طبیعت‌گردی استان اصفهان | معرفی 12 مقصد طبیعت‌گردی در اصفهان
شراره رحیمی 1399/05/16 4175 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اصفهان جزو سه شهر بزرگ و برتر کشور ایران به شمار می‌رود که با داشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیار زیاد توجه گردشگران را از داخل و خارج کشور به سمت خود جذب کرده است. این استان دارای جاذبه‌های طبیعی نظیر غارها، کوه‌ها، کویر و بیابان، آبشارها و... می‌باشد که لازم است در سفر به اصفهان علاوه بر آثار باستانی از مقاصد طبیعت‌گردی نصف جهان نیز بازدید به عمل آورید. توصیه می‌کنیم که در فصل بهار به استان اصفهان سفر کنید تا بتوانید در آب و هوای دل‌انگیز از تمامی جاذبه‌های طبیعی دیدن کنید و لحظه‌های شگفت‌انگیزی را برای خود به ارمغان آورید. از این رو در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا شما را برای یک طبیعت‌گردی هیجان‌انگیز در اصفهان به طور کامل راهنمایی کنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای اصفهان وارد صفحه "تور اصفهان" شوید.

معرفی 12 مقصد طبیعت‌گردی در اصفهان

استان اصفهان دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار متنوعی می‌باشد که باعث شده است علاقمندان به طبیعت حتما برای یکبار هم که شده این استان را برای سفر و خوش‌گذرانی انتخاب کنند. بنابراین ما نیز در این بخش از مقاله 12 مقصد بکر و شگفت‌انگیز طبیعت‌گردی در اصفهان را به شما معرفی خواهیم کرد تا با بازدید از هر کدام از آن‌ها به تجربه‌ای متفاوت و هیجانی دست یابید و نهایت لذت را ببرید.

معرفی مقاصد طبیعت‌گردی در اصفهان

  • غار پریان

یکی از زیباترین مقاصد طبیعت‌گردی استان اصفهان، غار پریان می‌باشد که با روستای تاریخی ابیانه 8 کیلومتر فاصله دارد. این غار همانند یک شهر زیرزمینی می‌ماند که از سال 1380 تا به امروز یازده تالار آن کشف شده است. توجه داشته باشید که بازدید از این غار بدون لوازم مخصوص غارنوردی و راهنما امکان پذیر نخواهد بود و جزو صعب‌العبورترین غارهای کشور به شمار می‌رود که مناظر حیرت‌انگیزی را در دل خود جای داده است. به طور کلی برای رسیدن به این غار تقریبا باید 180 کیلومتر از مرکز استان اصفهان فاصله بگیرید، به این صورت که ابتدا باید به شهر میمه اصفهان بروید تا از آن‌جا بتوانید پس از طی کردن یک مسیر 20 کیلومتری به غار پریان ‌برسید. 

  • آبشار آب ملخ

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی استان اصفهان، آبشارها هستند که بدون شک زیباترین آبشار این استان، آبشار آب ملخ می‌باشد که به دلیل سقوط تخته سنگ‌ها به وجود آمده است و از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است. جالب است بدانید که طبق گفته‌ها این آبشار می‌تواند همانند یک آفت کش منجر به مرگ ملخ‌ها شود. همین امر سبب شده است تا این آبشار القاب عجیب و خطرناک را به خود بگیرد و مورد توجه گردشگران واقع شود که بدون شک دیدن این جاذبه تجربه‌ای جذاب و متفاوت خواهد بود. این آبشار در فاصله 60 کیلومتری شهرستان سمیرم استان اصفهان واقع شده است که برای رسیدن به آن باید وارد جاده سمیرم- یاسوج شوید تا به روستایی به نام چهارراه برسید. از روستای چهارراه نیز به راحتی می‌توانید به صورت پیاده یا با ماشین به این آبشار دسترسی پیدا کنید.

معرفی آبشار ملخ

  • تالاب گاوخونی

تالاب گاوخونی یکی دیگر از مقاصد هیجان‌انگیز طبیعت‌گردی استان اصفهان است که آب خود را از زاینده رود دریافت می‌کند. تالاب گاوخونی یک تالاب بین‌المللی می‌باشد که بخش بسیار بزرگی از آن در استان اصفهان و بخش دیگر آن در استان یزد واقع شده است. از ویژگی‌های منحصر به فرد این تالاب می‌توان به هم‌مرز بودن با کویر مرنجاب اشاره کرد. جالب است بدانید که عمیق‌ترین قسمت این تالاب از عمق یک و نیم‌ متری برخوردار است و منطقه کاملا مناسبی برای زندگی پرندگان می‌باشد که سالانه نیز پرندگان زیادی از مناطق مختلف به این تالاب سفر می‌کنند. این تالاب با جنوب شرقی استان اصفهان 140 کیلومتر فاصله دارد و در نزدیکی شهر ورزنه واقع شده است.

  • کویر ورزنه

یکی دیگر از مقاصد مهم طبیعت‌گردی استان اصفهان، کویر ورزنه می‌باشد که لقب نگین شرق نصف جهان را به خود گرفته است. مساحت این منطقه کویری تقریبا حدود 17000 هکتار می‌باشد که اشکال زیبا و متفاوتی از تپه‌های ماسه در این کویر قابل مشاهده هستند. توصیه می‌کنیم که در اردیبهشت ماه به این کویر سفر کنید تا بتوانید در آب و هوایی معتدل به تماشای آسمان و ستاره‌های کویر بنشینید و در مناظر شگفت‌انگیز کویر عکس‌های بسیار زیبای کویری ثبت کنید. به علاوه هنگام بازدید از این کویر می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری کویر نظیر آفرود کردن، شتر سواری، موتور سواری و... نیز استفاده کنید و لذت ببرید. این کویر در فاصله 100 کیلومتری استان اصفهان در شهر ورزنه واقع شده است که شما علاوه بر خودرو شخصی می‌توانید از اتوبوس نیز برای رسیدن به این منطقه استفاده کنید.

معرفی کویر ورزنه

  • پارک ملی کلاه قاضی

پارک ملی کلاه قاضی نیز یکی دیگر از مقاصد زیبای طبیعت‌گردی استان اصفهان می‌باشد که تقریبا 47000 هکتار از نصف جهان را به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید که از زمان قدیم این منطقه از زیست جانوری و پوشش گیاهی بسیار متنوعی برخوردار بوده است، به گونه‌ای که در زمان قجر و صفوی حاکمان برای شکار به این منطقه سفر می‌کردند. این پارک در 36 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است که برای رسیدن به آن باید جاده شیراز به اصفهان را طی کنید تا پس از مدتی با مشاهده تابلوی راهنمای پارک ملی کلاه قاضی مسیر خود را به سمت این منطقه گردشگری تغییر دهید و به پارک برسید. بدون شک بازدید از این گونه‌های گیاهی و جانوری تجربه‌ای متفاوت از سفر به اصفهان برایتان به ارمغان خواهد آورد.

  • گلستان کوه

گلستان کوه یک منطقه بکر و زیبا می‌باشد که یکی از مقصدهای مهم طبیعت‌گردی استان اصفهان به شمار می‌رود. این کوه در نزدیکی منطقه‌ای به نام خوانسار واقع شده است که شما می‌توانید حجم عظیمی از لاله‌های واژگون را در دامنه این کوه که 17000 هکتار وسعت دارد، مشاهده کنید. علاوه بر لاله‌های واژگون از دیگر جاذبه‌های مهم گلستان کوه می‌توان به چشمه‌های متعدد و وجود گیاهان دارویی اشاره کرد که تمامی این زیبایی‌ها باعث شده‌اند تا گلستان کوه به یک مقصد جذاب برای طبیعت‌گردی تبدیل شود. توصیه می‌کنیم که از اواسط فروردین تا اواسط خرداد به این منطقه سفر کنید تا بتوانید در آب و هوایی معتدل از طبیعت چشم‌نواز گلستان کوه لذت ببرید. به منظور دسترسی به گلستان کوه باید ابتدا به خوانسار بروید و سپس از طریق خمین و گلپایگان خودتان را به روستای زیبای دره بند برسانید تا بتوانید با تابلوهای راهنمایی در منطقه به گلستان کوه بروید.

معرفی گلستان کوه

  • آبشار طرزه

آبشار گردی در طرزه یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی استان اصفهان می‌باشد که از ارتفاعات زاگرس مرکزی سرچشمه می‌گیرد. این آبشار که در تمامی فصل‌های سال از نمای بسیار زیبایی برخوردار است در منطقه کوهستانی شهرستان فریدون‌شهر و در روستای طرزه واقع شده است. آبشار طرزه از استان اصفهان تقریبا حدود 280 کیلومتر فاصله دارد که برای رسیدن به آن باید ابتدا به سمت داران بروید و هم‌چنان مسیر را ادامه دهید تا سه راهی شهرستان فریدون‌شهر را مشاهده کنید. پس از آن باید مسیر جاده فریدون‌شهر به قلعه سرخ را ادامه دهید تا به روستای طرزه دسترسی پیدا کنید.

  • قنات‌های مون

از دیگر مقاصد طبیعت‌گردی استان اصفهان می‌توان به قنات چند طبقه مون اشاره کرد که مربوط به 800 سال پیش می‌باشد و هم‌اکنون نیز در فهرست آثار ملی کشور و یونسکو به ثبت رسیده است. جالب است بدانید که در هر طبقه از این قنات آب به طبقه دیگر راه ندارد و این قنات‌ها کاملا مستقل و جدا از هم می‌باشند. به منظور دسترسی به قنات باید ابتدا به سمت اردستان حرکت کنید تا بتوانید در محله مون قنات دو طبقه را از نزدیک مشاهده کنید.

  • کویر مرنجاب

کویر مرنجاب نیز از جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبای استان اصفهان می‌باشد که وجود کاروانسرای شاه‌ عباسی در آن، این کویر را از سایر کویرهای اصفهان منحصر به فرد کرده است. هم‌اکنون از این کاروانسرا به عنوان اقامت‌گاه کویر استفاده می‌شود که شما نیز با رفتن به آن‌جا می‌توانید برای استراحت این اقامتگاه سنتی را مورد استفاده قرار دهید. علاوه بر آن شتر سواری، سافاری و آفرود، عکاسی و پیاده روی نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری کویر مرنجاب می‌باشد که تمامی این جاذبه‌ها می‌توانند تجربه‌ای لذت‌بخش و هیجانی برایتان به ارمغان آورند. توصیه می‌کنیم که گشت و گذار در کویر را حتما با یک راهنمای محلی انجام دهید و یا از نقشه یا GPS استفاده کنید، زیرا از آن‌جایی که با این منطقه کویری آشنایی ندارید احتمال گم شدن شما وجود خواهد داشت.

  • آبشار پونه زار

یکی دیگر از شگفت‌انگیزترین و زیباترین مقاصد طبیعت‌گردی استان اصفهان، آبشار پونه‌زار می‌باشد که با غرب شهرستان فریدون‌شهر 25 کیلومتر فاصله دارد. آبشار پونه‌زار تقریبا حدود 30 متر ارتفاع دارد که در ردیف مرتفع‌ترین آبشارهای ایران قرار می‌گیرد. این آبشار از چنان زیبایی و شگفتی برخوردار است که بدون شک با دیدن این آبشار برای مدتی از دغدغه‌های روزمره زندگی دور خواهید ماند و لحظه‌های بسیار آرامش‌بخش و بی‌نظیری را تجربه خواهید کرد. هم‌چنین رویش درختان زرشک وحشی و گیاهان سرسبز در اطراف آن، زیبایی آبشار را چندین برابر کرده است. این آبشار در 13 کیلومتری روستای چیقورت واقع شده است که برای رسیدن به آن تقریبا باید حدود 200 متر را پیاده روی کنید.

معرفی آبشار پونه‌زار

  • غار فریدون

غار فریدون نیز از دیگر مقاصد طبیعت‌گردی استان اصفهان به شمار می‌رود که جزو تاریخی‌ترین غارهای ایران می‌باشد. از ویژگی‌های منحصر به فرد این غار وجود تونل دست کن می‌باشد که این تونل از نظر باستانی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. توجه داشته باشید که پیمودن این غار نیز همانند غار پریان بدون لوازم مخصوص غارنوردی و راهنما امکان‌پذیر نخواهد بود. این غار در 70 کیلومتری جنوب شرق اصفهان و 8 کیلومتری روستای پیکان واقع شده است که بدون شک هنگام طبیعت‌گردی در اصفهان با دیدن این غار می‌توانید تجربه‌ای متفاوت و منحصر به فرد از آن خود کنید.

  • آبشار شاه لولاک

آبشار شاه لولاک یکی دیگر از مقاصد زیبای طبیعت‌گردی استان اصفهان می‌باشد که با ارتفاع بیش از 70 هزار متر جزو مرتفع‌ترین آبشار ایران به شمار می‌رود. جالب است بدانید که آب این آبشار از چشمه‌ای که در دیواره‌های آن وجود دارد، سرچشمه می‌گیرد که میزان آب آن در طول سال تغییر می‌کند. در اکثر مواقع در فصل بهار نیز در نزدیکی این آبشار، آبشار دیگری با ارتفاع 90 متر ایجاد می‌شود که در زمستان کاملا یخ می‌بندد و قندیل‌های آن زیبایی آبشار را چندین برابر می‌کند. این آبشار در 73 کیلومتری استان اصفهان و در شهرستان لنجام واقع شده است که برای رسیدن به آن باید وارد جاده اصفهان- شهرکرد شوید.

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما به معرفی 12 مقصد طبیعت‌گردی در استان اصفهان پرداختیم. همان‌طور که گفته شد استان اصفهان دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار متنوعی است که بدون شک هر کدام از آن‌ها می‌توانند سفری هیجان‌انگیز و دل‌پذیر برای گردشگران فراهم کنند. در صورتی که قصد سفر به استان زیبای اصفهان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با شماره 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت برای یک طبیعت‌گردی بی‌نظیر در این استان اطلاعات جامع‌تری در اختیارتان قرار دهند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید