چگونه شب‌ها در اصفهان خوش بگذرانیم؟ تفریحات شبانه در نصف جهان+ آدرس
ضحا اکبری 1402/09/07 727 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

اصفهان یکی از زیباترین، تاریخی‌ترین و معروف‌ترین شهرهای ایران است که به دلیل قدمت زیاد نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از آن نیز شهرت فراوانی دارد، بیشتر جاذبه‌های این شهر را مکان‌های تاریخی تشکیل می‌دهند. این مکان‌ها در شب بسیار دیدنی‌تر شده و جذابیت خاصی دارند، اما علاوه بر این آثار تاریخی، اصفهان جاذبه‌های دیگری هم دارد که برای شبگردی و تفریح در شب مناسب هستند. در این مقاله قصد داریم به اصفهان سفر کرده و مکان‌هایی را که برای تفریح شبانه مورد علاقه‌ی گردشگران و شهروندان اصفهانی هستند به شما معرفی کنیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

  1. میدان نقش جهان

میدان نقش جهان، میدان مرکزی اصفهان و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی این شهر است که برخلاف سایر میادین، مستطیل شکل بوده و دور تا دور آن را فروشگاه‌های صنایع دستی، کافه، رستوران و... تشکیل می‌دهد، ضمن اینکه چند اثر تاریخی مهم اصفهان از جمله مسجد شیخ لطف الله، بنای عالی قاپو، مسجد امام، سردر قیصریه و... آثاری هستند که می‌توان با مراجعه به این میدان از آن‌ها بازدید کرد. کالسکه سواری، خوردن غذاهای خوشمزه و خوراکی‌های معروف اصفهان، تماشای آبنمای وسط میدان و... تفریحات شبانه در میدان نقش جهان هستند.

آدرس: اصفهان، میدان نقش جهان

میدان نقش جهان در شب

  1. میدان عتیق

میدان کهنه یا میدان عتیق یکی دیگر از میادین مهم و تاریخی شهر اصفهان است که قدمت آن به دوره‌ی سلجوقیان برمی‌گردد، این میدان جایگاه بالایی داشت ولی با ساخت میدان نقش جهان به دست شاه عباس، از اعتبار این میدان کاسته شد. در یک سمت میدان عتیق مسجد جامع اصفهان و در سمت دیگر، مجموعه‌ی کاسه گران و بازار بزرگ اصفهان دیده می‌شود، این میدان دارای حوضی بزرگ با آبنمای دیدنی و نور پردازی‌های جذاب است که لذت شبگردی را در این منطقه چند برابر می‌کند.

آدرس: اصفهان، خیابان مجلسی، میدان عتیق (میدان امام علی)

محوطه ای تاریخی

  1. سی و سه پل

سی و سه پل یا پل الله وردی خان نه تنها یکی از زیباترین آثار تاریخی اصفهان است بلکه به نمادی برای این شهر تبدیل شده و یکی از مکان‌های پرطرفدار و معروف نصف جهان به شمار می‌رود. این پل تاریخی که یادگار زمان صفویه است و حدود 400 سال قدمت دارد، یکی از مکان‌های مورد علاقه برای شبگردی در اصفهان است، تماشای غروب خورشید از روی پل، غرق شدن در دل تاریخ و گوش سپردن به صدای خوانندگان ناشناس، تفریحاتی هستند که می‌توان در شب و در سی و سه پل زیبا انجام داد.

آدرس: اصفهان، میدان انقلاب، خیابان چهار باغ، سی و سه پل

تصویر سی و سه پل نور پردازی شده در آب

  1. پل خواجو

پل خواجو یکی دیگر از پل‌هایی است که بر روی زاینده رود وجود دارد، این پل در زمان شاه عباس دوم ساخته شده و علاوه بر معماری زیبا، بخاطر کاشی کاری‌های چشم نواز و نقاشی‌های دیدنی شهرت یافته، قسمت مرکزی پل خواجو یکی از زیباترین قسمت‌های آن است. امروزه شهروندان اصفهانی و گردشگران، شب‌ها به پل خواجو و اطراف آن رفته، از زیبایی منطقه و نور پردازی دیدنیِ پل لذت می‌برند.

آدرس: اصفهان، خیابان فیض، پل خواجو

پل خواجو با نور پردازی در شب

  1. چهار باغ عباسی

چهار باغ عباسی عنوان بخشی از خیابان طولانی چهار باغ است که در واقع یک خیابان بلند می‌باشد که به 4 قسمت تقسیم شده است. در این خیابان عبور وسایل نقلیه ممنوع است، همین امر پیاده روی و دوچرخه سواری را در آن لذتبخش کرده است. قدم زدن در آرامش، خوردن غذاهای خوشمزه‌ی خیابانی، خرید از فروشگاه‌های متعدد این خیابان و سر زدن به رستوران‌ها و کافه‌های چهار باغ از تفریحاتی است که می‌توان در شب در چهار باغ اصفهان انجام داد.

آدرس: اصفهان، خیابان چهار باغ، چهار باغ عباسی

چند جوان ایستاده در خیابان

  1. محله‌ی جلفا

یکی از زیباترین محلات اصفهان محله‌ی ارمنی نشین جلفاست که یک منطقه با بافت تاریخی و کوچه‌های سنگفرش شده می‌باشد، کلیسای وانک که از زیباترین کلیساهای دنیا و معروف‌ترین کلیسای اصفهان است، در این محله قرار دارد. قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های سنگفرش محله، تماشای مغازه‌های کوچک قدیمی، سر زدن به کافه‌ها و رستوران‌های متنوع و بازدید از آثار تاریخی فراوان این محله، می‌تواند جزء جذاب‌ترین تفریحات شبانه در اصفهان باشد.

آدرس: اصفهان، خیابان نظر شرقی، محله‌ی جلفا

محله ای تاریخی در شب

  1. کوه صُفه

کوه صفه یا بام اصفهان، یکی از بلندترین نقاط این شهر است که با رفتن بر بالای آن تمام شهر زیر پایتان قرار خواهد گرفت، این کوه 2241 متر ارتفاع دارد و بخشی از رشته کوه زاگرس محسوب می‌شود. گردشگران می‌توانند با پای پیاده به بالای کوه بروند یا از طریق تله کابین مجموعه خود را به بالای آن برسانند، در بالای کوه فروشگاه‌های مواد غذایی، باغ وحش، زیپ لاین، کافه و رستوران‌های متعددی برای استفاده‌ی مردم وجود دارد، نور پردازی کوه در شب بسیار دیدنی است.

آدرس: اصفهان، بلوار شهدای صفه، کوه صفه

غروب خورشید از بالای کوه

  1. باغ گل‌ها

باغ گل‌ها دیگر جاذبه‌ی اصفهان است که می‌توان از بازدید آن در شب لذت برد، این باغ دارای صدها گونه‌ی گیاهی مختلف است که برای تحقیق، پژوهش، آموزش، تفریح و... کاربرد دارند، علاوه بر این، بناهای موجود در باغ نیز دارای معماری چشم نوازی هستند که به زیبایی آن افزوده‌اند، باغ گل‌ها از ساعت 7 صبح تا 8 شب فعال است.

آدرس: اصفهان، میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی، باغ گل‌ها

یک باغ سرسبز

  1. پارک ناژوان

یکی از زیباترین بوستان‌های اصفهان پارک ناژوان است که در ساحل زاینده رود واقع شده و دارای بخش‌های مختلفی شامل موزه‌ی صدف، موزه‌ی پروانه، باغ خزندگان، باغ پرندگان و تله سیژ می‌باشد. پارک ناژوان تا حدود ساعت 21 باز است و بازدید از آن در شب تجربه‌ای بی نظیر خواهد بود، چرا که زیبایی‌های این بوستان در شب چندین برابر می‌شود.

آدرس: اصفهان، خیابان الفت، پارک ناژوان

یک پل در شب

  1. شهر رویاهای اصفهان

شهر رویاها با حدود 170 هزار متر مربع مساحت، بزرگ‌ترین مجموعه‌ی تفریحی کشور است که دارای دو فضای باز و سرپوشیده می‌باشد، تعداد زیادی بازی در هر کدام از این فضاها وجود دارد که نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان را نیز به وجد می‌آورد. شهر رویاهای اصفهان تا ساعت 24 فعال است و با تفریحات متنوعی که دارد می‌تواند یکی از بهترین مکان‌ها برای گردش در شب‌های اصفهان باشد.

آدرس: اصفهان، بزرگراه کمربندی شرق اصفهان، جنب میدان میوه و تره بار، شهر رویاها

یک شهربازی در شب

  1. باغ فدک

باغ فدک یکی از جاذبه‌های طبیعی اصفهان است که حدود 85 هکتار مساحت دارد، این باغ دارای درختان بسیاری است، از امکاناتی همچون زمین بازی، زمین ورزش، سرویس بهداشتی، سینمای 5 بعدی، پارک بادی، نمایشگاه صنایع دستی، پارکینگ و... برخوردار است و یکی از بهترین مکان‌ها برای شبگردی در اصفهان می‌باشد.

آدرس: اصفهان، خیابان کاوه، بلوار آزادگان، باغ فدک

دریاچه مصنوعی و فضای سبز

  1. سیتی سنتر اصفهان

بزرگ‌ترین مجتمع تجاری اصفهان با عنوان سیتی سنتر دارای 7 طبقه است که دو طبقه‌‌ی زیرین آن پارکینگ با ظرفیت 5500 خودرو است، 3 طبقه به فروشگاه‌هایی با کالاهای مختلف اختصاص دارد و 2 طبقه‌ی بالا مجموعه‌ی تفریحی شامل فود کورت، سینمای چند بعدی، سالن ورزشی و... می‌باشد، این مجموعه یکی از پرطرفدارترین مکان‌های تفریحی اصفهان برای شبگردی به شمار می‌رود.

آدرس: اصفهان، بزرگراه شهید دستجردی، مجتمع تجاری تفریحی سیتی سنتر

طبقات یک مرکز خرید

در این مقاله در مورد تفریحات شبانه در شهر زیبای اصفهان حرف زدیم و تعدادی از جاذبه‌های این شهر را که برای شبگردی مناسب هستند به شما معرفی کردیم، اصفهان شهری دیدنی و دارای جاذبه‌ها و تفریحات فراوان است که با سفر به آن می‌توانید خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای خود خلق کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید