بهترین فود کورت‌های تهران | 5 فود کورت برتر تهران
ضحا اکبری 1402/01/14 2535 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

قبول دارید که یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های خرید و تفریح، خوردن غذا، نوشیدنی یا یک خوراکیِ خوشمزه است؟ وقتی به یک مرکز تفریحی می‌رویم تا چند ساعتی را به تفریح بپردازیم یا برای خرید بیرون می‌رویم، قطعا خوردن یک غذای خوشمزه حال خوبمان را چندین برابر می‌کند. در تمام مراکز بزرگ رستوران‌های خوبی وجود دارند که برای صرف یک وعده غذای کامل مناسب می‌باشند، اما اگر بخواهیم یک میان وعده یا یک غذای سبک بخوریم فود کورت‌ها بهترین گزینه هستند. در این مقاله تصمیم داریم در مورد فود کورت‌های برتر تهران صحبت کرده و شما را با این مکان‌های خوشمزه آشنا کنیم، پس اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که به خوردن غذا در هنگام خرید یا تفریح علاقه دارید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. 

فود کورت چیست؟

اصطلاح فود کورت از دو واژه‌ی فود به معنای غذا و کورت به معنای محوطه و سرا تشکیل شده است، فود کورت در واقع فضایی بزرگ در یک مجتمع تجاری، تفریحی، بوستان یا فرودگاه است که تنها به غذا و خدمات مربوط به آن تعلق دارد. در فود کورت‌ها تعدادی رستوران کوچک که از برندهای مختلف غذایی برخوردارند، به صورت پیشخوان در گرداگرد محوطه قرار گرفته‌اند و میز و صندلی‌هایی در مرکز مجموعه وجود دارد که بین تمام فروشگاه‌ها مشترک است و مشتریان می‌توانند غذای خود را که از یکی از این رستوران‌ها خریده‌اند، روی این میز و صندلی‌ها میل کنند. مزیت بزرگ فود کورت‌ها این است که تنوغ غذاها در آن‌ها بسیار بالاست و اگر افراد به صورت گروهی و با سلیقه‌های غذایی متفاوت به این مکان‌ها مراجعه کنند هر کدام می‌توانند غذای مورد علاقه‌ی خود را سفارش داده ولی در کنار هم آن را نوش جان نمایند، این تنوع هر فردی را با هر ذائقه و سلیقه‌ای راضی می‌کند.

فود کورت‌های برتر تهران

از آنجا که در شهر بزرگ تهران مراکز تفریحی، تجاری، مال و مکان‌های اینچنینیِ فراوانی وجود دارد، تعداد فود کورت‌های این شهر نیز واقعا زیاد است، اما از این میان برخی از فود کورت‌ها هستند که به سبب وسعت زیاد، تنوع بالا، غذاهای باکیفیت یا به هر دلیل دیگری در فهرست برترین فود کورت‌های تهران جای گرفته‌اند، در ادامه به معرفی 5 مورد از بهترین فود کورت‌های پایتخت که محبوبیت بسیاری دارند می‌پردازیم:

  1. فود کورت جام جام

فود کورت جام جم اولین فود کورتی است که در ایران تاسیس شده، این فود کورت در مرکز خرید جام جام در خیابان ولیعصر قرار دارد. در فود کورت جام جم رستوران‌های بسیاری با برندهای معتبر وجود دارد این رستوران‌ها هم غذای سنتی ارائه می‌دهند و هم فست فود. غذای گریل زی زی، رستوران ایتالیاییِ مورانو، مجموعه غذای سنتی ایران مهمان، غذای دریاییِ لاوانسی، خانه کباب بین الملل، فست فود علاء الدین، غذای چینیِ بارژیک، رستوران ایتالیاییِ لیرو، کافه ویونا و... از جمله رستوران‌ها و کافه‌های فود کورت جام جم هستند، ساعت کاری این مکان از 11 صبح تا 11 شب می‌باشد.

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، نبش کوچه‌ی طاهری، مرکز خرید جام جم، فود کورت جام جم

فود کورت جام جم ولیعصر

فود کورت جام جم تهران

رستوران جام جم ولیعصر

  1. فود کورت پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم، یکی از معروف‌ترین مراکز خرید ایران است که با توجه به قرار گرفتن در شمال تهران از جمله پاساژهای گران قیمت پایتخت به شمار می‌رود. این مرکز خرید فود کورت بزرگ و جذابی دارد که در طبقه‌ی سوم آن واقع شده، در این فود کورت انواع و اقسام غذاهای خوش طعم را می‌توان یافت، غذاهای سنتی، فست فود، غذای ملل، دسرهای خوشمزه، انواع نوشیدنی و... . از میان رستوران‌های فود کورت پالادیوم می‌توان رستوران دیژون، استیک کات، رستوران مکزیکی لاسالسا، سالاد بار پومودورو، پیتزا خاتون، غذای ژاپنی کاتسو، غذای دریاییِ لاوانسی، کافه لیبرو، کافه ویونا و... را نام برد، این مجموعه هر روز از ساعت 11 صبح تا 23 و 30 دقیقه فعال است.

آدرس: تهران، مقدس اردبیلی، بعد از میدان الف، جنب کوچه‌ی عروضی، مرکز خرید پالادیوم، فود کورت پالادیوم

فودکورت پالادیوم

فودکورت مرکز پالادیوم

رستورانهای مرکز خرید پالادیوم

  1. فود کورت برج میلاد

شاید فود کورت برج میلاد یکی از محبوب‌ترین فود کورت‌های ایران باشد، چرا که قطعا خوردنِ غذا در بلندترین برج کشور و تماشای پایتخت از بالا بسیار زیبا و لذتبخش خواهد بود. فود کورت برج میلاد در طبقه‌ی چهارم این برج قرار گرفته و طیف وسیعی از غذاهای متنوع ایرانی و خارجی در آن یافت می‌شود، ویژگی مهم این فود کورت، داشتن خانه‌ی بازی کودکان و برخورداری از موسیقی زنده است. در فود کورت برج میلاد می‌توان غذاهای خوشمزه‌ای مانند غذاهای اصیل ایرانی، انواع پیتزا و برگر، غذاهای ایتالیایی، ترکی، عربی و... را در قالب رستوران‌های مختلفی مثل برجویچ، باربیکیو دارش مغولی، تک کنتاکی، ترکی استانبولی، لایم، آبگوشت باشی، مای برگر، کاوالی، پاکت، کول کاپ و... نوش جان کرد، ساعت کاری مجموعه از 9 صبح تا 12 شب می‌باشد.

آدرس: تهران، بزرگراه شیخ فضل الله نوری، وروردیِ بزرگراه شهید همت، کنار گذر اختصاصیِ برج میلاد، فود کورت برج میلاد

فودکورت برج میلاد

فودکورت میلاد تهران

فودکورت غرب تهران

مطالب مرتبط:

  1. فود کورت پل طبیعت

پل طبیعت یکی از زیباترین پل‌های تهران و ایران است که بر بالای بزرگراه مدرس 2 پارک طالقانی و آب و آتش را به هم متصل می‌کند، این پل یک فود کورت بزرگ دارد که از محبوب‌ترین فود کورت‌های پایتخت محسوب می‌شود. در فود کورت پل طبیعت کافه‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارد که هات داگ کمپانی، تهران کافی، ورا دونر، آبمیوه‌ی منفی 30، نوتلا بار، سیب زمینی کمپیر استانبولی، ساندویچ بارویچ فکتوری، سوخاری کابانا، پیتزا ایتالیاییِ پلی و کافه‌ی قهوه‌ی تلخ تعدادی از آن‌ها هستند، این فود کورت از 10 صبح تا 24 دایر می‌باشد.

آدرس: تهران، میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، خیابان شهیدی، پارک آب و آتش، ضلع شرقی پل طبیعت، فود کورت پل طبیعت

فودکورت پل طبیعت تهران

رستوران پل طبیعت تهران

فودکورت پارک طالقانی تهران

  1. فود کورت باغ غذای تهران

باغ غذای تهران یک فود کورت متفاوت در پایتخت است که تمایز آن تم جذاب آن می‌باشد، وجود خودروهای قدیمی چهره‌ای خاص به این مجموعه داده است، باغ غذا در کنار باغ کتاب تهران واقع شده و در آن می‌توان انواع غذاهای خوشمزه و میان وعده‌های رنگارنگ را نوش جان کرد. چیزی که در این باغ خودنمایی می‌کند وجود خودروهایی قدیمی مانند مینی جیپ، اتوبوس مدرسه‌ی آمریکایی، تراکتور پورشه دیزل، سیتی کار (اولین خودروی برقیِ دنیا)، ون سیتروئن اچ وای و موتورهایی مانند موتور خورجینیِ جنگ جهانیِ دوم، موتور 3 چرخ پیاژو وسپا، موتور امداد روسی و... است. در این فود کورت شما می‌توانید دست‌هایتان را در سینک‌هایی که در واقع تایر خودرو هستند و شیرهایشان پدالی است بشویید یا اگر غذایتان سرد شد آن را در یک کیوسک تلفن انگلیسی که در واقع گرم کن غذاست، گرم کنید، ساعت کاریِ باغ غذای تهران شنبه تا 4 شنبه 17 تا 24 و 5 شنبه و جمعه از 12 تا 24 می‌باشد. کباب باروشه، تراک ترکی تانتونی، تراک جنوبی تمشی، پیتزا ایتالیایی بونو، آرمی برگر، کافه روبرتو و وی کافه تعدادی از کافه‌ها و رستوران‌های این فود تراک هستند، قیمت غذاها در باغ غذا مانند رستوران‌های سطح شهر می‌باشد.

آدرس: تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه‌ی ملی، باغ غذای تهران

باغ غذای تهران

فودکورت باغ غذا

فودکورت فودتراک های تهران

در این مقاله در مورد فود کورت صحبت کردیم و بهترین فود کورت‌های تهران را به شما معرفی نمودیم، در نقاط مختلف تهران فود کورت‌های بسیاری وجود دارد که ما در این مقاله تنها به توضیح 5 مورد از آن‌ها پرداختیم.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید