راهنمای سفر به چابهار | آپدیت پاییز 99 + تصاویر
1399/11/12 7483 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


چابهار نام بندری مهم است که در جنوب شرقی‌ترین نقطه ایران قرار دارد. چابهار تنها بندری به شمار می‌آید که به اقیانوس راه دارد. به همین دلیل می‌توان گفت که از نظر تجارت، مهم‌ترین بندر ایران نیز محسوب می شود. نزدیکی به اقیانوس هند باعث شده تا هوای چابهار با تمامی شهر‌های دیگر ایران تفاوت داشته باشد. همچنین به دلیل تردد تاجران مختلف در این شهر، از نظر اقتصادی نیز بندری ثروتمند به شمار می‌آید. در عین حال، چابهار مملوء از جاذبه‌‌های تاریخی و طبیعی بسیار زیبایی است که هر گردشگر ماجراجویی را شیفته خود می‌کند. پس اگر تصمیم گرفته‌اید تا به صورت انفرادی یا با تور، سفر به چابهار را تجربه کنید، حتما با کایت همراه شوید و برای مشاهده‌ی صفحه تورهای چابهار، وارد صفحه "لیست تورهای چابهار" شوید.

راهنمای سفر به چابهار

چابهار به دلیل فاصله زیادی که از مرکز ایران دارد، شاید برای بسیاری از مسافران ناشناخته و عجیب به نظر برسد. اما در عین حال تور چابهار سفری به یادماندنی و خاطره‌انگیز خواهد بود. به همین دلیل در اینجا ما قصد داریم تا شما را از تک تک جزئیات سفر به چابهار باخبر کنیم. پس با ما همراه باشید. 

موقعیت جغرافیایی چابهار

برخی مسافران شاید حتی در مورد موقعیت جغرافیایی چابهار اطلاعی نداشته باشند. پس باید بدانید که این بندر زیبا و مرزی در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته. در حقیقت این بندر را می‌توان در جنوب شرقی‌ترین نقطه ایران یافت. بندر چابهار از نظر دریایی در همسایگی دریای عمان و همچنین اقیانوس هند قرار گرفته. بندر چابهار 9739 کیلومتر مربع وسعت دارد. بر طبق آخرین سرشماری، تنها حدود 291910 نفر در این بندر زیبا زندگی می‌کنند. 

موقعیت-جغرافیایی-چابهار

وضعیت آب و هوایی چابهار

آیا تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که چرا به این بندر زیبا چابهار گفته می‌شود؟ چابهار از "چهار بهار" گرفته شده. این یعنی آب و هوا در این بندر، در چهار فصل، بهار است. بادهای موسمی که از سمت اقیانوس هند به چابهار وزیده می‌شوند، باعث شده تا چابهار آب و هوایی کاملا منحصر به فرد داشته باشد. از این رو سردترین هوا در تابستان و گرم‌ترین هوا در زمستان را بین شهر‌های جنوبی کشورمان دارد. بسیاری تصور می‌کنند که تور چابهار در تابستان اصلا شدنی نیست. این در حالی است که در تابستان بیشینه هوا تنها به 31 درجه سانتی گراد می‌رسد. حتی اهالی پایتخت در تابستان دمایی بیش از 40 درجه سانتی گراد را تجربه می‌کنند. پس به نوعی برای فرار از گرما نیز می‌توان به چابهار پناه برد. 

وضعیت-آب-و-هوایی-چابهار

اما در نهایت باید گفت که اواخر زمستان و اوایل بهار را می‌توان بهترین زمان تور چابهار دانست. البته اوایل بهار که مصادف با تعطیلات عید نوروز است، سیزن تور چابهار محسوب می‌شود. در نتیجه با ازدحام مسافران، هزینه‌های سفر به چابهار نیز افزایش خواهد یافت. اگر به دنبال سفری ارزان قیمت هستید و گرمای هوا شما را آزار نمی‌دهد، حتما تابستان را برای سفر خود انتخاب کنید. در این فصل مسافران کمتری در بندر چابهار حضور دارند و به همین دلیل هزینه اقامت بسیار کاهش می‌یابد. 

اقامت در چابهار

یکی از دلایل عمده‌ای که برخی مسافران از تور چابهار هراس دارند، مساله اقامت است. بسیاری تصور می‌کنند که چابهار به دلیل اینکه شهر دور افتاده‌ای است، هتل‌های مناسبی ندارد. بر خلاف تصور عموم مسافران، به دلیل تجاری بودن چابهار، هتل‌های چهار ستاره با کیفیتی در این بندر وجود دارند. همچنین یک هتل پنج ستاره لوکس در حال ساخت است که در آینده نزدیک افتتاح می‌شود. پس به هیچ وجه لازم نیست نگران وضعیت اقامت در چابهار باشید. به صورت کلی، تا آخرین قیمت‌های مهر سال 98، برای یک شب اقامت در چابهار باید حدود 300 هزار تا 500 هزار تومان برای یک اتاق دو تخته معمولی پرداخت کنید.  در حال حاضر سه هتل چهار ستاره داخل چابهار وجود دارند که جزء بهترین‌ها به شمار می‌آیند. کایت این هتل‌ها را به شما معرفی می‌کند تا آنها را بهتر بشناسید. 

اقامت-در-چابهار

هتل چهار ستاره لاله

هتل لاله یکی از هتل‌های زنجیره‌ای معروف ایران به شمار می‌آید. هتل لاله چابهار با امکانات رفاهی خدماتی کامل، پذیرای مسافران عزیز است. در این هتل امکاناتی همچون استخر، سالن ورزشی، رستوران، کافی شاپ، خدمات پزشکی و اینترنت پرسرعت رایگان وجود دارد.

هتل-لاله-چابهار

هتل چهار ستاره لیپار

هتل لیپار در سه طبقه ساخته شده. پس قطعا فضای بیشتری را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد. همچنین به دلیل قرارگیری در کنار دریای عمان، برخی از اتاق‌های هتل لیپار، دارای ویوی رو به دریا هستند. از نظر خدمات و امکانات، هتل لیپار نسبت به لاله لوکس‌تر است. در هتل لیپار شما می‌توانید از مجموعه ورزشی کاملی استفاده کنید که شامل استخر، سونا، جکوزی، سالن بیلیارد و همچنین سالن بدنسازی می‌شود. همچنین تاکسی سرویس، فضای پارکینگ بزرگ، خشکشویی، اینترنت پرسرعت رایگان و وجود یک رستوران بین المللی با کیفیت در فضای هتل، همگی جزء سایر امکانات و خدمات موجود در هتل لیپار به شمار می آیند.

هتل-لیپار-چابهار

هتل سه ستاره ونوس

هتل ساحلی ونوس با وجود سه ستاره بودن، ظاهری بسیار آراسته و کارکنانی باتجربه دارد. این هتل در دانشگاه دریانوردی قرار گرفته و فاصله بسیار کمی تا ساحل دارد. هتل ونوس در سال 1395 به تازگی بازسازی شده و از نظر ظاهری کاملا زیبا است. این هتل بر خلاف هتل‌های لاله و لیپار، به صورت کلی هیچ نوعی از امکانات ورزشی را در اختیار مسافران قرار نمی‌دهد. اما به هر صورت، اگر به دنبال اقامتی ارزان و در عین حال مناسب هستید، هتل سه ستاره ونوس یک گزینه عالی خواهد بود.

هتل-ونوس-چابهار

علاوه بر هتل‌های مدرن  و چندستاره، گزینه‌های دیگری نیز در چابهار وجود دارند که می‌توانید برای اقامت از آن‌ها استفاده کنید. اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی از جمله مکان‌هایی هستند که امکان اقامت در یک فضای روستایی به دور از هیاهو و شلوغی شهرها را برای گردشگران ایجاد می‌کنند. اگر به دنبال یک مکان آرام و با حال و هوای بومی و محلی چابهار هستید، اجاره این اقامت‌گاه‌ها بهترین انتخاب برای شماست. معروف‌ترین  اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی چابهار عبارتند از:

اقامت‌گاه بوم‌گردی رمین: رمین یکی از توریستی‌ترین روستاهای چابهار است که در 14 کیلومتری مرکز این شهر قرار دارد. این روستا جاذبه‌های گردشگری متنوعی را در خود جای داده و یکی از بهترین مکان‌ها برای گشت‌وگذار محسوب‌ می‌شود. اگر قصد دارید شب را در این روستا بمانید، می‌توانید اقامت‌گاه بوم‌گردی رمین را انتخاب کرده و یک شب خوب و به‌یادماندنی را در یک فضای بومی و روستایی تجربه نمایید. اتاق‌های اقامت‌گاه رمین دارای سیستم سرمایشی بوده و کف‌خواب هستند.

اقامت‌گاه بوم‌گردی شجره: این اقامت‌گاه در 90 کیلومتری شمال شرقی چابهار و در روستایی با نام باهوکلات ساخته شده است. اقامت‌گاه شجره دارای 2 سالن بزرگ با 2 اتاق بوده و ظرفیت پذیرایی از 55 گردشگر را دارد. اتاق‌های شجره کف‌خواب هستند و سرویس بهداشتی و حمام مشترک با دیگر اتاق‌ها دارند. این اقامت‌گاه تمامی امکانات رفاهی مانند سرویس خواب، سیستم سرمایشی، پارکینگ و ... را برای مسافران در نظر گرفته است.

اقامت‌گاه بوم‌گردی درک: درک، یکی از جذاب‌ترین روستاهای شهر چابهار است که امکان تماشای اقیانوس زیبای هند را در یک مکانی آرام و رویایی برای گردشگران فراهم می‌آورد. در این منطقه، جدای از اقیانوس، تصاویری از رمل‌های کویری و نخل‌های بلند را نیز خواهید داشت که در کنار اقیانوس ترکیبی جذاب و دوست‌داشتنی ایجاد کرده‌اند. اقامت‌گاه بوم‌گردی درک دارای 5 اتاق است که هرکدام از آن‌ها دارای حمام اختصاصی هستند، اما سرویس بهداشتی مشترکی دارند. در این‌جا می‌توانید علاوه بر استفاده از اتاق‌ها، غذاهای خوشمزه بومی چابهار را با بالاترین کیفیت و مواد اولیه تازه نوش‌جان کرده و از اقامت خود در این مکان لذت ببرید.

علاوه بر هتل و اقامت‌گاه بوم‌گردی، امکان اجاره سوئیت، هتل ‌آپارتمان و هاستل‌های ارزان‌قیمت نیز در چابهار وجود دارد که با توجه به شرایط و بودجه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را رزرو نمایید.

ساحل زیبای بندر چابهار

در چابهار چه غذایی بخوریم؟

پس از اقامت، دومین هزینه‌ ای که پیش روی مسافرین خواهد بود، هزینه خورد و خوراک است. پس بیایید با هم کمی در مورد خوراک در چابهار صحبت کنیم. چابهار با وجود اینکه از نظر اقتصادی شهری ثروتمند محسوب می‌شود، اما هزینه زندگی در آن خیلی بالا نیست. اگر به قیمت‌های بالای کلان‌شهر‌هایی همانند تهران عادت دارید، قطعا هزینه خوراک برای شما در چابهار اصلا محسوس نخواهد بود. معمولا یک وعده غذایی با کیفیت در چابهار حدود 30 هزار تا 50 هزار تومان قیمت دارد. 

در-چابهار-چه-غذایی-بخوریم

در تور چابهار بهتر است تنها از غذاهای محلی و مخصوص دریایی آن میل کنید. غذاهای دریایی معمولا از صید روز تهیه می‌شوند.  شودوده، ماشینگ، بتو ماش، بتو هواری، پاکگین ماهیک، گلو هک، کورک، ناروش و همچنین کیش و دلگ جزء غذاهای سنتی معروف مردم چابهار به شمار می‌آیند. با این تنوع بالا، قطعا در یک سفر چهار روزه، غذای تکراری نخواهید خورد!

اما اگر به دنبال معروف‌ترین رستوران‌های چابهار هستید، باید به شما رستوران بلوچ، رستوران بام چابهار و همچنین رستوران ساحلی مکران را معرفی کنیم. این رستوران‌ها برای صرف غذاهای سنتی و دریایی عالی هستند. اما اگر غذاهای بین المللی را ترجیح می‌دهید، می‌توانید به سراغ رستوران‌های زنجیره‌ای مارال یا رستوران تهرانی بروید. 


مطالب مرتبط چابهار:

بهترین رستوران‌های چابهار

بهترین سوغاتی‌های چابهار کدامند؟

بهترین هتل‌های چابهار


خرید در چابهار 

بسیاری از مسافرانی که عازم تور چابهار می‌شوند، قصد دارند تا خریدی مناسب و مقرون به صرفه داشته باشند. چابهار یک بندر مرزی است و قطعا کالاهای ارزان قیمت و خارجی زیادی را می‌توان در آنجا خریداری کرد. بازارهای چابهار به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول بازارهای سنتی چابهار هستند که به آنها دکه بازار نیز می‌گویند. در بازارهای سنتی چابهار می‌توانید صنایع دستی و لباس‌های سنتی مردم چابهار را ببینید. این بازارها اصلا لوکس نیستند اما زندگی در آنها جریان دارد. آدرس دکه بازار اصلی چابهار: سیستان و بلوچستان، چابهار، بلوار امام خمینی، خیابان فردوسی

در دسته دوم، اگر به دنبال پاساژهای امروزی چابهار هستید، پاساژ‌های صدف، پردیس، ابریشم، فردوس، صالح یار و همچنین تیس که در غرب چابهار قرار دارند، گزینه‌های مناسبی برای خرید کردن هستند. معمولا خرید لوازم خانگی و همچنین البسه در چابهار بسیار توصیه می‌شود. 

آدرس پاساژ صدف: بلوار شهید ریگی، منطقه آزاد تجاری چابهار ، بازار صدف

آدرس بازار تیس: چابهار، منطقه آزاد چابهار

آدرس بازار صالح یار: منطقه آزاد چابهار، روبروی مرکز خرید فردوس

آدرس بازار پردیس: بلوار امام خمینی – به سمت کنارک، ۱۰ کیلومتر بیرون شهر، بازار پردیس

حمل و نقل در چابهار

اگر همراه تور به چابهار سفر کرده باشید، شرکت مسافرتی، شما را در شهر می‌گرداند و جاذبه‌های مختلف را به شما نشان می‌دهد. اما اگر با وسیله نقلیه شخصی و یا با استفاده از اتوبوس و هواپیما به این شهر سفر کرده‌اید، قطعا باید در مورد هزینه حمل و نقل در چابهار اطلاعات داشته باشید. با استفاده از وسیله نقلیه شخصی که می‌توانید به هر جایی بدون محدودیت بروید. اما بهتر است حتما کارت سوخت خودروی خود را همراه داشته باشید. به دلیل قاچاق بنزین، معمولا در مورد سوخت گیری در این شهر، سخت گرفته می‌شود. 

حمل-و-نقل-در-چابهار

اما از طرف دیگر به دلیل توریستی بودن چابهار، انواع تاکسی بیسیم، تاکسی اینترنتی، آژانس و تاکسی تلفنی در این شهر حضور دارند. البته اگر می‌خواهید هزینه‌ها را کاهش دهید، می‌توانید از اتوبوس‌های شهری آنجا استفاده کنید. 

مسیر‌های دسترسی به چابهار

همانطور که اشاره کردیم، چابهار در جنوب شرقی‌ترین نقطه ایران قرار دارد. به همین دلیل باید انتظار یک سفر طول و دراز را داشته باشید. فاصله تهران تا چابهار حدود هزار و 800 کیلومتر است. اگر می‌خواهید با خودروی شخصی خود عازم این سفر شوید، باید حتما یک شب را در شهر‌های بین راهی اقامت داشته باشید. سفر زمینی از تهران تا چابهار معمولا بین 19 تا 22 ساعت به طول می‌انجامد. در مسیر از شهر‌های قم، کاشان، یزد، رفسنجان و بم عبور خواهید کرد. پس اگر می‌خواهید یک ماجراجویی کامل را تجربه کنید، باید در هر شهر توقف داشته باشید و از جاذبه‌های دیدنی آن لذت ببرید. 

هزینه سفر با وسیله شخصی محدود به هزینه سوخت خواهد بود. اما اگر می‌خواهید با اتوبوس همین مسیر را طی کنید، باید حدود 100 هزار تومان هزینه بلیت را پرداخت نمایید. البته اتوبوس‌های وی آی پی کمی گران‌تر هستند و تا 150 هزار تومان قیمت دارند. اما در نهایت باید گفت که بهترین مسیر برای سفر به چابهار، مسیر هوایی است. از تهران تا چابهار با هواپیما تنها حدود 1 ساعت و نیم فاصله خواهد بود. بلیت هواپیما برای این سفر حدود 450 هزار تا 800 هزار تومان است. پس قطعا بهترین راه برای سفر به این بندر، تور چابهار است. تور‌ها همیشه بهترین قیمت را برای سفر به شما ارائه می‌دهند. 

جاذبه‌های دیدنی چابهار

مهم‌ترین سوالی که برای یک مسافر پیش می‌آید، این است که اصلا چرا باید این شهر را برای سفر خود انتخاب کند؟ بسیاری این شهر را تنها به خاطر مرزی بودن و برای خرید انتخاب می‌کنند. اما جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی در بندر چابهار حضور دارند که دیدن آنها حداقل دو تا سه روز زمان می‌خواهد. 

جاذبه‌های-دیدنی-چابهار

منطقه محافظت شده گاندو

گاندو نام منطقه‌ای محافظت شده در چابهار است که محل زیست تنها گونه تمساح ایرانی محسوب می‌شود. در این منطقه، به دلیل گذر رودخانه باهوکلات، اکوسیستم بسیار منحصر به فردی وجود دارد. حتی می‌توانید در این منطقه، حیواناتی همچون روباه، شغال، سیاهگوش و سنجاب بلوچی را از نزدیک ببینید. 

منطقه-گاندو-چابهار

کوه های مینیاتوری

کوه های مینیاتوری یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری چابهار به شمار می‌آیند. این کوه‌ها ظاهری بسیار عجیب دارند. این ظاهر عجیب و شیارهای روی کوه به خاطر فرسایش در طی میلیون‌ها سال ایجاد شده‌اند. جالب است بدانید که همین کوه ها، در دوره سوم زمین شناسی و چند میلیون سال پیش، زیر اقیانوس هند قرار داشته‌اند.

کوه-مینیاتور-چابهار

ساحل نورانی تنگ

در برخی نقاط ایران همانند دریاچه ارومیه، وجود باکتری‌های خاص باعث قرمز شدن رنگ آب شده. اما در ساحل نورانی تنگ، همزیستی فیتوپلانکتون‌ها و باکتری‌هایی خاص، رنگی کاملا آبی به آب دریا می‌دهد. همیشه در مدرسه به ما آموزش داده اند که آبی دریا به خاطر انعکاس آبی آسمان است. اما اینبار اینطور نیست. آب ساحل تنگ، رنگ آبی از خود ساطع می‌کند. این ساحل جزء نادرترین پدیده‌های طبیعی جهان به شمار می‌آید.

ساحل-تنگ-چابهار

گورستان جن

قطعا با شنیدن نام این منطقه، بسیاری از انتخاب تور چابهار پشیمان می‌شوند! شاید انتظار دارید که به شما بگوییم این فقط یک نام محلی است. اما اصلا اینطور نیست! سنگ قبرهایی در این منطقه قرار دارند که بسیار عظیم هستند و نمی‌توان آنها را به گور انسان نسبت داد. به همین دلیل محلیان بر این باورند که این قبرها مربوط به اجنه و غول‌ها هستند!

گورستان-جن-چابهار

تالاب لیپار:

دریاچه صورتی یکی از خاص‌ترین پدیده‌های دنیاست که نمونه‌ای از آن در شهر زیبای چابهار وجود دارد. رنگ صورتی تالاب لیپار به دلیل وجود پلانکتون‌های گیاهی در آن می‌باشد که در بخشی از سال، تعداد آن‌ها افزایش یافته و باعث تغییر رنگ آب می‌شوند. پوشش گیاهی متنوع اطراف دریاچه و وجود حیوانات و پرندگان بومی و مهاجر، از دیگر جذابیت‌های تالاب شگفت‌انگیز لیپار می‌باشد.

کوه‌های گل‌افشان:

از دیگر جاذبه‌های دیدنی و حیرت‌انگیز چابهار می‌توان به کوه‌های گل‌افشان آن اشاره کرد که در بخش‌های مختلف این منطقه دیده می‌شود. یکی از این کوه‌ها در دشت کهیر، جاده بندر تنگ تا گالک واقع شده است. نکته جالب توجه این کوه 100 متری، وجود چاله یک متری در قله آن است که عمقی برابر با نیم متر دارد و با گل پوشیده شده است. در پدیده گل‌افشان، گل در فواصل زمانی مختلف از چاله فوران کرده و به سمت اطراف پراکنده می‌شود. 

بندر گواتر:

در انتها‌ترین بخش جنوب شرقی ایران و در نقطه مرزی چابهار با کشور پاکستان، بندر کوچکی قرار دارد که با عنوان بندر گواتر شناخته می‌شود. این بندر در سواحل زیبای دریای عمان واقع شده و به دلیل قرار گرفتن در مجاورت جنگل‌های حرا، مورد حفاظت محیط زیست قرار دارد. خلیج گواتر یکی از زیباترین مناطق شهرستان چابهار  است که چشم‌اندازهایی بسیار زیبا از طبیعت را برای علاقه‌مندان به نمایش می‌گذارد.

ساحل بریس:

در 60 کیلومتری شهر چابهار و در امتداد دریای عمان، بندری زیبا با نام بریس دیده می‌شود. بندر بریس و سواحل زیبای آن در روستایی به همین نام واقع شده و مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار دارند. سواحل صخره‌ای، دریای بی‌کران آبی رنگ و پرندگان دریایی زیبایی که در آسمان آبی این منطقه پرواز می‌کنند، از جمله جاذبه‌های گردشگری سواحل بریس محسوب می‌شوند.

درخت مکرزن:

مکرزن یا انجیر هندی، یکی از معروف‌ترین گیاهان منطقه چابهار است که ریشه آن به کشور هندوستان برمی‌گردد. این درخت قدمتی 500 ساله دارد و در بین بومیان منطقه به عنوان یک گیاه مقدس شناخته می‌شود. محلی‌ها احترام خاصی برای این درخت قائلند و پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها برای دعا و گرفتن حاجات به زیارت این درخت می‌روند. درخت مکرزن لابلای شن‌ها ریشه داشته و دارای برگ‌هایی پهن با شاخه‌هایی رو به پایین می‌باشد.

درخت مکرزن چابهار

سوغات چابهار

اصلا مگر سفر بدون سوغاتی می‌شود؟ زمانی که به دوست و آشنا گفته‌اید که عازم چابهار هستید، حتما آنها نیز از این سفر خاص شما منتظر یک سوغاتی منحصر به فرد هستند. صنایع دستی چابهار بسیار شهرت دارد. شما می‌توانید از پارچه‌های خوش بافت بلوچی برای عزیزان خود سوغات ببرید. همچنین صنایع دستی دیگری همچون حصیر بافی، سکه دوزی، چادر بافی و حتی ساخت جواهرات دست ساز نیز در این منطقه رواج دارند. معمولا سوغات بردن ماهی و میگو تنها تحت شرایط خاص و با وجود یخدان امکان پذیر است. اگر چنین امکاناتی را در اختیار دارید، به هیچ وجه از سوغات بردن ماهی و میگو دریغ نکنید! در ضمن ادویه جات تند سنتی مردم چابهار نیز برای سایر نقاط ایران بسیار جذاب هستند!

سوغات-چابهار

تفریحات چابهار

در کنار تمامی جاذبه‌های شگفت‌انگیز طبیعی و تاریخی این شهر، چابهار دارای تفریحات دریایی جذاب و هیجان‌انگیزی نیز می‌باشد. از جمله این تفریحات می‌توان به غواصی، موج‌سواری، قایق‌سواری، کانوسواری، جت‌اسکی، ویک بردینگ، شاتل، بناناسواری و ماهیگیری اشاره کرد. چابهار یکی از اصلی‌ترین مراکز غواصی ایران است که سالانه بسیاری از حرفه‌ای‌های این رشته را به سمت آب‌های شفاف این منطقه می‌کشاند. معتدل بودن دمای آب، حتی در فصل زمستان نیز امکان غواصی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌آورد. می‌توانید به یکی از مراکز غواصی این شهر بروید و این تفریح جذاب را در آب‌های آزاد اقیانوس هند تجربه کنید.

جاذبه‌های بوم‌گردی

چابهار با همه ثروتی که در خود جای داده است، شهری محروم محسوب می‌شود و مردمان آن با مشکلات زیادی دست‌ و پنجه نرم می‌کنند. مردمان این شهر با تمامی محرومیت‌هایی که دارند، بسیار خوش‌برخورد و مهربان بوده و از گردشگران و مسافران چابهار به گرمی استقبال می‌کنند.

پوشش رنگارنگ زنان که با هنرهای دستی زیبایی چون جواهردوزی و سوزن‌دوزی بلوچی تزیین شده، یکی از جذابیت‌های بوم‌گردی این شهر محسوب می‌شود. می‌توانید این لباس‌های زیبا را از فروشگاه‌ها و بازارهای سنتی چابهار تهیه کرده و بخشی از فرهنگ زیبای این شهر را با خود به خانه ببرید. چشیدن طعم غذاهای سنتی و پرادویه چابهار و شیرینی‌های خوشمزه آن از جمله مواردی است که پیشنهاد می‌کنیم به هیچ‌ عنوان از دست ندهید.

حصیر بافی در اقامتگاه های بومگردی چابهار

خب راهنمای سفر به چابهار نیز تمام شد. به نظر شما بهترین راه سفر به چابهار کدام است؟ به یاد داشته باشید که کایت همیشه بهترین همسفر شما خواهد بود. کایت برگزار کننده تورهای مختلف چابهار، بهترین و زیباترین خاطره را از سفر به چابهار برای شما به ارمغان می‌آورد. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید