فری‌شاپ استانبول - از فری‌شاپ چیا بخریم بهتره؟
زهرا نیرومند 1402/06/05 6753 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

فری‌ شاپ‌ها یکی از جذاب‌ترین بخش‌های فرودگاه‌ها هستند. این فروشگاه‌ها در فرودگاه‌های بزرگ دنیا فعالیت دارند و اجناس را بدون محاسبه مالیات به مشتریان خود عرضه می‌کنند. فری‌ شاپ‌ها معمولا ارزان‌تر از دیگر فروشگاه‌ها هستند و به همین دلیل مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند. فرودگاه جدید استانبول مجموعه‌ای از بهترین فری‌ شاپ‌های منطقه را دارد و یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای خرید در این شهر محسوب می‌شود. اگر قصد خرید لباس از ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم خرید خود را از فری‌ شاپ‌ها انجام دهید و معتبرترین برندهای ترکیه‌ای و بین‌ المللی را با قیمتی مناسب تهیه کنید. در این مقاله به معرفی فری‌ شاپ استانبول پرداختیم و اطلاعاتی در مورد آن در اختیارتان قرار می‌دهیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

فری‌ شاپ استانبول

فرودگاه جدید استانبول با مساحت 55000 متر مربع، بزرگ‎ترین فری‌شاپ استانبول است. بخش عمده‌ای از این مجموعه به فروشگاه‌های پوشاک زنانه و مردانه، فروشگاه‌های کلاسیک، بازار محصولات محلی ترکیه، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها اختصاص دارد و انواع برندهای بین‌ المللی و محلی را به مشتریان عرضه می‌کند. این مرکز از لحاظ تکنولوژی بسیار پیشرفته بوده و امکاناتی چون خرید از طریق واقعیت مجازی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. مشتریان می‌توانند از سیستمی با نام " آینه جادویی" استفاده کنند و خود را در لباس، عینک و لوازم آرایشی موردن ظرشان ببینند. در واقع بدون پوشیدن لباس آن را روی بدن خود می‌بینند و سپس اقدام به خرید می‌کنند. از دیگر فناوری‌های موجود در فری‌ شاپ استانبول می‌توان به سبدهای خرید هوشمند قابل شارژ، سیستم‌های هولوگرام سه بعدی، پروفایل مشتری، نقاط پرداخت موبایلی، خرید آنلاین و سیستم‌های تجزیه و تحلیل اشاره کرد.

فرودگاه جدید استانبول فروشگاه‌های متعددی دارد. این فروشگاه‌ها در نقاط مختلف فرودگاه پراکنده هستند و تمامی لوازم مورد نیاز مسافران شامل پوشاک مردانه، زنانه، بچگانه، جواهر، ساعت‌های لوکس، اسباب‌ بازی، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، تجهیزات جانبی و مواد غذایی را ارائه می‌کنند. هر آن‌چه برای خرید نیاز دارید را می‌توانید در این فروشگاه‌ها پیدا کنید و با قیمتی بسیار مناسب‌تر از دیگر فروشگاه‌های این کشور خریداری نمایید. فری‌ شاپ‌های استانبول در فرودگاه‌های دیگر این شهر نیز فعالیت دارند و قابل دسترسی هستند.

کیف کفش و پوشاکِ فروشی در یک فروشگاه

قوانین خرید از فری‌ شاپ استانبول

خرید از فری‌ شاپ قوانین خاصی دارد و این قانون در کشورهای مختلف، متفاوت است. قوانین خرید از فری‌ شاپ‌های استانبول عبارتند از:

  • شما در صورتی می‌توانید از فری‌ شاپ‌های استانبول خرید کنید که پاسپورت داشته باشید و به عنوان مسافر وارد ترکیه شده باشید.
  • مدت زمان اقامت مسافر در ترکیه نباید بیشتر از 3 ماه باشد. اگر بیشتر از این مدت در استانبول یا دیگر شهرهای ترکیه اقامت داشته باشید، امکان خرید از فری‌ شاپ‌ها را ندارید.
  • برای استفاده از فری‌ شاپ‌های ترکیه باید حداقل 100 لیر خرید داشته باشید.
  • فری‌ شاپ‎‌ها معمولا قیمت‌های خود را با دلار و یورو محاسبه می‌کنند، اما در فری‌ شاپ‌ استانبول می‌توانید با لیر خرید کنید و مشکلی از این بابت ندارید.
  • خرید مشروبات الکلی در فری‌ شاپ محدودیت دارد. به این معنی که هر فرد می‌تواند با پاسپورت خود میزان مشخصی از این کالا را خریداری کند و امکان خرید بیشتر از آن را ندارد.

فروشگاه بزرگ با قفسه‌های طلایی رنگ

از فری‌ شاپ استانبول چه چیزهایی بخریم؟

فری‌ شاپ‌ استانبول مجموعه‌ای گسترده از فروشگاه‌های متعدد است. این فروشگاه‌ها اغلب لوازم موردنیاز مسافران را عرضه می‌کنند و امکان خرید ارزان را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. اگر قصد خرید از فری ‎شاپ استانبول را دارید، توصیه می‌کنیم سری به فروشگاه‌های لباس آن بزنید. لباس‌های برند ترکیه از جمله بهترین کالاهایی هستند که می‌توانید از فری‌ شاپ استانبول تهیه کنید.

لباس‌های ترک بسیار باکیفیت هستند و طرفداران زیادی دارند. اگر قصد خرید از فری‌ شاپ‌ها را دارید، می‌توانید لباس‌های خود را از این فروشگاه‌ها خریداری کنید. لباس‌های برند ترک معاف از مالیات هستند و با هزینه کمتری در فری‌ شاپ‌ها ارائه می‌شوند. علاوه بر برندهای محلی ترکیه، می‌توانید برندهای معروف و برتر دنیا را نیز در این فروشگاه‌ها پیدا کنید و با قیمتی مناسب تهیه نمایید.

فروشگاه با قفسه های لوازم آرایشی

چه چیزهایی را از فری‌ شاپ استانبول نخریم؟

همان‎طور که پیش‎تر به آن اشاره کردیم، فری‌ شاپ‌ها تنوع بالایی دارند و انواع کالاها را به مشتریان خود عرضه می‌کنند، اما خرید همه کالاها به نفع ما نیست. اگر قصد خرید از فری‌ شاپ‌های ترکیه را دارید، بهتر است کالاهای زیر را نخرید.

  • وسایل الکترونیکی و لوازم جانبی آن مانند هدفون، شارژر و... که در فری شاپ استانبول به فروش می‌رسند، حدود 30 درصد گرا‌ن‌تر از دیگر فروشگاه‌ها هستند. بنابراین، خرید این اقلام اصلا مقرون بصرفه نیست و توصیه نمی‌شود.
  • شکلات‌های ترکی سوغات خوبی برای دوستان و آشنایان هستند. اگر به شکلات علاقه دارید یا می‌خواهید این خوراکی خوشمزه را برای دوستان خود تهیه کنید، بهتر است از فروشگاه‌های شهر خرید کنید. شکلات‌هایی که در فری‌ شاپ استانبول به فروش می‌رسند معمولا 2 برابر گران‌تر از دیگر فروشگاه‌ها هستند. البته به این نکته دقت داشته باشید که شکلات‌های فرودگاه کیفیت بسیار بهتری دارند و تازه‌تر هستند.
  • عطر از دیگر کالاهایی است که در فرودگاه استانبول به فروش می‌رسد. اگر قصد خرید عطر در فری‌ شاپ استانبول دارید، باید بدانید که عطرهای این فروشگاه‌ها با عطرهای اصلی متفاوت هستند و ممکن است تقلبی باشند. به این نکته توجه کنید و سپس اقدام به خرید نمایید.

غرفه یک برند معروف

در این مقاله به معرفی فری‌ شاپ استانبول پرداختیم و اطلاعاتی در مورد این فروشگاه‌ها در اختیارتان قرار دادیم. اگر قصد خرید از استانبول را دارید، می‌توانید سوغاتی‌ها و کالاهای موردنیاز خود را از فری‌ شاپ‌های موجود در فرودگاه‌های این شهر تهیه کنید و از پرداخت مالیات معاف شوید. قبل از خرید از فری‌ شاپ به علامت تکس‌ فری (Tax Free) کنار درب ورودی فروشگاه یا کنار صندوق توجه کنید و برای اطمینان بیشتر از مسئول یا فروشنده سوال نمایید. در صورت تأیید فروشنده می‌توانید خریدهای خود را انجام دهید و فاکتور دریافت کنید. توصیه می‌شود از خرید لوازم الکترونیکی و وسایل جانبی آن به دلیل گران‌ بودن خودداری کنید، اما می‌توانید انواع پوشاک با برندهای محلی و بین‌ المللی را با بهترین قیمت از فری‌ شاپ استانبول تهیه کنید و خریدی ارزان و مقرون بصرفه داشته باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تورهای ترکیه و آگاهی از شرایط و زمان برگزاری آن، دیگر صفحات سایت را مورد مطالعه قرار دهید یا با شماره 75097700- 021 تماس بگیرید و با کارشناسان کایت در مورد تور مورد نظر خود مشورت کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید