دریاچه سراگاه | تصاویر + آدرس + اطلاعات کامل دریاچه سراگاه
زهرا نیرومند 1400/06/08 1787 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



گیلان، سرسبزترین استان ایران است. به هر کدام از شهرهای این استان که سفر کنید، جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای را خواهید دید. یکی از این جاذبه‌ها دریاچه سراگاه نام دارد که در شهر زیبای تالش واقع شده است. دریاچه‌ای زیبا و رویایی با آب‌های زلال که در میان کوه‌های سرسبز تالش و شالیزارها پنهان شده و چشم‌اندازهایی زیبا و بی‌نظیر را ایجاد می‌کند. با ما همراه باشید تا با دریاچه سراگاه بیشتر آشنا شوید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای طبیعت گردی وارد صفحه "تور طبیعت گردی" و یا صفحه "تور گیلام" شوید.

دریاچه سراگاه

تالش یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین شهرهای استان گیلان است که طبیعتی سرسبز و چشم‌نواز دارد و به دلیل آب‌وهوای خوب و مطبوع، سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. این شهر جاذبه‌های طبیعی فراوانی را در خود جای داده است که یکی از آن‌ها دریاچه سراگاه می‌باشد.  این دریاچه در دهستان ساحلی جوکندان، روستای سراگاه  واقع شده  و حدود 10 کیلومتر با شهرستان تالش فاصله دارد.

سراگاه یا سه‌راه‌گاه، در واقع یک آبگیر کوچک است، اما به دلیل استقبال بالای گردشگران به آن دریاچه می‌گویند. آبگیر یا برکه به جایی گفته می‌شود که مقداری آب در آن جمع شده باشد. سراگاه یک آبگیر مصنوعی است که حدود 40 سال پیش برای پرورش ماهی ساخته شد. آب این آبگیر از چشمه‌های زیرزمینی تامین می‌شود.

سراگاه متعلق به مردمان روستاست. بومیان روستا از این آبگیر برای پرورش ماهی استفاده کرده و از این طریق کسب درآمد می‌کنند.  البته در کنار پروش ماهی به کارهای دیگری چون برنج‌کاری نیز مشغول هستند و شالیزارهای سرسبز و بسیار زیبایی دارند. یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال گردشگران از دریاچه سراگاه، وجود شالیزارها در کنار دریاچه است که باعث زیباتر شدن مناظر و چشم‌اندازهای اطراف دریاچه می‌شود.   

دریاچه سراگاه

جاذبه‌های دریاچه سراگاه

بسیاری از گردشگران به دلیل چشم‌اندازهای زیبا و دیدنی دریاچه سراگاه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند. در واقع این منطقه هیچ تفریح یا سرگرمی خاصی ندارد و تنها جاذبه‌های طبیعی باعث استقبال از آن می‎شود. اگر به طبیعت علاقه‌مندید و به دنبال مکان‌های سرسبز و دیدنی می‌گردید، بازدید از دریاچه سراگاه را از دست ندهید. این دریاچه در میان کوه‌های سرسبز تالش و شالیزارهای برنج قرار دارد و چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای را از مناظر اطراف به نمایش می‌گذارد. آب زلال و شفاف دریاچه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سراگاه است. انعکاس طبیعت سرسبز و دیدنی اطراف در آب، تصاویری بسیار زیبا  و حیرت‌انگیز ایجاد می‌کند. اگر اهل عکاسی باشید، می‌توانید عکس‎های جذابی را به ثبت برسانید. در اطراف دریاچه علاوه بر شالیزار، تعدادی درخت میوه‌  نیز دیده می‎شود که از بین آن‌ها می‌توان به آلوچه، زردآلو، ازگیل وحشی و بته‌های تمشک اشاره کرد.

آب‌وهوای مطبوع، سکوت و آرامش اطراف دریاچه و مردمان مهمان‌نواز و صمیمی روستا که در شالیزارهای خود مشغول بکار هستند، از دیگر جاذبه‌های این منطقه است که می‌توانید از آن برخوردار باشید. کمی با محلی‌ها حرف بزنید و از شنیدن لهجه شیرین گیلانی لذت ببرید.  

دریاچه سراگاه

جاذبه‌های گردشگری اطراف دریاچه

اغلب افرادی که به سمت دریاچه سراگاه می‌روند، به دنبال آرامش هستند و برای استراحت به این منطقه سفر می‌کنند. اگر چند روزی در سراگاه حضور دارید و اهل گشت‌وگذار هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به جاذبه‌های گردشگری اطراف نیز بزنید و با جاذبه‌های بی‌نظیر تالش بیشتر آشنا شوید. از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارک جنگلی سیاه‌داران: این پارک جنگلی در روستای سیاه‌داران واقع شده و تنها 12 دقیقه با تالش فاصله دارد.
  • منطقه ییلاقی دوخاله کوه تالش: منطقه‌ای بکر و خوش‌آب‌وهوا که در نزدیکی شهر تالش قرار دارد.
  • پارک جنگلی گیسوم: یکی از زیباترین جنگل‌های ایران است که ترکیبی از جنگل و دریا را در کنار هم به تصویر می‌کشد. این جنگل در بخش جنوبی تالش واقع شده و تنها 15 کیلومتر از آن فاصله دارد. 
  • منطقه‌ ییلاقی سوباتان: یکی از زیباترین ییلاقات استان گیلان است که چشم‌اندازهایی بکر و شگفت‌انگیز را به نمایش می‎گذارد. این ییلاق در 36 کیلومتری تالش واقع شده است.
  • حمام قدیمی مریان: حمام مریان از جمله جاذبه‌های تاریخی است که در روستای آق‌اولر قرار دارد. ساخت این حمام به زمان قاجار برمی‌گردد.

جاذبه‌های تالش محدود به همین تعداد نمی‌باشد. تالش یک شهر تاریخی است که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های تاریخی متعددی را نیز در خود جای داده است. از دیگر جاذبه‌های این شهر می‌توان به ییلاق شکردشت، رودخانه کرگان‌رود، آبشار ورزان، قلعه سلسال، کاخ ییلاقی و قشلاقی نصرالله‌خان، بقعه شاه میلرزان و مناطق باستانی تول اشاره کرد.

دریاچه سراگاه

امکانات رفاهی و اقامت در دریاچه سراگاه

به این نکته توجه داشته باشید که امکانات رفاهی خاصی در اطراف دریاچه سراگاه وجود ندارد. اگر قصد دارید شب را در روستا بمانید، می‌توانید یکی از اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی منطقه را اجاره کنید یا در کلبه‌های سنتی و خانه‌های روستاییان اقامت داشته باشید. اگر اهل کمپینگ هستید، تجهیزات و لوازم موردنیاز را به همراه داشته باشید. می‌توانید در نزدیکی دریاچه چادر بزنید و صبح خود را به زیبایی آغاز نمایید. دقت داشته باشید که مغازه یا فروشگاهی اطراف دریاچه وجود ندارد. بنابراین،  مواد غذایی و آب آشامیدنی کافی با خود ببرید.

دریاچه سراگاه

دسترسی به دریاچه سراگاه

برای بازدید از دریاچه سراگاه، ابتدا باید به گیلان سفر کنید و وارد شهر تالش شوید. سراگاه در میان کوه‌های سرسبز تالش قرار دارد.  میدان هشت‌پر را پیدا کنید و از آن‌جا مسیر را به سمت کوه‌‌های تالش ادامه دهید. دقت داشته باشید که به سمت کوه‌‌هایی بروید که یادبود شهیدان گمنام در آن قرار دارد.  در این مسیر به روستایی با نام نعلبند می‌رسید. در ابتدای این روستا یک دوراهی وجود دارد که یکی از آن‌ها به سمت ییلاقات مریان می‌رود و دیگری به روستای سراگاه می‌رسد. مسیر فرعی را ادامه دهید تا به سراگاه برسید.

دریاچه سراگاه

نکات سفر به دریاچه سراگاه

  • بهترین زمان برای سفر به دریاچه سراگاه، دو فصل بهار و تابستان است. در این فصل‌ها هوای منطقه بسیار مناسب بوده و طبیعت نیز در زیباترین حالت خود به سر می‌برد.
  • دقت داشته باشید که دریاچه سراگاه متعلق به روستاییان این منطقه است. بنابراین شما اجازه ماهیگیری در این دریاچه را ندارید.
  • شنا کردن و آب‌تنی در دریاچه سراگاه ممنوع است و امکان قایق‌سواری نیز وجود ندارد.

دریاچه سراگاه

در این مقاله به معرفی دریاچه سراگاه پرداخته و اطلاعاتی در مورد جذابیت‌های این دریاچه، امکانات و راه‌های دسترسی به آن در اختیارتان قرار دادیم. دریاچه سراگاه یکی از جاذبه‌های شهرستان تالش در استان گیلان است که نسبت به دیگر جاذبه‌ها کمتر شناخته شده است. سراگاه در منطقه‌ای سرسبز واقع شده و چشم‌اندازهای بسیار زیبایی را به نمایش می‌گذارد. سکوت و آرامش دریاچه سراگاه از جمله ویژگی‌های این منطقه است که گردشگران، به ویژه طبیعت‌دوستان را به این سمت سوق می‌دهد. اگر شما نیز اهل طبیعت‌گردی هستید، حتما در سفر خود به گیلان سری به این دریاچه بزنید و از تماشای مناظر بکر و دیدنی آن لذت ببرید.  در صورتی که قصد سفر با تورهای گردشگری را دارید، دیگر صفحات سایت را موردبررسی قرار دهید و از شرایط و زمان برگزاری تورهای طبیعت‌گردی آگاهی یابید. علاوه بر این می‌توانید با شماره 75097700-021 تماس بگیرید و در مورد تور موردنظر خود با کارشناسان کایت مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید