مراکز خرید اصفهان | با معروف‌ترین پاساژهای اصفهان آشنا شوید
ضحا اکبری 1402/09/08 392 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

اصفهان یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است که سالانه هزاران نفر به آن سفر می‌کنند، این شهر بخاطر قدمت زیاد، آثار تاریخی فراوان، جاذبه‌های طبیعی متعدد و تفریحات بیشمارش، از جمله مقاصد پرطرفدار برای سفر به شمار می‌رود. هم شهروندان اصفهانی و هم کسانی که برای تفریح به این شهر سفر می‌کنند، ممکن است نیاز داشته باشند برای خرید سوغات یا مایحتاج خود به بازار یا پاساژی مراجعه کنند، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله تعدادی از بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرن اصفهان را معرفی کرده و ویژگی‌های هریک را برشمریم، پس لطفا تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

  • مراکز خرید مدرن اصفهان

در اصفهان مراکز خرید لوکس و مدرنی وجود دارد که خرید کردن از آن‌ها می‌تواند تجربه‌ی بسیار شیرینی باشد، تعدادی از این پاساژها عبارتند از:

  1. مرکز خرید ارگ عظیم جهان نما

ارگ جهان نما یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید اصفهان است که در نزدیکی ایستگاه متروی امام حسین واقع شده، این مجموعه نزدیک به 80 هزار متر مربع مساحت دارد و دارای چند رستوران و کافی شاپ، 364 واحد فروشگاهی، پارکینگ، هتلی با 150 اتاق، سالن سینما، چندین مرکز صنایع دستی و... است و ساعت کاری واحدهای تجاری آن از 8 تا 22 می‌باشد.

آدرس: اصفهان، میدان دروازه دولت، مرکز خرید ارگ عظیم جهان نما

یک مرکز خرید با نمای آجری

  1. مرکز خرید مارتین

یکی از شیک‌ترین مراکز خرید اصفهان، پاساژ مارتین است که در محله‌ی جلفا واقع شده، اجناس باکیفیتی دارد و کالاهای آن گران قیمت هستند. در مرکز خرید مارتین پوشاک، کیف، کفش، صنایع دستی، زیورآلات و... عرضه می‌شود و ساعت کاری آن 9 صبح تا 10 و نیم شب می‌باشد.

آدرس: اصفهان، چهار راه حکیم نظامی، ابتدای نظر شرقی، کوچه‌ی کلیسای وانک، مرکز خرید مارتین

  1. مرکز خرید اوسان

یکی دیگر از مراکز خرید معروف اصفهان، مرکز خرید اوسان است، در این مرکز کالاهایی نظیر پوشاک، عطر، لوازم ورزشی، لوازم آرایشی بهداشتی، روسری و... عرضه شده و ساعت کاری آن از 8 تا 13:45 و از 16 تا 22 می‌باشد، اوسان جمعه‌ها تعطیل است.

آدرس: اصفهان، بلوار چهار باغ بالا، جنب مجتمع پارک و کاخ سعد آباد، مرکز خرید اوسان

  1. مرکز خرید سیتی سنتر

سیتی سنتر یا قلب اصفهان، مرکز خریدی در خارج از این شهر است که با حدود 500 هزار متر مربع مساحت، بزرگ‌ترین مرکز تجاری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی ایران به شمار می‌رود، برخورداری از موزه، این مجموعه را بسیار شاخص کرده است. سیتی سنتر 7 طبقه دارد، دو طبقه‌ی اول پارکینگ، طبقات سوم، چهار و پنجم قسمت تجاری با بیش از 750 فروشگاه و طبقات ششم و هفتم قسمت تفریحی فرهنگی شامل مجموعه‌ی ورزشی، سالن‌ سینما، رستوران، فود کورت، کافی شاپ، شهربازی سرپوشیده، مرکز دانشگاهی و... می‌باشد. در این مرکز انواع کالاها از برندهای داخلی و خارجی به فروش می‌رسد و ساعت کاری آن تمام روزهای هفته از ساعت 10 تا 24 و جمعه‌ها از 10 تا 14 است. اگر علاقه دارید با تفریحات شبانه در اصفهان آشنا شوید می‌توانید مطلب چگونه شب‌ها در اصفهان خوش بگذرانیم را مطالعه کنید.

آدرس: اصفهان، بزرگراه شهید دستجردی، روبروی ورودی جنوبی سپاهان شهر، مرکز خرید سیتی سنتر

فروشگاه‌ها و طبقات یک پاساژ

  1. مرکز خرید جلفا

مرکز خرید جلفا در محله‌ی جلفای اصفهان قرار دارد، این پاساژ کوچک است اما تنوع محصولات آن بسیار زیاد می‌باشد، با توجه به محل قرار گیری و کیفیت اجناس پاساژ جلفا، قیمت کالاهای آن کمی گران است. فروشگاه‌های مجتمع تجاری جلفا از ساعت 10 صبح تا 11 شب باز هستند.

آدرس: اصفهان، خیابان خاقانی، خیابان شیخ طوسی، مرکز خرید جلفا

  1. مرکز خرید پارک

مرکز خرید پارک اصفهان مجموعه‌ای قدیمی و 15 هزار متر مربعی است که دارای بخش‌های مختلفی شامل 400 واحد تجاری، رستوران، کافی شاپ، پارکینگ، ساختمان پزشکان و... می‌باشد. در این مرکز اجناسی باکیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه می‌شود و ساعت کاری فروشگاه‌های آن بین 9 تا 22 است.

آدرس: اصفهان، خیابان چهار باغ بالا، مرکز خرید پارک

  1. مرکز خرید گلدیس

مرکز خرید گلدیس در واقع یک بازار فروش صنایع دستی است که حال و هوای سنتی دارد و در آن کالاهایی همچون ظروف مسی، پارچه‌های ترمه، ظروف قلم زنی، فرش‌های دستباف و... عرضه می‌شود. ساعت کاری مرکز خرید گلدیس از 8 تا 23 می‌باشد.

آدرس: اصفهان، خیابان آمادگاه، خیابان باغ گلدسته، مرکز خرید گلدیس

  1. مرکز خرید کوثر

یکی از معروف‌ترین مراکز خرید اصفهان، پاساژ کوثر است که در نزدیکی سی و سه پل قرار دارد، این مجموعه دارای پارکینگ طبقاتی، 450 فروشگاه، رستوران و کافه است و در آن اجناسی مثل پوشاک، کیف، کفش، لوازم آرایشی بهداشتی، وسایل الکتریکی و... به فروش می‌رسد. واحدهای تجاری پاساژ کوثر از ساعت 9 و نیم صبح تا 13 و 4 و نیم بعد از ظهر تا 10 فعال هستند.

آدرس: اصفهان، خیابان چهار باغ بالا، کوچه‌ی بابک، مرکز خرید کوثر

نمای یک مرکز خرید از دور

  1. مرکز خرید آزادی

مرکز خرید آزادی یکی از پاساژهای معروف اصفهان است که در نزدیکی چهار باغ و ایستگاه مترو قرار دارد، در این مرکز بیشتر پوشاک، کیف و کفش عرضه می‌شود و قیمت آن بسیار مناسب است. ساعت کاری فروشگاه‌های مرکز خرید آزادی 9 تا 22 می‌باشد.

آدرس: اصفهان، خیابان نگارستان، بین خیابان شمس آبادی و چهار باغ عباسی، مرکز خرید آزادی

  1. مرکز خرید ارکیده

مرکز خرید ارکیده در فهرست گران‌ترین مراکز خرید اصفهان جای می‌گیرد، این پاساژ دارای 7 طبقه است که 3 طبقه‌ی آن به 200 واحد تجاری، 2 طبقه به واحدهای اداری، یک طبقه به فود کورت و رستوران و یک طبقه به پارکینگ اختصاص دارد. در این مجموعه کالاهایی همچون پوشاک، صنایع دستی، عینک، زیور آلات و... عرضه می‌شود و ساعت کاری فروشگاه‌های آن از 9 و نیم صبح تا 14 و از 17 تا 23 می‌باشد.

آدرس: اصفهان، خیابان حکیم نظامی، تقاطع خیابان خاقانی، مرکز خرید ارکیده

  • بازارهای سنتی اصفهان

اصفهان شهری تاریخی است که دارای قدمت بسیار و سوغات ارزشمندی است، از این رو در این شهر بازارهای سنتی فراوانی وجود دارد که در ادامه چند مورد را معرفی می‌کنیم:

  1. بازار نقش جهان

یکی از معروف‌ترین بازارهای سنتی اصفهان، بازار نقش جهان است، این بازار در واقع از حجره‌هایی گرداگرد میدان نقش جهان تشکیل شده و در آن سوغات و صنایع دستی اصفهان عرضه می‌شود. بازار نقش جهان به دلیل بافت تاریخی و جاذبه‌های نزدیک به آن گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند، ساعت کار حجره‌های این بازار بین 9 صبح تا 8 شب می‌باشد.

آدرس: اصفهان، میدان نقش جهان، بازار نقش جهان

  1. بازار بزرگ اصفهان

بزرگ‌ترین، معروف‌ترین و زیباترین بازار سنتی اصفهان، بازار بزرگ آن است که در نزدیکی میدان نقش جهان قرار دارد، این بازارِ 400 ساله از چندین راسته و ورودی تشکیل شده و دارای معماری بسیار چشم نوازی می‌باشد. بازار قیصریه با سردر معروفش، راسته‌ی قنادها، راسته‌ی خوانساری‌ها، راسته‌ی کلاه دوزها، راسته‌ی عرب‌ها، راسته‌ی کفش دوزها، راسته‌ی تفنگ سازها، راسته‌ی مسگرها، راسته‌ی زرگرها و راسته‌ی فخر از مهم‌ترین بخش‌های بازار بزرگ اصفهان هستند. در این بازار آثار تاریخی متعددی مانند حمام، مسجد و مدرسه وجود دارد و حجره‌های آن از ساعت 10 تا 23 فعال هستند.

آدرس: اصفهان، حوالی میدان نقش جهان، بازار بزرگ اصفهان

ورودی یک بازار سنتی

  1. بازار هنر اصفهان

بازار هنر اصفهان، یکی از بازارهای کهن این شهر است که از دوران صفویه به جای مانده، این بازار معماری بسیار زیبایی دارد و بلندی سقف آن به حدود 8 متر می‌رسد، همین ارتفاع زیاد باعث شده که این بازار به بلند بازار معروف شود. امروزه این مکان محل فروش طلا، جواهر و نقره‌جات است و به بازار هنر شهرت دارد، بازار هنر از ساعت 9 تا 13 و 17 تا 20 فعال است.

آدرس: اصفهان، خیابان چهار باغ عباسی، جنب پارک 8 بهشت، بازار هنر

در این مقاله تعدادی از مراکز خرید و بازارهای سنتی اصفهان را به شما معرفی کرده و توضیحاتی در مورد هر یک ارائه دادیم، اصفهان مراکز خرید فراوانی دارد که پیشنهاد می‌کنیم در هنگام سفر به نصف جهان از این مراکز و بازارها دیدن و از آن‌ها خرید کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید