بلیط سوتو چیست؟ آشنایی با بلیط هواپیما SOTO
زهرا نیرومند 1400/10/4 5584 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


بلیط‌ها انواع مختلفی دارند و به صورت یک‌طرفه یا رفت‌وبرگشت صادر می‌شوند. آیا تاکنون برای مبدا دیگری اقدام به خرید بلیط کرده‌اید؟ اگر کشور محل صدور بلیط جایی غیر از ایران باشد، چه می‌کنید؟ فرض کنید قرار است برای یکی از بستگان خود، که در آلمان ساکن است، به مقصد ایران یا کشورهای دیگر دنیا بلیط تهیه کنید. چگونه این کار را انجام می‌دهید؟ آیا امکان خرید بلیط از ایرلاین خارجی در داخل ایران وجود دارد؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با بلیط سوتو بیشتر آشنا شوید.

بلیط سوتو چیست؟

اگر زیاد سفر می‌کنید و همیشه در حال رفت‌وآمد به کشورهای خارجی هستید، حتما با بلیط سوتو (SOTO) آشنایی دارید. SOTO مخفف عبارت Sold Outside Ticketed Out به معنای بلیط فروخته شده و صادر شده در خارج از کشور مبدأ می‌باشد.  

فرض کنید یکی از آشنایان شما در فرانسه اقامت دارد و قصد دارد از آن‌جا به ایران سفر کند. وظیفه رزرو بلیط این شخص بر عهده شماست و شما در ایران اقامت دارید. این نوع بلیط با عنوان بلیط سوتو شناخته می‌شود. در واقع سوتو بلیطی است که از داخل ایران خریداری می‌شود، اما مبدأ حرکت جایی خارج از ایران است. در این‌جا مقصد می‌تواند ایران یا هر کشور دیگری باشد. این مورد خصوصا برای افراد مسن که با تکنولوژی چندان راحت نیستند، بکار می‎آید. شما به راحتی می‌توانید از نقطه‌ی دیگری از دنیا برای پدر، مادر یا دیگر بستگان خود بلیط تهیه کنید و آن‌ها را راهی سفر نمایید.

بلیط سوتو پروازهای بین شهری در یک کشور را نیز شامل می‎شود. فرض کنید به آلمان سفر کرده‌اید و باید از شهر فرانکفورت به مونیخ بروید. شما قصد دارید بلیط پرواز بین‌شهری خود را قبل از سفر به آلمان از داخل ایران تهیه نمایید تا از زمان دقیق پرواز آگاه باشید و برای آن برنامه‌ریزی کنید. در این‌جا نیز نوع بلیط موردبحث، بلیط سوتو می‌باشد. در واقع، هر پروازی که از مبدأیی غیر از محل اقامت شما انجام ‌شود، پرواز سوتو نام دارد و بلیط مربوط به آن نیز بلیط سوتو می‌باشد.   

بلیط سوتو بسته به محل خرید و صدور به انواع مختلفی تقسیم می‌شود:

Soto (Sale outside, ticketed outside):  فروش و صدور بلیط هر دو در خارج از کشور محل اقامت انجام می‌شود.

SOTI (Sale outside, ticketed inside):  فروش بلیط در خارج از ایران انجام شده و صدور آن درون کشور می‌باشد.

SITO (Sold In, Ticketed outside): فروش بلیط در داخل و صدور آن از خارج از ایران انجام می‌شود.

SITI (Sale in, ticketed in): فروش و صدور بلیط هر دو در داخل کشور محل اقامت انجام می‌شود. SITI رایج‌ترین نوع بلیط است.

دقت داشته باشید بلیط‌هایی که در خارج از کشور محل اقامت فروخته می‌شوند، هزینه اضافه‌تری داشته و گران‌تر از بلیط‌های دیگر می‌باشند.

بلیط سوتو

خرید بلیط سوتو 

همان‌طور که گفتیم، بلیط سوتو برای افرادی که زیاد سفر می‌کنند، لازم و ضروری است. با بلیط سوتو به راحتی می‌توانید از هر جای دنیا به مقصد ایران یا هر کشور دیگری که بخواهید، بلیط تهیه کنید. علاوه بر این، بلیط سوتو امکان خرید پروازهای بین شهری در کشورهای مختلف دنیا را نیز در اختیار شما قرار می‎دهد. این بلیط نیز مانند دیگر انواع بلیط قابلیت کنسل شدن یا تغییر تاریخ را دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سوالی که در این‌جا مطرح می‌شود این است که، آیا امکان خرید بلیط سوتو از داخل ایران وجود دارد؟ این کار چگونه انجام می‌شود؟ 

در حال حاضر امکان خرید بلیط سوتو از داخل ایران وجود دارد. برای این کار می‌توانید به وب‌سایت شرکت هواپیمایی موردنظر خود مراجعه کنید و بلیط را در یک تاریخ مشخص رزرو نمایید. علاوه بر این، این امکان را دارید که از طریق وب‌سایت‌های داخلی فروش بلیط اقدام به خرید نمایید.  بلیط تمام خطوط هوایی دنیا، چه پروازهایی که از مبدأ ایران انجام می‌شوند و چه پروازهای خارجی، در وب‌سایت‌های فروش بلیط موجود هستند. کافیست ایرلاین موردنظر خود را جستجو کنید تا لیست پروازهای آن را در صفحه ببینید.  مبدا، مقصد و تاریخ پرواز خود را انتخاب کنید، اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید و تایید نهایی را بزنید. برای پرداخت هزینه بلیط نیز مشکلی وجود ندارد. می‌توانید به راحتی این کار را با استفاده از کارت‌های بانکی عضو شتاب انجام دهید.

شرکت‏های هواپیمایی ژرمنیا، فلای دبی، ترکیش ایرلاینز، پگاسوس، قطر ایرویز، هواپیمایی اتحاد، امارات، گلف‌ایر، عمان ایر، کویت ایرویز، بلاویا، ارفلوت، آزال، آلیتالیا، اکراین ایرلاینز، ایژین، لوفت‌هانزا، آسترین، تاجیک ایر، یورو وینگز، اطلس جت، چاینا ساترن، ایر فرانس، کرندون، کام ایر، بریتیش ایرویز، کی ال ام، فلای بغداد، ایر آسیا، نورد ویند، جورجین، سان اکسپرس، فری برد، تای ایرویز، ایر عربیا، بلغاریا ایر، بوراجت،  اس 7 سیبری و بوتا ایرویز، از جمله پرفروش‌ترین ایرلاین‌های خارجی هستند که در طول سال پروازهای متعددی را به نقاط مختلف دنیا انجام می‌دهند. اگر با شرکت‌های هواپیمایی آشنایی ندارید، می‌توانید برای انتخاب بهترین پرواز با مناسب‌ترین قیمت از افراد خبره در این زمینه کمک بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم این کار را به کارشناسان آژانس‌های گردشگری بسپارید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.  

بلیط سوتو

در این مقاله بلیط سوتو را معرفی نمودیم و اطلاعاتی در مورد آن در اختیارتان قرار دادیم. همان‌طور که گفتیم، خرید بلیط سوتو از داخل ایران نیز امکان‌پذیر می‌باشد و مشکلی در این رابطه وجود ندارد. شما می‌توانید به یکی از وب‌سایت‌های فروش بلیط مراجعه نموده و بلیط موردنظر خود را به راحتی تهیه کنید. توصیه می‌کنیم این کار را از وب‌سایت‌های معتبر انجام دهید. در صورتی که در انتخاب پرواز موردنظر خود مردد هستید و نیاز به کمک و راهنمایی دارید، می‌توانید با شماره 75097700- 021  تماس بگیرید و با کارشناسان کایت در این زمینه مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید