ساحل نقره‌ایِ جزیره‌ی هرمز | معرفی یکی از عجایب قشم
ضحا اکبری 1401/09/16 1016 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

جنوب کشورمان ایران، یکی از زیباترین و بهترین مقاصد برای سفر می‌باشد، در این خطه هر چیزی که بتواند یک گردشگر را به وجد بیاورد وجود دارد، از طیبعت زیبا، آثار تاریخِ بی نظیر، غذاهای خوشمزه و... همه و همه در جنوب ایران یافت می‌شود، در این میان اما برخی نقاط در جنوب هستند که نه تنها در میان گردشگران داخلی بلکه در سراسر دنیا معروفند و این شهرت بخاطر ویژگی‌های منحصر بفردی است که در این مناطق دیده شده است. یکی از مهم‌ترین مناطق جنوبیِ کشور، جزیره‌ هرمز است که جاذبه‌های فوق العاده زیبایی دارد، یکی از این جاذبه‌ها ساحل نقره‌ایِ این جزیره است که ما قصد داریم در این مطلب در مورد آن صحبت کرده و دلیل جذابیتش را برایتان بگوییم. پس اگر تصمیم دارید به جنوب کشور سفر کنید و می‌خواهید در مورد ساحل نقره‌ایِ جزیره‌ی هرمز اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

همچنین می‌توانید برای مشاهده اطلاعات و خرید آنلاین "تور هرمز" واد صفحه تور هرمز شوید.

ساحل نقره‌ایِ هرمز

ساحل نقره‌ای یکی از زیباترین سواحل ایران است که در جزیره‌ی هرمز در استان هرمزگان واقع شده، این جزیره جاذبه‌های بیشماری دارد که ساحل نقره‌ای یکی از آن‌هاست. فاصله‌ی جزیره‌ی هرمز تا بندر عباس حدود 8 کیلومتر است که با قایق حدودا 10 دقیقه طول می‌کشد، پس از آن با موتورهای 3 چرخی که در همه جای جزیره وجود دارند می‌توان به بازدید از نقاط زیبای هرمز از جمله ساحل نقره‌ای پرداخت. ساحل نقره‌ای به دلیل آب دو رنگ و شن‌های براقی که دارد معروف شده و مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. سالانه هزاران نفر برای تماشای ساحل نقره‌ای و قدم زدن بر روی شن‌های نرم و درخشانِ آن به جزیره‌ی هرمز سفر می‌کنند، این افراد می‌توانند از سایر جاذبه‌های جزیره که فاصله‌ی کمی تا ساحل نقره‌ای دارند نیز بازدید نمایند.

آب و هوا و بهترین زمان سفر به ساحل نقره‌ای هرمز

همان طور که گفتیم ساحل نقره‌ای در جزیره‌ی هرمز و در یکی از گرم‌ترین نقاط ایران قرار دارد، همین موقعیت جغرافیایی سبب شده که این منطقه دارای آب و هوایی گرم و شرجی باشد. اگر در تابستان یا حتی بهار به ساحل نقره‌ای بروید، قطعا گرمای زیاد اجازه نمی‌دهد از زیبایی‌های بی اندازه‌ی این ساحل لذت ببرید، بنابراین بهتر است در نیمه‌ی دوم سال یعنی از مهر ماه تا اوایل فروردین به این منطقه سفر کنید تا هم بتوانید بدون مشکل از ساحل بی نظیر نقره‌ای دیدن کنید و هم از هوای مطبوع و دلپذیر منطقه لذت ببرید.

ویژگی‌های ساحل نقره‌ای هرمز

ساحل نقره‌ای یکی از جذاب‌ترین سواحل ایران است که ویژگی‌های منحصر بفرد زیادی دارد، این ساحل در نزدیکیِ معدن خاک سرخ هرمز قرار گرفته و برخی قسمت‌های خاک و صخره‌های آن به رنگ قرمز هستند. اگر تا به حال به این ساحل سفر نکرده‌اید، باید بدانید که برخلاف تمام سواحل که آب کناره‌ی آن‌ها آبی یا کبود است، آبی که در نزدیکیِ این ساحل قرار دارد دو رنگ است، آب کنار ساحل قرمز رنگ و ادامه‌ی آب به رنگ آبی می‌باشد. شن‌های ساحل نقره‌ای شن‌هایی براق و نقره‌ای رنگ هستند، اصلا دلیل نامگذاریِ این ساحل همین شن‌های براق می‌باشد، این شن‌ها در واقع سنگ‌هایی بوده‌اند که در اثر فوران آتشفشان به این منطقه آمده‌ و پس از میلیون‌ها سال پودر شده‌اند، این سنگ‌ها سنگ‌های آذرینی بوده‌اند که در ترکیب آن‌ها کانی‌ها و مواد معدنیِ حاویِ آمینو سیلیکات وجود دارد و ترکیب آن‌ها با شن‌های کنار ساحل باعث براق و نقره‌ای رنگ شدنِ این خاک شده است، البته این خاکِ براق به صورت پراکنده در بندر عباس و قشم نیز مشاهده می‌شود. خاک و صخره‌های ساحل نقره‌ای بازی زیبایی را با رنگ‌ها به راه انداخته‌اند، می‌توان در این ساحل رنگ‌های بسیاری از زرد و سرخ گرفته تا مشکی و نقره‌ای را تماشا کرد، بعضی قسمت‌های این خاک خوراکی است و عده‌ای از بومی‌های منطقه از آن به عنوان ادویه در غذاهای خود استفاده می‌کنند. در این ساحل خبری از تفریحات آبی یا بازی‌های مختلف نیست اما می‌توان با قدم زدن روی شن‌های نرم، عکاسی از خاک نقره‌ای و براق کنار ساحل، تماشای آب قرمز رنگ دریا و مشاهده‌ی موجودات بسیار ریزی که لابلای صخره‌ها و شن‌های ساحل زندگی می‌کنند، تفریحی فراموش نشدنی داشت.


مسیر دسترسی به ساحل نقره‌ای هرمز

جزیره‌ی هرمز فرودگاه ندارد، به همین دلیل امکان سفر هوایی به این جزیره به صورت مستقیم وجود ندارد، برای رسیدن به ساحل نقره‌ای جزیره‌ی هرمز ابتدا باید به بندر عباس یا قشم بروید، می‌توانید با هواپیما خود را به جزیره‌ی قشم یا بندر عباس برسانید. اگر به جزیره‌ی قشم رفتید باید به اسکله‌ی شهید ذاکری رفته، سوار قایق‌هایی که آنجا وجود دارد شده و خود را به ساحل نقره‌ای برسانید، اما در بندر عباس باید به اسکله‌ی شهید حقانی رفته و از طریق قایق‌های آنجا به ساحل نقره‌ای بروید. 


تورهای پیشنهادی کایت برای سفر به جزیره هرمز


وسایل لازم برای سفر به ساحل نقره‌ای هرمز

در ساحل نقره‌ای هرمز، هیچ امکانات رفاهیِ خاصی وجود ندارد، این ساحل در منطقه‌ای بکر قرار گرفته و در آنجا چیزهایی مانند پلاژ، اقامتگاه و... ساخته نشده است. توصیه می‌کنیم در هنگام بازدید از ساحل نقره‌ای وسایلی همچون چادر مسافرتی، زیر انداز، مواد غذاییِ، پاور بانک، ظرف برای غذا خوردن، کیسه زباله، جعبه‌ی کمک‌های اولیه، دوربین عکاسی برای ثبت لحظات زیبا، لباس گرم، لباس اضافی و ضد آب و... به همراه داشته باشید. اما دروبین عکاسی را به هیچ عنوان از یاد نبرید، زیرا ساحل نقره‌ایِ هرمز یکی از جذاب‌ترین نقاط دنیاست که شاید کمتر فرصت بازدید از آن برایتان پیش بیاید، به خصوص هنگام طلوع خورشید که این زیبایی به بالاترین حد خود می‌رسد، پس حتما با عکس‌های زیبا خاطره‌ی سفر به این مکان رویایی را برای خود ماندگار کنید.

چگونگی اقامت در ساحل نقره‌ای هرمز

در نزدیکی ساحل نقره‌ای، با وجودِ پتانسیل بالای این منطقه در جذب گردشگر، هیچ امکانات رفاهی خاصی فراهم نشده است، بنابراین هیچ گونه اقامتگاهی برای گردشگران وجود ندارد. اگر تصمیم دارید شب را در نزدیکیِ ساحل بمانید یا باید در کنار ساحل چادر بزنید که این امر مستلزم داشتن تجهیزات کافی و آشناییِ شما با اصول شب مانی در طبیعت است. در غیر این صورت می‌توانید در اقامتگاه‌های بوم گردیِ این جزیره‌ مانند گاروم زنگی و دلفین یا هتل تازه تاسیس جزیره به نام هتل ساحل سرخ که دارای امکانات مناسبی هستند اقامت نمایید.

نکاتی که باید در هنگام بازدید از ساحل نقره‌ای رعایت کنید:

  • ساحل نقره‌ای و شن‌هایِ براقِ آن بخشی از میراث کشور محسوب می‌شود، این شن‌ها در طول میلیون‌ها سال به وجود آمده و تجدید ناپذیر هستند. لطفا هنگام بازدید از ساحل نقره‌ای، فقط از زیبایی‌هایش لذت ببرید و تمام سعی خود را برای حفظ و حراست از این میراث ملی به کار گیرید.
  • اگر تصمیم گرفتید شب را در کنار ساحل بمانید، حتما محل اقامت خود را به پاسگاه اطلاع دهید تا آن‌ها در گشت‌های شبانه سری هم به محل اقامت شما بزنند.
  • در این منطقه جزر و مد همیشه وجود دارد، اگر خواستید شب را کنار ساحل به صبح برسانید نقطه‌ای را انتخاب کنید که در هنگام جزر و مد مشکلی برایتان پیش نیاید.
  • برخی از گردشگران در هنگام بازدید از ساحل نقره‌ای، مقداری از این خاک را برداشته و با خود می‌برند، همین موضوع سبب شده که از مدتی پیش راه رفتن روی شن‌های ساحل نقره‌ای ممنوع شود و تنها می‌توان از دور به تماشای آن پرداخت.

در این مقاله به معرفیِ ساحل رویایی و زیبای نقره‌ای در جزیره‌ی هرمز پرداختیم و این ساحل، ویژگی‌ها، چگونگی اقامت و هر آنچه را به آن ارتباط داشت توضیح دادیم، اگر تصمیم دارید به جزیره‌ی هرمز سفر کرده و علاوه بر ساحل نقره‌ای از سایر جاذبه‌های شگفت انگیز آن دیدن کنید، می‌توانید وارد صفحه‌ی تورهای جزیره‌ی هرمز کایت شده و پس از مطالعه‌ی مشخصات آن‌‌ها، در صورت تمایل یکی را انتخاب نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید