هواپیمایی سپهران | تاریخچه + قوانین + ناوگان
علیرضا مشرقی 1400/09/30 3246 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

تاریخچه شرکت هواپیمایی سپهران

در زمینه تاریخچه شرکت هواپیمایی سپهران باید بدانید که این شرکت در سال 1390، ابتدا یک شرکت سهای خاص بود. پس از آن در سال 1395 موفق به دریافت گواهینامه صلاحیت پروازی شد. از سال 1395، شرکت سپهران در زمینه مسافربری، باربری و فعالیت پستی مشغول به کار گشت. دفتر مرکز شرکت سپهران در شهر شیراز قرار دارد. شناسه این شرکت نیز SHIRAZI است. به همین خاطر، برنامه اولیه این شرکت، پوشش پروازی داخل کشور بود. در حال حاضر نیز این شرکت در مناطق مرکزی و جنوبی ایران فعالیت مناسبی دارد.

در حال حاضر، علی درویشی، مالک شرکت هواپیمایی سپهران است. بد نیست بدانید که علی درویشی، مالک هتل معروف رویشی مشهد نیز است. مردم عزیز استان فارس و مخصوص شهر شیراز، به این شرکت هواپیمایی ارق خاصی دارند. آن‌ها زمانی که قصد انتخاب یک شرکت هواپیمایی را داشته باشند، بی‌تردید ابتدا سپهران را برای سفر خود انتخاب می‌نمایند.

مقصدهای پروازی سپهران

با در نظر گرفتن اصالت شیرازی شرکت هواپیمایی سپهران، طبیعی است که بسیاری شهرهای مقصد یا مبداء این شرکت هواپیمایی، شیراز و سایر شهرهای استان فارس باشد. البته تمام پروازهای سپهران در محدوده شیراز انجام نمی‌شود. بلکه این شهر بین شهرهای مختلف همانند مشهد، بوشهر، بندرعباس، زهدان، اهواز و چابهار نیز پرواز دارد. البته طی اخبار به دست آمده؛ این شرکت قصد دارد تا مقاصد خود را تا کرمان، یزد، جزیره کیش، خارک و غیره نیز افزایش دهد.

مقصدهای پروازی سپهران

ناوگان سپهران

در حال حاضر این شرکت هواپیمایی، دارای پنج فروند هواپیما در ناوگان هواپیمایی کشور است. این ناوگان شامل یک فروند بویینگ 737-300 ، سه فروند بویینگ 737-500 و یک فروند دونیر 328-300 است.

ناوگان

 عملکرد سپهران

عملکرد سپهران طی چند ساله گذشته، نسبتاً مطلوب گزارش شده است. چهار فروند هواپیمای فعال ناوگان این شرکت هواپیمایی، بویینگ 737 هستند. این هواپیماها جزء بهترین‌ها محسوب می‌شوند و در شرایط مطلوبی نیز قرار دارند. هواپیمای دیگر، هواپیمای ملخی دورنیر است. این هواپیمای در کشور آلمان تولید می‌شد. در حال حاضر دورنیر از خط تولید خارج شده است و عمر آن به حدود 20 سال می‌رسد. با این وجود هنوز عملکرد مطلوبی دارد. البته باید بدانید که سپهران از این هواپیما برای مقاصد کوتاه استفاده می‌کند.

بر اساس نظرات مشتریان، این شرکت خدمات مطلوبی را ارائه می‌دهد. به علاوه اینکه خوشبختانه طی چند سال اخیر، هیچ سانحه‌ای در این شرکت هواپیمایی رخ نداده است. به همین خاطر می‌توان عملکرد شرکت سپهران را مطلوب دانست. در ضمن بنا بر ادعای این شرکت، تمام خدمه اعم از خلبان‌ها تا مهمان‌دارها، در دوره‌های مخصوص آموزشی شرکت می‌کنند.

عملکرد

بار مجاز شرکت سپهران

در پروازهای داخلی، امکان حمل 20 کیلوگرم بار برای هر مسافر وجود دارد. البته برای حمل بار بیشتر، باید هزینه مازاد پرداخت نمایید.

لوگو و رنگ سازمانی

در نگاه اول، لوگوی شرکت هوایی سپهران، شباهت بسیاری به لوگوی شرکت هواپیمایی «هما» دارد. در حقیقت برای طراحی لوگوی هما، از موجودی افسانه‌ای برداشت شده است. اگر از تخت جمشید بازدید کرده باشید، می‌توانید تصاویر این موجود افسانه‌ای را بر روی حجاری‌های تخت جمشید مشاهده کنید. شرکت سپهران نیز با کمی خلاقیت، از پرنده افسانه‌ای «ققنوس» برای لوگوی خود استفاده کرده است. شباهت این لوگو به لوگوی هما، باعث حس اعتماد بیشتر مشتریان می‌شود. مسافران در نگاه اول ناخودآگاه حس ایمنی هما را احساس می‌کنند. به همین خاطر باید طراحی لوگوی این شرکت را هوشمندانه دانست.

از طرف دیگر، ققنوس را همه ما با آتش می‌شناسیم. از این رو برای طراحی لوگوی سپهران، از رنگ نارنجی استفاده کرده‌اند. نارنجی رنگ سازمانی اصلی این شرکت محسوب می‌شود. شما حتی می‌توانید شاهد طراحی‌های نارنجی رنگ بر روی هواپیماهای شرکت نیز باشید. البته لازم به ذکر است این شرکت در سال 1398 اعلام کرد که از این پس رنگ قرمز را رنگ نارنجی می‌کند؛ اما هنوز هم شاهد رنگ نارنجی در طراحی ناوگان سپهران هستیم.

خب دوستان و همراهان عزیز کایت، نظر شما درباره شرکت هواپیمایی سپهران چیست؟ آیا تا کنون همراه آن‌ها سفر کرده‌اید؟ به نظر شما کیفیت خدمات این شرکت هواپیمایی مطلوب است؟ تجربه سفر خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان همراه هستیم .

لوگو هواپیمایی سپهران


کلید واژه 

هواپیمایی سپهران

متا

در این مقاله شما با تاریخچه، قوانین و ناوگان این شرکت هوایی آشنا خواهید شد. پس با ما همراه باشید.

عنوان تصویر اول

مقصدهای پروازی سپهران


توضیحات تصویر اول

با در نظر گرفتن اصالت شیرازی شرکت هواپیمایی سپهران، طبیعی است که بسیاری شهرهای مقصد یا مبداء این شرکت هواپیمایی، شیراز و سایر شهرهای استان فارس باشد

عنوان تصویر دوم

ناوگان سپهران


توضیحات تصویر دوم

در حال حاضر این شرکت هواپیمایی، دارای پنج فروند هواپیما در ناوگان هواپیمایی کشور است.

عنوان تصویر سوم

عملکرد سپهران


توضیحات تصویر سوم

عملکرد سپهران طی چند ساله گذشته، نسبتاً مطلوب گزارش شده است.



تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید