عجیب ترین غذاهای تایلندی
2553 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


طی سال‌های اخیر، غذاهای تایلندی همه‌جا پیدا می‌شوند و حتی اگر به این کشور سفر نکرده باشید، به آسانی می‌توانید آنها را در کشورهای مختلف میل کنید. در سوی دیگر، برخی از این غذاها به اندازه‌ای عجیب هستند که برخی افراد تایلندی نیز به سختی آنها را می‌خورند. به همین بهانه، امروز می‌خواهیم 6 مورد از عجیب ترین غذاهای تایلندی را معرفی کنیم. با کایت همراه باشید. 

تورهای مرتبط:

تور تایلند اقساطی


Larb Dib


لیست عجیب ترین غذاهای تایلندی را با Larb Dib آغاز می‌کنیم، نوعی سالاد گوشت از منطقه ایسان که می‌تواند خارجی‌ها را غافلگیر کند. هرچند، با اینکه بسیاری از آمریکایی‌ها سالادهایی با گوشت بیشتر در مقایسه با سبزیجات را ترجیح می‌دهند، ولی اغلب آنها سالادی را دوست ندارند که فقط گوشت داخل آن باشد؛ مگر اینکه به شکلی متفاوت سرو شده باشد. 

Larb-Dib

با اینکه غذاهایی مثل larb moo (با گوشت خوک) و larb gai (با گوشت مرغ) طرفداران زیادی در دنیا دارند، اما نوع دیگری از این سالاد گوشت هم هست که می‌تواند با سلیقه برخی افراد جور در بیاید: Larb Dib، نوعی سالاد که از گوشت گاو خام همراه با خون آن تهیه می‌شود! Larb Dib نه‌تنها یکی از متفاوت‌ترین غذاها در لیست غذاهای عجیب تایلندی است، بلکه می‌تواند کشنده نیز باشد! این بدان خاطر است که در گوشت خام، اغلب انگل‌ها، باکتری‌ها و پاتوژن‌های بعضا مرگبار را می‌توان پیدا کرد. این غذا بر خلاف هشدارهای سازمان‌های بهداشتی تایلند، هم‌چنان محبوبیت بالایی دارد.


Som Tam Pla Ra


منطقه ایسان، منبع بسیاری از محبوب‌ترین، گیج‌کننده‌ترین و البته عجیب ترین غذاهای تایلندی است. سالاد پاپایا Som Tam (معمولا همراه با وانیل) محبوبیت زیادی در این منطقه دارد و در آن نمی‌توان هیچ ماده عجیبی را پیدا کرد. در این میان، برخی افراد با اضافه کردن برخی عناصر به این سالاد، علاقه خاصی به Som Tam Pla Ra پیدا کرده‌اند: سالاد پاپایا تایلندی با خرچنگ یا ماهی تخمیرشده! 

 Som-Tam-Pla-Ra

اگرچه طرفداران این غذا بوی نامطبوع آن را تایید نکرده و می‌گویند هیچ تاثیری روی مزه غذا نمی‌گذارد، ولی بد نیست بدانید که همین سالاد نیز بسته به شیوه تهیه، انواع مختلفی دارد. اگر کسی از ماهی تازه تخمیرشده در آن استفاده کند، کلمه "ra" نیز به پایان نام این سالاد اضافه می‌شود که نشان‌دهنده ترش‌مزه شدن غذا است. در سوی دیگر، اگر از ماهی مرده برای این کار استفاده شود، نام غذا به som tam pla ra lom تغییر می‌کند؛ غذایی که برخی بوی آن را غیر قابل تحمل می‌دانند.


Khaaw Niaw Thu Rian


در مورد عجیب ترین غذاهای تایلندی با بوی بسیار بد صحبت کردیم، بد نیست بگوییم تمام افرادی که به تایلند سفر کرده‌اند، حتما با دوریان (durian) مواجه شده‌اند؛ میوه‌ای بسیار بدبو! اگرچه بسیاری از مردم تایلند عاشق این میوه هستند، اما دوریان در تاکسی‌ها و هتل‌ها ممنوع شده است! البته، برای افرادی که می‌گویند این میوه بوی یک جوراب قدیمی یا پای کثیف ر ا می‌دهد، یک مدل دیگر نیز هست که می‌تواند طعم بهتری داشته باشد: Khaww niaw thu rian به معنی «دوریان با برنج چسبنده» همان میوه بسیار بدبو با طعم بهتر است که در سطح جهانی، محبوبیت بالاتری دارد. 

Khaaw-Niaw-Thu-Rian

Yum Khai Maeng Daa


مورد بعدی در لیست عجیب ترین غذاهای تایلندی، یک خرچنگ است! بر خلاف این حقیقت که خرچنگ‌های نعل اسبی بسیار عجیب‌تر از یک خرچنگ معمولی به نظر می‌رسند، ولی آنها واقعا در بخش‌هایی از دنیا از جمله تایلند خورده می‌شوند. نوع خاصی از این غذا به نام Yum Khai Maeng Daa که در تایلند سرو می‌شود، عجیب‌تر و خاص‌تر نیز هست.

Yum-Khai-Maeng-Daa

این بدان خاطر است که بدن خرچنگ نعل اسبی به همراه بخشی که تخم‌ها در آن قرار می‌گیرند، به عنوان سالاد در مقابل شما قرار می‌گیرد! چیزی که بیش از پیش شما را گیج خواهد کرد، این است که تخم‌هایی که در داخل بدن این خرچنگ‌ها سرو می‌شوند، برخی مواقع برای خودشان هم نیستند! بهتر است در مورد اینکه برخی مردم خرچنگ‌های نعل اسبی را سمی می‌دانند هم صحبت نکنیم! 


Thua Dam Gaeng Bawd


یکی دیگر از عجیب ترین غذاهای تایلندی، نوعی دسر با لوبیا است. البته، اگر چندوقتی را در آسیا گذرانده باشید، احتمالا متوجه می‌شوید که در این بخش از جهان، از کشورهایی مثل چین تا تایلند و مالزی، معمولا از لوبیا در دسرها استفاده می‌شود.

اگر بخواهیم نگاهی متفاوت به این دسر داشته باشیم، Thua Dam Gaeng Bawd به معنی «لوبیاهای سیاه در شیر نارگیل» تفاوت فاحشی با سوپ لوبیای سیاهی دارد که شاید همیشه خورده‌اید؛ خصوصا اینکه در این غذا از لوبیای تایلندی استفاده می‌شود.

مورد عجیب در مورد این دسر، شیرین کردن آن به صورت مصنوعی است. به علاوه، معمولا لوبیاهای قرمز در دسرهای آسیایی بیشتر استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که برای خوردن این دسر به مقدار زیادی شکر نیاز خواهید داشت.

Thua-Dam-Gaeng-Bawd

Mae Lang Thood


معرفی عجیب ترین غذاهای تایلندی را با غذایی به پایان می‌بریم که در آن از حشرات استفاده می‌شود. البته، منظور ما حشره‌های واقعا زنده است؛ نه یک خرچنگ مرده یا انگل‌هایی که در dark lib شنا می‌کنند. 

گرچه تعیین اینکه کدام‌یک از غذاهای تایلندی که در آن از حشره استفاده می‌شود دشوار است، اما mae lang thood (به معنی حشرات سرخ‌شده در روغن) می‌تواند انتخابی مناسب باشد. این بدان خاطر است که اگر پیش از اینکه آنها را بخورید از نزدیک به آنها نگاه نکنید، متوجه نمی‌شوید که آنها حشره هستند!

مزه غذا زمانی تلخ‌تر می‌شود که در نوع دیگری از این غذا، این حشرات خام هنگامی که در حال جویدن آنها هستید، در دهان شما حرکت کنند. عجیب‌ترین چیز در مورد این حشرات زمانی که به این شیوه طبخ می‌شوند، این است که آنها در واقع «غذاهای عادی» تایلندی با طعمی فوق‌العاده عالی هستند! 

Mae-Lang-Thood

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید