جاذبه های گردشگری استانبول که باعث افزایش عمر می‌شود
4499 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

جاذبه‌های گردشگری استانبول که باعث افزایش عمر می‌شود!


عمر هر فردی که به استانبول سفر کرده، افزایش یافته است! شاید این خبر کمی شوخی به نظر برسد اما دانشگاه هلسینکی طبق یک تحقیق 40 ساله‌ اعلام کرد:« افرادی که سخت کار می‌کنند و تفریح و سفر را از یاد برده‌اند 37% عمر کمتری دارند نسبت به افرادی که به تفریح و سفر اهمیت می‌دهند.» پس از همین حالا یک سفر به یاد ماندنی را با تورهای استانبول برنامه‌ریزی کنیم.

جاذبه‌های گردشگری استانبول که باعث افزایش عمر می‌شود!


چرا با تور استانبول کایت سفر کنم؟


برای خرید تور استانبول به سایت کایت آمده و به صورت آنلاین تنها با چند کلیک، می‌توانید از صفر تا صد سفر خود را برنامه‌ریزی کنید. قیمت‌های پروازها را با هم مقایسه کرده و بهترین زمان پرواز به استانبول را با قیمتی مناسب انتخاب کنید. کایت تا استانبول همسفر با شماست و با ترانسفر ویژه به استقبال شما می‌آید و تجربه اقامت در یک هتل درجه یک را به شما هدیه می‌کند. با هر سلیقه و بودجه‌ای که دارید، می‌توانید با کایت همسفر شوید.

چرا با تور استانبول کایت سفر کنم؟

تور استانبول یکی از پرجاذبه‌ترین تورهای کایت


 جاذبه‌های گردشگری تور استانبول که حتما باید از نزدیک ببینید:


•    «ایا صوفیه»  کلیسایی که در استانبول مسجد شد!


ایاصوفیه نماد شهر استانبول، یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری است که در تور استانبول حتما از آن بازدید می‌کنیم. ایاصوفیه که در مدت 6 قرن به عنوان بزرگترین کلیسای جامع دنیا شناخته می‌شد، در سال 1453 این کلیسا، تبدیل به مسجد شد! این روزها درهای مسجد ایاصوفیه به عنوان موزه‌ به روی گردشگران تور استانبول باز است و پیشنهاد می‌کنیم که دیدن این جاذبه گردشگری را در تور استانبول از دست ندهید.
برای دیدن مسجد و موزه ایا صوفیه با تور استانبول به آدرس زیر می‌رویم:
در شهر استانبول به منطقه فاتح می‌رویم و در محله سلطان احمد از مسجد و موزه ایاصوفیه بازدید می‌کنیم.

 •    «ایا صوفیه»  کلیسایی که در استانبول مسجد شد!

مسجد ایاصوفیه استانبول موزه‌ای برای گردشگران


•    مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی  الهام گرفته از ایاصوفیه در لیست جاذبه‌های تور استانبول:


اگر در تور استانبول هنگام نمازهای پنج‌گانه به مسجد سلطان احمد برویم، صف‌های مختلف نمازگزاران را خواهیم دید که زیبایی معنوی خاصی به فضای مسجد بخشیده. به علت کاشی‌های آبی که در معماری مسجد سلطان احمد به کار رفته نام دیگر آن را «مسجد آبی» می‌دانند. مسجد سلطان احمد در قرن 17 بنا شده که معماری آن از سبک مسجد ایاصوفیه الهام گرفته است که در لیست جاذبه‌های تور استانبول قرار دارد.
برای دیدن مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی با تور استانبول به آدرس زیر می‌رویم:
در شهر استانبول به منطقه فاتح می‌رویم و در محله سلطان احمد از مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی  بازدید می‌کنیم.

   مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی

مسجد آبی محل برگزاری نمازهای پنج‌گانه در استانبول


•    کاخ توپکاپی  یادگاری از امپراطوری عثمانی در لیست جاذبه‌های تور استانبول:


برای دیدن کاخ توپکاپی در تور استانبول حداقل 3 یا 4 ساعت زمان لازم داریم تا بتوانیم از این جاذبه گردشگری استانبول دیدن کنیم. کاخ توپکاپی در قرن 15 بنا شده است و دورتادور این کاخ 5کیلومتر دیوار سنگی کشیده شده و 27 برج برای نگهبانی از کاخ در این بنا خودنمایی می‌کند که قدرت معماری استانبول را به رخ می‌کشد. کاخ توپکاپی یادگاری از امپراطوری عثمانی است. برای بازدید از این کاخ در تور استانبول به آدرس زیر می‌رویم:
در شهر استانبول به منطقه فاتح می‌رویم و در کنار پارک گلخانه، کاخ توپکاپی خودنمایی می‌کند.

  کاخ توپکاپی  یادگاری از امپراطوری عثمانی


•    میدان تقسیم پرگردشگرترین منطقه اروپایی در لیست جاذبه‌های تور استانبول:


میدان تقسیم از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری است که در تور استانبول به بازدید آن می‌رویم. اگر با جیب پر از پول به این مکان بروید به علت فروشگاه‌ها و پاساژهای هیجان‌انگیز حتما با جیب خالی برمی‌گردید! کافه‌ها و رستوران‌های هیجان‌انگیز این منطقه را در تور استانبول از دست ندهید و طعم به یاد ماندنی غذاهای ترکی را تست کنید. جالب است بدانید که در زیر خیابان استقلال قدیمی‌ترین خط آهن زیر زمینی جهان وجود دارد که از سال 1875 تا به امروز مسافران را در استانبول جا به جا می‌کند.

  میدان تقسیم پرگردشگرترین منطقه اروپایی


•    با جیب پر پول به خیابان استقلال در تور استانبول نروید!


خیابان استقلال در تور استانبول شلوغ‌ترین جاذبه گردشگری شهر است که روزانه میلیون‌ها گردشگر از این خیابان عبور می‌کنند و از مغازه‌ها و رستوان‌های جذاب استقلال دیدن می‌کنند. علاوه بر مراکز خرید و مغازه‌های رنگارنگ جاذبه‌های گردشگری تاریخی که یادگار حکومت عثمانی هستند و گالری‌های هنری نیز در این خیابان بسیار تماشایی است. صدای شلوغی و همهمه مردم در خیابان استقلال و بوی مطبوع کباب و ذرت که به مشام می‌رسد و تراموای قرمز رنگی که از وسط خیابان عبور می‌کند همه تصاویر ماندگاری هست که در تور استانبول از خیابان استقلال به یاد ماندنی است.

خیابان استقلال


•    بازار گرند استانبول یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان در لیست جاذبه‌های تور استانبول:


در هر شهری بازارهایی وجود دارد که روح شهر تلقی می‌شود و از نوع بافت این بازارها می‌توان به فرهنگ و اصالت شهر پی برد. پاساژگردی و خرید کردن در تور استانبول بین ما ایرانی‌ها طرفداران زیادی دارد، تجربه بازارگردی در تور استانبول را از دست ندهید و علاوه بر دیدن 5000 مغازه‌ای که در بازار بزرگ استانبول وجود دارد به معماری بازار هم دقت کنید. اصطلاحاً از شیر مرغ تا جون آدمیزاد می‌توان در بازار بزرگ استانبول پیدا کرد که از طلا و جواهرات تا وسایل حمام ترکی در مغازه‌ها یافت می‌شود که با بازارگردی در تور استانبول خریدی به یاد ماندنی در انتظار شماست. برای رفتن به بازار بزرگ استانبول به آدرس زیر می‌رویم:
با تور استانبول به محله بیازیت می‌رویم که بازار بزرگ استانبول در این مکان قرار دارد.

  بازار گرند استانبول


•    آب انبار باسیلیکا سیسترن با 336 ستون خوش تراش در لیست جاذبه‌های تور استانبول:


کاخی در درون آب که آب انبار شهر بوده است و امروز تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول شده که با تور استانبول به دیدن این جاذبه می‌رویم. آب انبار باسیلیکا سیسترن به فرمان  امپراتور ژوستین یکم ساخته شد و از قرن 6 تا به امروز شکوه معماری استانبول را به رخ می‌کشد. برای دیدن این آب انبار افسانه‌ای در تور استانبول به آدرس زیر بروید:
با تور استانبول به محله پر جاذبه فاتح می‌رویم به خیابان یربان کادسی که رسیدیم آب انبار باسیلیکا سیسترن، در این مکان قرار دارد.

آب انبار باسیلیکا سیسترن


•     بازدید از آرامگاه خرم سلطان در لیست جاذبه‌های تور استانبول:


بر فراز تپه‌ سلطان احمد که پرجاذبه‌ترین منطقه گردشگری استانبول است، مسجد سلیمانیه قرار دارد که در تور استانبول به بازدید این جاذبه گردشگری می‌رویم. در حیاط این مسجد آرامگاه‌ سران عثمانی از جمله سلطان سلیمان و همسرش خرم سلطان وجود دارد که این مقبره‌ها به دست معمار معروف استانبولی «سینان» از سال‌های 1549 تا 1575 ساخته شده است.
با تور استانبول به محله بیازیت می‌رویم به خیابان سلیمانیه کادسی که رسیدیم مسجد سلیمانیه قرار دارد.
 

مطالب مرتبط:

بلیط هواپیما استانبول

آرامگاه خرم سلطان


•    14 تن روکش طلا در ساخت قصر دلما باغچه:


در تور استانبول که به کاخ دلما باغچه می‌رویم با یکی از باشکوه‌ترین قصرها رو به رو می‌شویم که قابل مقایسه با کاخ ورسای است. این بنا که به سبک معماری سنتی عثمانی و باروک اروپا است که در قرن 19 ساخته شده و امروز به یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی استانبول تبدیل شده است. هدیه ملکه ویکتوریا که لوستر کریستالی بسیار بزرگ است در قصر دلمه‌باغچه خودنمایی می‌کند که در تور استانبول حتما باید از آن بازدید کنید.

 قصر دلما باغچه


•    نمای 360 درجه‌ای شهر از فراز برج گالاتا:


برج گالاتا با 67 متر ارتفاع، روزی بلندترین بنا در استانبول بوده که به عنوان برج دیده‌بانی از آن استفاده می‌کردند. این برج سنگی را می‌توان از هر جای شهر مشاهده کرد و به عنوان یک نماد برای شهر استانبول شناخته شده است که در تور استانبول از این جاذبه گردشگری استانبول بازدید می‌کنیم. جالب است بدانید که گردشگران در تور استانبول می‌توانند با آسانسور به فراز این برج بروند و کل شهر استانبول را در نمای 360 درجه ببینند و لذت ببرند.


برج گالاتا


•    هیپودروم، میدانی برای اسب‌دوانی در لیست جاذبه‌های تور استانبول:


میدان هیپودروم که در دوران روم باستان محلی برای راندن و مسابقات ارابه‌رانی بوده است امروز به یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول تبدیل شده است که هر ساله استقبال زیادی برای بازدید از آن می‌شود و با تور استانبول به دیدن میدان هیپودروم می‌رویم. ستون‌های بلند 20 متری که با نقش‌ و نگارهای مصری تزئین شده، جذابیت زیادی به این میدان بخشیده است. بازدید از میدان هیپودروم در لیست دیدنی‌های تور استانبول قرار دارد که شما در نزدیکی این میدان هم می‌توانید از مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد و آب انبار باسیلیکا سیسترن دیدن کنید.

هیپودروم

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید