تفریحات شگفت انگیز تایلند در فصل های بارانی
1617 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


از ژوئن تا اکتبر (تابستان تا اواسط پاییز)، در اغلب مکان های گردشگری در تایلند شاهد بادهای موسمی و بعضا بارش سنگین باران هستیم. البته، فصل بارانی تایلند آن‌گونه که تصور کنید، برای توریست‌ها بد نیست؛ با رقابت کمتر برای سرویس‌دهی به مسافران و نرخ‌های پایین‌تر قیمت، هزینه سفر به تایلند می‌تواند نصف شود.
اگر عزم خود را برای سفر به شرق آسیا جزم کرده‌اید، با کایت همراه شوید تا شما را با تفریحات شگفت انگیز تایلند در روزهای بارانی این کشور آشنا کنیم و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد تورهای تایلند، آفرهای تور این کشور را در صفحه "لیست تورهای تایلند" دنبال کنید.


خرید در بانکوک


یکی از تفریحات شگفت انگیز تایلند در روزهای بارانی می‌تواند خرید کردن باشد. پایتخت بانکوک را می‌توان بهشتی برای خرید توصیف کرد. فروشگاه‌ها و بازارهای بانکوک مناسب تمام گردشگران هستند. اگر به خرید لباس علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم به پراتونام (Peratunam)، بزرگترین منطقه تایلند برای خرید لباس، سر بزنید. تالات روت فای (Talat Rot Fai) یک بازار شبانه بزرگ با محصولات قدیمی است؛ در حالی علاقه‌مندان به محصولات لوکس باید به منطقه سوخومویت بروند. بازار آخر هفته چاتوچاک با 15 هزار غرفه هم یکی از شلوغ‌ترین بازارهای بانکوک محسوب می‌شود.

Go Shopping in Bangkok
شرکت در کلاس‌های آموزشی تایلندی


یکی از تفریحات شگفت انگیز تایلند که می‌توان آن را در شهرهای مختلف تجربه کرد، شرکت در کلاس‌های آموزشی است. این کلاس‌ها بسته به نوع‌شان می‌توانند یک جلسه باشند یا ماه‌ها طول بکشند.
شرکت در کلاس‌های آشپزی از تفریحات شگفت انگیز تایلند است؛ با حضور در این دوره‌ها گردشگران می‌آموزند که چگونه غذاهای محلی و خوراکی‌های خوشمزه را طبخ کنند. به علاوه، در برخی کلاس‌ها فقط روش تهیه غذاهایی گیاهی آموزش داده می‌شود. علاوه بر آشپزی، در شهرهایی مثل بانکوک می‌توانید کلاس‌های هنری و حتی رزمی را هم پیدا کنید.

Enroll in a Class on Thai culture
تفریح در فستیوال‌ها


شرکت در فستیوال‌ها یکی دیگر از تفریحات شگفت انگیز تایلند هستند. خوشبختانه، فستیوال‌ها در فصل بارانی هم برگزار می‌شوند؛ Phi Ta Kon یکی از همین مراسم‌های باشکوه است که با نوروز بودیسم هم‌زمان شده و با شرکت در آن می‌توان حسابی خوش گذراند. این مراسم را می‌توان به نوعی یک هالووین تایلندی در نظر گرفت که در آن، اهالی محلی با پوشیدن لباس‌های مثل روح و شبه و استفاده از ماسک، به شهر می‌آیند.
فستیوالBun Bangfai  در تایلند شرقی و شهر Yasothon، از دیگر رویدادهای جذابی است که در آن و با پایان یافتن فصل هوای خشک، راکتی بزرگ به طرف آسمان شلیک می‌شود. این آتش‌بازی در حقیقت به خاطر تسکین دادن خدای باران، Phaya Thaen، انجام می‌شود؛ کسی که در عوض مقدار زیادی باران فرو می‌فرستد!!

Join a Rainy-Season Festival
مزه کردن میوه‌های خوشمزه تایلندی


فصل بارانی تایلند با فصل میوه‌های خوشمزه هم‌زمان است؛ اگر در این زمان به تایلند سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم سری به بازار میوه بانکوک زده و از خوردن میوه‌های بسیار لذیذ محلی مثل رامبوتان، مانگوستین، میوه اژدها و البته میوه‌ای مشهور به نام دوریان نهایت لذت ببرید.
Or Tor Kor از بهترین بازارهای میوه است که در آن، فروشندگان با هدف تشویق شما به خرید، اجازه می‌دهند که میوه‌های مختلف را مزه کنید.

Go on a Thai Fruit Binge
قایق‌سواری در آب‌های خروشان


با بارش سنگین باران و پر شدن رودخانه‌ها، این امکان فراهم می‌شود که از قایق‌سواری در فستیوال‌های محبوبی مثل Khek River Rafting لذت ببرید. این رویداد که از ابتدای فصل بارانی تایلند یعنی یکم جولای آغاز می‌شود، تا 31 اکتبر ادامه دارد.
شرکت‌کنندگان در مسیری 5 مایلی از رودخانه Khek به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و ضمن مسابقه می‌توانند از این تفریح پرجنب‌وجوش نیز لذت ببرند. مسیر این رودخانه معروف، بخش‌های هیجان‌انگیز و بعضا ترسناکی دارد که قطعا پارو زدن در آن می‌تواند خاطره‌ای تکرارنشدنی را برای شما رقم بزند. بعد از یک رقابت نفس‌گیر و پرهیجان هم می‌توانید در یکی دیگر از فستیوال‌ها به نام Kaeng Song Coffee Sipping Festival که به صورت هم‌زمان برگزار می‌شود، یک فنجان قهوه داغ عربی بنوشید.

khorooshan
تماشای مسابقه زنده موی تای


عبارت «موی تای» به معنی مشت‌زنی تایلندی است؛ این یعنی موی تای یک ورزش ملی محسوب می‌شود و گردشگران رقابت‌های متعددی که برگزار می‌شود را از نزدیک تماشا کنند. استادیوم‌های لومپینی و راجادامرن از مشهورترین مراکز برگزاری مسابقات موی تای در بانکوک هستند.
اگر آگوست به تایلند سفر کردید، توصیه می‌کنیم تماشای رقابت‌های تورنمنت Queen's Cup را هم در برنامه خود قرار دهید؛ رقابتی نفسگیر که در پارک سانام لوانگ در نزدیکی منطقه کائو سان برگزار می‌شود. بر خلاف دیگر رقابت‌هایی که بالاتر به آنها اشاره کردیم، شرکت‌کننده‌های خارجی هم امکان حضور در Queen’s Cup را دارند.

Catch a Live Muay Thai Match
بازدید از موزه‌ها و معابد


در روزهایی که بارش باران سنگین است، بازدید از موزه‌ها و معابد بزرگ تایلند می‌تواند بسیار مفرح باشد. کاخ بزرگ (Grand Palace) و معبد بودای زمردین (Emerald Buddha Temple) از جاذبه های دیدنی بانکوک هستند که می‌توانند ساعت‌ها شما را مشغول کنند. معبد وات پو و محلی مرموز مثل موزه پزشکی سیریراج هم از دیگر مکان‌های دیدنی بانکوک می‌باشند. جالب است بدانید در این موزه پزشکی، جنازه یک قاتل سریالی به صورت مومیایی نگهداری می‌شود.
در این میان، تعدادی از معابد بودایی هم هستند که علاوه بر ورودی رایگان، عمارت‌ها و چشم‌اندازهایی زیبا را پیش روی شما قرار می‌دهند. معبد ایندراویهارن با یک مجسمه ایستاده 33 متری از بودا در منطقه دوسیت و همچنین معبد پاتوم واناران در بانکوک مرکزی، از همین معابد هستند.

Visit Museums & Temples

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید