بهترین کشور خارجی برای اولین سفر ایرانیان کجاست؟
زهرا نیرومند 1400/04/10 5848 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


سفر کردن، یکی از جذاب‌ترین و خاطره‌انگیزترین بخش‌های زندگی انسان است. مهم نیست به کجا سفر می‌کنید! به هر کجای دنیا که بروید، روزهای خوبی را پیش‌روی خود دارید و با خاطراتی به یادماندنی از سفر برمی‌گردید. مقاصد گردشگری زیادی وجود دارند که می‌توانید به آن‌جا سفر کنید، اما قبل از آن باید هدفتان از سفر را مشخص نمایید و شرایطتان را مورد بررسی قرار دهید. اگر سفری یک روزه یا دوروزه می‌خواهید، باید مقصدی نزدیک به محل زندگی خود را انتخاب کنید، در غیر این صورت می‌توانید یکی از شهرهای داخلی ایران یا یک کشور خارجی را به عنوان مقصد گردشگری در نظر بگیرید. البته پیشنهاد می‌کنیم این کار را با دقت و بررسی بیشتری انجام دهید و به علایق خود نیز توجه داشته باشید تا از سفرتان لذت بیشتری ببرید. اگر اولین بار است که به خارج از ایران سفر می‌کنید، ادامه مطلب را مطالعه کنید تا با بهترین کشور خارجی برای اولین سفر ایرانیان آشنا شوید.

ترکیه، بهترین انتخاب

بسیاری از ایرانیانی که قصد سفر خارج از کشور دارند، ترکیه را به عنوان اولین مقصد خود انتخاب می‌کنند. ترکیه یکی از همسایگان شمال غربی ایران است که با کشورمان مرز مشترک دارد. از این رو، امکان سفر زمینی برای ایرانیان مهیا بوده و هزینه‌های سفر نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. علاوه بر این، نزدیک بودن این کشور، سفر به آن را راحت‌تر کرده و امکان یک سفر کوتاه اما به یاد‌ماندنی را فراهم می‌سازد. از دیگر ویژگی‌های ترکیه که آن را به بهترین کشور خارجی برای ایرانیان تبدیل کرده است، عدم نیاز به دریافت ویزاست. ایرانیان عزیز می‌توانند بدون دریافت ویزا،  تنها با یک پاسپورت، به ترکیه سفر کنند و در شهرهای مختلف این کشور به گشت‌وگذار بپردازند. استانبول، آنتالیا، کوشی‌آداسی، ازمیر و آنکارا، از جمله محبوب‌ترین شهرهای ترکیه در بین ایرانیان هستند که هر ساله بسیاری از گردشگران ایرانی را به سمت خود جذب می‌کنند.

نکته دیگری که باعث جذب ایرانی‌ها به سمت ترکیه می‌شود، تشابه فرهنگی بین دو کشور است.  ایران و ترکیه در بخش‌های مختلف زندگی، رسم‌ورسومات و فرهنگی مشابه ایرانیان دارند. از جمله این تشابهات می‌توان به رفت‌وآمدهای خانوادگی، رسومات مربوط به ازدواج،  آداب مربوط به مهمانی‌ها، رسم‌ و رسومات مربوط به عزاداری‌ها، فرهنگ غذایی و ... اشاره کرد. این تشابه فرهنگی حتی در بخش‎های اروپایی کشور ترکیه نیز قابل مشاهده است.

کشور ترکیه، نه تنها در بین ایرانیان، بلکه در بین گردشگران دیگر کشورهای جهان نیز محبوبیت بسیار بالایی دارد و از جمله توریستی‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود. این کشور جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی متعددی را در خود جای داده و به دلیل پرگردشگر بودن، امکانات رفاهی فوق‌العاده‌ای را نیز تدارک دیده است. هتل‌های لوکس و مجلل با امکانات کامل، رستوران‌های متعدد با انواع غذاهای بین‌المللی و ترکی، تفریحات و ورزش‌های دریایی و آبی، مراکز خرید، بازارهای متنوع و ... از جمله امکانات این کشور می‌باشد که در نوع خود بی‌نظیر است. اگر برای اولین بار است که به خارج از کشور سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم ترکیه را به عنوان مقصد خود انتخاب نمایید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای ترکیه وارد صفحه "تور های ترکیه" شوید.

ترکیه

 ارمنستان، ارزان‌ترین انتخاب

ارمنستان بهترین کشور خارجی برای آن‌هایی است که به دنبال سفری ارزان و کوتاه هستند. این کشور از لحاظ جغرافیایی میان دو دریای خزر و سیاه قرار داشته و به دلیل کوهستانی بودن، آب‌وهوایی بسیار مطبوع دارد.  ارمنستان یکی از همسایگان شمالی ایران است که با کشورمان مرز مشترک دارد. از این رو، علاوه بر سفر هوایی، سفر به صورت زمینی نیز برای ایرانیان امکان‌پذیر بوده و از این طریق هزینه‌های سفر به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. اگر به دنبال سفری ارزان‌قیمت هستید، می‌توانید با ماشین شخصی خود را به مرز بین دو کشور رسانده و از آن‌جا با اتوبوس به سمت ایروان، پایتخت زیبای ارمنستان بروید. البته اگر ماشین خود را کاپوتاژ کرده و مدارک لازم را دریافت کرده باشید، می‌توانید با خودروی شخصی وارد مرز ارمنستان شوید و سفر ماجراجویانه خود را آغاز نمایید. برای اقامت در این کشور نیز مشکلی ندارید. هتل‌ها و مسافرخانه‌های متعددی در ایروان وجود دارد که امکان انتخاب را با توجه به شرایط و بودجه گردشگران، فراهم می‌کنند.

دلیل دیگر استقبال ایرانیان از سفر به ارمنستان، عدم معطلی برای دریافت ویزاست. ویزای این کشور به صورت فرودگاهی یا در مرزهای زمینی قابل دریافت است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. کافیست مدارک موردنیاز را به همراه داشته باشید تا بتوانید ویزای خود را در عرض چند دقیقه دریافت کنید. البته دقت داشته باشید که گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.   

ارمنستان، کشوری کوچک اما زیباست که طبیعتی فوق‌العاده دیدنی دارد و به واسطه قدمت 3 هزارساله‌اش، جاذبه‌های تاریخی متعددی را نیز در خود جای داده است. از جمله جاذبه‌های گردشگری ایروان می‌توان به دریاچه سوان، معبد گارنی،  میدان جمهوری، پارک عشاق، سالن اپرا تأتر، کاسکاد، مجسمه مادر، صومعه گغارد، قلعه اربونی، کلیسای کاتوقیکه، گالری ملی و موزه تاریخ ارمنستان اشاره کرد. اگر فرصت کافی داشته باشید و با دقت برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید از شهرهای دیگر ارمنستان نیز بازدید نمایید. ارمنستان کشور چندان پهناوری نیست. تقریبا یک سوم مردم این کشور در ایروان زندگی می‌کنند  و سایر افراد در شهرهایی چون گیومری، آبویان، وانادزور، اجمیادزین، آشتاراک، کاپان و ... ساکن هستند. ارمنستان بهترین کشور خارجی برای آن‌هایی است که اهل طبیعت‌گردی هستند. در هر فصلی از سال که به این کشور سفر کنید، مناظری جذاب و دیدنی را مشاهده می‌کنید و در کنار آن می‌توانید از تفریحات متنوعی چون شنا و بازی‌های آبی در تابستان و اسکی روی یخ و سورتمه‌سواری در زمستان برخوردار باشید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای ایروان وارد صفحه "تور های ایروان" شوید.

ارمنستان

مالزی، جذاب‌ترین انتخاب

اگر علاقه‌مند به فرهنگ و آداب‌ورسوم ملت‌ها هستید و از  آشنایی با اقوام مختلف لذت می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم مالزی را به عنوان بهترین کشور خارجی برای اولین سفر خود انتخاب نمایید. مالزی یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری خارجی در بین ایرانیان است که مورد توجه بسیاری از هم‌وطنان عزیزمان قرار دارد. این کشور در جنوب شرقی آسیا واقع شده و جاذبه‌های طبیعی متنوع، از سواحل بکر و زیبا گرفته تا جنگل‌های انبوه و سرسبز را در خود جای داده است. ساختمان‌ها و آسمان‌ خراش‌های مدرن در کنار بناها و معابد تاریخی، جزایر متعدد با ویژگی‌های خاص و  منحصربفرد، تفریحات هیجان‌انگیز، غذاهای متنوع محلی، مردمان مهمان‌نواز و مراکز خرید متعدد، از جمله ویژگی‌های خاص این کشور محسوب می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مالزی که آن را از دیگر کشورهای دنیا متمایز می‌سازد، تنوع ادیان، فرهنگ . آداب‌ورسوم مردمان آن است. جالب است بدانید تنها نیمی از مردمان این کشور را مالزیایی‌ها تشکیل می‌دهند و سایر جمعیت آن چینی و هندی می‌باشند. این تنوع نژاد بر روی فرهنگ غذایی، نوع پوشش، دین و مذهب، آداب‌ورسوم و ... تاثیر گذاشته و کشوری با فرهنگ‌های متفاوت را پدید آورده است. این تنوع فرهنگی از جمله جاذبه‌های گردشگری مالزی محسوب شده و یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به این کشور می‌باشد.  

از دیگر دلایل استقبال ایرانیان از مالزی  می‌توان به ارزان‌ بودن هزینه‌های آن اشاره کرد. کشور مالزی از جمله پرگردشگرترین کشورهای منطقه جنوب‌شرقی آسیاست که سالانه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود جذب می‌کند. از این رو، امکانات رفاهی بسیار خوبی را برای پذیرایی از گردشگران در نظر گرفته و هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، رستوران‌ها، غذاخوری‌ها، مراکز تفریحی و بازارهای متعددی دارد. گردشگران این فرصت را دارند که یکی از هتل‌های دو ستاره تا 5 ستاره را با توجه به بودجه خود برای اقامت انتخاب نمایند. هتل‌‌های مالزی امکانات خوبی را در اختیار مسافران خود قرار داده و هزینه مناسبی را نیز از آنان دریافت می‌کنند. علاوه بر این، بازارهای ارزان‌قیمت و حتی غذاخوری‌های بسیار خوب با قیمت مناسب نیز در این کشور وجود دارد که امکان یک سفر مقرون‌بصرفه را فراهم می‌سازد.

مالزی

در این مقاله بهترین کشور خارجی برای اولین سفر ایرانیان را معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد سه کشور ترکیه، ارمنستان و مالزی در اختیارتان قرار دادیم. همان‌طور که گفتیم، این سه کشور جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی متنوعی داشته و برای یک سفر هیجان‌انگیز و ماجراجویانه بسیار مناسب هستند. از طرف دیگر نزدیکی دو کشور ترکیه و ارمنستان به ایران، باعث کاهش هزینه‌های رفت‌وآمد شده و با توجه  به عدم نیاز به دریافت ویزا، سفر را برای ایرانیان راحت‌تر کرده است. کشور مالزی نیز از جمله محبوب‌ترین کشورهای جنوب‌شرقی آسیا در بین ایرانیان است که به دلیل جاذبه‌های طبیعی متنوع، تفاوت فرهنگ‌ها و مقرون‌بصرفه‌ بودن هزینه‌ها، موردتوجه قرار دارد. آژانس گردشگری کایت تورهای متعددی را به سه کشور ترکیه، ارمنستان و مالزی برگزار می‌کند. در صورتی که قصد سفر به این سه کشور را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تور ترکیه، تور  ارمنستان و تور مالزی کایت را مورد بررسی قرار دهید و از زمان برگزاری تورها و شرایط هریک از آن‌ها آگاهی یابید. در صورت نیاز می‌توانید با شماره 02175097700 تماس بگیرید و با کارشناسان کایت در مورد تور موردنظر خود مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید