جاذبه‌های گردشگری عمان | 18 جاذبه برتر عمان برای ایرانی‌ها
زهرا نیرومند 1401/05/01 4839 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


عمان، یکی از دیدنی‌ترین کشورهای خاورمیانه است. این کشور در شرق شبه جزیره عربستان واقع شده و از شمال به دریای عمان می‌رسد. کشور عمان جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیری دارد و یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای خارجی محسوب می‌شود. در این مقاله دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری عمان را معرفی می‌کنیم و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

همچنین می‌توانید برای مشاهده اطلاعات و قیمت تور عمان وارد صفحه "تور عمان" شوید.

مسجد جامع سلطان قابوس (Sultan Qaboos Grand Mosque)

مسجد جامع سلطان قابوس یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری عمان است. این مسجد در شهر مسقط، پایتخت عمان واقع شده و طراحی زیبا و بی‌نظیری دارد. ترکیب معماری سنتی و مدرن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مسجد سلطان قابوس محسوب می‌شود. دیواره‌های مسجد با کاشی‌های آبی‌ رنگ پر نقش و نگار پوشانده شده  و طراحی محراب آن نیز بر عهده استاد سید محمد کاظم مظلوم‌زاده بوده است. نکته جالب دیگری که در این مسجد به چشم می‎خورد فرش بزرگ و عظیم آن است که به دست هنرمندان ایرانی بافته شده است.

مسجد جامع سلطان قابوس (Sultan Qaboos Grand Mosque)

خانه‌ اپرای رویال (Royal opera House)

اگر دوست دارید با فرهنگ و هنر کشور عمان آشنا شوید، باید سری به خانه‌ اپرای رویال بزنید. خانه‌ اپرای رویال در سال 2011 ساخته شده و یکی از دیدنی‌ترین مراکز فرهنگی کشور عمان محسوب می‌شود. معماری این خانه ترکیبی از طراحی مدرن و سنتی را در کنار هم دارد و زندگی تجملاتی عمانی‌ها را به تصویر می‌کشد. برای ساخت این‌ خانه از بهترین مصالح دنیا استفاده شده و وسایل آن نیز از نقاط مختلف جهان تهیه شده است. سنگ‌های مرمر بکار رفته در خانه، ایرانی و لوسترهای کریستالی آن مربوط به کشور اتریش می‎باشد. بازدید از خانه‌ اپرای رویال کاملا است، اما اگر بخواهید به دیدن تأتر یا اپرا بروید، باید بلیط آن را تهیه کنید. اگر به خوردن غذاها  و خوراکی‌های محلی عمان علاقه‌مندید، می‌توانید به یکی از کافه‌ها یا رستوران‌های خانه اپرا بروید و با فرهنگ غذایی مردم این کشور بیشتر آشنا شوید.

خانه‌ اپرای رویال (Royal opera House)

سوق مطرح (Mutrah Souq)

اگر به بازار و بازارگردی علاقه‌مندید، بازدید از بازار مطرح مسقط را از دست ندهید. بازار سنتی مطرح یکی از قدیمی‌ترین بازارهای خاورمیانه است و جذابیت‌های زیادی برای گردشگران دارد. این بازار نیز مانند دیگر بازارهای قدیمی دارای کوچه‌های باریک و تودرتو می‌باشد و سقف آن نیز از چوب خرما ساخته شده است. در این بازار می‌توانید با مردم محلی ارتباط برقرار کنید و سوغاتی‌های خاص عمان را با قیمتی مناسب خریداری نمایید.

سوق مطرح (Mutrah Souq)

گودال بی‌ماه  (Bimmah Sinkhole)

گودال بی‌ماه، که با نام هویه النجم نیز شناخته می‌شود، یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های عمان است. نظرات جالبی در مورد این گودال وجود دارد. محلی‌ها معتقدند این گودال را فضایی‌ها درست کرده‌اند و برخی دیگر می‌گویند این حفره به دلیل برخورد شهاب‌سنگ به زمین ایجاد شده است. بر اساس نظر دانشمندان گودال بی‌ماه به دلیل تخریب لایه‌های سنگ آهکی زیرزمینی ایجاد شده و تصویری بی‌نظیر در گوشه‌ای از این کشور به وجود آورده است. این گودال 20 متر عمق دارد و پر از آب شیرین و شفاف می‌باشد. می‌توانید به تماشای این گودال و مناظر اطراف آن بنشینید یا اگر دوست دارید تنی به آب بزنید و شنا کنید.

گودال بی‌ماه  (Bimmah Sinkhole)

راس الجینز (Ras al Jinz)

راس الجینز منطقه‌ای دیدنی در شرق عمان است. این منطقه به نگهداری گونه‌ای از لاک‌پشت‌های در حال انقراض اختصاص دارد. لاک‌پشت‌های سبز همه ساله از آب‌های گرمسیری به سمت راس الجینز می‏آیند و تخم‌گذاری می‌کنند. ماه‌های سپتامبر تا مارس وقت تخم‌گذاری لا‌ک‌پشت‌هاست. اگر بین ماه‌های می تا اکتبر به این ساحل بروید، لاک‌پشت‌های کوچک را می‌بینید که به سمت دریا حرکت می‎کنند تا خود را به اقیانوس هند برسانند. این لاک‌پشت‌ها تمیز کننده دریا هستند و آلودگی‌های سواحل را از بین می‌برند. از این رو وجود آن‌ها برای محیط زیست بسیار ضروری است.

راس الجینز (Ras al Jinz)

وادی بنی خالد (Wadi Bani Khalid)

عمان، کشور وادی‎های زیبا و دیدنی است. وادی بنی خالد یکی از معروف‌ترین وادی‌های عمان است که در 200 کیلومتری شهر مسقط قرار دارد. این وادی در تمامی ماه‌های سال آب دارد و مانند یک رودخانه در جریان است. در طول مسیر وادی نیز چندین چشمه و استخرهای بزرگ پر از آب دیده می‌شود. عمانی‌ها تعطیلات آخر هفته به این وادی می‌آیند و از جذابیت‎های بی‎نظیر آن لذت می‌برند. می‌توانید در اطراف وادی به پیاده‌روی بپردازید و اگر دوست دارید در استخرهای آن شنا کنید و تنی به آب بزنید.

وادی بنی خالد (Wadi Bani Khalid)

وادی شاب (Wadi Shab)

وادی شاب یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری عمان است. برای بازدید از وادی شاب باید آمادگی بدنی بالا داشته باشید و لوازمی چون حوله، لباس شنا، کفش ضد آب و ... را نیز به همراه ببرید. در مسیر رسیدن به وادی باید از تپه‌ها و صخره‌های بلند و کوتاه عبور کنید و اگر بخواهید تا انتها بروید، لازم است در آب شنا کنید.  در انتهای این مسیر یکی از زیباترین وادی‌های عمان را پیش روی خود خواهید دید. اگر اهل کوهنوردی نیستید، می‌توانید در محوطه پیک‌نیک بنشینید و با تفریحات متنوعی که برای گردشگران در نظر گرفته شده است، خود را سرگرم کنید.

وادی شاب (Wadi Shab)

بیابان واهب (Wahiba Sands Desert)

بیابان‌های عمان از جمله دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی این کشور هستند. این بیابان‌ها چشم‌اندازهایی زیبا از شن‌های طلایی‌رنگ را به نمایش می‌گذارند و جذابیت بسیاری برای گردشگران دارند. واهب یکی از زیباترین بیابان‌های عمان است. در بخش‌های مختلف این بیابان چندین اقامت‏گاه  بومی مجلل  با امکانات رفاهی کامل راه اندا‌زی شده است. می‌توانید در یکی از آن‌ها اتراق کنید و به تفریحاتی چون شترسواری، آفرود، موتورسواری در بیابان و ... بپردازید. در گوشه و کنار اقامت‏گاه‌ها زنانی را می‌بینید که در حال ساخت صنایع دستی هستند و آن‌ها را برای فروش ارائه می‌کنند. اگر دوست دارید سوغاتی‌های خاص عمان را با خود به همراه ببرید، می‌توانید از این زنان هنرمند خرید کنید.

بیابان واهب (Wahiba Sands Desert)

جبل اخدار (Jebel Akhdar)

جبل اخدار یا جبل الاخضر، به معنای کوه سبز، از جمله جاذبه‎های طبیعی کشور عمان است.  این کوه برخلاف نامش چندان سرسبز نیست و عمدتا از سنگ آهک تشکیل شده‌ است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جبل اخدار آب‏وهوای خنک و مطبوع آن میباشد. این آب‌وهوا شرایط را برای کشاورزی مهیا کرده و باعث ایجاد مراتع سرسبز و باغ‌های مرکبات فراوان در این نقطه از عمان شده است. در بالای کوه چشمه‌ها و آبشارهای متعددی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید نمایید.

جبل اخدار (Jebel Akhdar)

جبل شمس (Jebel Shams)

جبل شمس، به معنای کوه آفتاب، بلندترین کوه عمان است. این کوه در شهر حمراء واقع شده و حدود 250 کیلومتر با شهر مسقط فاصله دارد. شهرت این کوه به دلیل وجود دره غول (Wadi Ghul) در آن می‌باشد. دره غول در بین مردم محلی با عنوان گرند کنیون عربی شناخته می‌شود. این دره از بالای کوه چشم‌اندازی بسیار دیدنی دارد و سالانه گردشگری زیادی را از نقاط مختلف دنیا  به سمت خود می‌کشاند. روستای حمراء نزدیک‎‌ترین روستا به جبل شمس است که می‌توانید در آن به استراحت بپردازید و شب را در اقامت‌گاه‌های محلی به صبح برسانید.

جبل شمس (Jebel Shams)

گذرگاه مارها (Snake Gorge)

گذرگاه مارها، که با عنوان وادی بنی اوف نیز شناخته می‎شود، یکی از دیدنی‌ترین وادی‌های عمان است. شاید نام این گذرگاه کمی شما را بترساند، اما نگران نباشید! مارهای این گذرگاه کاری با انسان ندارند و مشکلی ایجاد نمی‌کنند. گذرگاه مارها یک مکان مناسب برای ماجراجویی در عمان است. می‌توانید در این مکان به کوهنودی و صخره‌نوردی بپردازید یا در آب‌های آن شنا کنید. اگر قصد انجام این کارها را دارید، حتما لباس مناسب و لوازم کوهنوردی را به همراه ببرید و در کنار یک راهنمای محلی مسیر را طی کنید.

گذرگاه مارها (Snake Gorge)

جزیره مصیره (Masirah Island)

اگر به دنبال جایی آرام برای استراحت می‌گردید و دوست دارید روز هیجان‌انگیزی را نیز تجربه کنید، جزیره مصیره یکی از بهترین مکان‌های عمان برای شماست. این جزیره در ساحل شرقی عمان قرار دارد و با نام ولایت مصیره شناخته می‌شود. مصیره با ۶۴۹ متر مربع مساحت، بزرگ‌ترین جزیره عمان است. می‌توانید در سواحل آرام مصیره به استراحت بپردازید و اگر دوست دارید تفریحاتی چون شنا، موج‌سواری، کایت‌سواری، قایق‌رانی و بادبادک‌بازی را نیز تجربه کنید. سالانه تعداد زیادی لاک‌پشت برای تخم‌گذاری به ساحل این جزیره می‌آیند که می‌توانید آن‌ها را نیز ببینید.

جزیره مصیره (Masirah Island)

مجلس الجن (Majlis Al Jinn)

مجلس الجن بزرگ‌ترین غار روی زمین است. این غار در ارتفاع 1380 متری از سطح دریا واقع شده و مساحتی حدود 11 زمین فوتبال را در بر می‎گیرد. سه حفره در بخش بالایی غار دیده می‌شود که تنها راه دسترسی به غار است. این حفره‌ها به دلیل بارش باران بر روی سنگ‎های آهکی غار ایجاد شده‌اند و باریکه‌ای از نور را به درون غار هدایت می‌کنند. به عقیده عمانی‌ها این غار محل زندگی تعدادی جن است. به همین دلیل به آن مجلس الجن گفته می‌شود.

مجلس الجن (Majlis Al Jinn)

 فلات موساندام (Musandam Fjords)

موساندام یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری عمان است. این شبه جزیره در بخش شمالی عمان قرار دارد و چشم‌اندازهایی بسیار زیبا را به نمایش می‌گذارد. اگر اهل طبیعت و طبیعت‌گردی هستید، بازدید از فلات موساندام را از دست ندهید. در این جا می‌توانید علاوه بر تماشای زیبایی‌های طبیعی، غواصی را نیز تجربه کنید و به قایق‌سواری و تماشای دلفین‌ها بپردازید.

 فلات موساندام (Musandam Fjords)

نیزوا (Nizwa)

اگر دوست دارید قلعه‌ها و بناهای تاریخی عمان را ببینید، بازدید از شهر نیزوا را از دست ندهید. این شهر در قرون ششم و هفتم پایتخت کشور عمان بوده و قلعه‌هایی بلند و سربه‌فلک کشیده دارد. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های قلعه نیزوا مکانیسم دفاعی آن است که در پنجره‌های باریک و عجیب آن دیده می‌شود. سربازان نیزوا از میان شیارهای تعبیه شده درون دیوار پنهان می‌شدند و بدون این‌که دیده شوند، به دشمن شلیک می‏کردند. نیزوا جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز دارد که از میان آن‌ها می‌توان به برج استوانه‌ای شکل و موزه نیزوا اشاره کرد. موزه نیزوا بخشی از زندگی مردم  عمان در قرن هفدهم را به تصویر می‌کشد.

نیزوا (Nizwa)

در این مقاله به معرفی جاذبه‌های گردشگری عمان پرداخته و 15 جاذبه برتر عمان برای ایرانی‌ها را معرفی نمودیم. کشور عمان پر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است و تفریحات متنوعی نیز دارد. می‌توانید بهترین جاذبه‌های گردشگری این کشور را با توجه به سلیقه خود انتخاب نمایید و آن‌ها را در ابتدای لیست بازدیدهای خود قرار دهید. پیشنهاد می‌کنیم با تورهای گردشگری عمان همراه شوید و یک سفر جذاب و به‌یادماندنی را در کنار یک راهنمای حرفه‌ای تجربه کنید. برای اطلاع از زمان و شرایط سفر به عمان دیگر صفحات سایت را مورد مطالعه قرار دهید. علاوه بر این، می‌توانید با شماره   75097700 -021 تماس بگیرید و با کارشناسان کایت در مورد تور مورد نظر خود مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید