همه چیز درباره فرودگاه کوش آداسی  | فرودگاه عدنان مندرس
علیرضا مشرقی 1399/02/05 6672 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



ترکیه، این کشور زیبا و همسایه ایران که بخشی از آن جزء مناطق اروپایی به شمار می‌آید، همه ساله گردشگران بسیار زیادی را از ایران و سراسر دنیا جذب خود می‌کند. در ابتدا و در زمانی که صنعت گردشگری ترکیه هنوز پیشرفت چندانی نداشت، اکثر مسافران، استانبول یا نهایتا شهر زیبای آنتالیا را برای سفر خود انتخاب می‌کردند. اما این روزها شاهد آن هستیم که مسافران به شهرهای مختلف ترکیه سفر می‌کنند و از امکانات و تفریحات متنوع آن به نوبه خود لذت می‌برند. کوش آداسی یکی از همین شهرهاست که مدت زیادی از معروف و محبوب شدن آن نمی‌گذرد. در واقع کوش آداسی چند سالی است که مورد توجه گردشگران قرار گرفته و جزء مناطق پر گردشگر محسوب می‌شود. کوش آداسی در نوار ساحلی منطقه اژه و در 71 کیلومتری شهرستان مرکزی استان آیدین واقع شده است و تنها 62 هزار نفر جمعیت دارد. همانطور که می‌دانید، کوش آداسی یک جزیره کوچک است که در آب‌های فیروزه‌ای دریای اژه قرار گرفته و در گذشته دور، یکی از مناطق نظامی برای کنترل تردد کشتی‌ها بوده است. اما امروز ما قصد نداریم در مورد جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی صحبت کنیم، بلکه موضوع صحبت ما بیشتر در مورد نحوه دسترسی به این شهر تماشایی است. همانطور که انتظار می‌رود، در این جزیره کوچک، امکان احداث فرودگاه وجود ندارد. پس چطور باید به کوش آداسی سفر کرد؟ با ما همراه شوید تا همه چیز را درباره فرودگاه کوش آداسی و نحوه سفر به این جزیره زیبا و خوش آب و هوا بدانید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای کوش آداسی وارد صفحه "تور کوش آداسی" و برای خرید بلیط هواپیما کوش آداسی و بررسی راه‌های مسافرت هوایی به این شهر، وارد صفحه "بلیط هواپیما کوش آداسی" شوید.


فرودگاه کوش آداسی کجاست؟


شاید تصور می‌کنید، همانند تمامی شهرهای بزرگ دنیا، وقتی می خواهید به کوش آداسی سفر کنید نیز باید بلیت یک پرواز مستقیم از تهران به کوش آداسی را تهیه ‌کنید و عازم سفر ‌شوید. اما باید بدانید که در حقیقت چیزی به نام فرودگاه کوش آداسی وجود ندارد و شما نیز نمی‌توانید خود را مستقیما به کوش آداسی برسانید. برخی از افراد تصور می‌کنند که دلیل این مساله، وجود مشکلات سیاسی است و فرودگاه کوش آداسی نیز همانند فرودگاه‌های پوکت، پاتایا یا حتی آنتالیا از سمت ایران ممنوعیت پرواز دارد. اما این بار اصلا مسائل سیاسی و فرهنگی دخیل نیستند و دلایلی مانند کمبود فضا و همچنین جلوگیری از آسیب رساندن به اکوسیستم بکر این جزیره، باعث شده‌اند که فرودگاهی در این جزیره احداث نشود. پس چطور باید به این جزیره سفر کرد؟
نزدیک‌ترین فرودگاه به کوش آداسی، فرودگاه عدنان مندرس واقع در شهر ازمیر است که 90 کیلومتر از کوش آداسی فاصله دارد. اما بر خلاف سفر به آنتالیا که در آن تنها ایرانیان مجبور هستند تا ابتدا خودشان را به فرودگاه اسپارتا برسانند و به صورت غیر مستقیم وارد آنتالیا شوند، این بار همه مسافران عازم کوش آداسی، باید ابتدا در فرودگاه عدنان وارد ترکیه شوند. به همین خاطر لازم نیست که نگران پیمودن این 90 کیلومتر باشید و می‌توانید با کمک انواع وسایل نقلیه عمومی، به کوش آداسی سفر کنید.

فرودگاه-کوش-آداسی-کجاست؟


دسترسی به کوش آداسی از فرودگاه ازمیر


یکی از مسائلی که مسافران را در سفر به کوش آداسی دچار تردید می‌کند، این است که چطور باید در یک کشور غریب خود را از یک شهر به شهر دیگر برسانند. در درجه اول باید بدانید که اگر همراه تورهای مسافرتی سفر کنید، آنها خودشان همه چیز را هماهنگ می‌کنند و لازم نیست که خودتان درگیر یافتن وسیله نقلیه مناسب برای حمل و نقل باشید. اما اگر به تنهایی سفر می‌کنید، باید در جریان باشید که می‌توانید با کمک اتوبوس، تاکسی و قطار خودتان را به کوش آداسی برسانید. در این مقاله شما را با تمامی این راه‌ها آشنا می‌کنیم.

صفحات مرتبط:

دسترسی-به-کوش-آداسی-از-فرودگاه-ازمیر


قطار


برخی از افراد به سفر با قطار علاقه‌مند هستند و این را به عنوان یک تجربه جالب در سفر خارجی خود می‌دانند. اگر به دنبال یک تجربه فراموش نشدنی و خاص در سفر خود هستید، می‌توانید به ایستگاه قطار ازمیر مراجعه نمایید و بلیت قطار کوش آداسی را تهیه کنید. این قطار حدودا در عرض دو الی سه ساعت شما را به نزدیکی کوش آداسی یعنی ایستگاه سلچوک می‌رساند. سلچوک در فاصله 18 کیلومتری از کوش آداسی قرار دارد و به همین خاطر شما باید این فاصله را نیز با یک اتوبوس یا تاکسی پشت سر بگذارید. اما قطعا این نوع از سفر، یک تجربه تکرار نشدنی برای شما خواهد بود و البته هزینه بسیار کمی نسبت به تاکسی دارد.


اتوبوس


در درجه اول باید بدانید که به محض خارج شدن از فرودگاه ازمیر، با ده‌ها شاتل مختلف رو به رو خواهید شد که مستقیما همه مسافران را از فرودگاه به کوش آداسی می‌رسانند. اما غیر از شاتل‌های خصوصی همانند شاتل هوپا، شرکت‌های حمل و نقل دیگر همانند شرکت ای تو بی ترنسفر و کوش آداسی ترنسفر نیز به صورت 24 ساعته در فرودگاه ازمیر حضور دارند و تقریبا هر 30 دقیقه، یک اتوبوس به سمت کوش آداسی حرکت می‌کند. به همین خاطر اصلا لازم نیست که نگران یافتن اتوبوس باشید. این اتوبوس‌ها را باید ارزان‌ترین و ساده‌ترین روش برای رسیدن از فرودگاه ازمیر به کوش آداسی دانست.


تاکسی


به محض خروج از فرودگاه ازمیر، با تجمع تاکسی داران رو به رو خواهید شد که اکثر آنها آماده رساندن شما به کوش آداسی هستند. استفاده از تاکسی، سریع‌ترین، راحت‌ترین و البته گران‌ترین روش برای سفر به کوش آداسی محسوب می‌شود اما بهترین گزینه برای کسانی خواهد بود که به مسائل مالی در سفر اهمیت نمی‌دهند. فقط باید به یاد داشته باشید که اصلا سوار خودروهای شخصی نشوید و تنها از تاکسی‌های شرکتی همانند شرکت تاکسی رانی کوش آداسی که سابقه زیادی در این زمینه دارد، استفاده نمایید. حتما پیش از آنکه سوار شوید، مبلغ نهایی را از راننده سوال کنید یا از او بخواهید که تاکسی متر خود را روشن کند. چون برخی از این رانندگان از موقعیت سوء استفاده کرده و هزینه زیادی را از مسافران خارجی دریافت می‌کنند.

تاکسی


کرایه خودرو


جالب است بدانید که در نزدیکی فرودگاه ازمیر، موسسات کرایه خودرو زیادی هم حضور دارند. شما در نهایت برای بازگشت به ایران نیز مجبور خواهید بود تا به فرودگاه ازمیر مراجعه کنید و به همین خاطر می‌توانید به محض ورود، یک خوردو به مدت سفر خود کرایه کرده و در نهایت هنگام بازگشت، خودرو را به شرکت مربوطه تحویل دهید. این روش بسیار هزینه‌بر و پر مسئولیت است و امکان دارد سفر شما را به خاطره‌ای تلخ تبدیل کند. زیرا همواره نگران وسیله نقلیه خود هستید و هزینه کوچک‌ترین خسارت وارد شده به خودرو کرایه‌ای را باید خودتان پرداخت کنید. با وجود اینکه کرایه خودرو گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود، به هر صورت یک روش برای دسترسی به کوش آداسی به شمار می‌‌آید.


خب همراهان عزیز، آیا تا کنون اطلاع داشتید که در کوش آداسی فرودگاهی وجود ندارد و برای سفر به این جزیره، باید ابتدا وارد شهر ازمیر شوید؟ آیا تا به حال تجربه سفر به کوش آداسی و دسترسی از ازمیر به این جزیره را داشته‌اید؟ به نظر شما بهترین روش برای دسترسی از ازمیر به کوش آداسی چیست؟ نظرات و تجربیات خود را با کایت در میان بگذارید! فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید