگ ارمند یکی از اولین تورها برای ورزشکارانی بود که می‌خواستند این ورزش را تجربه کنند.
بعد از گذشت چندین سال، حالا در کنار رفتینگ ارمند، در بسیاری از استان‌ها شاهد برگزاری تورهای ویژه برای این ورزش هستیم، از جمله گیلان، لرستان، مازندران، تهران و کردستان. برای دیدن لیست بهترین رفتینگ‌های ایران وارد صفحه "معرفی بهترین رفتینگ‌های ایران" شوید.


رودخانه ارمند کجاست؟

رودخانه ارمند یا «کارون عُلیا» در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های استان محسوب می‌شود.
ارمند رود از قله‌های شرقی این استان و دشت‌های مرکزی آن نشات گرفته و پس از دریافت آب رودخانه سرخون، به سد کارون 4 می‌ریزد.
برای حضور در رفتینگ ارمند باید ابتدا خود را به دره یاس برسانید؛ یکی از روستاهای زیبا و توابع شهرستان اردل در نزدیکی شهرکرد. معمولا نقطه شروع تورهای رفتینگ ارمند در این منطقه است.

رودخانه ارمند کجاست؟

رفتینگ ارمند ؛ اوج لذت در آب‌های خروشان چهارمحال و بختیاری

اگر تاکنون رفتنیگ ارمند یا به صورت کلی، این ورزش را تجربه نکرده‌اید، جای هیچ نگرانی نیست؛ مربی یا لیدر همراه شما تمام آموزش‌های لازم را به شما خواهد داد.
همان‌طور که گفتیم، رفتینگ ارمند را باید از روستای دره یاس آغاز کرد. این رودخانه بزرگ چیزی در حدود 20 کیلومتر طول دارد و اگر بخواهید تمام مسیر را با قایق طی کنید، چیزی در حدود 5 ساعت طول می‌کشد.
معمولا شروع تورهای رفتینگ ارمند با آرامشی تکرارنشدنی از قایق‌سواری بر روی رودخانه و تماشای مناظر اطراف همراه است. سپس با اشاره مربی، همه خود را برای ورود به بخش هیجان‌انگیز ماجرا آماده می‌کنند؛ جایی که قرار است در حین پارو زدن، حسابی خیس شوید و میزان ترشح آدرنالین در خون شما به حداکثر برسد. پس از لحظاتی سراسر از انرژی و هیجان، باز هم وارد منطقه‌ای آرام می‌شوید و مجددا باید خود را برای پارو زدن در آب‌های خروشان آماده کنید.
رفتینگ ارمند به اندازه‌ای می‌تواند هیجان‌انگیز باشد که پیشنهاد می‌کنیم در فصل بهار یا روزهای گرم تابستان، حتما رفتینگ ارمند را در لیست تفریحات خود قرار دهید.

رفتینگ ارمند ؛ اوج لذت در آب‌های خروشان چهارمحال و بختیاری

بهترین زمان برای رفتینگ ارمند

معمولا تورهای رفتینگ ارمند همیشه انجام می‌شوند، اما در فصل بهار که میزان آب رودخانه بیشتر است، بیشتر می‌توانید از رفتینگ ارمند لذت ببرید. افرادی که چندان با این ورزش آشنا نیستند هم می‌توانند فصل تابستان را برای تجربه رفتینگ ارمند انتخاب کنند.
اگر می‌خواهید با خانواده، خصوصا با بچه‌های کوچک، رفتینگ ارمند را تجربه کنید هم فصل تابستان مناسب‌تر خواهد بود.

بهترین زمان برای رفتینگ ارمند

وسایل مورد نیاز برای رفتینگ ارمند

آب به همان اندازه که زیباست، می‌تواند خطرناک هم باشد. علاوه بر تجهیزات مخصوصی که تور برگزارکننده باید در اختیار شما قرار دهد، داشتن لباس مناسب (ترجیحا آستین‌بلند)، کفش ضد آب، کرم ضد آفتاب و عینک برای تجربه‌ای شیرین‌تر از رفتینگ ارمند توصیه می‌شود. کارت شناسایی، دفترچه بیمه و سایر لوازم ضروری مثل لباس اضافی هم حتما همراه‌تان باشد.

وسایل مورد نیاز برای رفتینگ ارمند

در این مطلب به معرفی کامل رفتینگ و قایق سواری در رودخانه ارمند پرداختیم. پیشنهاد می‌کنیم سری هم به صفحه "رفتینگ در زاینده رود" بزنید و از اطلاعات جذاب این رودخانه و قایق سواری در آن هم مطلع شوید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید