ترکیه در زمستان | راهنمای سفر و بازدید از ترکیه در زمستان
ضحا اکبری 1400/12/03 3610 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


کشور ترکیه یکی از گردشگر پذیرترین کشورهای دنیاست که به دلیل برخورداری ا ز آب و هوای مطبوع، طبیعت فوق العاده، آثار تاریخی فراوان، تفریحات گسترده و مردمانی مهمان نواز و مهربان همه ساله هزاران گردشگر را در خود می‌پذیرد و اکثر این گردشگران فکر می‌کنند که تنها در بهار و تابستان یعنی فصول گرم سال می‌توانند به ترکیه سفر کنند، اما باید بدانید که واقعیت چیز دیگریست. در این مقاله قصد داریم تا در مورد زمستان‌های ترکیه و شرایط سفر به این کشور در فصل سرد سال صحبت کرده و اطاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم، پس اگر تصمیم دارید به ترکیه سفر کنید و نمی‌دانید شرایط این کشور در فصل زمستان چگونه است تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آب و هوای ترکیه در فصل زمستان

کشور ترکیه از نظر موقعیت جغرافیایی در منطقه‌ای قرار گرفته که از 3 طرف به دریا راه دارد، همین موضوع باعث شده تا آب و هوای ترکیه به طور شگفت انگیزی متنوع بوده و در یک زمان، قسمت‌های مختلف این کشور دارای آب و هوای متفاوتی باشند. ترکیه دارای 3 گونه‌ی آب و هوایی است، بخش‌های شمالی آن دارای آب و هوای اقیانوسی است، قسمت مرکزی، آب و هوای خشک و قاره‌ای دارد و قسمت‌های جنوبی از آب و هوای معتدل و شرجی مدیترانه‌ای برخوردار است. در زمستان‌ها شمال و مرکز ترکیه سرد و جنوب آن معتدل و دلپذیر است، بنابراین اگر فردی بخواهد در زمستان به این کشور برود، بهتر است به شهرهای جنوب آن سفر نماید.

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در فصل زمستان

تعدادی از شهرهایی که برای سفر به ترکیه در زمستان مناسب هستند، در ادامه آمده است:

  • آنتالیا: شاید به نظر برسد که آنتالیا شهری است که سفر به آن در تابستان لذتبخش است، اما اگر در زمستان به این شهر سفر کنید می‌توانید در حالی از جاذبه‌های گردشگری این شهر دیدن کنید که هم قیمت‌ها بسیار مناسب است و هم به دلیل کم بودن توریست‌ها، خیابان‌ها و مکان‌های دیدنی خلوت هستند.
  • کاپادوکیا: کاپادوکیا در زمستان شهری ایده آل برای سفر به خصوص سفرهای رمانتیک مانند ماه عسل است، این شهر دارای هتل‌هایی به شکل غار است که می‌توانید در آن‌ها اقامت کرده و از سفر خود لذت ببرید، ضمن اینکه بالون سواری‌های زمستانی در کاپادوکیا یکی از تفریحات جذاب این شهر به شمار می‌رود.
  • کارس: دلیل معروف بودن کارس برای سفر در زمستان، پیست اسکی مجهز این شهر است که با نام ساریکامیس شهرت دارد، شهر کارس دارای مناظر طبیعی رویایی و امکانات فوق العاده برای گردشگران می‌باشد.
  • یالوا: یالوا شهری در ترکیه است که تعداد زیادی چشمه‌های آب گرم دارد، قطعا بودن در این چشمه‌ها و لذت بردن از گرمای آن‌ها در هوای سرد زمستان، بسیار لذتبخش خواهد بود.
  • بورسا: بورسا شهری در نزدیکی استانبول است که فاصله‌ای 2 ساعته تا این شهر دارد، پیست اسکی معروف بورسا و جشنواره‌هایی که در زمستان در این شهر برگزار می‌شوند، دلایل اصلی مناسب بودن بورسا برای سفر زمستانی به ترکیه می‌باشند.

تفریحات ترکیه در فصل زمستان

کشور ترکیه یکی از جذاب‌ترین نقاط جهان برای تفریح است، تعداد این تفریحات نه تنها در زمستان کم نمی‌شود بلکه برای افرادی که زمستان را برای سفر به این کشور انتخاب ‌کنند، بی نظیر خواهد بود، در ادامه به توضیح تعدادی از تفریحات زمستانی ترکیه می‌پردازیم:

  • اسکی در پیست‌های اسکی ترکیه: یکی از تفریحات جذاب ترکیه اسکی کردن در پیست‌های اسکی این کشور است که برای افراد حرفه‌ای و مبتدی آماده هستند و می‌توانند لحظات شاد و هیجان انگیزی را برای گردشگران فراهم کنند، پیست اسکی کارا تپه‌ی استانبول و پیست اسکی ساریکامیس کارس از جمله‌ی این پیست‌ها می‌باشند.

  • تفریح در شهربازی‌های سر پوشیده‌ی ترکیه: شاید رفتن به شهربازی در زمستان چندان خوشایند به نظر نرسد، اما اگر این شهربازی سرپوشیده باشد، می‌تواند یک روز خاطره انگیز برای هر کسی بسازد، شهر بازی سر پوشیده‌ی موی پارک استانبول یکی از این شهر بازی‌هاست.
  • استفاده از حمام سنتی ترکیه در سرمای زمستان: بدون شک یکی از بهترین تفریحات زمستانی، حمام کردن در فضایی گرم خواهد بود، خصوصا اگر آن حمام،‌ یک حمام سنتی ترکیه باشد، حمام‌های خرم سلطان و کلیچ علی پاشا این ویژگی‌ها را دارند.

  • بالن سواری در کاپادوکیا: کاپادوکیا منطقه‌ای آتشفشانی در ترکیه است که یک شهر زیر زمینی هزار ساله و آتشفشان‌های متعدد دارد، در این منطقه در فصل زمستان گردشگران می‌توانند با بالون در آسمان به پرواز درآمده وشهر زیبا را زیر پاهای خود ببینند.

  • سورتمه سواری در دریاچه‌ی چیلدیر: دریاچه‌ی چیلدر دومین دریاچه‌ی بزرگ ترکیه است که در شهر استانبول قرار دارد، در زمستان‌ها دمای هوا در این شهر بسیار کم است و یخی با ضخامت 5 سانتیمتر سرتاسرِ روی دریاچه را می‌پوشاند. از جمله تفریحات زمستانی ترکیه این است که گردشگران از گوشه و کنار این کشور و کشورهای دیگر به دریاچه‌ی چیلدیر آمده و به سورتمه سواری روی آن می‌پردازند، فرصتی که ممکن است در هیچ جای دیگر نتوان آن را تجربه کرد.

  • چشیدن طعم ثعلب داغ، نوشیدنی سنتی ترکیه: ثعلب یکی از نوشیدنی‌های سنتی ترکیه است که از مخلوط کردن بذر گل ارکیده با شیر داغی که به آن دارچین زده‌اند تشکیل می‌شود، قطعا نوشیدن این معجون خوش طعم در یک روز سرد زمستانی حس فوق العاده‌ای به شما خواهد داد.

جشنواره‌های ترکیه در فصل زمستان

  • جشنواره‌ی خرید زمستانی: جشنواره‌ی خرید ترکیه معمولا از آذر ماه آغاز شده و تا اواخر سال ادامه میابد، در این زمان فروشگاه‌ها برای اجناس خود از ۳۰ تا ۵۰ درصد و گاهی اوقات تا ۷۰ درصد تخفیف قائل می‌شوند. بسیاری از گردشگران سعی می‌کنند در این زمان به ترکیه سفر کنند تا بتوانند از این تخفیف‌ها استفاده کرده و خرید ارزان‌تری داشته باشند.
  • جشنواره‌ی بین المللی آشپزی: در جشنواره‌ی آشپزی ترکیه، آشپزهایی از این کشور و سایر کشورهای جهان شرکت کرده و در 70 رشته‌ی مرتبط با آشپزی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، این جشنواره در تاریخ 22 تا 25 فوریه (3 تا 6 اسفند ماه) در استانبول برگزار شده و تماشاگران را به چشیدن طعم‌های جدید دعوت می‌کند.
  • جشنواره‌ی کُشتی شترها: در این جشنواره که در زمستان در ترکیه برگزار می‌شود، علاوه بر مسابقه‌ی کشتی گرفتن شترهایی که با وسایل سنتی تزئین شده‌اند، مراسم‌های دیگری از جمله نواختن موسیقی اصیل ترکیه، رقص محلی و پذیرایی با غذاها و نوشیدنی‌های خوش طعم انجام می‌گیرد.

مزایای سفر به ترکیه در فصل زمستان

سفر کردن به ترکیه در فصل زمستان برای گردشگران مزایای بسیاری دارد، از جمله‌ی این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در فصل زمستان به این دلیل که توریست‌های کمتری به ترکیه سفر می‌کنند، شهرها خلوت هستند و این باعث می‌شود که لذت بازدید از آثار تاریخی و مناظر طبیعی افزایش یابد.
  • در فصل زمستان با توجه به کم شدن گردشگر، تقریبا قیمت همه چیز در ترکیه کاهش میابد، این مورد برای افرادی که دغدغه‌ی یک سفر اقتصادی به ترکیه دارند، بسیار مناسب خواهد بود.
  • در زمستان جشنواره‌های فراوانی در جای جایِ ترکیه برگزار می‌شود، این جشنواره‌ها می‌تواند دلیلی برای سفر به ترکیه در زمستان باشد.
  • در فصل زمستان می‌توانید از پیست‌های اسکی مجهز ترکیه لذت ببرید.
  • با سفر به شهرهای گرم ترکیه در فصل زمستان، می‌توانید از جذابیت‌های این کشور در هوایی معتدل و دلپذیر دیدن کنید.

در این مقاله در مورد زمستان‌های ترکیه، شرایط سفر به این کشور در فصل سرد سال و سایر نکات مربوط به آن صحبت کردیم، اگر قصد داشتید در زمستان به ترکیه سفر کنید فقط کافیست پس از انتخاب شهر مورد نظر به قسمت آن شهر در سایت ما سر بزنید تا بتوانید سفرزمستانی ایده آلی به این کشور زیبا داشته باشید.

 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید