جنگل های حرا جزیره هرمز | سفر به دل جنگل بر روی آب
حامد مقتدایی 1398/12/20 5863 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



جنگل های حرا جزیره هرمز، از تماشایی‌ترین و فوق‌العاده‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران در میان آب‌های شور خلیج فارس واقع شده که تنها با قایق‌سواری واردش خواهید شد.


معرفی جنگل‌ های حرا جزیره هرمز


حرا، جنگلی واقع در جنوب ایران با ظاهری متفاوت است که در میان آب‌های شور شکل گرفته و درختانش آب دریا را برای خود شیرین می‌کنند و به همین سبب می‌توانند به حیات خود ادامه دهند. این درختان همیشه سبز، آب دریا را جذب کرده و نمک آن را دفع می‌کنند.


جنگل-های-حرا-جزیره-هرمز


از 4000 میلیارد هکتار جنگل‌ در سراسر دنیا، 15 میلیون هکتارشان، جنگل‌های حرا هستند و 22 هزار هکتار آن در ایران واقع شده است. حرا در هشت منطقه حفاظت‌شده ایران و در سواحل خلیج فارس و دریای عمان و بسیاری از نقاط جنوبی ایران در استان‌های هرمزگان، بوشهر و سیستان‌وبلوچستان دیده می‌شود.


جاذبه‌های تفریحی جنگل های حرا جزیره هرمز


از جاذبه‌های تفریحی و فعالیت‌هایی که در جنگل های حرا جزیره هرمز می‌توانید به آن مشغول شوید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


1. قایق‌سواری و عکاسی: جهت تماشای جنگل‌ های حرا باید به دل جنگل روی آب بروید و با یک قایق‌سواری فراموش‌نشدنی، خودتان را در میان درختان زیبایش محاصره‌شده ببینید. هزینه قایق برای هر نفر حدوداً 15 هزارتومان بوده و هر قایق 6 نفر ظرفیت دارد و با پرداخت 90 هزارتومان می‌توانید، قایق را دربست کرایه کنید.
2. بازدید از درختان کم نظیر حرا و چندل: درختان جنگل های حرا جزیره هرمز، گیاهانی شورپسند و سازگار با شوری آب بوده و از آن‌ها تحت عنوان گیاهان استثنایی یاد شده و از ارزش زیادی برخوردارند.
3. پرنده‌نگری: در فصل‌های پاییز و زمستان اگر به جنگل‌ های حرا جزیره هرمز بروید، می‌توانید شاهد انواع و اقسام پرندگان مهاجز آبزی باشید، همچون: مرغ ماهیخوار، حواصیل، لک‌لک، مرغ سقا، مرغابی و مرغ دریایی و...


اقامتگاه‌ها و امکانات رفاهی جنگل های حرا جزیره هرمز


در سفر به جزیره هرمز و جنگل‌ های حرا نگرانی از بابت اقامتگاه نداشته باشید، چون انتخاب‌های زیر پیش‌روی‌تان قرار خواهد داشت: هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های جزیره هرمز، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خانه‌ها و سوییت‌ها
به علت قرارگیری جنگل های حرا جزیره هرمز در میان آب و اهمیت آن برای محیط زیست، هیچ‌گونه امکانات خاصی را در آنجا شاهد نخواهد بود، اما اسکله‌هایی که رفتن شما به درون جنگل را امکان‌پذیر می‌سازند، امکاناتی همچون سرویس بهداشتی، فروشگاه‌های سوغات و صنایع دستی، اقامتگاه، سوپرمارکت و... در آنها دیده می‌شود.


جنگل-های-حرا-جزیره-هرمز


بهترین فصل سفر به جنگل های حرا جزیره هرمز


برای اینکه بخواهید به جنگل های حرا جزیره هرمز سفر کنید، بهتر است یکی از ماه‌های بین آبان تا اردیبهشت را انتخاب کنید، چون در باقی ماه‌های سال از سفر به این منطقه اذیت خواهید شد.
در بهار و دو ماه اول آن، جزیره هرمز، آب‌وهوای نسبتاً معتدلی دارد، اما در خرداد ماه به شدت گرم می‌شود.
در تابستان نیز گرمای هوا بر شدتش افزوده می‌شود.
اما فصل‌های پاییز و زمستان، بازار سفر به این منطقه داغ می‌شود و می‌توانید از سفرتان به جنگل های حرا جزیره هرمز لذت ببرید.


لوازم ضروری در سفر به جنگل‌ های حرا


برای سفر به جنگل‌های حرا می‌تواند لوازم ضروری زیر را به همراه داشته باشید:
آب آشامیدنی، دفترچه بیمه، عینک آفتابی، کلاه آفتاب‌گیر، داروهای عمومی، تلفن همراه، کرم ضد آفتاب، کارت شناسایی و پول نقد.


جنگل-های-حرا-جزیره-هرمز


نکات مهم در بازدید از جنگل های حرا جزیره هرمز


چون جنگل های حرا از مناطق محافظت‌شده کشور و از ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره محسوب می‌شود، در بازدید از آن به مسائل زیر حتماً توجه داشته باشید:

  • برای شکار سلاح گرم به همراه نداشته باشید و نظر به نقش پروانه‌ها و حشرات در امر گرده‌افشانی، از آوردن تورهای مخصوص برای صیدشان خودداری نمایید.
  • نسبت به قطع شاخ و برگ درختان اقدام نکنید و به موارد ایمنی، مانند مراقبت از برخورد با شاخه درختان و اجتناب از روشن کردن آتش، توجه داشته باشید.
  • آرامش و سکوت منطقه را نباید در بازدید از جنگل برهم زد، و باید به مسائل بهداشتی و حفظ محیط‌زیست آبی و خاکی منطقه توجه کامل داشت.
  • از دست زدن و تخریب آشیانه پرندگان و موش‌ها و برداشتن تخم پرندگان دوری نمایید و به توصیه‌های راهنمای مسیر حتماً توجه کنید.
  • به علت وجود تراکم جنگل و تعدد آبراهه‌های فرعی و بن‌بست، باید از ورود به مسیرهای ناشناخته به شدت خودداری کرد و نباید قایق‌رانان را تحت فشار قرار داد.


به سبب تراکم جنگل و تعدد آبراهه های فرعی و بن بست، باید از وارد شدن به مسیرهای ناشناخته خودداری کرد پس قایقرانان را تحت فشار قرار ندهید.


جنگل-های-حرا-جزیره-هرمز


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از انواع جنگل های حرا جزیره هرمز، جاذبه‌های تفریحی، اقامتگاه‌ها و امکانات رفاهی، بهترین فصل سفر و لوازم ضروری و در نهایت نکات محیط‌زیستی در خصوص آن آشنا کردیم. اگر قصد سفر به جزیره هرمز را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور جزیره هرمز راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید