بهترین شهر ساحلی تایلند
1338 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

تایلند یکی از مقاصد گردشگری محبوب است و برای این موضوع، دلایل زیادی وجود دارد. فراوانی سواحل زیبا، فرهنگ غنی، غذاهای لذیذ و تاریخچه بلند، تنها بخشی از جاذبه های تایلند هستند که هر کسی را برای سفر به این کشور تشویق می‌کنند. اگرچه بسیاری از شهرهای تایلند در کنار ساحل قرار گرفته‌اند، ولی امروز می‌خواهیم در وبسایت کایت به بهترین شهر ساحلی تایلند یعنی خانوم (Khanom) میپردازیم؛ شهری که کمتر کسی با آن آشناست و با مناظر خیره‌کننده‌ای که دارد، می‌تواند از همین حالا گزینه بعدی شما برای سفر باشد.

تورهای مرتبط:

شهر خانوم کجاست؟

شهر خانوم، ساحلی آرام دارد، در آن خبری از ازدحام توریست‌ها نیست و هیچ‌کجای آن نمی‌توانید دور همی‌ها و جشن‌هایی که تا نیمه شب ادامه دارند را پیدا کنید. از شهر سورات تانی تا خانوم، با اتوبوس فقط یک ساعت راه است و بسیاری از مردم، این شهر را به خاطر بازدید از دیگر جزایر محبوب تایلند نادیده می‌گیرند، اما این کار اشتباه است. شاید زندگی در خانوم با سرعت پایین‌تری در جریان باشد، ولی اگر به دنبال بهشتی برای آرامش هستید، باید خانوم را به عنوان بهترین شهر ساحلی تایلند انتخاب کنید. شهر خانوم با آبشارهای مخفی، معابد بسیار زیبا، فروشگاه‌های کوچک اما پرزرق‌وبرق و سواحلی تمیز، واقعا جواهری خفته به حساب می‌آید.

شهر خانوم در استان ناکون سی تاممارات و مجاورت خلیج تایلند واقع شده است. مردم نیز این شهر را بیشتر با محله‌های «کوه فانگان» و «کوه ساموی» می‌شناسند. 

Best-Thai-Beach-Town---Khanom

چرا باید به شهر خانوم برویم؟

جدای از سواحل زیبا، دلایل متعددی برای سفر به این شهر وجود دارد. یکی از دلایل اصلی، سکوت و آرامش حاکم در این منطقه است. اگر به دنبال هیجان هستید، خانوم را از لیست شهرهایی که می‌خواهید بازدید کنید خط بزنید. ولی اگر می‌خواهید جایی به دور از توریست‌ها، در زیر آسمان صاف و زیبای تایلند باشید، شهر Khanom بهترین انتخاب خواهد بود. خانوم میزبان یکی از طولانی‌ترین سواحل تایلند به نام نا دان (Na Dan Beach) است؛ ساحلی 9 کیلومتری با درخت‌های نخل و شن‌های سفید که قدم زدن در آن واقعا لذت‌بخش است. 

Best-Thai-Beach-Town---Khanom

بد نیست بدانید که در خانوم خبری از سیستم حمل و نقل عمومی نیست؛ به همین جهت، بسته به برنامه‌ای که دارید و جایی که می‌خواهید بروید، باید یک اسکوتر یا موتور سیکلت کرایه کنید. خوشبختانه، مکان‌های زیادی برای کرایه وسایل نقلیه کوچک در نظر گرفته شده و در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده آن می‌توان با خیالی آسوده به گشت‌وگذار پرداخت.

کارهایی که می‌توان در شهر خانوم انجام داد

شهر خانوم به عنوان بهترین شهر ساحلی تایلند فقط به خاطر سواحل زیبایی که دارد مشهور نیست. اگر می‌خواهید آرامشی متفاوت را تجربه کنید (و یک موتور سیکلت یا اسکوتر هم کرایه کرده‌اید)، پیشنهاد می‌کنیم غروب را کنار آبشار سامت چان (Samet Chun) سپری کنید. بعد از طی کردن مسیری خوش‌منظره و راهی کوتاه در جنگل‌های شاداب، به یک استخر آکوامارین بزرگ با آب سرد و تمیز خواهید رسید که قطعا شنا کردن در آن بعد از یک تجربه یک روز گرم، خاطره‌ای تکرارنشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

Best-Thai-Beach-Town---Khanom

به دنبال تفریحی متفاوت هستید؟ به تماشای دلفین‌های صورتی این منطقه بروید. برای مشاهده این دلفین‌ها باید یک قایق (با حداکثر ظرفیت 6 نفر) را از Laem Prathap Pier به مبلغ هزار بات کرایه کنید. معمولا توریست‌های دیگری نیز هستند که بخواهند این منظره زیبا را از نزدیک ببینند. به همین جهت، برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید کرایه یک قایق را با دیگران شریک شوید. البته، حتی اگر دلفین‌ها را نبینید هم تفریح با قایق می‌تواند چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای را در مقابل شما قرار دهد. لازم به ذکر است که دلفین‌های صورتی این منطقه در واقع صورتی کم‌رنگ بوده و بسیار هم نادر هستند. اگر مایل باشید می‌توانید با قایق به Zum Gruenen Baum یا Dieter’s (نامی که به صورت محلی استفاده می‌شود) نیز رفته و به تماشای دلفین‌ها بپردازید. در اینجا رستورانی آلمانی در باغی بسیار دوست‌داشتنی، با غذاهای کاملا خانگی نیز میزبان گردشگران است.

راه‌های رفتن به شهر خانوم

آسان‌ترین راه برای بازدید از بهترین شهر ساحلی تایلند یعنی خانوم، پرواز با هواپیما به سورات تانی است. بعد از فرود، دو گزینه پیش روی شما خواهید بود:

کرایه تاکسی و پرداخت 1500 بات. حدود 70 دقیقه طول می‌کشد تاکسی به خانوم برسد. 

پرداخت 100 بات و استفاده از اتوبوس به طرف سورات تانی (حدود 1 ساعت) و سپس استفاده از مینی‌ون‌هایی که کرایه آنها 100 بات است و 1 ساعت طول می‌کشد به خانوم برسند. 

در مورد اقامتگاه‌های این شهر، مسافرخانه Jam Bay با محیط دلچسب و کافه‌ای فوق‌العاده، Talkoo Beach Resort با اتاق‌های ساده و تمیز، Leeloo Cabana با خانه‌های کوچک روستایی در ساحل، Aava Resort & Spa با اتاق‌های لوکس‌تر و بزرگتر و همچنین Racha Kiri Resort and Spa که بالاتر به آن اشاره کردیم، از بهترین اقامتگاه‌های شهر خانوم در تایلند هستند.

Best-Thai-Beach-Town---Khanom

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید