سفر برای درمان | هر آن‌چه باید قبل از سفر برای درمان بدانید!
زهرا نیرومند 1399/12/16 1927 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



حتما در بین دوستان، آشنایان یا اطرافیان خود افرادی را دیده‌اید که برای درمان و استفاده از خدمات پزشکی به کشورهای دیگر سفر می‌کنند. شاید شما نیز به این فکر افتاده باشید که برای درمان بیماری خود سفر کنید و از تکنولوژی‌های پیشرفته و دانش بالای پزشکان کمک بگیرید. اگر قصد سفر برای درمان را دارید، ادامه مطلب را دنبال نمایید تا با نکات مهمی در این زمینه آشنا شوید. آشنایی با این نکات به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری بگیرید و سفر خود را با آگاهی بیشتری آغاز نمایید. با ما همراه باشید.

سفر برای درمان

در سال‌های اخیر بسیاری از بیماران برای درمان خود به کشورهای دیگر سفر می‏کنند. سفر برای درمان دلایل مختلفی دارد. گاهی افراد برای استفاده از تجهیزات پیشرفته و تجربیات پزشکان حاذق، سفر می‎کنند و گاهی نیز  سفر به دلیل کاهش هزینه‌ها انجام می‌شود. فرد متقاضی کشوری را برای سفر انتخاب می‌کند که اطلاعات کامل‌تری در مورد نوع بیماری و شیوه درمان آن داشته باشد. به عنوان مثال اگر فرد دارای یک بیماری نادر باشد، به دنبال مقصدی می‎گردد که بیماری موردنظر را بهتر بشناسد و راه‌کارهای درمانی مناسبی را برای آن ارائه دهد. در برخی موارد نیز سفر برای درمان به دلیل استفاده از شیوه‌های سنتی مانند طب سوزنی، ماساژ، داروهای گیاهی و حتی استفاده از منابع طبیعی، مانند آب‌گرم، انجام می‌شود که  این صورت بیمار باید تحقیق کرده  و مناسب‌ترین کشور را برای سفر انتخاب نماید.

برخی از کشورها مانند آلمان، سوئد، اتریش، استرالیا، انگلیس و ... در لیست پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا قرار داشته و مجهزترین تکنولوژی‌های پزشکی را در اختیار دارند. افرادی که در کشورهای کمتر توسعه یافته‌ اقامت دارند، به دلیل کمبود امکانات پزشکی، این کشورها را برای سفر انتخاب می‌کنند. کشورهای توسعه یافته خدمات درمانی بهتری ارائه می‌دهند، اما بابت آن هزینه‌های بالایی نیز دریافت می‌کنند. ضمن این‌که اخذ ویزای درمانی از این کشورها، به دلیل استقبال زیاد، بسیار سخت‌تر بوده و ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

علاوه بر کشورهای نام‌برده شده، برخی از کشورهای جهان سوم و کمتر توسعه یافته نیز در صنعت توریسم پزشکی فعال بوده و در سال‌های اخیر جایگاه خوبی را در دنیا پیدا کرده‌اند. کشورهایی که بیشترین بیماران بین‌المللی را دارند، عبارتند از:

  • هند: هندوستان یکی از مهم‌ترین مراکز جراحی‌های ارتوپدی و عمل‌های قلب می‌باشد که در سطح بین‌الملل مطرح است.
  • سنگاپور: کشور سنگاپور در زمینه درمان سرطان و کشت سلولی بسیار موفق بوده و خدمات خوبی را به متقاضیان ارائه می‌دهد.
  • تایلند: تایلند یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیاست که در سال‌های اخیر بسیار موفق عمل کرده و گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود جذب می‌کند. این کشور جراحان بسیار حاذقی دارد که در سطح بین‌المللی مطرح هستند.
  • مکزیک: کشور مکزیک مرکز جراحی‌های زیبایی و کاهش وزن می‌باشد که سالانه افراد بسیاری را جهت سفر برای درمان به سمت خود جذب می‌کند.
  • برزیل: یکی از محبوب‌ترین کشورهای دنیا برای عمل جراحی زیبایی، برزیل است که این کار را به بهترین نحو و با هزینه‌ای مناسب انجام می‌دهد. 
  • ترکیه: بهترین خدمات درمانی و پزشکی این کشور مربوط به بیماری‌های سرطانی، ارتوپدی و جراحی قلب می‌باشد. پزشکانی که  کشور ترکیه فعالیت می‌کنند اغلب در اروپا و آمریکا تحصیل کرده و دانش کافی برای درمان بیماری‌ها را دارند.
  • کره جنوبی: کره جنوبی نیز بهترین جراحان زیبایی دنیا را دارد و یک مقصد مناسب برای بیماری‌های سرطانی و نخاعی محسوب می‌شود.

کشورهایی که نام‌ بردیم، جزو کشورهای پیشرفته دنیا محسوب نمی‌شوند، اما بیمارهای بین‌المللی بسیاری را به سمت خود جذب می‌کنند. در واقع این کشورها تکنولوژی و تجهیزات پزشکی لازم جهت درمان بیماران را مهیا کرده و حتی بهترین پزشکان را از سراسر دنیا گرد آورده‌اند تا بتوانند عالی‌ترین خدمات را به بیماران ارائه دهند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیاری از افرادی که این کشورها را جهت سفر برای درمان انتخاب می‌کنند، مقیم پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا هستند.  مهم‌ترین دلیل این انتخاب پایین بودن هزینه‌های درمان در این کشورها  نسبت به کشورهای پیشرفته است که در بسیاری موارد 50 تا 60 درصد نیز کاهش می‌یابد.

سفر برای درمان

اخذ ویزای درمان

هر مقصدی را که برای سفر انتخاب می‌کنید باید ویزای درمان کشور مربوطه را نیز دریافت کنید. هر کشور برای صدور ویزای درمان شرایط خاص خود را دارد و مدارکی را از بیماران می‌خواهد. نکاتی که برای صدور ویزای درمان به آن توجه می‎شود شامل موارد زیر می‌باشد:

  • امکان درمان بیمار در کشور محل اقامت وجود نداشته باشد. این مورد باید به تایید پزشک معالج بیمار برسد.
  • متقاضی دریافت ویزای درمان، بیماری واگیردار نداشته باشد. نوع بیماری باید در پرونده پزشکی به طور دقیق مشخص شده باشد.
  • ویزای درمان به صورت کوتاه‌مدت صادر می‌شود و حداکثر تا 90 روز قابل تمدید است. از این رو، طول دوره درمانی بیمار نباید خیلی طولانی باشد.
  • متقاضی دریافت ویزای درمان پول کافی برای پرداخت هزینه‌های درمانی و اقامت خود در کشور مقصد را داشته باشد.

در صورتی که فرد متقاضی شرایط بالا را دارا باشد و مدارک موردنیاز را به طور کامل به سفارت تحویل دهد، می‌تواند ویزای درمانی خود را دریافت نماید.

سفر برای درمان

هزینه‌های سفر برای درمان

یکی از دلایل سفر برای درمان، کاهش هزینه‌های بیمارستان و خدمات درمانی است. اگر به این دلیل سفر می‌کنید، از قبل در مورد هزینه‌های درمانی و اقامت در کشور مقصد تحقیق کرده و حدود آن را مشخص کنید. هزینه‌های سفر برای درمان  شامل موارد زیر می‌باشد:

  • هزینه‌های مربوط به دریافت ویزای درمانی
  • هزینه حمل‌ونقل شامل بلیط رفت‌وبرگشت و رفت‌وآمد داخل شهری
  • هزینه مترجم
  • هزینه اقامت‌گاه
  • هزینه خوردوخوراک
  • هزینه جابه‌جایی مالی
  • هزینه‌های مربوط به تشکیل پرونده پزشکی بیمار
  • هزینه‌های درمانی و پزشکی بیمارستان یا مراکز درمانی  


سفر برای درمان

قبل از سفر برای درمان به این نکات توجه کنید!  

  • در انتخاب مقصد موردنظر خود دقت کنید. بهتر است با زبان کشور مقصد آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید به راحتی با کادر درمان و پزشک خود صحبت کنید. عدم برقراری ارتباط درست باعث اشتباه در فهم برخی مسائل شده و مشکلاتی را برایتان ایجاد خواهد کرد. باید با زبان کادر درمان آشنا باشید تا متوجه دستورات و مراقبت‌های لازم قبل و بعد از درمان شده و آن‌ها را به درستی انجام دهید. در صورتی که با زبان کشور مقصد آشنایی ندارید، این مورد را از قبل با بیمارستان هماهنگ کرده و شیوه برقراری ارتباط با کادر درمان را مشخص کنید.
  • اعتبار بیمارستانی که قرار است کارهای پزشکی و درمانی خود را در آن انجام دهید، بررسی کنید. صلاحیت پزشکان و متخصصین بسیار مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد. دقت داشته باشید که برخی شرکت‌ها با تبلیغات گسترده و تخفیفات باورنکردنی اقدام به جذب بیمار بین‌الملل می‌کنند، اما خدمات درستی ارائه نمی‌دهند.
  • تمامی مدارک پزشکی اعم از پرونده پزشکی، انواع آلرژی‎ها، داروهایی که استفاده می‏کنید و ... را کپی کرده و به همراه داشته باشید. در هنگام برگشت به کشور محل اقامت نیز، یک کپی از پرونده پزشکی خود در بیمارستان مقصد تهیه کرده و به همراه بیاورید.
  • قبل از این‌که مقصد خود را انتخاب کنید، استانداردهای بهداشتی کشورهای موردنظر خود را مورد بررسی قرار دهید. در برخی از کشورها بیماری‌های خطرناکی وجود دارند که ممکن است به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی به راحتی به افراد دیگر منتقل شوند.
  • کیفیت داروهایی که در کشور مقصد مورداستفاده قرار می‌گیرد، بسیار مهم است. در برخی از کشورها داروهای تقلبی فراوان بوده یا کیفیت لازم را ندارند.
  • سلامت فرآورده‌های خونی یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. برخی از عفونت‌ها از طریق خون آلوده به بیمار منتقل می‌شوند.
  • اگر قصد دارید در کشور مقصد عمل جراحی انجام دهید، باید وقت کافی برای استراحت پس از عمل داشته باشید. پرواز با هواپیما پس از انجام عمل جراحی خطر ایجاد لخته خون در رگ‌های عمیق خونی را افزایش داده و باعث اختلال در جریان گردش خون می‌گردد.
  • بهتر است قبل از سفر برای درمان، با مشاوران و افرادی که در این زمینه اطلاعات دارند، مشورت نمایید تا با خطرات و ریسک‌های احتمالی آشنا شوید.
  • قبل از سفر برای درمان، پزشک خود را در جریان قرار داده و با او در این زمینه مشورت کنید. توصیه‌های پزشک را به خاطر بسپارید و در طول سفر به درستی رعایت نمایید.
  • برای استفاده از خدمات درمانی و پزشکی در کشور دیگر نیاز به بیمه تخصصی دارید. در این موارد بیمه سفر به تنهایی کافی نیست.
  • در سفر برای درمان، هماهنگی با بیمارستان و تنظیم قرارداد توسط یک شرکت واسط با عنوان شرکت تسهیل‌گر انجام می‎شود و توافق‌نامه‌ای به امضای طرفین قرارداد می‌رسد. دقت داشته باشید که در این توافق‌نامه تمامی موارد مربوط به درمان، شامل نوع درمان، لوازم و تجهیزات موردنیاز، نحوه مراقبت از بیمار و هزینه‌ها به طور کامل ذکر شده باشد.
  • تمامی احتمالات را موردبررسی قرار دهید و اقدامات قانونی در صورت بروز مشکل را بشناسید.


سفر برای درمان

در این مقاله در مورد سفر برای درمان صحبت کردیم و ضمن بیان شرایط لازم جهت دریافت ویزای درمان، نکات مهم را نیز گوشزد نمودیم. تحقیق در مورد وضعیت بیمارستان‌ها و خدمات درمانی کشور مقصد اولین و مهم‌ترین قدم جهت سفر برای درمان است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. قبل از تصمیم‌گیری حتما با پزشک معالج خود صحبت کنید و نظر او را در این مورد بپرسید. در صورتی که تصمیم قطعی برای رفتن دارید، با شرکت‌های تسهیل‌گر معتبر قرارداد بسته و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. برای اخذ ویزای درمانی و دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سفر با شماره 75097700-021 تماس بگیرید و سوالات خود را از کارشناسان کایت بپرسید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید