بهترین لوکیشن‌های عکاسی جنوب ایران بخش اول
6637 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


در این مقاله از کایت، قصد داریم بهترین لوکیشن‌های عکاسی جنوب ایران که موردعلاقه گردشگران و عکاسان حرفه‌ای می‌باشد را به شما معرفی کنیم. در ادامه لوکیشن‌های عکاسی جنوب ایران از دزفول تا چابهار برایتان آورده شده است:


1. پل قدیمی دزفول، خوزستان

پل قدیمی دزفول، با بیش از 17 قرن قدمت، یکی از دیرینه‌ترین پل‌های ماندگار جهان و مسیر ارتباطی بین جندی‌شاپور و بین‌النهرین، پس از پیروزی ایران بر روم، به دستور شاپور در این محل ساخته شده و یکی از بهترین لوکشین‌های عکاسی جنوب ایران محسوب می‌شود. 


پل قدیمی دزفول

عکس از : سامان پورفلاطون

2. چغازنبیل شوش، خوزستان

یکی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهر شوش، زیگورات چغازنبیل است که در دوران یکی از پادشاهان ایلامی به نام اونتاش گال در فاصله 30 کیلومتری از شوش با داشتن یک معماری زیبا و استثنایی ساخته شده و به جرات می‌توان یکی از بهترین لوکیشن‌های عکاسی جنوب ایران محسوب می‌شود. 

تورهای پیشنهادی:

تور طبیعت گردی

تور کویر گردی

زیگورات چغازنبیل


3. آکروپل شوش، خوزستان

قلعه شوش یا آکروپل یکی از چشم‌نوازترین قلعه‌های ایران با قدمتی 120 ساله در دوران قاجار، با استفاده از آجرهای به‌دست‌آمده از کاخ داریوش ساخته شده و تعدادی از آن‌ها نیز به خط میخی زیگورات منقوش‌اند و هنر دستان پرافتخار مردمان دزفول است و در فهرست یکی دیگر از بهترین لوکیشن‌های عکاسی جنوب ایران جای می‌گیرد.  


آکروپل شوش


4. سازه‌های آبی شوشتر، خوزستان

یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های صنعتی مشهور عصر پساانقلاب صنعتی جهان، شاهکار نبوغ و خلاقیت ایرانیان، سازه‌های آبی شوشتر، یکی دیگر از لوکیشن‌های عکاسی جنوب ایران، از چندین بخش همچون بند میزان، رودخانه دست‌کند گرگر، بند برج عیار، بند ماهی‌بازان شوشتر، قلعه سلاسل، بند خاک، پل شاه علی، برج کلاه‌فرنگی، مجموعه آبشارها و آسیاب‌های آبی، کانال داریون، پل بند لشکر، پل بند شادروان و بند شرابدار تشکیل شده است. 


سازه‌های آبی شوشتر


5. باغ خان شوشتر، خوزستان

باغ خان شوشتر را به عنوان یکی از بهترین لوکیشن‌های عکاسی جنوب ایران، میراثی برجای‌مانده از معماری دوران قاجار به مساحت 700 متر می‌شناسند که آب موردنیازش از طریق‌های آبشارهای شوشتر تامین شده و درختان میوه و درختچه‌های زینتی فضایش سرسبز و زیبا ساخته‌اند. 


باغ خان شوشتر


6. پل سفید اهواز، خوزستان

پل سفید یکی از جاذبه‌های دیدنی و بهترین لوکیشن‌های عکاسی جنوب ایران و نماد اهواز، میدان شهدا را در نیمه شرقی به خیابان فلسطین در نیمه غربی متصل می‌سازد و به طول 500 متر، شب‌های بسیار دیدنی برای علاقمندان به عکاسی در اطراف رود کارون فراهم آورده است. 


پل سفید اهواز


7.  حوضچه‌ های آب باران بندر سیراف، بوشهر

حوضچه‌های آب باران واقع در ارتفاعات دامنه شمالی کوه سیراف، با ابعاد مستطیلی یا چهارگوش در شهر بوشهر یکی از بهترین لوکیشن‌های عکاسی جنوب ایران است که از آن برای تامین آب موردنیاز در گذشته استفاده می‌شده است. 


حوضچه‌ های آب باران بندر سیراف

برای دیدن بخش دوم بهترین لوکیشن‌های عکاسی جنوب ایران، اینجا کلیک کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید