هند در پاییز | تجربه سفر پاییزی جذاب و خاطره انگیز به هند
ضحا اکبری 1403/07/23 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

هند یکی از زیباترین کشورهای دنیاست که در قاره‌ی آسیا قرار دارد، کشوری پهناور با جمعیت زیاد و فرهنگ‌های متعدد که به کشور 72 ملت معروف است. طبیعت هند بسیار تماشایی است، آثار تاریخی فراوانی دارد، غذاهایش خوشمزه هستند و خلاصه هر چیزی را که یک مقصد ایده آل باید داشته باشد دارد. اما این کشور در پاییز واقعا دیدنی می‌شود، طبیعت هند در پاییز شما را به یک دنیا زیبایی دعوت می‌کند، هوایش بسیار عالی و دلپذیر می‌شود و فستیوال‌های جذابی در این فصل در هند برگزار می‌گردد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد پاییز در هند صحبت کنیم و جاهای دیدنی و تفریحاتش را در این فصل معرفی نماییم، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. در مطلب راهنمای سفر به هند، راهنمای کامل و جامعی برای سفر به این کشور در اختیارتان قرار داده‌ایم.

  • پاییز در هند

شاید فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به هندوستان باشد، در این فصل گرما و سرمای آزار دهنده وجود ندارد و خبری از باد و باران‌های شدید نیست. هوا معتدل و دلپذیر می‌شود و طبیعت در زیباترین حالت خود قرار می‌گیرد. درختان جنگلی بسیار تازه و باطراوت شده و چشم اندازهایی رویایی را به وجود می‌آورند. در پاییز جشنواره‌های متعددی در کشور هند برگزار می‌شود، این جشنواره‌ها، دلیل سفر برخی از گردشگران به هند در این فصل هستند.

هند در پاییز 1

  • زمان آغاز و پایان پاییز در هند

پاییز در هندوستان از اواخر سپتامبر (مهر ماه) آغاز شده و در اواسط دسامبر (آذر ماه) پایان میابد، پاییزهای هند تقریبا طولانی است و ماه‌های سپتامبر، اکتبر، نوامبر و دسامبر را در برمی‌گیرد. با وجود اینکه فصل باران‌های شدید به اتمام رسیده هنوز قیمت‌ها پایین است، بنابراین هوای معتدل، قیمت‌های مناسب و طبیعت زیبا، پاییز را به بهترین زمان برای سفر به هندوستان تبدیل کرده است.

  • آب و هوای هند در پاییز

با پایان یافتن تابستان و آغاز فصل پاییز، از شدت گرمای هوای هند کاسته شده و هوا معتدل می‌شود. هوای این زمان نه سرد است نه گرم و باران‌های طولانی در آن دیده نمی‌شود، البته بعضی مواقع باران‌های شدیدی می‌بارد که خیلی زود قطع می‌شوند. در جنوب هند که هوا گرم‌تر است با شروع پاییز هوا معتدل می‌شود و شمال این کشور با آغاز پاییز، هوای خنکِ رو به سرد را تجربه می‌کند.

هند در پاییز 5

  • جاهای دیدنی هند در پاییز

هندوستان از جمله کشورهایی است که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد، در ادامه به معرفی تعدادی از این جاذبه‌ها که بهتر است به بازدید از آن‌ها در پاییز برویم، می‌پردازیم: اگر تمایل دارید فهرست کاملی از جاذبه‌های گردشگری هند را داشته باشید، می‌توانید مطلب جاذبه های هند را مطالعه کنید.

قلعه‌‌ی سرخ در دهلی: قلعه‌ی سرخ، بنایی قرمز رنگ در قلب دهلی است که مهم‌ترین اثر تاریخی این شهر محسوب می‌شود. قلعه‌ی سرخ در سال 1948 به دستور شاه جهان ساخته شد و محل حکومت و زندگی او و خانواده‌اش قرار گرفت. بنا به صورت یک 8 ضلعی نامنظم دیده می‌شود و دیوار قرمز رنگ عظیمی دور تا دور آن را در بر گرفته است. از بخش‌های مختلف قلعه‌ی سرخ می‌توان به دروازه‌ی دهلی، دیوان خاص، دیوان عام، چاتاچوک، باغ حیات بخش، دروازه‌ی فیل، کرسی، نهر بهشت، ظفرمحل، مسجد موتی و... اشاره کرد.

معابد بودایی در پوشکار راجستان: برای گردشگرانی که به جاذبه‌های مذهبی علاقه دارند، پوشکار بهترین گزینه است، در این منطقه دریاچه‌ی مقدسی وجود دارد که در اطراف آن بیش از 500 معبد بودایی مختلف دیده می‌شود. این معابد که سال‌ها قبل در قرن 18 ساخته شده‌اند، معماری بسیار دیدنی و جذابی دارند.

تاج محل در آگرا: احتمالا با ما هم نظرید که تاج محل معروف‌ترین اثر تاریخی در هند است که بین سال‌های 1963 تا 1947 به دستور شاه جهان برای یادبود همسر ایرانی‌اش ارجمند بانو بنا شد. این جاذبه‌ی دیدنی در ایالت اوتار پرادش شهر آگرا قرار دارد و معماری تماشایی آن ترکیبی از معماری ایرانی و گورکانی است. این اثر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته و یکی از عجایب هفتگانه‌ی جدید می‌باشد. با مطالعه‌ی مطلب جاذبه های گردشگری آگرا، با جاهای دیدنی این شهر بیشتر آشنا شوید.

هند در پاییز 2

دره‌ی گل‌ها در اوتراخاند: دره‌ی گل‌ها دره‌ای وسیع در منطقه‌ی اوتراخاند و در دامنه‌ی کوه کامت است که در پاییز پوشیده از گل‌های خوشبو و رنگارنگ می‌شود. در این دره گونه‌های جانوری متعددی همچون خرس قهوه‌ای، گوزن و پلنگ نیز زندگی می‌کنند.

کاخ هوامحل در جیپور: کاخ هوامحل یکی از زیباترین آثار تاریخی هند است که در جنوب شهر جیپور قرار دارد و نمای آن صورتی رنگ می‌باشد. این کاخ که در سال 1799 میلادی بنا شده، دارای 953 پنجره‌ی کوچک و بزرگ است که زنان خاندان سلطنتی از طریق آن‌ها فضای بیرون از کاخ و زندگی روزمره‌ی مردم عادی را تماشا می‌کردند. چنانچه مطلب جاذبه های گردشگری جیپور را بخوانید، جاهای دیدنی این شهر زیبا را بهتر می‌شناسید.

مسیر یوکسوم به دی زونگری: اگر اهل کمپینگ در طبیعت، ماجراجویی و طبیعتگردی هستید، مسیر یوکسوم به دی زونگری را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مسیری که 4 روز طول می‌کشد و گردشگران می‌توانند در طول آن از طبیعت شگفت انگیز، تماشای حیوانات خاص این منطقه و آب و هوای دلپذیر آن لذت ببرند.

سواحل گوا: گوا یکی از شهرهای جنوبی و گرم هند است که سواحل بسیار زیبایی دارد، ساحل‌هایی تمیز با ماسه‌های نقره‌ای، رستوران‌هایی با غذاهای خوشمزه و هتل‌هایی لوکس که چشم انداز آن‌ها رو به دریا است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در پاییز می‌توانید در سواحل گوا، ورزش‌های آبی انجام دهید، چون هوای این منطقه در پاییز و زمستان معتدل است.

دارجلینگ کلکته: دارجلینگ یکی از شهرهای هند است که در فاصله‌ی کمی از کلکته قرار دارد. این شهر دارای طبیعت بسیار زیبایی بوده و به "ملکه‌ی تپه‌ها" معروف است.

مراکز خرید سنتی و مدرن بمبئی: بمبئی یکی از شهرهای مدرن و زیبای هند است، شهری که به نوعی قلب اقتصادی این کشور محسوب می‌شود. در بمبئی بازارهای سنتی بسیار با سوغات هند، مراکز خرید مدرن فراوان، استودیوهای ضبط فیلم‌های بالیوودی و... وجود دارد. تماشای زندگی شهری در بمبئی هندوستان از تجربه‌های منحصربفرد گردشگران به شمار می‌رود.

وایانادا در کرالا: برای کسانی که عاشق طبیعتگردی هستند و به جاذبه‌های طبیعی علاقه دارند، ویانادا مقصدی جذاب است، در این منطقه مناظر دیدنی، چشم اندازهای زیبا و مناطق حفاظت شده‌ی معروفی وجود دارد.

شهر باستانی در هامپی: هامپی یکی از شهرهای قدیمی هندوستان است که قدمت آن به قرن 14 میلادی برمی‌گردد، زمانی که شاه ویجایاناچارا این شهر را مرکز حکومت خود قرار داده بود. بناهایی از آن زمان باقی مانده که معماری زیبایی دارند و بازدید از آن‌ها در فصل پاییز بسیار جذاب خواهد بود.

هند در پاییز 4

  • تفریحات پاییزی هند

همانطور که در قسمت‌های قبل گفتیم هند کشوری پهناور است، آنقدر بزرگ که در یک زمان خاص در قسمت‌های مختلف آن، آب و هوای متفاوتی دیده می‌شود. با این تفاسیر می‌توان در فصل پاییز نیز در نقاط مختلف هند، تفریحات گوناگونی انجام داد. برای مثال اگر در پاییز به شمال هند بروید، می‌توانید در قسمت‌های خاصی از آن اسکی کنید و اگر به جنوب این کشور بروید، می‌توانید از تفریحات آبی در سواحل گرم، لذت ببرید. بانجی جامپینگ در روستای موهان چاتی شهر ریکشیش، بالون سواری در ایالت ماهاراشترا در کامشت، تجربه‌ی زیپ لاین در قلعه‌ی نیمرانا در راجستان، سافاری حیات وحش در پارک ملی رانتامبور، سافاری با شتر یا جیپ در تپه‌های شنی جایسالمر، شرکت در تورهای دوچرخه سواری جیپور، هلیکوپتر سواری بر فراز دریاچه‌ی ساگار در اودایپور، کایاک سواری در دریای کرالا، غار نوردی در مگایالا، اسکی در پیست گولمارگ، پاراگلایدر سواری در گوا و رفتینگ در رودخانه‎‌ی براهماپوترا از دیگر تفریحات پاییزی در هند هستند.

  • جشنواره‌های پاییزی هند

حتما می‌دانید که هند کشوری با مردمان شاد است که از هر فرصتی برای برگزاری جشن و پایکوبی استفاده می‌کنند، به همین دلیل است که در هند فستیوال‌های متعددی در تمام فصول سال برگزار می‌گردد. جشنواره‌های پاییزی هند بسیار زیاد هستند که تعدادی از آن‌ها عبارتند از:

جشن شکرگزاری ماهیگیرها: جشن شکرگزاری ماهیگیرهای هندی یا ناریال پورنیما یکی از جشن‌های زیبای مردمان هند است که همه ساله در اواخر شهریور تا اوایل مهر انجام می‌شود. ماهیگیرها این جشن را برای سپاسگزاری از نعمت‌های خداوند و افزایش برکت برگزار می‌کنند. در این جشن ماهیگیرها فانوس و حلقه‌های گل را به داخل آب پرتاب کرده و با خوراکی‌های خوشمزه از میهمانان پذیرایی می‌کنند.

جشن کاروا چاس: کاروا چاس در واقع مراسمی مذهبی برای هندوهاست که در آن زن‌ها برای سلامتی، طول عمر و افزایش رزق همسر خود، از صبح تا نمایان شدن ماه روزه گرفته و لب به هیچ خوراکی نمی‌زنند. این جشن منحصربفرد، یکی از آئین‌های جذاب هندی‌هاست که در فصل پاییز انجام می‌شود.

جشنواره‌ی ناوراتری: ناوراتری یکی دیگر از جشن‌های هندی است که برای بزرگداشت الهه دورگا برگزار می‌شود و در شهرهای مختلف هند اشکال متفاوتی دارد. در طی این جشن مردم لباس‌های تمیز با رنگ‌های شاد می‌پوشند و همه خوشحال هستند. برخی از مردم به روزه، دعا و نیایش و برخی دیگر به رقص و پایکوبی می‌پردازند. در بعضی از شهرها شیرینی‌های محلی و سنتی پخته و در این مراسم بین میهمانان پخش می‌شود. مدت زمان جشنواره‌ی ناوراتری 10 روز و 9 شب است که در فاصله‌ی 9 مهر تا 9 آبان انجام می‌گیرد.

دورگا پوجا: جشنواره‌ی دورگا پوجا، فستیوالی است که در شهر کلکته و به مدت 5 روز از ابتدای مهر تا انتهای آبان برگزار می‌شود. این جشنواره برای بزرگداشت الهه دورگا (الهه‌ی انرژی زنانه‌ی الهی) برگزار شده و در آن مجسمه‌هایی از دورگا در سطح شهر قرار داده می‌شود. مردم در روز آخر جشنواره این مجسمه‌ها را به رودخانه‌ی گنگ برده و روی آب روان می‌کنند.

جشن ماهیندرا بلوز: ماهیندرا بلوز یک جشنواره‌ی موسیقی بین المللی است که در روزهای 5 و 6 اکتبر در بمبئی برگزار می‌شود. در این جشنواره اهالی موسیقی از سراسر دنیا گرد هم آمده و به خاطره سازی در مورد موسیقی بلوز می‌پردازند.

جشن دوسهرا: جشن دوسهرا همه ساله به مدت 10 روز از آخر مهر ماه تا اوایل آبان ماه انجام می‌شود و هدف از برگزاری آن جشن گرفتن پیروزی خوبی بر بدی می‌باشد. این جشن در تمام هندوستان برگزار می‌شود، اما باشکوه‌ترینِ آن در شهر میسور انجام می‌گیرد.

هند در پاییز 3

در این مقاله در مورد کشور هند در فصل پاییز صحبت کردیم، از طبیعت شگفت انگیزش در این فصل گفتیم و جاهای دیدنی این کشور را در پاییز معرفی نمودیم. هند در پاییز یکی از زیباترین مناطق جهان است، انتخاب این فصل برای سفر به هند، یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان انجام داد. اگر وارد صفحه‌ی تورهای خارجی کایت شده و مشخصات هر تور را مطالعه کنید، می‌توانید تور دلخواه خود را انتخاب نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید