بهترین سوغاتی‌های چابهار کدامند؟
6535 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

در این مقاله از مجله گردشگری کایت قصد داریم شما را با بهترین و جذاب‌ترین سوغاتی‌های چابهار در سفر بعدی‌تان به تور چابهار آشنا کنیم. در ادامه سعی کرده‌ایم تا مهم‌ترین و محبوب‌ترین سوغاتی‌های چابهار را در 15 مورد برایتان مطرح کنیم.

برای مشاهده لیست تورهای بندر چابهار، وارد صفحه تور چابهار شوید.

1. ماهی و میگوی تازه

با توجه به اینکه چابهار یکی از شهرهای بندری ایران است و ماهی‌های صیدشده از این منطقه کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، یکی از خوش‌مزه‌ترین سوغاتی چابهار محسوب شده که از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ماهی قباد، ماهی سنگسر، ماهی سرخو، ماهی حلوا سفید، ماهی هامور، ماهی شوریده، شیرماهی، میگو و اره ماهی. 

ماهی چابهار

2. شیرینی لندو 

در گوشه ‌گوشه شهر چابهار، شیرینی‌های سنتی و بومی گوناگونی وجود دارد که از جمله لذیذترین و خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های چابهار به شمار می‌رود که در سفرتان به تور چابهار از طریق کایت می‌توانید از آن‌ها برای خانواده، دوستان و آشناهای‌تان تهیه کنید. مشهورترین این شیرینی‌ها، شیرینی لندو است با ترکیباتی نظیر خرما، گندم و کنجد. 

3. سوزن‌دوزی 

یکی از قدیمی‌ترین هنرهای زنان و دختران شهر چابهار، سوزن‌دوزی یا بلوچی‌دوزی است و به کمک آن پارچه‌هایی دوخته می‌شود که یکی از زیباترین سوغاتی‌های چابهار شناخته می‌شود. لباس‌های زیبای سوزنی‌دوزی شده در همه‌جای چابهار پیدا می‌شود و حتی خانم‌هایی که از این نوع لباس‌ها استفاده می‌کنند را می‌توانید در سفرتان به تور چابهار شاهد باشید. 

در هنر بلوچی‌دوزی، عموماً از رنگ‌های روشن و گرم، مانند نارنجی و قرمز به عنوان رنگ‌های اصلی و رنگ‌هایی همچون سبز، سفید، سیاه و قهوه‌ای به عنوان‌ رنگ‌های مکمل استفاده می‌شود. 

سوزن‌دوزی چابهار

4. حصیربافی 

حصیربافی یکی دیگر از هنرهایی است که دستان و ذهن خلاق مردمان دوست‌داشتنی چابهار، سرچشمه می‌گیرد و در نقاط دارای انبوه درختان وحشی، مرسوم است و صنایع حصیری را می‌توان به دو دسته مصرفی و صادراتی تقسیم کرد: گلدان، سبد خمره‌ای، کیف حصیری، سبد نان، فرش، بادبزن و... از جمله‌ سوغاتی‌های چابهار هستند که می‌توانید برای دوستان و آشنایان علاقمند به صنایع دستی‌تان تهیه کنید. 

5. سکه‌دوزی 

یکی از دیگر از مهم‌ترین صنایع دستی چابهار، سکه‌دوزی است و از بافت‌هایش برای رواندازهای رخت‌خواب در اتاق‌ها و زینت‌دهی به شترها در مراسم عروسی استفاده می‌شود. شما می‌توانید از قطعات پارچه‌ای رنگارنگ سکه‌دوزی‌شده به عنوان یکی از جذاب‌ترین سوغاتی‌های چابهار تهیه کنید و از وجودش در منزل خود با خلاقیت بهره‌مند شوید یا به کسی هدیه‌اش دهید. 

سکه‌دوزی چابهار

6. چادربافی 

یکی دیگر از سوغاتی‌های چابهار که در مناطق عشایرنشین چابهار بیشترین کاربرد را دارد، سیاه‌چادر یا پلاس است که روی دار و بااستفاد از موی بز به عنوان تاروپود، بافته می‌شود. 

7. گلیم‌ بافی 

یکی دیگر از صنایع رایج بین چادرنشینان چابهاری، گلیم‌بافی است و جالب است بدانید که یک گلیم 2.5 در 1.5 متر، بافتش 70 ساعت زمان می‌برد و با تماشای گلیم‌های دستی و خوش‌ساخت بین زنان هنرمند کشورمان، حتماً یکی از آن‌ها را به عنوان یکی از سوغاتی‌های چابهار تهیه خواهید کرد. 

8. وسایل زینتی 

یکی دیگر از سوغاتی‌های چابهار که خیلی دوست‌داشتنی و زیبا هستند، وسائل زینتی است که توسط مردم چابهار ساخته می‌شود، انواع حلزون‌های دریایی تراش‌داده‌شده، گردنبندها، سینه‌بندها و دستبندهای زیبا و نیز نوارهای مختلف برای حاشیه رخت خواب است. 

9. سفالگری 

انواع مختلف ظروف سفالی به عنوان یکی از صنایع رایج در بین مردم چابهار، از دیگر سوغاتی‌های چابهار است که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید و به شهر خود ببرید. 

سفالگری چابهار

10. زری‌دوزی و گل‌دوزی

دست‌بافتتنی‌های زینتی و دکوری همانند زری‌دوزی و گل‌دوزی را نیز باید به فهرست بلندبالای هنر زنان این شهر اضافه کرد که در بین مردم منطقه از ارزش فرهنگی ویژه‌ای هم برخوردار است و می‌توان از آن‌ها به عنوان یکی از دیدنی‌ترین سوغاتی‌های چابهار تهیه کنید. 

11. میوه‌های استوایی

بازار میوه‌فروشی در تور چابهار فراموش نکنید. یکی از بازارهای میوه‌فروشی که می‌توانید انواع و اقسام میوه‌های خوشمزه را به عنوان خوش‌مزه‌ترین سوغاتی‌های چابهار در روز آخر سفر تهیه کرده و به خانه ببرید. این میوه‌ها بدین شرح‌اند: انواع انبه، انواع زیتون‌های سبز و سیاه، گواوا (میوه‌ای استوایی شبیه به گلابی)، میوه کُنار (میوه‌ای با مزه تقریباً گس)، موزهای کوچک چابهار و در انتها میوه استوایی دیگری به نام پاپایا.


میوه‌های استوایی چابهار

12. ادویه‌جات 

در سفرتان با تور چابهار حتماً سری به بازار پیرزن‌ها بزنید و با یکی دیگر از سوغاتی‌های چابهار روبرو شوید، ادویه‌جات. غرفه‌های مختص ادویه بسیاری در این بازار دیده می‌شود که از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ادویه ماهی، ادویه کراهی و ادویه خورشتی.

13. شکلات، وسایل برقی و بهداشتی 


می‌توان به بازارها و پاساژهای مدرن منطقه آزاد تجاری چابهار سر زد و از وسایل برقی و آرایشی‌بهداشتی ارزان‌تر آن نسبت به مرکز کشور تهیه کرد. و یکی دیگری از خوش‌مزه‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین سوغاتی‌های چابهار که نباید فراموشش کرد، شکلات‌ها و بیسکویت‌هایی است که از مرزهای آبی به بندر چابهار می‌رسد و سطح تنوع‌شان خیلی بیشتر از نقاط دیگر کشور است. 

14. پوشاک 


انواع پارچه‌های باکیفیت و مرغوب را نیز می‌توان از چابهار تهیه کرد و به سراغ بازار سنتی کنارک رفت و پوشاک استوک با برندهای مختلف و قیمت‌های مناسب را به عنوان یکی از شیک‌ترین سوغاتی‌های چابهار تهیه کرد. همچنین می‌توانید به دکه بازار چابهار بروید و صندل‌های زنانه و مردانه خوش‌ساخت‌شان را به نازل‌ترین قیمت تهیه کنید. 


پوشاک چابهار

15. بدلیجات 


و در پایان این فهرست بلند بالا از سوغاتی‌های چابهار در سفر بعدی‌تان با تور چابهار کایت، به بدلی‌جات می‌رسیم. یکی دیگر از اجناسی که به وفور در چابهار پیدا می‌شود و در بازارهای سنتی‌اش با قیمت‌ مناسب می‌توانید برای کسانی که دوستشان دارید از آن‌ها تهیه کنید. 


چطور می‌توان در تور چابهار ثبت نام کرد؟ 


برای ثبت نام در تور چابهار از طریق کایت می‌توانید با شماره 75097700-021 تماس بگیرید یا با کلیک روی لینک با کارشناسان فروش تورهای داخلی ما در ارتباط باشید و نسبت به ثبت نام در تور چابهار و تهیه سوغاتی‌های چابهار اقدام نمایید.  

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید