مراکز خرید مشهد | مشهد از چه مرکز خریدی چی بخریم بهتره؟
ضحا اکبری 1401/10/21 3321 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

مشهد از جمله شهرهای مهم ایران است که در طول سال بیشترین گردشگر را چه از داخل ایران و چه از خارجِ آن میزبانی می‌کند، افراد بسیاری برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد سفر کرده و در این شهر اقامت می‌کنند. یکی از کارهایی که ما ایرانی‌ها در سفر انجام می‌دهیم خرید سوغاتی است، ضمن اینکه مشهد و شهرهای اطراف آن صنایع دستی و کالاهای باارزشی مانند زعفران، زرشک، فیروزه و... دارند که برای خرید هر کدام از آن‌ها باید به یک مرکز خرید معتبر مراجعه کنیم. در این مقاله قصد داریم مراکز خرید شهر مشهد را به شما معرفی کرده و نکاتی را در مورد آن‌ها بیان کنیم، اگر شما هم تصمیم دارید به زودی به مشهد سفر کنید پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

همچنین می‌توانید برای مشاهده اطلاعات تور و هتل‌های مشهد به صفحه "تور مشهد" مراجعه کنید.

مراکز خرید مشهد

در مشهد مراکز خرید لوکس، بازارهای سنتی و مجتمع‌های تجاریِ فراوانی وجود دارد که همیشه مملو از افرادی است که عاشق خرید هستند، در این مطلب برای این مراکزِ خرید از 3 جنبه‌ی لوکس بودن، نزدیکی به حرم امام رضا و ارزان قیمت بودن مثال‌هایی را آورده و تعدادی از مراکز خرید مهم مشهد را به شما معرفی می‌کنیم:

مراکز خرید نزدیک به حرم امام رضا (ع)

بسیاری از افرادی که به مشهد سفر می‌کنند، دوست دارند در مکانی نزدیک حرم اقامت کرده و حتی خریدهایشان را از همان منطقه انجام بدهند، بازارهای نزدیک حرم مختص این افراد است که در ادامه به معرفی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم:

بازار بزرگ مرکزی مشهد

بازار مرکزی مشهد، یکی از بازارهای قدیمیِ این شهر است که در نزدیکیِ حرم امام رضا قرار گرفته، این بازار از 2 فاز تشکیل شده که فاز اول آن در دهه‌ی 70 و فاز دومش در سال 1380 افتتاح شده است. فاز اول بازار مرکزی دارای 3 طبقه است که در آن 302 واحد تجاری و 29 واحد اداری وجود دارد، در این واحدها کالاهایی مانند زرشک و زعفران، فرش، سجاده، چمدان، پوشاک زنانه و مردانه، انواع انگشتر فیروزه و عقیق، زیور آلات و... به فروش می‌رسد. فاز دوم بازار مرکزی مشهد 4 طبقه و 420 واحد اداری و تجاری دارد که در آن‌ها انواع پوشاک، لوازم زینتی، سوغات، صنایع دستی و... فروخته می‌شود، یکی از ویژگی‌های مهم این بازار قیمت مناسب اجناس آن می‌باشد. بازار مرکزی مشهد در فاصله‌ی کمی از آرامگاه نادر شاه افشار قرار گرفته است، این بازار یک ورودی اصلی در چهار راه شهدا و 3 ورودی فرعی در کوچه‌ی چهار باغ و خیابان‌های شیرازی و خزعلی دارد.

آدرس: مشهد، خیابان آیت الله بهجت، چهار راه شهدا، بازار بزرگ مرکزی مشهد

بازار بزرگ رضا (ع)

بازار رضای مشهد، یکی از قدیمی‌ترین، خاطره انگیزترین و پرطرفدارترین بازارهای این شهر است، به طوری که تقریبا امکان ندارد کسی به مشهد سفر کرده ولی از این بازار دیدن نکرده باشد. در زمان پادشاهی محمد رضا پهلوی، کارشناسان با توجه به نیاز شهر مشهد برای داشتن یک بازار بزرگ در نزدیکیِ حرم، تصمیم گرفتند بازار رضا را بسازند، این بازار بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده‌ی مشهد است و دارای معماریِ بسیار زیبایی می‌باشد. بازار رضا از 6 دالان تشکیل شده که یک 8 ضلعی هر دو دالان را به هم متصل کرده و در آن 8 ضلعی نیمکت و آبخوری برای استراحت گردشگران و پله‌هایی برای رفتن به طبقه‌ی دوم تعبیه شده است. بازار رضا دارای 2 طبقه است، در طبقه‌ی اول فروشگاه‌ها و حجره‌هایی برای فروش کالاهایی از جمله طلا، سنگ‌های قیمتی، عطر، لباس، پارچه، سوغات، صنایع دستی و... وجود دارد، اما طبقه‌ی دوم به کارگاه‌های طلا سازی، سنگ تراشی، تولید صنایع دستی، فیروزه تراشی و... اختصاص داده شده است. بازار رضا دارای 2 ورودی است که یکی به فلکه‌ی آب و دیگری به میدان 17 شهریور راه دارد، ورودیِ سمت فلکه‌ آب به حرم نزدیک‌تر است اما درب ورودیِ سمت میدان 17 شهریور خلوت‌تر و برای خرید مناسب‌تر می‌باشد.

آدرس: مشهد، ضلع جنوب شرقی میدان بیت المقدس (فلکه‌ی آب)، بازار رضا

مرکز خرید شرق زیست

مرکز خرید شرق زیست یکی دیگر از مجتمع‌های تجاری محبوب مشهد است که در خیابان طبرسی و نزدیک به حرم قرار دارد، این فاصله‌ی کم تا حرم، قیمت‌های مناسب و فضای زیبا باعث شده که این مرکز به یکی از پرطرفدارترین مراکز خرید مشهد تبدیل شود. این مرکز خرید دارای 9 طبقه است، طبقه‌ی منفی 2 به طور کامل به رستوران اختصاص دارد، به این ترتیب نیازی نیست گردشگران برای صرف غذا به بیرون از مجتمع بروند. طبقات منفی یک، همکف و اول مرکز خرید و محل فروشگاه‌های این مجتمع است، این طبقات دارای 160 واحد فروشگاهی است که در آن‌ها زعفران، زرشک، خشکبار، لباس، کت و شلوار، روسری، عطر، بدلیجات، ساعت و... به فروش می‌رسد. سایر طبقات مجتمع شرق زیست شامل هتل این مجموعه است، هتل مجموعه‌ی شرق زیست دارای واحدهای اقامتی تمیز و راحت می‌باشد که امکان اقامتی دلنشین را در نزدیکی بارگاه امام رضا برای گردشگران فراهم کرده است.

آدرس: مشهد، حاشیه‌ی میدان طبرسی (ضلع شمالی حرم مطهر)، مجتمع بزرگ هتل آپارتمان و مرکز خرید شرق زیست

مرکز خرید آرمان

یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید شهر مشهد، مرکز خرید آرمان است، این مرکز در نزدیکی حرم امام رضا قرار گرفته و ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر مراکز خرید متمایز کرده است. مرکز خرید آرمان 334 واحد تجاری دارد که در آن‌ها انواع کالاهای مورد نیاز گردشگران مانند پوشاک، کیف و کفش، بدلیجات، صنایع دستی، سوغات، اکسسوری و... به فروش می‌رسد. جذاب‌ترین بخشِ مرکز خرید آرمان، قسمت صخره‌ایِ آن است، در این قسمت که با مساحت 1500 متر مربع برای تفریح گردشگران در نظر گرفته شده، یک آبشار مصنوعی، تندیس پیر خرد، مجسمه‌های کوچک و بزرگ، انواع گونه‌های گیاهی مختلف مانند لیپتوس، لیندا، بابا آدم، کاج مطبق، بنجامین و درخت نخل، رستورانی در یک غار و... وجود دارد، این مرکز خرید دارای رستوران مدرن و فود کورت نیز هست، به این ترتیب می‌تواند پاسخگوی تمام سلیقه‌ها باشد. پارکینگ با ظرفیت 420 خودرو، 6 آسانسور معمولی، 3 آسانسور پانوراما، 12 پله برقی، هوا ساز برای تهویه‌ی هوا و... از دیگر امکانات مرکز خرید آرمان به شمار می‌رود.

آدرس: مشهد، خیابان نواب صفوی، نرسیده به وحدت، جنب هتل سروش، مرکز خرید آرمان

مراکز خرید لوکس مشهد

تعداد مراکز خرید لوکس مشهد واقعا زیاد است، مراکزی که قدم زدن در آن‌ها و خرید اجناسشان بسیار لذتبخش خواهد بود، با ما همراه باشید تا با چند مورد از این مراکز آشنا شوید:

مرکز خرید آرمیتاژ

مرکز خرید آرمیتاژ یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید مشهد است که در واقع برجی با 149 متر ارتفاع و 34 طبقه می‌باشد، مساحت این برج 4100 متر مربع است و با زیر بنای 60 هزار متر مربع واحدهای تجاری، اداری و... را در خود جای داده است. طبقات منفی 1 تا مثبت 3 واحدهای تجاری، طبقه‌ی 4 فود کورت، طبقه‌ی 5 پردیس سینمایی و از طبقه‌ی 6 تا آخر گالری‌های هنری، واحدهای اداری و موزه‌ی مجتمع آرمیتاژ را در خود جای داده‌اند. تعداد واحدهای تجاری مجتمع آرمیتاژ 330 عدد است که در آن‌ها انواع برندهای داخلی و خارجی، صنایع دستی، سوغات، پوشاک، محصولات چرمی، لوازم آرایشی و... فروخته شده و هرکس می‌تواند هرچیزی که بخواهد در این مجموعه بیابد، هایپر مارکت، کافی شاپ، رستوران، روف گاردن دو قلو و... بخش‌های جذاب مرکز خرید آرمیتاژ هستند.

آدرس: مشهد، نبش هفت تیرِ 8، خیابان گلشن، مرکز خرید آرمیتاژ

مرکز خرید کاسپین مد

بدون شک یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید مشهد، مرکز خرید کاسپین مد است که علاوه بر این شهر در شهرهای بسیار دیگری نمایندگی دارد، این مجموعه بسیار مجهز و زیباست. مساحت مرکز خرید کاسپین مد مشهد 9700 متر مربع است، دارای 3 طبقه است و 100 فروشگاه دارد، موقعیت مکانیِ آن به گونه‌ای است که در مرکز شهر و در خیابان سجاد قرار گرفته و دسترسی به آن بسیار راحت است. در کاسپین مد برندهای بسیار معتبری یافت می‌شود، به همین دلیل است که عاشقان مد و برند پوش‌ها علاقه‌ی خاصی به این مرکز خرید دارند، اجناس این مجموعه همه باکیفیت هستند ولی طبعا قیمت آن‌ها بالاست. در فروشگاه‌های مجموعه‌ی کاسپین مد می‌توان پوشاک، کیف، کفش، اکسسوری، لوازم آرایشی و... خریداری کرد، اجناسی باکیفیت، از برندهای بین المللی و با تنوع بسیار زیاد.

آدرس: مشهد، بلوار امام سجاد، چهار راه بزرگمهر، مرکز خرید کاسپین مد

مرکز خرید آلتون

برج آلتون، یکی دیگر از مراکز خرید معروف مشهد است که دارای 1724 متر مربع مساحت و 25 طبقه می‌باشد، 3 طبقه از این طبقات آپارتمان‌های اداری و بقیه‌ی طبقات فروشگاه‌هایی هستند که انواع کالاهای باکیفیت در آن‌ها ارائه می‌شود. یکی از نقاط قوت آلتون پارکینگ طبقاتیِ آن است که با ظرفیت بالای خود نه تنها برای گردشگرانی که به این مرکز سر می‌زنند مناسب است، بلکه سبب راحتیِ خیال سایر افرادی که با خودروی شخصی به خیابان دانشگاهِ مشهد می‌آیند هم شده است. فروشگاه‌های مجموعه‌ی آلتون اجناس باکیفیت داخلی و برندهای معتبر جهانی را به فروش می‌رسانند، لوازم خانگی، کیف و کفش چرم، پوشاک برند، طلا و جواهر، گل و گیاه، کفش بچگانه و... گوشه‌ای از کالاهایی است که در مرکز خرید آلتون ارائه می‌شوند. در مجموعه‌ی آلتون فست فود، فود کورت و رستوران‌های مختلفی وجود دارد که معروف‌ترینِ آن‌ها رستوران پسران کریم در یکی از طبقات مجموعه است، این رستوران در بین اهالیِ مشهد طرفداران فراوانی دارد.

آدرس: مشهد، بلوار دانشگاه، بین دانشگاه 22 و 23، برج تجاری آلتون

مرکز خرید پروما

یکی از پرطرفدارترین مراکز خرید مشهد، مرکز خرید پروماست، این مجموعه در سال 1383 افتتاح شد و با اجناس باکیفیت، امکانات مناسب، تفریحات فراوان و... محبوبیت بسیاری در بین شهروندان مشهدی و گردشگرانی که به این شهر می‌آیند پیدا کرده است. مرکز خرید پروما حدود 25 هزار متر مربع مساحت دارد و دارای نزدیک به 300 فروشگاه در 4 طبقه است. در طبقه‌ی اول پروما یک هایپر مارکت 6 هزار متر مربعی ساخته شده که در آن هر کالایی را که نیاز داشته باشید پیدا می‌کنید، طبقات دوم و سوم مخصوص فروشگاه‌های پروماست و اجناس متنوعی از جمله پوشاک، کیف و کفش، طلا و جواهر، اکسسوری، محصولات چرمی، سیسمونی ، سوغات مشهد مانند زعفران و زرشک، صنایع دستی و... در فروشگاه‌های مختلف آن به فروش می‌رسد. طبقه‌ی چهارم نیز به تفریحات این مجموعه تعلق دارد و می‌توانید در آن ساعات خوشی را بگذرانید، شهر بازی سرپوشیده، سالن بیلیارد و بولینگ، سینمای 6 و 7 بعدی، لیزر تگ، وی آر کلاب و گیم سنتر قسمت‌های متنوع و جذابِ بخش تفریحیِ مجموعه‌ی پروما را تشکیل می‌دهند. پارکینگ مرکز خرید پروما با مساحت حدود 600 متر و گنجایش 2000 خودرو در خدمت گردشگران است، ضمن اینکه این مجموعه اینترنت بی سیم رایگان در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

آدرس: مشهد، بلوار فردوسی، میدان جانباز، مرکز خرید پروما

مراکز خرید ارزان قیمت مشهد

برخی افراد علاقه دارند از مکان‌هایی خرید کنند که در آن‌ها قیمت کالاها کمتر و خرید راحت‌تر باشد، در این قسمت از مقاله شما را با چند مورد از بازارهای ارزان قیمت مشهد آشنا می‌کنیم:

بازار حکیم (روس‌ها)

بازار روس‌ها یا بازار حکیم یکی از بازارهای قدیمیِ مشهد است که در نزدیکی میدان شهدای این شهر قرار دارد، نام بازار روس‌ها بخاطر وجود فروشندگان روس و فروش کالاهای روسی بر روی این بازار گذاشته شده است. بازار حکیم 4 طبقه و تعداد زیادی فروشگاه دارد که در آن‌ها پوشاک، اسباب بازی، سیسمونی، لوازم آرایشی و بهداشتی، کریستال، کت و شلوار، کیف، کفش و... به فروش می‌رسد، اما عمده‌ی فروشگاه‌های این مجموعه نقره‌جات و بدلیجات می‌فروشند. شاید کالاهایی که در بازار روس‌ها عرضه می‌شوند برند نباشند اما قیمت آن‌ها بسیار مناسب است و همین امر باعث محبوبیت این بازار شده است.

آدرس: مشهد، خیابان امام خمینی، نرسیده به میدان شهدا، روبروی اداره‌ی کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، بازار حکیم (روس‌ها)

بازار سپاد

بازار سپاد یا بازار خیام سپاد که بین مشهدی‌ها به بازار خیام نیز مشهور است، یکی از بازارهای بزرگ و جذاب مشهد می‌باشد که در سال 1375 در حاشیه‌ی شمالیِ این شهر افتتاح شد. این مجموعه شامل 3 فاز است که هر یک دربی جداگانه به بیرون دارد ولی از طریق درب‌هایی به یکدیگر راه دارند، بیشتر از 440 واحد تجاری در بازار سپاد وجود دارد که در آن‌ها انواع و اقسام کالاها از لوازم خانگی و مبل گرفته تا پوشاک، کیف و کفش، صنایع دستی، سوغات مشهد، گل و گیاه، ظرف و... به فروش می‌رسد، ضمن اینکه در این بازار غرفه‌هایی در اختیار افراد خارجی قرار داده شده که تمایل دارند اجناس خود را در آن بفروشند. از امکانات بازار بزرگ بین المللی سپاد می‌توان به رستوران، کافی شاپ، آژانس باربری، فضای سبز، نماز خانه، سرویس بهداشتی، دفاتر خدماتی و... اشاره کرد، ضمن اینکه نزدیکیِ این بازار به مراکز تفریحی مانند باغ پرندگان سبب شده که گردشگران بتوانند در یک روز هم از این بازار خرید کنند و هم به تفریح در جاذبه‌های نزدیک به آن بپردازند.

آدرس: مشهد، بزرگراه شهید چراغچی، بلوار خیام شمالی، حد فاصل میدان بهارستان و میدان سپاد (عطار نیشابوری)، بازار بزرگ بین المللی سپاد

بازار فردوسی

بازار فردوسی یکی از بازارهای بزرگ و محبوب مشهد است، این بازار 7 هزار متر مربع مساحت، 30 هزار متر مربع زیر بنا و 4 طبقه دارد. در طبقات مختلف بازار فردوسی کالاهای متنوعی به فروش می‌رسد که از هم تفکیک شده و در هر طبقه نوع خاصی از اجناس فروخته می‌شود. برای مثال طبقه‌ی منفی یک مخصوص پوشاک بچگانه و لوارم سیسمونی است، طبقه‌ی همکف به پوشاک آقایان و بانوان اختصاص دارد، در طبقه‌ی اول کیف، کفش، مانتو، روسری و شال به فروش می‌رسد و طلا، جواهر، ساعت، زیور آلات و ملزومات عروس و داماد در طبقه‌ی دوم عرضه می‌شود. قیمت اجناس در بازار فردوسی بسیار مناسب است، این در حالی است که کالاهایی که در این بازار ارائه می‌شوند از کیفیت بالایی برخوردارند. بازار فردوسی چند درب ورودی به خیابان اصلی و کوچه‌های فرعی دارد و دارای یک پارکینگ مجهز است، از ویژگی‌های مثبت این بازار می‌توان به تفکیک کالاها، برخورداری از کافی شاپ، فضای بازی برای کودکان، فضای سبز، قیمت‌های مناسب و کالاهای باکیفیت اشاره کرد.

آدرس: مشهد، کوی طلاب، انتهای خیابان شهید مفتح، بازار فردوسی

بازار 17 شهریور

بازار 17 شهریور مشهد در واقع خیابانی است که از انتهای بازار رضا و از میدان 17 شهریور آغاز می‌شود، این خیابان پر است از پاساژ و فروشگاه‌های رنگارنگ که برخی به صورت عمده فروش دارند. این خیابان بهترین مکان برای خرید پوشاک است، لباس‌هایی باکیفیت اما با قیمت مناسب، در خیابان بازار 17 شهریور تعداد بسیار زیادی فروشگاه وجود دارد که در آن‌ها کت و شلوار، طلا، لباس زیر، کیف و کفش، سیسونی و... به فروش می‌رسد، اما شهرت این بازار بخاطر پوشاک باکیفیتی است که در آن عرضه می‌شود و قیمت بسیار مناسبی دارد، از جمله پاساژهای معروف بازار 17 شهریور می‌توان پاساژ آسمان، پاساژ افشار، پاساژ قائم، بازار کویتی‌ها و... را نام برد. پیدا کردن جای پارک در این خیابان کار بسیار سختی است، اما افرادی که با خودروی شخصی به بازار 17 شهریور می‌روند می‌توانند خودروی خود را در پارکینگ مراکز خرید این خیابان پارک کنند. ضمنا تعداد زیادی رستوران و کافه نیز در بخش‌های مختلف بازار 17 شهریور وجود دارد که می‌توانند با غذاها و میان وعده‌های خوشمزه‌اشان خستگی پیاده روی و خرید را از تنتان به در کنند.

آدرس: مشهد، میدان 17 شهریور، بازار 17 شهریور

در این مقاله چند مرکز خرید مهم و قیمت مناسب مشهد را به شما معرفی کردیم، اگر تمایل داشتید به شهر مقدس مشهد سفر کرده و پس از زیارت امام هشتم از یکی از این مراکز خرید برای عزیزان خود سوغات تهیه کنید، می‌توانید وارد صفحه‌ی تورهای مشهد کایت شده و بعد از مطالعه‌ی ویژگی‌های هر کدام، یکی را به دلخواه انتخاب نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید